W210 300TD Nakutus
W210 300TD Nakutus
Elikkäs mekkeri alko tänään aamulla pitämään nakutusta. Kun kone on kylmä, nakuttaa tyhjäkäynnillä sekä kierroksia annettaessa. Lämpöisenä vain kierroiksilla, tyhjäkäynnillä vain söpö normaali dieselin raksutus. Mistä lähteä vikaa etsimään? Äänen paikkallistin koneen yläosaan, eli venttiilikoppa? Nostimet? Suuttimet? Iltasella hain 2-t öljyä ja lirautin täyteen tankkiin 1,5desiä sitä, mutta ei rauhoittanut ääntä ollenkaan.
(Ensimmäinen diesel, sekä mersu meikäläisellä) Joten ei kokemusta näistä dieselin nakutuksista.
Kaikki neuvot ja avut otetaan vastaan!
Jaa niin! Emäntä tokaisi toissa ehtoona lisänneen vettä jäähdytysjärjestelmään kun oli merkkivalo syttynyt näyttöön, ettei nesteet olisi sekaisin päässyt?
(Ensimmäinen diesel, sekä mersu meikäläisellä) Joten ei kokemusta näistä dieselin nakutuksista.
Kaikki neuvot ja avut otetaan vastaan!
Jaa niin! Emäntä tokaisi toissa ehtoona lisänneen vettä jäähdytysjärjestelmään kun oli merkkivalo syttynyt näyttöön, ettei nesteet olisi sekaisin päässyt?
Re: W210 300TD Nakutus
Jotakin suutinperäistä ääntä noissa on ollut, tosin se ääni yleensä häviää kierroksilla.Kelander kirjoitti: Äänen paikkallistin koneen yläosaan, eli venttiilikoppa? Nostimet? Suuttimet? Iltasella hain 2-t öljyä ja lirautin täyteen tankkiin 1,5desiä sitä, mutta ei rauhoittanut ääntä ollenkaan.
Taitaa harvemmin mersuissa mennä pahvi siten, että öljyt ja vedet sekoaisivatKelander kirjoitti: Jaa niin! Emäntä tokaisi toissa ehtoona lisänneen vettä jäähdytysjärjestelmään kun oli merkkivalo syttynyt näyttöön, ettei nesteet olisi sekaisin päässyt?
Voihan se pahemmassa tapauksessa olla kansi halki
Kattelisin kyllä ensin kaikki letkuliitokset, vesipumpun, mahdollisen webaston yms. paikat mistä voi vuotaa
Moottoriöljyt olen itse aina vaihtanut 10tkm-15tkm välein, viime vaihdosta 6tkm ajettu. Öljynä käytän Castrolia, lukuja en nyt ulkoa muista, olisko ollu 5w30 tms. Ja itse mittarilukema 298tkm.
Täytyy käydä kurkkaamassa noi letkut, vuotaako jostain.
EDIT: Auton toinen käyttäjä tokaisi lisänneen öljyä autoon varmuudeksi, ja tikussa oli yli maksimi rajan. Mistä kyseinen moottori tuuppaa ylimääräiset öljyt pihalle? Voisiko olla vaikutusta asiaan?
Kone syö sen verran öljyä että kerran on hyvä lisätä desi tai kaksi öljynvaihdon välissä.
Täytyy käydä kurkkaamassa noi letkut, vuotaako jostain.
EDIT: Auton toinen käyttäjä tokaisi lisänneen öljyä autoon varmuudeksi, ja tikussa oli yli maksimi rajan. Mistä kyseinen moottori tuuppaa ylimääräiset öljyt pihalle? Voisiko olla vaikutusta asiaan?
Kone syö sen verran öljyä että kerran on hyvä lisätä desi tai kaksi öljynvaihdon välissä.
Ammattimiehet on kertoneet, että jos moottoriöljyä on liiaksi saattaa se alkaa vaahtoutumaan jonka seurauksena nostajat alkavat naputtamaanKelander kirjoitti: Auton toinen käyttäjä tokaisi lisänneen öljyä autoon varmuudeksi, ja tikussa oli yli maksimi rajan. Mistä kyseinen moottori tuuppaa ylimääräiset öljyt pihalle? Voisiko olla vaikutusta asiaan?
Poistin litran verran öljyä, nyt on maximin ja minimin välissä öljynpinta. Myös jäähdytysneseteitä tarkistelin ja lisäilin pakkasta varten. Ja sen verta nesteitä siinä tsiikailin ettei ne ainakaan sekasin ollut. Ensiviikonloppuna olis muutenkin tarkoitus takapään ruosteet korjata, vaihtaa öljyt, suodattimet ja jäähdytysnesteet.
Nakutus ei ainakaan vielä vaimentunut kun kotiin ajoin. Ajellaan nyt muutama kilometri illan aikana ja kuunnellaan miten meitin käy. Onko mahdollista että sielä olis joku jo vaurioitunut?
Nakutus ei ainakaan vielä vaimentunut kun kotiin ajoin. Ajellaan nyt muutama kilometri illan aikana ja kuunnellaan miten meitin käy. Onko mahdollista että sielä olis joku jo vaurioitunut?
otappa Videota nii helpompi sannoo
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
http://www.youtube.com/watch?v=Of47XaXn ... e=youtu.be
Tuosta nyt jonkunlaista videokuvaa. Nyt perkele alko punasella huutaan mittari battery chargeakin! Jenkaa kun antaa nii merkkivalo haviää, mutta palaa heti kun kierrokset laskee hieman alle 2000rpm. Laturin hiilet vai mikä kyseessä?
Edit: Vai pelkkä pakkanen kiukkuilee? Kaivelemalla löysin vinkkiä että akku kaipaisi lämpöä, täytyypi repiä takapenkki sitten irti ja katsoa mitä sanoo kaveri.
Tuosta nyt jonkunlaista videokuvaa. Nyt perkele alko punasella huutaan mittari battery chargeakin! Jenkaa kun antaa nii merkkivalo haviää, mutta palaa heti kun kierrokset laskee hieman alle 2000rpm. Laturin hiilet vai mikä kyseessä?
Edit: Vai pelkkä pakkanen kiukkuilee? Kaivelemalla löysin vinkkiä että akku kaipaisi lämpöä, täytyypi repiä takapenkki sitten irti ja katsoa mitä sanoo kaveri.
Äkkiseltään sanoisin että joku nostin sielä ääntää, niinkuin edelläkin arveltiin.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
nostin tai suutin.
jos ei savuttele sinistä harmaata yhtään niin nostin melko varmasti.
saat helposti selville kumpi.
muovikansi pois kopan päältä. auto käyntiin ja vuorotellen löysäät suuttimelta ruiskutusputkea. jos löytyy suutin joka lopettaa kolinan tai ei muuta käyntiä mihkään niin syy löytyi.
Mut niinkuin sanoin niin epäilen nostinta....tai mitenkä sen esikammion hehkukuulan oireet?
jos ei savuttele sinistä harmaata yhtään niin nostin melko varmasti.
saat helposti selville kumpi.
muovikansi pois kopan päältä. auto käyntiin ja vuorotellen löysäät suuttimelta ruiskutusputkea. jos löytyy suutin joka lopettaa kolinan tai ei muuta käyntiä mihkään niin syy löytyi.
Mut niinkuin sanoin niin epäilen nostinta....tai mitenkä sen esikammion hehkukuulan oireet?
Kyllä annan ääneni nostimelle. Oma 300dt naputtaa myös mutta on erilaista nakutusta kun tuo "tikitys", ja tulee palotapahtumasta -syystä tai toisesta. Tee/teetä forte käsittely koneelle, voi nostimeen joutunut roska/lika liueta ja taas hiljenee. Ei paljoa ota jos ei annakkaan kun kokeilee.
-98 300diesel turbo
Noniin, päivitystä asiaan. Saadaankin pidempi topicci aikaseksi. Tänään kaveri vaihtoi nostajat, ei vaikutusta. Kokeiltiin koneen putsausta fortella. Vaihdettiin uudet öljyt ja uusi suodatin. Vanhaa suodatinta tarkasteltiin ja löydettiin aika riemukas kasa alumiini hilpettä suodattimesta. Mitkäs osat mersun koneessa sisältää alumiinia?