E220CDI kitkerä pikinen haju sisälle, akku tyhjenee
E220CDI kitkerä pikinen haju sisälle, akku tyhjenee
Ostamassa E220CDI vm 2000 meseä.
Todettua vikalistaa....
Koeajolla ihmettelin sellaista kitkerää pikimäistä hajua. Vähän samanlainen kuin kokoajan edellä ajaisi joku vanhalla 70 luvun alun mesellä joka pukkaa mustaa savua. Haju oli aika mieto mutta jäi vaivaamaan tuliko se koeajettavasta autosta vai jäikö haju jostain edellä menneestä. Luin palstoja läpi ja päättelin että voisiko tämä olla juuri sitä suuttimen tiivisteen vuotamisesta tulevaa hajua? Autoon oli kuulemma talvella vaihdettu yksi suutin uuteen.
Auto lähti käymään kylmänä ihan laakista. Mutta käynti oli hieman ontuvaa. Pienen kaasautuksen jälkeen muuttui normaaliksi. Myyjä sanoi että CDIn ominaisuus on että startin jälkeen pitää kerran polkasta kaasua. Kuulemma kaasutuksen jälkeen auto lähtee lataamaan ja sitten kaikki toimii. Pitääkö tämä paikkaansa? Sama toistui kun auton sammutti ja käynnisti vartin päästä. Hyvin käynnistyy, käy ontuen, polkasun jälkeen kaikki ok.
Auto oli varustettu ajotietokoneella ja ruudussa joskus on kuulemma vilkahtanut teksti että moottorin jäähdytin ei toimi. Nyt sitä ei tullut ja kuulemma jäähdytin pyörii ihan normaalisti. Mitähän mahtaisi tämä olla?
Ajossa ruudulta näki keskikulutuksen viimeisestä startista mutta mistään ei löydy tietoa sen hetkisestä reaaliaikaisesta kulutuksesta. Eikö sitä näekkään vai onko mittaristossa jotain pielessä. Kun ajossa selaa tietokoneen näyttöjä niin yhdessä näytössä lukee malfunktion. Oliskohan tämä juuri se sivu jonka kuuluisi näyttää reaaliaikainen kulutus?
Lähinnä eniten vaivaa tuo mahdollinen suutinongelma. Mikäli koneessa on sitä kuuluisaa mustaamönjää niin paljonkohan sen korjaamiseen pitäisi varata euroja. Vai onko auto parempi jättää silloin väliin. Ja olisiko täällä innokkaita harrastelijoita jotka voisivat mahdollisesti vaihtaa nämä tiivisteet sopivaa korvausta vastaan. Helsinki - Turku välillä.
Huomena pitäisi autoa mennä noutamaan joten sen jälkeen saatan olla joko enemmän vai vähemmän onnellinen väyrysen omistaja.
Todettua vikalistaa....
Koeajolla ihmettelin sellaista kitkerää pikimäistä hajua. Vähän samanlainen kuin kokoajan edellä ajaisi joku vanhalla 70 luvun alun mesellä joka pukkaa mustaa savua. Haju oli aika mieto mutta jäi vaivaamaan tuliko se koeajettavasta autosta vai jäikö haju jostain edellä menneestä. Luin palstoja läpi ja päättelin että voisiko tämä olla juuri sitä suuttimen tiivisteen vuotamisesta tulevaa hajua? Autoon oli kuulemma talvella vaihdettu yksi suutin uuteen.
Auto lähti käymään kylmänä ihan laakista. Mutta käynti oli hieman ontuvaa. Pienen kaasautuksen jälkeen muuttui normaaliksi. Myyjä sanoi että CDIn ominaisuus on että startin jälkeen pitää kerran polkasta kaasua. Kuulemma kaasutuksen jälkeen auto lähtee lataamaan ja sitten kaikki toimii. Pitääkö tämä paikkaansa? Sama toistui kun auton sammutti ja käynnisti vartin päästä. Hyvin käynnistyy, käy ontuen, polkasun jälkeen kaikki ok.
Auto oli varustettu ajotietokoneella ja ruudussa joskus on kuulemma vilkahtanut teksti että moottorin jäähdytin ei toimi. Nyt sitä ei tullut ja kuulemma jäähdytin pyörii ihan normaalisti. Mitähän mahtaisi tämä olla?
Ajossa ruudulta näki keskikulutuksen viimeisestä startista mutta mistään ei löydy tietoa sen hetkisestä reaaliaikaisesta kulutuksesta. Eikö sitä näekkään vai onko mittaristossa jotain pielessä. Kun ajossa selaa tietokoneen näyttöjä niin yhdessä näytössä lukee malfunktion. Oliskohan tämä juuri se sivu jonka kuuluisi näyttää reaaliaikainen kulutus?
Lähinnä eniten vaivaa tuo mahdollinen suutinongelma. Mikäli koneessa on sitä kuuluisaa mustaamönjää niin paljonkohan sen korjaamiseen pitäisi varata euroja. Vai onko auto parempi jättää silloin väliin. Ja olisiko täällä innokkaita harrastelijoita jotka voisivat mahdollisesti vaihtaa nämä tiivisteet sopivaa korvausta vastaan. Helsinki - Turku välillä.
Huomena pitäisi autoa mennä noutamaan joten sen jälkeen saatan olla joko enemmän vai vähemmän onnellinen väyrysen omistaja.
Otata moottorin päältä se suojakoppa pois. Näkee heti vuotaako suutin/suuttimia. Jos sisälle asti tulee kitkerä haju niin melko vahva merkki vuodosta. Eikait sen pitäisi käynninkään ontua jos kunnossa on...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Re: E220CDI kitkerä pikinen haju sisälle, akku tyhjenee
Jos haisee semmoselle kitkerälle tiisselikärylle niin voi olla suuttimenpohjatiiviste(teet) vuotaneet ja suuttimen päälle kertynyt semmosta mustaa paskaa. Kannattaa kuunnella käynnissä että kuuluuko supsutusta ja irroittaa ne moottorimuovit pois ja katsoa että onko sitä pikeä. Tympiä rapsutella pois jos on.pasitlk kirjoitti:Ostamassa E220CDI vm 2000 meseä.
Todettua vikalistaa....
Koeajolla ihmettelin sellaista kitkerää pikimäistä hajua. Vähän samanlainen kuin kokoajan edellä ajaisi joku vanhalla 70 luvun alun mesellä joka pukkaa mustaa savua. Haju oli aika mieto mutta jäi vaivaamaan tuliko se koeajettavasta autosta vai jäikö haju jostain edellä menneestä. Luin palstoja läpi ja päättelin että voisiko tämä olla juuri sitä suuttimen tiivisteen vuotamisesta tulevaa hajua? Autoon oli kuulemma talvella vaihdettu yksi suutin uuteen.
Auto lähti käymään kylmänä ihan laakista. Mutta käynti oli hieman ontuvaa. Pienen kaasautuksen jälkeen muuttui normaaliksi. Myyjä sanoi että CDIn ominaisuus on että startin jälkeen pitää kerran polkasta kaasua. Kuulemma kaasutuksen jälkeen auto lähtee lataamaan ja sitten kaikki toimii. Pitääkö tämä paikkaansa? Sama toistui kun auton sammutti ja käynnisti vartin päästä. Hyvin käynnistyy, käy ontuen, polkasun jälkeen kaikki ok.
Auto oli varustettu ajotietokoneella ja ruudussa joskus on kuulemma vilkahtanut teksti että moottorin jäähdytin ei toimi. Nyt sitä ei tullut ja kuulemma jäähdytin pyörii ihan normaalisti. Mitähän mahtaisi tämä olla?
Ajossa ruudulta näki keskikulutuksen viimeisestä startista mutta mistään ei löydy tietoa sen hetkisestä reaaliaikaisesta kulutuksesta. Eikö sitä näekkään vai onko mittaristossa jotain pielessä. Kun ajossa selaa tietokoneen näyttöjä niin yhdessä näytössä lukee malfunktion. Oliskohan tämä juuri se sivu jonka kuuluisi näyttää reaaliaikainen kulutus?
Lähinnä eniten vaivaa tuo mahdollinen suutinongelma. Mikäli koneessa on sitä kuuluisaa mustaamönjää niin paljonkohan sen korjaamiseen pitäisi varata euroja. Vai onko auto parempi jättää silloin väliin. Ja olisiko täällä innokkaita harrastelijoita jotka voisivat mahdollisesti vaihtaa nämä tiivisteet sopivaa korvausta vastaan. Helsinki - Turku välillä.
Huomena pitäisi autoa mennä noutamaan joten sen jälkeen saatan olla joko enemmän vai vähemmän onnellinen väyrysen omistaja.
Oma auto kävi heti oikein käynnistyksen jälkeen pakkasesta riippumatta ei pitäisi olla mikään ominaisuus tuo ontuminen vaan vika. Käynnin heittelehtiminen voi johtua rail-paineen säätimestä tai sitte jos on vain kylmänä niin joku hehku palanu. Paloiko hehkutuksen merkkivalo käynnistyksen jälkeen?
Jos näytössä on ollut kuva flektistä ja lukenut että "engine fan" ja visit workshop niin voi olla että on esimerkiksi flektin johdot irti, huonoliitos(itsellä oli) tai sitte vaikka imuilman lämpöanturilta johdot yhdessä(kaverilla oli).
Ajotietokone ei näytä hetkellistä kulutusta. Malfunktioni näyttää vikailmoituksia, siellä voi olla erilaisia herjoja ja itselläni oli yleisiä mm: "Lamp defective" "Washer fluid vähissä" ja sitte kaikkia erilaisia vikaherjoja.
Kannattaa kattoa auto huolella ettei tule yllätyksiä.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Just sellainen ikävän oloinen kitkerä diisel/piki/asfalttityömaa haju. Täytynee kurkistaa mitä siellä kopan alla on. Myyjä ei varmaan pahastu jos pyydän saada kurkistaa. Eikös se koppa lähde ihan niillä parilla ruuvilla irti?
Mikäli siellä on mustaa mönjää niin tuleeko korjaaminen kaliiksi? Mitähöhän se voisi maksaa kun en itse niin hirveästi osaa tehdä mutta auto kuitenkin pitää olla. Korvauksista varmaan aina voidaan sopia tai jos itse voin olla jossain muussa asiassa avuksi... Meillä ainakin on lampaita ja jos kiinostaa tutustua miten pihalla tepasteleva lammas muuttuu kätevästi maistuviksi fileiksi niin saa tulla tutustumaan. On vähän erimakuista kuin suomessa myytävät uusseelantilaiset tehotuotantoeläimet
Tuo ontuminen jatkuu ilmeisesti siihen asti että kerran polkasee kaasua. Sama tapahtuu sekä kylmänä että lämpimänä kun koneen käynnistää. Sen jälkeen ei ole mitään ontumisia. Myyjällä tuntui olevan kiire muistuttaa että polkaseppa kerran.... Hehkun valo ei palanut sen jälkeen kun käynnisti. Onko tuollainen railpaineen säädin kallis tai vaikea vaihtaa?
engine fan ja visit workshop. Juuri tuo se oli. Mutta myyjä sanoi että joskus tuo on lukuenut mutta nyt sitä ei näkynyt. Vika on jotenkin korjautunut itsestään. Voisiko olla kosketushäiriö joka on poistunut kun nut on kuivempaa.
Ja tuo lamp defective tuli kun laittoi valot päälle. Toivottavasti joku valo on oikeasti palanut? Harmittavampaa etsiä vikaa jota ei ole jos vain mittari sitä herjaa.
Joo... tiedän. Pitäisi tutustua huolella ennenkuin ostaa. En vain hirveemmin ymmärrä näistä uudemmista hömpötyksistä mitään. Aiemmin on ollut 124 ja sellaisen haluisin edelleen. Kaikki tuntuu olevan vain niin huonossa kunnossa että on vissiin pakko siirtyä hieman uudempiin. Tuo nyt tuntui jotenkin kohtuulliselta autolta. Ollut edellisellä käyttäjällä viimeiset 7 vuotta. Mittarissa tuollainen 350tkm ja auton kunto muutenkin sellainen että kilometrit tuntuu uskottavilta. Maalikin on sopivasti kupruillut muutamista paikoista sillä auto ei ole vielä ehditty edes paikkamaalaamaan. Mieluummin otan alkuperäis maaleissa olevan kuin huonosti kitatun ja maalatun.
Virheetöntä ja täysin vikavapaata autoa on kai vaikea löytää. Yritän tässä juuri löytää sellaisen missä niitä vikoja olisi vain vähiten tai sellaisia vikoja jotka kohtuudella voi vielä korjata.
Mikäli siellä on mustaa mönjää niin tuleeko korjaaminen kaliiksi? Mitähöhän se voisi maksaa kun en itse niin hirveästi osaa tehdä mutta auto kuitenkin pitää olla. Korvauksista varmaan aina voidaan sopia tai jos itse voin olla jossain muussa asiassa avuksi... Meillä ainakin on lampaita ja jos kiinostaa tutustua miten pihalla tepasteleva lammas muuttuu kätevästi maistuviksi fileiksi niin saa tulla tutustumaan. On vähän erimakuista kuin suomessa myytävät uusseelantilaiset tehotuotantoeläimet
Tuo ontuminen jatkuu ilmeisesti siihen asti että kerran polkasee kaasua. Sama tapahtuu sekä kylmänä että lämpimänä kun koneen käynnistää. Sen jälkeen ei ole mitään ontumisia. Myyjällä tuntui olevan kiire muistuttaa että polkaseppa kerran.... Hehkun valo ei palanut sen jälkeen kun käynnisti. Onko tuollainen railpaineen säädin kallis tai vaikea vaihtaa?
engine fan ja visit workshop. Juuri tuo se oli. Mutta myyjä sanoi että joskus tuo on lukuenut mutta nyt sitä ei näkynyt. Vika on jotenkin korjautunut itsestään. Voisiko olla kosketushäiriö joka on poistunut kun nut on kuivempaa.
Ja tuo lamp defective tuli kun laittoi valot päälle. Toivottavasti joku valo on oikeasti palanut? Harmittavampaa etsiä vikaa jota ei ole jos vain mittari sitä herjaa.
Joo... tiedän. Pitäisi tutustua huolella ennenkuin ostaa. En vain hirveemmin ymmärrä näistä uudemmista hömpötyksistä mitään. Aiemmin on ollut 124 ja sellaisen haluisin edelleen. Kaikki tuntuu olevan vain niin huonossa kunnossa että on vissiin pakko siirtyä hieman uudempiin. Tuo nyt tuntui jotenkin kohtuulliselta autolta. Ollut edellisellä käyttäjällä viimeiset 7 vuotta. Mittarissa tuollainen 350tkm ja auton kunto muutenkin sellainen että kilometrit tuntuu uskottavilta. Maalikin on sopivasti kupruillut muutamista paikoista sillä auto ei ole vielä ehditty edes paikkamaalaamaan. Mieluummin otan alkuperäis maaleissa olevan kuin huonosti kitatun ja maalatun.
Virheetöntä ja täysin vikavapaata autoa on kai vaikea löytää. Yritän tässä juuri löytää sellaisen missä niitä vikoja olisi vain vähiten tai sellaisia vikoja jotka kohtuudella voi vielä korjata.
Juuri tuosta lataamisesta se myyjä puhui. Sanoi että polkasee sen verran että kierrokset käväsee 2000 tienoilla. Sen jälkeen ääni muuttui ja kone käy hyvin. Ehkä yksi vika sitten vähemmän selviteltävänä jos tuo on vain omineisuus
Autossa oli akku sen verran tyhjä että piti antaa pientä starttiapua. Muutaman kilometrin ajon jälkeen tosin jo lähti omin avoin käyntiin. Tiedä sitten onko akku huono vai tyhjentääkö joku sitä.
Autossa oli akku sen verran tyhjä että piti antaa pientä starttiapua. Muutaman kilometrin ajon jälkeen tosin jo lähti omin avoin käyntiin. Tiedä sitten onko akku huono vai tyhjentääkö joku sitä.
Mitään polkaisuja cdi ei vaadi! Autossa on jokin vika, kun ei käy tasaisesti. Nopeahkona diagnoosina voisin jättää jopa tuollaisen auton väliin, siis mikäli hinta ei ole sopiva-sillä myyjän kehoitus kaasun pollkaisun tarpeesta kysiesen koneen yhteydessä osoittaa asiantuntemuksen puutetta tai sitten ihan harhaanjohtamiselta. Suutinvuoto ei ole miellyttävä ja korjausarvio vaikea sanoa näkemättä-voi tulla pahimmillaan kovinkin kalliiksi. Nimimerkki dealer osaisi kertoa asiasta tarkemmin.
Oikeastaan kun olen moni muita vastaavia käynyt katsomassa niin kaikki ovat tähän verrattuina olleet varsinaisia linttoja. Tämä oli ensimmäinen joka tuntui ajoltaan hyvältä, näytti asialliselta. Kaikki toimii niinkuin pitää. On ollut samassa taloudessa vuisikaudet ja muutenkin kaikki oli kohdallaan. Kilometrejäkin tuntuu olevan kohtuulisesti 350tkm. Hintaa kuitenkin pitkälle yli 3 tonnia joten ihan ilmaisesta autosta ei ole kyse
Meiltä vain puuttuu tuo rahapuu joten yritän etsiä vähillä rahoilla mahdollisimman hyvän auton. Tämä tuntuu juuri sellaiselta mikäli nuo muutamat viat saisi korjattua jollain kohtuullisella summalla, muutamilla satalappusilla.
Ne mitä muita olen käynyt katsomassa samassa hintaluokassa on oleet kuin eri maailmasta. Vaikka kilometrit olisivat olleet samoja niin paikat klonksuu, auto vetelee sinne tänne. Käy epätasaisesti ja on selkeästi maalattu jossain takapihalla siten että kukat tuleen jo uudelleen läpi sieltä täältä. Niissä on ollut sellainen selkeä linttamainen olemus. Myynnissä vain siksi kun ei viitsitä enää rakentaa koko autoa uudelleen. Tuntuu että niissä kilometrejä on pikemminki ollu se 700tkm vaikka mittarissa lukis ihan jotain muuta.
Meiltä vain puuttuu tuo rahapuu joten yritän etsiä vähillä rahoilla mahdollisimman hyvän auton. Tämä tuntuu juuri sellaiselta mikäli nuo muutamat viat saisi korjattua jollain kohtuullisella summalla, muutamilla satalappusilla.
Ne mitä muita olen käynyt katsomassa samassa hintaluokassa on oleet kuin eri maailmasta. Vaikka kilometrit olisivat olleet samoja niin paikat klonksuu, auto vetelee sinne tänne. Käy epätasaisesti ja on selkeästi maalattu jossain takapihalla siten että kukat tuleen jo uudelleen läpi sieltä täältä. Niissä on ollut sellainen selkeä linttamainen olemus. Myynnissä vain siksi kun ei viitsitä enää rakentaa koko autoa uudelleen. Tuntuu että niissä kilometrejä on pikemminki ollu se 700tkm vaikka mittarissa lukis ihan jotain muuta.
Ei suutinvuoto ole paha korjata, se kannattaa tosiaan tehdä heti.
Siihen, että akun varaustila on liian alhainen on just tuo, ettei se lähde heti lataamaan.
Ostoslistallani on uusi akku, kun akku on ladattu täyteen tuota hetken odotusta ei tule. Itselleni ainakin riittää ihan "hipaisu" kaasupolkimeen.
Ja se tulee vain kun akun varaustila on alhainen.
Mahtaako sinun tapauksessa olla kuitenkin kyseessä vuotava suutin. Uskoisin sen aiheuttavan juuri tuollaisen ontuvan käynnistyksen? 2000rpm on vähän paljon?
Siihen, että akun varaustila on liian alhainen on just tuo, ettei se lähde heti lataamaan.
Ostoslistallani on uusi akku, kun akku on ladattu täyteen tuota hetken odotusta ei tule. Itselleni ainakin riittää ihan "hipaisu" kaasupolkimeen.
Ja se tulee vain kun akun varaustila on alhainen.
Mahtaako sinun tapauksessa olla kuitenkin kyseessä vuotava suutin. Uskoisin sen aiheuttavan juuri tuollaisen ontuvan käynnistyksen? 2000rpm on vähän paljon?
Joo ne muovikopat on muutamalla ruuvilla kiinni jos ei myyjä suostu irroitukseen niin ite ainaki jättäisin pirssin pois laskuista.pasitlk kirjoitti:Just sellainen ikävän oloinen kitkerä diisel/piki/asfalttityömaa haju. Täytynee kurkistaa mitä siellä kopan alla on. Myyjä ei varmaan pahastu jos pyydän saada kurkistaa. Eikös se koppa lähde ihan niillä parilla ruuvilla irti?
Mikäli siellä on mustaa mönjää niin tuleeko korjaaminen kaliiksi? Mitähöhän se voisi maksaa kun en itse niin hirveästi osaa tehdä mutta auto kuitenkin pitää olla. Korvauksista varmaan aina voidaan sopia tai jos itse voin olla jossain muussa asiassa avuksi... Meillä ainakin on lampaita ja jos kiinostaa tutustua miten pihalla tepasteleva lammas muuttuu kätevästi maistuviksi fileiksi niin saa tulla tutustumaan. On vähän erimakuista kuin suomessa myytävät uusseelantilaiset tehotuotantoeläimet
Tuo ontuminen jatkuu ilmeisesti siihen asti että kerran polkasee kaasua. Sama tapahtuu sekä kylmänä että lämpimänä kun koneen käynnistää. Sen jälkeen ei ole mitään ontumisia. Myyjällä tuntui olevan kiire muistuttaa että polkaseppa kerran.... Hehkun valo ei palanut sen jälkeen kun käynnisti. Onko tuollainen railpaineen säädin kallis tai vaikea vaihtaa?
engine fan ja visit workshop. Juuri tuo se oli. Mutta myyjä sanoi että joskus tuo on lukuenut mutta nyt sitä ei näkynyt. Vika on jotenkin korjautunut itsestään. Voisiko olla kosketushäiriö joka on poistunut kun nut on kuivempaa.
Ja tuo lamp defective tuli kun laittoi valot päälle. Toivottavasti joku valo on oikeasti palanut? Harmittavampaa etsiä vikaa jota ei ole jos vain mittari sitä herjaa.
Joo... tiedän. Pitäisi tutustua huolella ennenkuin ostaa. En vain hirveemmin ymmärrä näistä uudemmista hömpötyksistä mitään. Aiemmin on ollut 124 ja sellaisen haluisin edelleen. Kaikki tuntuu olevan vain niin huonossa kunnossa että on vissiin pakko siirtyä hieman uudempiin. Tuo nyt tuntui jotenkin kohtuulliselta autolta. Ollut edellisellä käyttäjällä viimeiset 7 vuotta. Mittarissa tuollainen 350tkm ja auton kunto muutenkin sellainen että kilometrit tuntuu uskottavilta. Maalikin on sopivasti kupruillut muutamista paikoista sillä auto ei ole vielä ehditty edes paikkamaalaamaan. Mieluummin otan alkuperäis maaleissa olevan kuin huonosti kitatun ja maalatun.
Virheetöntä ja täysin vikavapaata autoa on kai vaikea löytää. Yritän tässä juuri löytää sellaisen missä niitä vikoja olisi vain vähiten tai sellaisia vikoja jotka kohtuudella voi vielä korjata.
Railpainesäädin oli KL-varaosissa jos en väärin muista niin ~200e? Itse tilasin ebaysta niin oli posteineen 130e kuitenki alakuperänen boschi tai ainaki laatikko ja leimat sinneppäin.. Kahdella ruuvilla kiinni ja yksi töpseli, todella helppo vaihtaa tiisseliä tulle railputksesta hiukan.
Itselläni oli ennen w124 300D ja kadun edelleen sitä päivää että vaihtoin uudempaan.. Ei sillä että kaikki väyryset mitään paskoja olisi, mulle vaan sattui huono yksilö.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Jeps... akku tosiaan oli tyhjä kun ei jaksanut startata. Tuo 2000rpm nyt oli vain jonkinlainen heitto. Eipä sitä tullut enempää tutkittua. Meillä kakkos auto transiitissa 2.5td on sama juttu. Kun käynnistää niin kerran polkasee niin jo toimii. Ennen polkasua kone vaapuu ja laturin hihna vingahtelee. En sen enempää asiaa silloin miettinyt kun se joissain muissakin autoissa on ollu "normaalia".
Pitäneepä huomenna kun menen autoa noutamaan niin kurkistaa sinne kopan alle. Jos siellä ei ole mönjää niin kaippa se pitää vain ostaa.... jos on niiin... sitten mietitään hieman tai keskustellaan hinnasta.
Itselläni on sama juttu. Menin viime syksynä myymään teknisesti kympin arvoisen 124 diesel mesen pois. Auto oli yhdeltä omistajalta minulle tullut ja mittarissa 350tkm. Ulkoisesti se oli kukkiva. Olisi vain pitänyt kiltisti viedä se maalaukseen ja maksaa se mitä asiallinen maalaus maksaa. Nyt on koko talven puljannut erillaisten pommien kanssa eikä mikään tunnu oikein omalta. Ei ainakaan sellaiselta että viitsisi sijottaa rahaa niiden kunnostamiseen.
Pitäneepä huomenna kun menen autoa noutamaan niin kurkistaa sinne kopan alle. Jos siellä ei ole mönjää niin kaippa se pitää vain ostaa.... jos on niiin... sitten mietitään hieman tai keskustellaan hinnasta.
Itselläni on sama juttu. Menin viime syksynä myymään teknisesti kympin arvoisen 124 diesel mesen pois. Auto oli yhdeltä omistajalta minulle tullut ja mittarissa 350tkm. Ulkoisesti se oli kukkiva. Olisi vain pitänyt kiltisti viedä se maalaukseen ja maksaa se mitä asiallinen maalaus maksaa. Nyt on koko talven puljannut erillaisten pommien kanssa eikä mikään tunnu oikein omalta. Ei ainakaan sellaiselta että viitsisi sijottaa rahaa niiden kunnostamiseen.
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Kiitoksia rohkaisuista.
Kuten myyjälle lupasin niin täytynee vain lähteä hakemaan tuo auto pois. Pääsempähän vihdoin taas mesen ratin taakse
Toivotaan ettei siinä mitään suurempaa vikaa löydy. Jos täällä on ketään joka voisi avustaa auton kuntoon saamisessa olisin kyllä tyytyväinen.
Vehon tiskin taakse kun ei oikein ole varaa mennä jonottamaan
Kuten myyjälle lupasin niin täytynee vain lähteä hakemaan tuo auto pois. Pääsempähän vihdoin taas mesen ratin taakse
Toivotaan ettei siinä mitään suurempaa vikaa löydy. Jos täällä on ketään joka voisi avustaa auton kuntoon saamisessa olisin kyllä tyytyväinen.
Vehon tiskin taakse kun ei oikein ole varaa mennä jonottamaan
Kurkkaa nyt kuitenkin sinne suojamuovin alle-se voi antaa aihetta pienelle hinnan alennukselle, jos jälki on kovin suttuista.pasitlk kirjoitti:Kiitoksia rohkaisuista.
Kuten myyjälle lupasin niin täytynee vain lähteä hakemaan tuo auto pois. Pääsempähän vihdoin taas mesen ratin taakse
Toivotaan ettei siinä mitään suurempaa vikaa löydy. Jos täällä on ketään joka voisi avustaa auton kuntoon saamisessa olisin kyllä tyytyväinen.
Vehon tiskin taakse kun ei oikein ole varaa mennä jonottamaan
Welcome to the Clubpasitlk kirjoitti:Nyt on auto ostettu.
pasitlk kirjoitti: Haju tuli siitä mustasta mönjästä.
Suutinremontti oli tehty ja mönjää jäänyt koneeseen haisemaan. Nyt ei näyttänyt vuotavan joten kai tuolla voi ajaa.
Huollon jälkeen ei kuulemma ole ajettu joten paikat vielä kosteana ja haisee.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Mitenhän se remontti on sitte tehty jos suuttimet käytetty irti ja mönjä jätetty paikalleen?pasitlk kirjoitti:Salossa asun.
Nyt on auto ostettu. Haju tuli siitä mustasta mönjästä.
Suutinremontti oli tehty ja mönjää jäänyt koneeseen haisemaan. Nyt ei näyttänyt vuotavan joten kai tuolla voi ajaa.
Huollon jälkeen ei kuulemma ole ajettu joten paikat vielä kosteana ja haisee.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Ilmeisesti siis remontti on tehty siten että suutin on irroitettu. Putsattu kyseisen suuttimen ympäristö. Laitettu suuttimet paikoilleen. Suuttimen ympärillä on puhdasta. Muualla ei.
Onko niillä moottorin suojakopilla mitään virkaa? Saako ne jättää kokonaan varastoon niin näkee paremmin moottorin. Helpompi hieman tarkkailla tilannetta että lisääntyykö mönjän määrä. Sisälle tuleva haju kuitenkaan ei innosta. Pitäisi kai jollain putsata kaikki paikat puhtaaksi jotta tietää vuotaako joku vielä. Joku mainostikin jotain liuotinta millä kuulemma tuo mönjä lähtisi pois. Liuottaako se oikeasti sen pois?
Vihdoin kuitenkin rottelo on kotona. Positiivinen yllätys oli että webasto sentään toimii. Lämmöt tuntuu laskevan autossa aika nopeasti kun tulee pois pääteiltä?
Ilmastoinnista ei saa selvää toimiiko se. Kaippa sen näkee vasta sitten kesällä kun on oikeasti lämmintä. Eikai sillä ole tarkoitus näillä ilmoilla tehdä autosta pakastinta?
Taitaa riittää tuossa vekottimessa paljon ihmeteltävää ja tutkittavaa ennenkuin sen kanssa tulee sinuiksi.
Voikun jostain saisi vielä jonkun timmissä kunnossa olevan 124 mallisen dieselin..... huoh....
Onko niillä moottorin suojakopilla mitään virkaa? Saako ne jättää kokonaan varastoon niin näkee paremmin moottorin. Helpompi hieman tarkkailla tilannetta että lisääntyykö mönjän määrä. Sisälle tuleva haju kuitenkaan ei innosta. Pitäisi kai jollain putsata kaikki paikat puhtaaksi jotta tietää vuotaako joku vielä. Joku mainostikin jotain liuotinta millä kuulemma tuo mönjä lähtisi pois. Liuottaako se oikeasti sen pois?
Vihdoin kuitenkin rottelo on kotona. Positiivinen yllätys oli että webasto sentään toimii. Lämmöt tuntuu laskevan autossa aika nopeasti kun tulee pois pääteiltä?
Ilmastoinnista ei saa selvää toimiiko se. Kaippa sen näkee vasta sitten kesällä kun on oikeasti lämmintä. Eikai sillä ole tarkoitus näillä ilmoilla tehdä autosta pakastinta?
Taitaa riittää tuossa vekottimessa paljon ihmeteltävää ja tutkittavaa ennenkuin sen kanssa tulee sinuiksi.
Voikun jostain saisi vielä jonkun timmissä kunnossa olevan 124 mallisen dieselin..... huoh....
Pääteillä lämmöt saattaa olla jotain 80 tienoilla... ehkä alle.
Mutta kun siirryn koti tielle missä ajetaan 20kmh niin ne laskee alle 60 asteen. Ilmeisesti termostaatti on jäänyt jotenkin auki? Onko sen vaihtamisessä mitään erityistä huomioitavaa.
Tietenkin pitäisi ensin löytää missä se edes on. Näköjään motonetissä on kolme vaihtoehtoa:
Termostaatti 87°C MB-CDi 00- 30-6122 CDi-220-92kW 98->7.99 87° kotelolla [1998 - 1999] 49.90 €
Termostaatti 87°C MB-CDi W210 30-6127 CDi-200/220/270 99-> 87° kotelolla [1999 - 2002] 34.90 €
Termostaatti 92°C MB-CDi W210 30-6123 CDi-200/220/270/320 99-> 92° kotelolla [1999 - 2002] 39.90 €
Mistä tietää mikä on oikea. 92kw mallissa on erillainen kuin muissa. Rekisteriotteessa lukee tehoksi 105kw joten ilmeisesti jompi kumpi noista kahdesta alemmasta on sopiva. Varmaan keskimmäinen kun on halvin
Jospa jätän ne suojat pois ainakin siihen asti että kone on pesty tai todettu ettei se vuoda enempää.
Mutta kun siirryn koti tielle missä ajetaan 20kmh niin ne laskee alle 60 asteen. Ilmeisesti termostaatti on jäänyt jotenkin auki? Onko sen vaihtamisessä mitään erityistä huomioitavaa.
Tietenkin pitäisi ensin löytää missä se edes on. Näköjään motonetissä on kolme vaihtoehtoa:
Termostaatti 87°C MB-CDi 00- 30-6122 CDi-220-92kW 98->7.99 87° kotelolla [1998 - 1999] 49.90 €
Termostaatti 87°C MB-CDi W210 30-6127 CDi-200/220/270 99-> 87° kotelolla [1999 - 2002] 34.90 €
Termostaatti 92°C MB-CDi W210 30-6123 CDi-200/220/270/320 99-> 92° kotelolla [1999 - 2002] 39.90 €
Mistä tietää mikä on oikea. 92kw mallissa on erillainen kuin muissa. Rekisteriotteessa lukee tehoksi 105kw joten ilmeisesti jompi kumpi noista kahdesta alemmasta on sopiva. Varmaan keskimmäinen kun on halvin
Jospa jätän ne suojat pois ainakin siihen asti että kone on pesty tai todettu ettei se vuoda enempää.
Ite laitoin 98 vuojen 220 cdi väykkyyn tuon 92 asteisen termarin. Siitä kylestä lähtee joku putki mutta mulla sitä putkea ei ole. Tulppasin sen reijän ja nousi lämmöt paremmin. Tosin kyllä mulla ei ole edes nämä behrin termostaatit kestäny paria kuukautta pitempään. Nytkin valskaa eikä nosta lämpöjä ku 70 asteeseen.. Sattunu varmaan just ne maanantai-kappaleet mulle.
Koneen suojamuovit pois ja termari kököttää siinä koneen etupäässä oikealla puolella edestä katsottuna. Jäähdytysnesteitä pitää laskea sen verran pois, että kansi tyhjenee. Letkut irti termarista ja itse termari sen jälkeen. Ja uutta tilalle. Pistä se 92 asteinen termari.pasitlk kirjoitti:Millanen työ tuo vaihto on. Kun en mistään löydä ohjeita että onko se erikoinen tehdä?
Vai pitääkö tuo hinata veholle sen takia?
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®