katalysaattori osa 2
katalysaattori osa 2
Elikkäs tuolla aiemmassa tarinassa kyselin 320cdin -00 vetämättömyyttä että johtuisiko katlysaattorin tukoisuudesta. Nyt on katit 2kpl otettu pois välistä ja suoraa putkea on pantu tilalle mutta vika ei korjaantunut >> elikkä kylmällä koneella kun lähtee liikenteeseen niin kaikki tehot on tallessa mutta semmosen 10-15min ajon jälkeen vedot katoaa ja hätäohjelma menee päälle. Vastaavasti kun lämpimällä koneella pidän 10-15min tauon ajossa niin auto kulkee taas muutaman minuutin täysillä tehoilla mutta sitten se taas "lamaantuu". Merkkihuollossa on käyty testerissä ja 2 kertaa on uusittu ilmamassa mittari muita virheitä ei testerit näytä. ...miksiköhän tuo ilma mittari hajosi reilun viikon jälkeen vaihdosta?? Onko kellään tiedossa semmosta tohtoria joka olis näihin vaivoihin erikoistunu?
Terve,
Hankalalta tuntuu vika
Onkohan merkkihuollossa muistettu tarkistaa imusarjan läppien
vipumekanismit. Usein on vikaa niissä ollut eli vivuston tanko
irtoaa läppien vivuista. Lisäksi on tapauksia että läppä on irronnut
imusarjan sisällä elää omaa elämäänsä virtauksien mukaan.
Pakosaasunkierrätysjärjestelmällä varustettu cdi tukkii imusarjansa
melko helposti. Usein samassa yhteydessä imusarjan paineentunnistimen
letku tukkeutuu ja ecu saa väärää tietoa paineista.
Välijäähdyttimen päädyn halkeamakin voi olla mahdollinen.
Varsinaista spesialistia en osaa tuohon vaivaan neuvoa mutta
ehkäpä täällä Mesellä joku sellaisen tietää.
Heikki
Hankalalta tuntuu vika
Onkohan merkkihuollossa muistettu tarkistaa imusarjan läppien
vipumekanismit. Usein on vikaa niissä ollut eli vivuston tanko
irtoaa läppien vivuista. Lisäksi on tapauksia että läppä on irronnut
imusarjan sisällä elää omaa elämäänsä virtauksien mukaan.
Pakosaasunkierrätysjärjestelmällä varustettu cdi tukkii imusarjansa
melko helposti. Usein samassa yhteydessä imusarjan paineentunnistimen
letku tukkeutuu ja ecu saa väärää tietoa paineista.
Välijäähdyttimen päädyn halkeamakin voi olla mahdollinen.
Varsinaista spesialistia en osaa tuohon vaivaan neuvoa mutta
ehkäpä täällä Mesellä joku sellaisen tietää.
Heikki
siittä testauksesta vielä
kun tuossa kaverin kanssa asiaa pohdittiin niin tuli vain semmonen seikka mieleen että kun ne kaksi kertaa olen autoa käyttänyt siellä merkkiliikkeen testerissä niin auto on molemmilla kerroilla kerennyt jäähtyä ennen kuin se on otettu työn alle >>> eli vika on kerennyt siinä välissä poistua?? Jos vika nyt johtuisi vaikka jostain lämpötila-anturin häiriöstä eli kun ajan auton kuumaksi/lämpimäksi niin joku lukuisista (vai onko niitä useampia?)lämpötila-antureista tekee "turhan" hälytyksen ja kone menee hätäajolle. -Mutta kun heput on alkanut autoa testaamaan siellä pajalla ja kone on kylmänä niin mitään lämpötila-anturihälytyksiä ei tule.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
No jos se hätäkäytölle menee pitäisi vikamuistiin jäädä tieto.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Kyllä se vikamuistiin jää vaikka tulisi vain kuumana, tosin esim, nuo imusarjaläppien viat eivät "tee" vikakoodia.
Olisiko ilmamassamittarin johtosarjassa vikaa ?
Nyt pitäisi käydä läpi ne kohteet jotka testeri kertoo mahdollisiksi vikalähteiksi silloin kun ilmamassamittarivika on muistissa.
Olisiko ilmamassamittarin johtosarjassa vikaa ?
Nyt pitäisi käydä läpi ne kohteet jotka testeri kertoo mahdollisiksi vikalähteiksi silloin kun ilmamassamittarivika on muistissa.
wiimax.fi
pakokaasun kierrätys
Jostain tuolta mersuforumin sivuilta muistelen lukeneeni pakokaasun kierrätyksen EGR:N poistamisesta toiminnasta elikkäs siis letkut tukkoon. Siellä oli tehty sellaisia havaintoja että kylmänä kone toimi hyvin ja lämpimänä voimat uupui kun pakokaasun kierrätys oli otettu pois käytöstä. Eli samanoloiset oireet kun sinulla on autossasi. Voisiko olla mahdollista ja siis onhan se mahdollista että pakokaasunkierrätys tukossa ja sitä myöten imusarja. En tiedä mutta viisaammat ottakoot kantaa ja yhtykööt tai olkaa vastaan tätä kannanottoa.
"tukin egr venttiilin pakokaasu kanavan => kylmänä veto tallessa lämpimänä
selvä tehon lasku. Aivan kuin ennakko olisi liian aikaisella. Onko muilla tullut
tai esiintynyt samanlainen "taudin kuva" "
LAINATTUA tekstiä yllä
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... pakokaasun
"tukin egr venttiilin pakokaasu kanavan => kylmänä veto tallessa lämpimänä
selvä tehon lasku. Aivan kuin ennakko olisi liian aikaisella. Onko muilla tullut
tai esiintynyt samanlainen "taudin kuva" "
LAINATTUA tekstiä yllä
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... pakokaasun
pakokaasunkierrätysventtiili
Joo kiitoksia vain keskusteluun vaivautuneille. vikaa ei edelleenkään testeri paljastanut niin se kuitenki loppujen lopuksi löytyi pakokaasun kierrätysventtiilistä joka oli tukossa tosin kuuleriinki oli vaihettu jokin tiiviste. Nyt auto kulkee aivan ilosesti.