Nesteet sekaisin

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
Jori
Viestit: 6
Liittynyt: 24.5.2011 19:34
Paikkakunta: Seinäjoki

Nesteet sekaisin

Viesti Kirjoittaja Jori »

Vm 1995 220D väyrysessä(w210) meni vedet ja öljyt sekaisin. Käytin korjaamolla ja maksoi toista tonnia kansiremppa.

Mikähän autossa on kun ajoin 20km avaimet käteen saatuani ja taas on oikein kunnon "koktailit" eli öljyä jäähd.nestesäiliössä? Auto myös "nykäisi" ajon aikana pari kertaa, sillei että merkkivalot vilkahtivat, mutta muuten pelasi hyvin. Myös öljyn pinta laski mittatikun merkkien puolesta välistä alamerkkiin em matkan aikana.

Korjaamolla kansi on oikaastu, koeponnistettu, uudet tiivisteet, pultit ym ym
Öljynlauhdutinkin koeponnistettiin. Onko kellään harmainta aavistusta mikä voisi olla vikana? Alkaa huumorintajukin loppumaan jo tämän asian kanssa :D
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Loki halaki kanavaan?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29380
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ilmeisesti tiivisteessä ei ollut selvää vikaa ?
Jori
Viestit: 6
Liittynyt: 24.5.2011 19:34
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Jori »

Kannentiiviste oli kuulemma ehjä, soittivat korjaamolta että "ei osata tälle enempää tehdä, että tuu hakeen pois" Kanssa ihmettelivät että mistähän on vika. Aluksi ajattelin että kansi olisi kiero, mutta kun sekin on nyt koneistettu... Huomenna reklamoimaan. Mutta vähän hirvittää jos pesevät kätensä tästä :D
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

halusitkos sinä itse alun perin tuon kansiremontin tehtäväksi vai ehdottiko korjaamo sitä vian korjaamiseksi? jos itse sen halusit, koska epäilit kannentiivistettä ja he tekivät työtä käskettyä niin eihän se korjaamon kustannettava silloin ole, mutta jos korjaamo diagnosoi sen kansipahvin viaksi niin sitten korjaamon olis inhimillistä edes paikallistaa tuo oikea vika ilmaiseksi.
Jori
Viestit: 6
Liittynyt: 24.5.2011 19:34
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Jori »

Toi on kans vähän kakspiippuinen juttu kun oikein rupee ajattelemaan. Silloin kun auton vein korjaamolle sanoin että varmaan kansipaffi menny,
siinä arvottiin hlökunnan kans mikä siinä voisi olla, esim kans halki, ym. kun kerran tuollaiset oireet. Sovittiin että he laittaa auton mulle ajokuntoon noin tonnilla.
Sitten kun ukoilla oli lopulta se kansi pöydällä, niin kerrottiin että
kannentiiviste oli ehjä, ja kaikki venttiilit ym. on hyvässä kunnossa Ja ihmettelivät mikähän siinä on ollut vikana. Luulisi heillä olevan jonkinlainen takuu töillensä, aika kurjaa jos menee rahat hukkaan. Mutta olisi kyllä mielenkiintoista tietää mikä siellä on oikeasti vikana, sais auton taas ajoon, työväline kun on...
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

jos kerran kansi on nyt höylätty, ponnistettu ja tarkistettu, pahvi on vaihdettu, lauhari ponnistettu ja todettu ehjäks niin lohkohan tuossa oikeestaan enää jää vaihtoehdoks. tosin, vois ensin kokeilla kyllä huuhdella jäähdytysjärjestelmän oikein kunnolla että jos sinne on vaan sattunu niitä entisiä öljyjä jäämään sen verran reippaasti, se kun ei tarte kuin tippa olla öljyä niin jo sotkee veden.
Jori
Viestit: 6
Liittynyt: 24.5.2011 19:34
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Jori »

Jäähdytysjärjestelmä pestiin operaation yhteydessä. Mutta tietysti jos sinne on johonkin nurkkaan vähän jäänyt öljyä.
Teen pienen testin seuraavaksi. Lisään öljyä koneeseen aivan ylämerkkiin asti, pieni koeajo ja katson onko määrä vähentynyt. Koitan saada pois jäähdnesteen pinnalta suurimpia öljyjä ensiksi.

Oliskin kova juttu kun lohkosta olis vuoto :D Eihän tähän väyryseen olekaan vasta mennyt kuin toisen samanlaisen hinta tässä vuoden aikana! :D elämä on..
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Sitte ku saa viimenään ehyen konneen paikoilleen, niin kohtapa jo öljyn turvottamat syylärin päätytiivisteet alakaa tippasta ja taas pata porisee..
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Jori
Viestit: 6
Liittynyt: 24.5.2011 19:34
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Jori »

Pitää muistaa... nuo jäähd.letkut, ym taitavat muutenkin oikein "rakastaa" öljyä :D Korjaamolla vaihtoivatkin jotain tiivisteitä. Letkut olivat vielä hyvän tuntuiset.
Kävin heittämässä lenkin, nyt ei öljyn määrä muuttunut eikä jäähd.nestesäiliön pinnallekkaan tullut lisää öljyä. Että jos jos ja jos olisi vain vanhoja jämiä... niin pesettäisin nuo vesipuolen kertaalleen korjaamolla. En kyllä antanut koneelle hirveästi jenkaa, pitää tehdä jytkympi testilenkki ens kerralla.
Jori
Viestit: 6
Liittynyt: 24.5.2011 19:34
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Jori »

200 km takana. Moottorissa öljynmäärä pysynyt samana. Suoritin mittaukset tasan tarkkaan samassa paikassa että ei tule mittavirheitä.
Jäähdytysnesteeseen ei ole ilmaantunut enempää öljyä, joten luultavasti jäänyt vain järjestelmään öljyä kansiremppaa edeltävältä ajalta. Pienen sydänkohtauksen jälkeen kiitos neuvoa-antavista viesteistä!

Auton merkkivalojenvalojen syttymissyykin kesken ajon selvisi. Korjaamolla olivat irroittaneet akun +navan, eivätkä olleet kiristäneet sitä paikallensa. Kovissa töyssyissä aina pätkäsi. Kiristin liittimen niin ongelma lakkasi.
Ja takapenkki oli laitettu paikoilleen ihan miten sattuu, sain käyttää voimaa että sain sen irti ja oikein paikoilleen.
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

jos ei ollut edes akunkenkä kiritty niin miten lie kannenpulttien tai imusarjan pulttien kanssa :shout: :lol:
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Onko automaatti vai manuaali? Voisiko olla jäähdyttimen sisällä automaattiöljyn linja kun vuotaa? Yleensä kyllä siinä tapauksessa on automaattilaatikko hajonnut ensinnä.
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

pikku nosto itellä kans tiiviste remontti takana kylläki 202sessa 97 2.0 pensa.
kone oli m111.945
ja möhnää on koneessa edelleen kelluu ruskeana paska kerroksena paisarissa.
nesteet vaihdoin uudemman kerran ja ihan kivastihan sitä tahnaa sieltä tuli.
aloin vaan miettii et eihän vaan o kansi halaki tai jotain muuta jännää. miten täs tapauksessa loppujen lopuksi kävi kauanko se oili siel paisarissa kummitteli
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”