Olen miettinyt tyhjäkäynnin säätöä kaasuvaijerista syystä, että kylmemmillä ilmoilla etenkin kylmänä tyhjäkäyntitaajuus aiheuttaa lievää auton tärinää ja saapi aikaan muovimaista vaimeaa resonanssiääntä mm. konehuoneessa. Kun kierroksia nostaa 50r/min niin käynti ja tärinät lakkaa ja käy niin siististi. Ajattelen, että moottorin kannatinkumit on kylmänä niin kovat, että osin moinen aiheutuu siitä.
Mutta miten on, jos vaijerin pituutta muuttamalla hinais tyhjäkäyntiä 50 kiekkaa korkeammalle, siis noin 700 r/min niin liekö siitä harmia lootalle. Siis onko tilanne ikään kuin keppiä liikutellaan eri asentoihin jalan levätessä lievästi kaasulla ja piileekö siinä jotain vaaraa tekniikaalle... Epäselvää tämä kirjallinen ulosanti nyt

mutta jos joku viisaampi valaisis asiaa
