Paavolavetin E270 CDI hyytyminen

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
Avatar
tappara
halmaaja
Viestit: 144
Liittynyt: 04.6.2007 20:54
Paikkakunta: Bryssel

Paavolavetin E270 CDI hyytyminen

Viesti Kirjoittaja tappara »

Tervehdys kaikille alan "harrastajille".
Nyt se on sitten meidänkin 124 päivitetty ja kaiken maailman volkkareiden yms. koeajojen jälkeen päädyimme mamman kanssa edelleenkin merskaan / -00 ajettu 280 tkm. Siisti kuin sika pienenä, mutta sama vika kuin niin monilla muillakin.... (ostin tietoisesti pikkuviallisena)
Moottorin vikatila ja 3000 jenkaa max (lämmin moottori). Edellinen omistaja käytti testerissä joka ilmoitti ilmamassa-anturia. Jep jep ..anturi vaihtoon. Vaan ei auttanut. Koneen lämmettyä vika on hetkessä päällä. No sitten putsasin tuon EGR:n joka ei ollut edes hirveen paskanen, testasin myös sen aukeamisen. Vikoo edelleen.

Yksi huomion arvoinen seikka on että kun käännä oikealle esim. moottoritien rampissa ... kone jengaa kunnolla, vaan kun tulen esim. liikenneympyrään ja käännän vasemmalle ... vikatila saapuu välittömästi.
Siis tietty lämpösellä koneella.
Mikä on irti ??
Mitä kannattais moukaroida seuraavaksi ??
:rock:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29379
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kokeile vielä irrottaa ilmamassamittarin johto, pelaako paremmin pistoke irrallaan ?
Vikakoodihan siitä jää muistiin muttei se siellä sen enempää haittaa.

Voisi olla johtosarjavikakin kun vikatila tulee vain toiseen suuntaan kaarrettaessa ... mitään muutako ei ollut vikamuistissa ?
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Imusarjan läpät.
Pakoputkessa/katissa jotain irti.



Jos siellä vikamuistissa on kamalasti juttua, niin ensin kannattaa vaan tyhjennyttää.
Käy sitten heti vian uudelleen tulemisen jälkeen heti uudestaan, niin saa jo jotain oikeata vinkkiä.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Johtosarja vaivalta kuulostaa jos kallistellessa muuttuu :?
Avatar
tappara
halmaaja
Viestit: 144
Liittynyt: 04.6.2007 20:54
Paikkakunta: Bryssel

Viesti Kirjoittaja tappara »

Niin no... just nyt en noita kerkeä tekeen mutta.....kiitti tässä vaiheessa.

Mistä voisin kohtuukorvauksella saada tommosen testerin itelleni ??

Ollaan päivät nähkääs töissä ja kello on ainakin klocka ennenkuin minä ja "pate" sieltä päästään ja kaikki verstaat aina kiinni.
:klapi:
Ostaisinko tuommosen OBD-purkin ja siitä kiinni läppäriin vaiko valmiin "täydellisen härvelin" ??

-tappara
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ainakin äkkiä kokeilleen voit heilutella moottorin johtosarjaa koneen takapäästä , mistä sarja jakautuu imusarjan luo. saattaa hankautua kannakkeisiinsa.....
AnttiH
Viestit: 1
Liittynyt: 30.7.2006 23:15
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja AnttiH »

Heps.

Minulla myös Pitkäkatto-Paavo, 220T CDI vm 02, nähnyt maailmaa 480 tkm. Hieman samantyylisiä ongelmia ollut kuin tapparalla.

Eli. Kun kääntää vasemmalle, vikatila iskee. Pudottaa pois vakionopeudensäätimen, saattaa ruveta herjaamaan moottorinohjauksesta, espistä, jarruassistentistä ja vaikkassun mistä.

Käytin testerissä. Useampi eri ilmoitus samasta asiasta: jarruvalokytkin, eli siis se mikä haistaa kun jarrupoljinta painetaan, "antaa epäuskottavan signaalin", kuten testikupongissa hienosti sanottiin.

Tonkaisin asiaa maailmalta, näkyi kyseinen kytkin aiheuttavan paljon kaikenlaisia ihmeellisyyksiä w210-kohtalotovereille (kts. esim http://www.benzworld.org/forums/w210-e- ... tions.html). Sen asentoa kun haistelee ainakin moottorinohjaus, abs (yllättäen!), bas, automaattilaatikon ohjaus, ajonvakautus, luistonesto sekä vakionopeudensäädin.

Kunhan olen vaihtanut mokoman, palaan asiaan ja kerron miten kävi.

Ensin mulla on isompi harmi hoidettavana. 2-, 3- ja 4-pytyn ruiskutussuuttimet vuotavat ja pitää ne vaihtaa. Aargh.

OBD-testereistä muuten. Vasta 03- eteenpäin voi Paavoja OBD:llä testata. Sitä vanhemmissa on mesen omaa tuotantoa oleva diagnostiikkasysteemi. Testeri maksaa noin 5000 eur, joten jäi hyllylle...
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

AnttiH kirjoitti:Heps.
Testeri maksaa noin 5000 eur, joten jäi hyllylle...
Carsoft 7.4 multiplexeripakettia on myyty tällä palstalla yksityiskäyttöön huomattavasti edukkaammin. Muutaman sata euroa kustantaa. En tiedä saako niitä enään tilattua, mutta aika monelta foorumilaiselta löytyy.
Avatar
tappara
halmaaja
Viestit: 144
Liittynyt: 04.6.2007 20:54
Paikkakunta: Bryssel

Viesti Kirjoittaja tappara »

Mersu-terve ! :acavallo:
Lähdettiin paten kanssa luikuroimaan töistä, jos vaikka olis ehditty verstaalle liittämään pate tietokoneeseen. Ei ehditty ja seuraava vapaa aika olisi tammikuun lopulle... No ei iske. Sen verran kerkesivät kurkkaamaan kun oli vielä minuutti tai kaks työaikaa (heillä) että minkäs näkönen mylly siellä jauhaa.
Tsädää..
Hieno huomio, vaikkakin menee nyt tuonne sähkövikojen puolelle, suht' kylmä kone ja syylärin fläkti jengaa täysillä. Ahaa !
Varmistin asian myös täysin kylmällä koneella... kyllä pyörii ...

Tuumasivat että kysäises' sieltä foorumista voisiko tällä olla jonkinlaista syy-yhteyttä esim. hyytymiseen... tai kenties johonkin muuhun.

Niin että kun en voi sitä juuri nyt diagnostisoida koneella, niin tietäisikö kukaan mitä seuraamuksia tuolla voisi olla ja mistähän löytäisin em. puhaltimen anturin jotta vaihtaisin sen.

:help:
Avatar
tappara
halmaaja
Viestit: 144
Liittynyt: 04.6.2007 20:54
Paikkakunta: Bryssel

Viesti Kirjoittaja tappara »

Yeah !

pitkästä aikaa... 8)

Tilasin testerin (multiplexerin) saksanmaalta ebay:stä niinkuin muualla foorumissa opastin myös muita tekemään. :) Softat Spudeniukselta (thnx).
Toimii ja nyt kun on tämä "hiihtoloma" niin onpahan aikaa tussaroida autonkin kimpussa...

No CDI-testi suolsi vikaa niin maan perusteellisesti että tyhjäsin sen osion suosiolla ja jäin odottelemaan uutta vikatilaa ... ja kyllähän se sieltä viimein tuli. :huh:

Haa .ah ah... aa PRESSURE SWITCH haa .. painekytkin. Onko tämä se pöllykkä tuossa välijäähdyttimeltä ylös nousevassa putkessa (ennen EGR:ää), vai jokin muu jossain muualla ?? Mitähän tuommonen suunnilleen kustantaa ?

Voiko jokin muu "heilujainen :firing: " aiheuttaa em. vikomista
(pressure herjaa)??? esim. vuotoja tuossa putkessa tms ???

Sitten testi vielä kertoo jotta tämä ylimääräinen sähkölämmitin olisi oikosulussa ja piuhat poikki ja vaikka mitä ... :hurt:
Tietäiskö kukaan kertoa missä se tämmönen sähkö-thinksi luuraa ??


Ja vielä plussakysymys : kuka kertoisi mistä löytyisii sähköpiirustukset meidän Patelle ??
Tai jos vaikka auttavaisesti pistäisi esim. YV.llä minullekkin.
(siitä saa mitallin)


:halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm:
Avatar
tappara
halmaaja
Viestit: 144
Liittynyt: 04.6.2007 20:54
Paikkakunta: Bryssel

Viesti Kirjoittaja tappara »

Sorry tuo edellinen.. heh

Taisin vähän innostua... nyt kun sitten säätelin noita avattaressakin näkyviä kiikareita nokallani ja katsoin uudelleen tuota testin tulosta niin siellähän lukee että Pressure sensor. :oops:

No sehän on tietystikkin paineanturi eikä mikään kytkin.... nooh nyt vähän nolottaa .... mutta kaikki muu edellä kirjoitettu pitäisi olla paikkansapitävää ja näinollen jään hykerrellen odottamaan vastauksianne ...

:halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm:
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

tappara kirjoitti:Y

Haa .ah ah... aa PRESSURE SWITCH haa .. painekytkin. Onko tämä se pöllykkä tuossa välijäähdyttimeltä ylös nousevassa putkessa (ennen EGR:ää), vai jokin muu jossain muualla ?? Mitähän tuommonen suunnilleen kustantaa ?

Voiko jokin muu "heilujainen :firing: " aiheuttaa em. vikomista
(pressure herjaa)??? esim. vuotoja tuossa putkessa tms ???

:
Paineanturin letku lähtee imusarjasta EGR:n jälkeen, saattaa joskus tukkeentua imusarjan möhnästä, ainakin 200-220 cdi:ssa saa olla välillä rassaamassa sitä auki. Letku on joskus myös murtunut lähes näkymättömille halkeamille joten ota irti ja tarkasta kunnolla. Anturi itsessään voi olla myös viallinen.

Coolerin jälkeisessä pystyputkessa oleva anturi on luultavimmin imuilman lämpöanturi, vaikuttaa mm. ajoitukseen.
Avatar
tappara
halmaaja
Viestit: 144
Liittynyt: 04.6.2007 20:54
Paikkakunta: Bryssel

Viesti Kirjoittaja tappara »

Siellä oli myös nähkäät tämmöinen P0105 koodi tuossa edessä joka kenties tarkoittaa tätä:

P0105 Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Malfunction

Yeah ! Odotan vastauksianne innolla .... :P


:halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm:
Viimeksi muokannut tappara, 03.3.2008 18:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29379
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pressure sensor
Millekkä paineelle ? Ahto ? Polttoaine ?
Jakoputken etupäässäkin on paineentunnistin.
sähkölämmitin olisi oikosulussa ja piuhat poikki ja vaikka mitä ...
Usein herjaa, liekö vikaa ... lämmitin on siinä paisuntasäiliön vieressä mustan muovisen loovan alla.
Siihen menee paksu johto, nääkkö ? :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29379
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jaa, imusarjan painetunnistin. :roll:
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

tappara kirjoitti:Siellä oli myös nähkäät tämmöinen P0105 koodi tuossa edessä joka kenties tarkoittaa tätä:

P0105 Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Malfunction

Tarkoittaa ahtopaineanturin toimintahäiriötä.
- Johtojen kiinnitys
- Puhdistus
- Tarvittaessa vaihto.

Osa 68 kuvassa.

Kuva
Avatar
tappara
halmaaja
Viestit: 144
Liittynyt: 04.6.2007 20:54
Paikkakunta: Bryssel

Viesti Kirjoittaja tappara »

Siihen menee paksu johto, nääkkö ?
Juu'u, tuonhan näkee jo sokea Reettakin, thnx

Mutta sitten että onko vai eikö ole imusarjan paineanturi, siinäpä kysymys.
Ja onko se imusarjassa vai pystyputkessa ??
:whistle:
Siksi vaan kyselen kun en itse tiedä (vielä).
:whistle:

:halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm:
Avatar
tappara
halmaaja
Viestit: 144
Liittynyt: 04.6.2007 20:54
Paikkakunta: Bryssel

Viesti Kirjoittaja tappara »

Osa 68 kuvassa.
Yes yes.... juuri tuota niinkuin kyselinkin ettäkö onko ?

Jaa että piuhoissa vikaa ... jaa jaa. No se on aina helppoa ...

thnx


:halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm:
Avatar
tappara
halmaaja
Viestit: 144
Liittynyt: 04.6.2007 20:54
Paikkakunta: Bryssel

Viesti Kirjoittaja tappara »

Ai niin ... osa 68 kaiketikkin on jonkinmoinen pultti...

Kiikarit lähtee kohta vaihtoon.. no ei mitään ..
asia kuitenkin selvisi....

Mistä muuten löysit noin hyviä kuvia ??

:halm: :halm::halm::halm::halm: :halm::halm::halm::halm: :halm::halm::halm:
Avatar
tappara
halmaaja
Viestit: 144
Liittynyt: 04.6.2007 20:54
Paikkakunta: Bryssel

Viesti Kirjoittaja tappara »

Yeah !

Taas on Tappara-setä täällä .....

Ostin sitten tuon anturin (ahtopaineen) ihan merkkiliikkeestä, jotta olisi varmasti oikea.
Vanha pois ja uutta rojua "suoleen".
Kyllä tuntui jännältä lähteä koeajolle. Toimii ...
Kaikki mahdolliset mutkat vasemmalle :pidu: oikealle, lujaa :twisted: ja hillitysti :roll: , kuoppiin :boing_boing: tasaiselle ja lämmin kone.....
En saanut vikatilaa ilmenemään enää. :) :o :D :happy: :niinpaniin: :kuningasajatus:

Mutta jotain sitä huomaa vähän jo vanhempi ja hitaampikin.....
Ei kiihdy auto enää sillä "varsamaisella" viriliteetillä joka edellisellä anturilla oli aivan toista luokkaa. Kyllähän kone kierrostaa hienosti aina tappiin asti mutta "jengat" nousee nyt hitaasti. :nocando:

Kysymys, jos joku pääsisi oikeisiin varaosanumeroihin... tai tietää muuten vaan.

Tulikohan meille nyt kuitenkin väärä "pöllykkä" ?

Se mikä oli paavossa paikallaan oli seuraavanlaisella numerolla:
A 004 153 31 28

Ja se mikä sinne nyt meni on:
A 006 153 14 28

Olisiko tuo jälkimmäinen jonkun muun paavoon kun meidän pate ei siitä nyt kuitenkaan täysin tuntuisi pitävän ? :?:


:halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm:
Avatar
tappara
halmaaja
Viestit: 144
Liittynyt: 04.6.2007 20:54
Paikkakunta: Bryssel

Viesti Kirjoittaja tappara »

Viimeksi muokannut tappara, 21.3.2008 12:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kokkeilin pirruuttani kookelettaa noita osanumeroita, ja ekasta löytyi vaikka mitä malleja joihin kävisi, toisesta en saanut tuloksia. :? Mistäs ostit osan? Oliko myyjän mielipide että kävisi tai on uudempi korvaava osa tjsp? Kokeilisin kuitenkin saman numeroista osaa jos löytyy. Kysys Aki P:ltä olisko jäänyt haaviin tuommosta. :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Joo
Olen pahoillani väärästä numerosta, mutta ymmärsit kuiteskin oikein harhautuksesta huolimatta.

Venäjän sivut antaa eri numeroita, mutta voi se olla niinkin, että kuten tiedätkin, joidenkin osien valmistus tietyllä alihankkijalla loppuu, tai osaa muutetaan myöhemmin siten, että se myös käy sitten uudempiinkin malleihin.
Tämä voisi olla syynä.
"Oikeassa" Lycky-Dogin EPC,ssä siitä oli aina vihjeitä.
Mutta kun yksityiset ei sitä voi enää käyttää.
Tuolla on asiaan liittyvä russian sivu.

Tuon mukaan russian osan pitäisi kyllä käydäkkin.
Avatar
tappara
halmaaja
Viestit: 144
Liittynyt: 04.6.2007 20:54
Paikkakunta: Bryssel

Viesti Kirjoittaja tappara »

"Mistä ostit osan?"

Keminmaasta ostin Niemelän autosta. On ihan oikea Mercedes Benz jälleenmyyjä, varaosineen ja huoltoineen.

Kyllä se varmaan paikkaansa hyvä osa on, mutta en tahdo syyllistää :axe: myyjiä, koska kaikkihan me tiedetään pitkillä numerosarjoilla vempulointi. :nerd:

Kävi kuitenkin mielessä että olisiko tullut 320CDI:n anturi ja nyt olisi siten erit ahtopaineet :ei_tajuu:

Nooh .. Artturi Reinikaista lainatakseni " Helppo homma ".
Minä vien sen ensiviikolla takaisin liikkeeseen. Kuitenkin se kustansi 88€ niin vaihdetellan niin useasti että pelaa. Anturi, rehellisyyden nimissä, oli tarranpuolelta hiukan raavittu, eli oli ilmeisesti käynyt jo kertaalleen jonkun muunkin paavossa.

Näillä tunnoilla paavon vikatila-käyttäytyminen taisi nyt kuitenkin parantua ("toistaiseksi" = vaimon mielipide).
Olen pahoillani väärästä numerosta, mutta ymmärsit kuiteskin oikein harhautuksesta huolimatta.
Thnxs kaikille, kaikista harhautusyrityksistä.

Kunhan saan pöllykän vaihdettua, palaan sen käyttäytymistä koskevaan aiheeseen....

:halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm: :halm:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Se voi EPC:llä mennä useemmankin kerran "replaced by * 5" eli vaihtaa
numeroa uudempaan eli orkkisosan numero on ihan eri kuin uuden osan numero.
Valmistenumeron ja EPC:n avulla nuo hommelit selviää.

Netti EPC:kö ei ole enää kaikkien hankittavissa ?
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Lucky-Dog kirjoitti:Netti EPC:kö ei ole enää kaikkien hankittavissa ?
Ei ole.
yksityiset ei voi maksaa sitä maksua enää, vaikka tunnuksetkin olisi valmiina.
Pitää olla VAT-numero lisäksi, jotta hyväksyy maksun.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”