CDI200:sen käyntilämpötila.

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

CDI200:sen käyntilämpötila.

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Omassa 200cdissä ei tahdo käyntilämpötilä nousta millään edes 80 Celsiukseen nyt kun on ilmat hiemat kylmenneet.

Kysymys kuuluu cdi-moottorien omistajille että mitä teillä näyttää moottorin lämpötilämittari normaaliajotilanteessa?

Kaupunkunkiajossa nousee hikisesti 60 celssiukseen vaikka ilmat ei ole edes vielä pakkasella.

Onko aika vaihtaa termostaatti vai onko moottorin lisälämmitysvastukset paskana vai onko tuo aivan normaali tilanne?
mb300sd
OBD-spesialisti
Viestit: 150
Liittynyt: 20.12.2005 11:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mb300sd »

Kyllä sen kuuluu nousta mittarin mukaan yli 80:n kaupunkiajossakin, sillä ei lämmityslaite vielä haukkaa siitä paljonkaan.

Mulla oli samaa vikaa ennen termarinvaihtoa, nyt nousee aivankuin vanhoillakin tiisseleillä. Carsoftin mukaan todellinen lukema heiluu hiukka yli yhdeksänkymmenen, näillä keleillä. Pahvi keulalle niin nousee pakkasillakin jos termari ei vuoda.

Vielä en ole ottanut sitä sähkövastusta käyttöön, vasta pakkasilla.
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Viesti Kirjoittaja Generig »

Ennen termarinvaihtoa pyöri alle 60 asteessa. Sen jälkeen nousee kyllä reiluu 80 mutta kyllä siinä aikaa menee. Ja kun tulee se -20 niin tiukkaa tekee päästäänkö noihin lukemiin ollenkaan. Vaikka se eeberi siellä jauhaakin.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Tässä topiksi:

viewtopic.php?t=1619&highlight=pahvi

Juttua lämmöistä tammikuulta. Jotain pahvijorinaa kanssa :D

Heikki :D
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Jep, kiitti tiedoista. Termari nyt ainakin menee ensin vaihtoon ja katsotaan mitä vaikutusta sillä on.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Termostaatti vaihdettu, hinta 48€. Lyhyen koeajon perusteela lämpenee huomattavasti paremmin. Lämpö nousee viisarin verran yli 80 celssiuksen ja tuntuu pysyvän siinä jopa kaupunkiajossa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”