-96 E420 v8 tyhjäkäynti

Vastaa Viestiin
user1
Viestit: 30
Liittynyt: 08.11.2017 10:23
Paikkakunta: Vaajakoski

-96 E420 v8 tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja user1 »

Tässä tuoreeseen Mercedekseeni syvällisemmin tutustuessa alkaa selvitä miksi tarjoamani summa kelpasi.

Auton tyhjäkäynti näet satunnaisesti alkaa seilaamaan, eikä edes seilaa vaan toimii hyvin omituisesti. Välillä on kierrokset, niin kuin hidasta pulssia ajaisi päälle pois, päälle pois, sitten kohta taas nousee kierrokset hitaasti kunnes yks kaks tippuvat alas, niin kuin 20 sekunnin saha-aalto ylöspäin tai niin kuin hidas kondensaattori latautuu ja purkautuu, tai sitten muuten vaan kierrokset pysyvät tyjäkäynnillä siinä 2000 kierroksen hujakoilla jonkin aikaa ennen kuin tippuvat.

Kun nyt sitten tätä foorumia ja muita lähteitä aloin tutkimaan, niin näyttää siltä, että kaoottinen tyhjäkäynti on melkeinpä ostettu tauti auton mukana. Foorumin viestien ja muiden lähteiden perusteella syitä on ollut alipaineletkuissa, ilmamassasensorissa, ylijännitesuojareleessä, jänniteregulaattorissa, huonoissa piuhoissa, kaasuläppäkotelon mekaniikassa tai potikoissa jne. Silmiini ei kuitenkaan osunut kunnon yhteenvetoa aiheesta. Erityisen hyvin tähän yksilöön osuvat oireet ja kuvaus löytyi www.restoreyourmercedes.com:n tyhjäkäyntikuvauksien perusteella. Onpa tuolla jopa video kaasuläppäkotelon vaihtamisesta vanhaan v8:aan.

Arvaan, jotta ostamanikin yksilö on edellisten omistajien toimesta käynyt jonkun Mersutohtorin arvuutuksessa ja lähtenyt saman tien kiertoon kun uuden kaasuläppäkotelon hinta on selvinnyt. Eipä silti, sama "yllättävä kallis osa"-kuvio on toistunut ostamani Audin kanssa, josta löytyi 2 euron hitainen hapertunut tiiviste, jonka vaihtaminen maksoi yli tonnin. Samoin yllättivät Volvon kalliit iskunvaimentimet ja Subarun ilmajouset ja Pajeron haljennut V6 lohko ja niin edelleen. :)

Noh, faktathan selviävät aina vasta, kunhan tutkitaan. Mitenkäs pääsis käsiksi V8:n service manuaaliin tahi vastaavaan raamattuun, jossa tuota E420:n V8:a ja sen ohjausta on käsitelty?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kokeiles ottaa ilmamäärämittarista johdot kokonaan irti...
user1
Viestit: 30
Liittynyt: 08.11.2017 10:23
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja user1 »

Päivitänpä tämän: korjattua tuli, kaasuläppäkotelo meni vaihtoon. "uusi" löytyi edullisesti romuautosta. Parin euron hintanen kaasuläpän kotelontiiviste piti tilaututtaa saksasta.

Vaihto onnistui yläkautta imusarjat paikallaan, ja operaation hankalin homma oli saada MAF:n sovitinkumin kiristinrenkaat auki/kiinni. Semmosta avainta kun ei taida olla taviksen työkalupakissa, jollainen tuonne väliin mahtuu silloin kun kiristinruuvi ei ole sopivalla paikalla.

Pari tuntia hikeä ja ähellystä lähinnä noiden kiristinkumien kanssa ja muutama kymppi osia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”