w210 pikselikorjaus
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
w210 pikselikorjaus
Viime syksynä ostamastani väyrysestä on puuttunut kahden laitimmaisen LCD-näytön pikselit kokonaan. Melkein vuoden verran olen ajatellut että "kohta minä otan sen mittariston irti ja laitan postipaketissa jollekkin korjaajalle" enkä ole saanut sitä aikaiseksi.
Viime viikolla aloin yhtenä iltana huvikseni googlaamaan väyrysen pikselikorjausta. Ympäri maailmaa surffatessani törmäsin useasti Unkarilaiseen firmaan: http://www.pixelfix.net/eng/
Heillä on myynnissä sellainen pikselinkorjauskaapeli mitä ei tarvitse juottaa ollenkaan paikalleen ja huolellisesti tehtynä ratkaisun pitäisi olla pitkäaikainen + firman saama palaute oli positiivista.
Siispä tilamaan. Alkuviikosta posti toi sitten paketin jossa oli muutama A4-sivu kuvallisia ohjeita ja ne pikselinkorjauskaapelit. Ajattelin mielessäni että lauantaina otan mittariston autotallin pöydälle ja aloitan kaikessa rauhassa puuhailemaan.
Yllä olevassa kuvassa näkyy postipaketin sisältö + työlamppu + autotalliläppäri. Eiköhän se näillä mene kun rauhassa tekee. Mittariston irroitus perinteisesti "jollain koukulla" ja purkaminen suoritetaan pehmustetun pöydän päällä kaikessa rauhassa mitään rikkomatta. Pixelfixin ohjeissa on jopa mittariston purkaminen näytetty tarkasti.
Viimein pääsen käsiksi siihen mikä on varsinaisesti vialla eli niiden laitimmaisten LCD-näyttöjen lattakaapelit. Pixelfixin kaapelit on jotain hopeaseosta ja vanhat alkuperäiset on kovettunutta paperia! Vanhat lähtee irti itsestään ja aloitan kontaktipintojen putsauksen. Ohjeissa sanotaan että homman onnistumisen kannalta puhdistus on kaiken A ja O. Putsaan ksyleenillä ja tops-tikulla piirilevyn kontaktipinnat ja LCD-näytön varovasti puukonkärjellä rapsuttaen, siihen ei saa ohjeen mukaan puhdistusnestettä käyttää.
Uusi kaapeli tulee pelkästään teippaamalla kiinni, Kallen Kalusteen teippirulla sattuu käteen Kaapelin kontakti jää pelkästään puristuksen varaan, ohjeissa sanotaan että vanhoja siihen tarkoitukseen tarkoitettuja silikonipötköjä kannattaa korottaa että uudet kaapelit saa paremmin puristuksiin.
Kiinnitän kaapelin toisen pään ohjeen mukaan ja kasaan mittariston sekä käyn asentamassa sen paikalleen!
TADAA!! homma onnistui hienosti! Nopeusmittarin neula tuli vähän eri paikkaan - aikaisemmin se näytti +3 ja nyt tasan, täytyy olla tarkkana nopeuden kanssa. Kustannuksia tuli n. 60 € joista melkein puolet on uusia polttimoita. Aikaisemmin osa mittariston taustavaloista oli pimeinä ja nyt mittaristoa purkaessa vaihdoin kaikki vähänkin mustuneet polttimot uusiin.
Ainoa todellinen vastus työssä oli se että pyysin kesken työn rakasta vaimoani hakemaan KL-varaosista mittaristoon polttimoita kesken hänen shoppailureissun
EDIT: Muutin tiedotteeksi. XUX63
Viime viikolla aloin yhtenä iltana huvikseni googlaamaan väyrysen pikselikorjausta. Ympäri maailmaa surffatessani törmäsin useasti Unkarilaiseen firmaan: http://www.pixelfix.net/eng/
Heillä on myynnissä sellainen pikselinkorjauskaapeli mitä ei tarvitse juottaa ollenkaan paikalleen ja huolellisesti tehtynä ratkaisun pitäisi olla pitkäaikainen + firman saama palaute oli positiivista.
Siispä tilamaan. Alkuviikosta posti toi sitten paketin jossa oli muutama A4-sivu kuvallisia ohjeita ja ne pikselinkorjauskaapelit. Ajattelin mielessäni että lauantaina otan mittariston autotallin pöydälle ja aloitan kaikessa rauhassa puuhailemaan.
Yllä olevassa kuvassa näkyy postipaketin sisältö + työlamppu + autotalliläppäri. Eiköhän se näillä mene kun rauhassa tekee. Mittariston irroitus perinteisesti "jollain koukulla" ja purkaminen suoritetaan pehmustetun pöydän päällä kaikessa rauhassa mitään rikkomatta. Pixelfixin ohjeissa on jopa mittariston purkaminen näytetty tarkasti.
Viimein pääsen käsiksi siihen mikä on varsinaisesti vialla eli niiden laitimmaisten LCD-näyttöjen lattakaapelit. Pixelfixin kaapelit on jotain hopeaseosta ja vanhat alkuperäiset on kovettunutta paperia! Vanhat lähtee irti itsestään ja aloitan kontaktipintojen putsauksen. Ohjeissa sanotaan että homman onnistumisen kannalta puhdistus on kaiken A ja O. Putsaan ksyleenillä ja tops-tikulla piirilevyn kontaktipinnat ja LCD-näytön varovasti puukonkärjellä rapsuttaen, siihen ei saa ohjeen mukaan puhdistusnestettä käyttää.
Uusi kaapeli tulee pelkästään teippaamalla kiinni, Kallen Kalusteen teippirulla sattuu käteen Kaapelin kontakti jää pelkästään puristuksen varaan, ohjeissa sanotaan että vanhoja siihen tarkoitukseen tarkoitettuja silikonipötköjä kannattaa korottaa että uudet kaapelit saa paremmin puristuksiin.
Kiinnitän kaapelin toisen pään ohjeen mukaan ja kasaan mittariston sekä käyn asentamassa sen paikalleen!
TADAA!! homma onnistui hienosti! Nopeusmittarin neula tuli vähän eri paikkaan - aikaisemmin se näytti +3 ja nyt tasan, täytyy olla tarkkana nopeuden kanssa. Kustannuksia tuli n. 60 € joista melkein puolet on uusia polttimoita. Aikaisemmin osa mittariston taustavaloista oli pimeinä ja nyt mittaristoa purkaessa vaihdoin kaikki vähänkin mustuneet polttimot uusiin.
Ainoa todellinen vastus työssä oli se että pyysin kesken työn rakasta vaimoani hakemaan KL-varaosista mittaristoon polttimoita kesken hänen shoppailureissun
EDIT: Muutin tiedotteeksi. XUX63
® Mesen linttaklubi
Voiko mittariston kaapelit irroittaa huoletta niin että akku on kiinni autossa? Sekoaako jokin systeemi jos auto huomaa että mittaristo on kadonnut?
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Kunhan muistaa pitää avaimet taskussa tai jossain muussa hyvässä paikassa mutta ei virtalukossa,niin ei ongelmaa.Mou kirjoitti:Voiko mittariston kaapelit irroittaa huoletta niin että akku on kiinni autossa? Sekoaako jokin systeemi jos auto huomaa että mittaristo on kadonnut?
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Täältä myös positiivisia kokemuksia puolan poikien kaapelisarjasta. Omaan 55:seen vaihtelin muutaman kuolleen pikselin takia kaapelit muutama kk sitten, hyvä tuli. Just äsken tein saman homman kaverin 430:seen, jossa molemmat näytöt oli totaali kuolleita. Kerrasta meni putkeen ja mitään akun kenkiä ei tarvinnut irrotella.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
w210 pikselikorjaus
Moro!
Pitääkö tossa hommassa huomioida jotaki tärkeää ku pitäis tehä sama mun w210. ja minkälaista teippiä ois hyvä käyttää? en oo ikää korjannu mittaristoa.
Pitääkö tossa hommassa huomioida jotaki tärkeää ku pitäis tehä sama mun w210. ja minkälaista teippiä ois hyvä käyttää? en oo ikää korjannu mittaristoa.
w210 pikselikorjaus
okeij, pitääpäs ruveta fiksaamaan mersua joku päivä. itse veikkaisin et omastani on menny ne kaapelit ku osa pikseleistä näkyy ja osa ei.
Sain aikaiseks myös korjata oman mittariston, ihan periaatteessa simppeli homma ja oikein hyvä tuote tuo pixelfix setti.
Mittariston piirilevyn putsaaminen tuotti hiukan toistoja omassa, ei uskaltanu aluks raapia kaikkea vanhaa tinaymköntsää pois.
Vaan onnistuipa. Tämä siis se parempilaatuinen malli, ja ei kaipaa tinausta.
Mittariston piirilevyn putsaaminen tuotti hiukan toistoja omassa, ei uskaltanu aluks raapia kaikkea vanhaa tinaymköntsää pois.
Vaan onnistuipa. Tämä siis se parempilaatuinen malli, ja ei kaipaa tinausta.
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Onko kaikissa facelift-väykyissä tuo ulkolämpötilamittari? Tuoreimmassa ostoksessa se näyttö on kokonaan pimeänä. Taustavalo palaa kyllä, mutta ruudussa ei näy yhtään mitään. Liekö se koko taulu sitten vaan rikki vai oliko karvalakit ilman ulkolämpömittaria?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Onhan se anturi siellä, eli pitäisi fiksailla. Itse en uskalla ruveta tekemään, pitäisi joku muu nakittaa tekemään... Tilasin tuon satsin, katsotaan saako näytöt takaisin.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Vähän parani, mutta uusiksi pitää vielä tehdä. Tekijä joutui tekemään testaamatta joten nähtiin lopputulos liian myöhään, joten ei kerralla saanut valmiiksi. Kello korjautui, mutta vaihdenäytöstä jäi samat neljä pikseliä uupumaan kuin aiemminkin (voisiko itse näytössä olla sitten vikaa?). Lämpömittari oli aiemmin kokonaan tyhjä, nyt näkyy sentään arabiaa... Painamalla mittariston reunusta tuon mittarin kohdalla lukemat muuttuu eli lienee letkut vielä huonosti kiinni.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Letkut löysällä , huono kontakti ja tai väärä kohdistus.
Samaa teki oma, eli puratti muutamaan kertaan
Samaa teki oma, eli puratti muutamaan kertaan
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Hmm...eipä tuo pikselifiksin paketti kovin kalliilta vaikuta.
Lämpötilaa ja kellonaikaa olisi väyrysessä ihan kiva nähdä, eikä vain tyhjiä näyttöjä kaapelit tilaukseen. Ehkäpä nuo polttimot kannattaa samalla vaihtaa uusiin, vaikka vielä toimivatkin (kun kerran mittaristo otetaan poies paikaltaan joka tapauksessa ja samalla vaivalla hoituu niidenkin vaihto).
Montakos noita polttimoita tuolla mittaristossa kokonaisuudessaan on? Pikselifiksilta näköjään voi tilata isoja ja pieniä, 3pl erissä. Muistaako kukaan koodia/wattimääriä noille lampuille?
Lämpötilaa ja kellonaikaa olisi väyrysessä ihan kiva nähdä, eikä vain tyhjiä näyttöjä kaapelit tilaukseen. Ehkäpä nuo polttimot kannattaa samalla vaihtaa uusiin, vaikka vielä toimivatkin (kun kerran mittaristo otetaan poies paikaltaan joka tapauksessa ja samalla vaivalla hoituu niidenkin vaihto).
Montakos noita polttimoita tuolla mittaristossa kokonaisuudessaan on? Pikselifiksilta näköjään voi tilata isoja ja pieniä, 3pl erissä. Muistaako kukaan koodia/wattimääriä noille lampuille?