Kokemuksia 320 cdi väykystä
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 04.1.2014 23:00
- Paikkakunta: Loviisa
Kokemuksia 320 cdi väykystä
Juu elikkä nyt sitten himottais ostaa tommonen 00 vuoden 320 cdi väyrynen jolla on ajettu 370tkm ja olis kiva kuulla jotain kokemuksii tommosesta
320cdi väyrynen on erinomaisen hieno auto ajaa. Moottori on yllättävän voimakas.
Ruostepesiä ne voi olla, siis aivan kammottaviakin reikiä voi olla siistissä autossa.
Niin ja tervetuloa foorumille.
Ruostepesiä ne voi olla, siis aivan kammottaviakin reikiä voi olla siistissä autossa.
Niin ja tervetuloa foorumille.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Ostin itselle sellaisen syksyllä. Viikon verran ajoin ja nyt se on ollut remontissa 3kk.
Kyllä se vain on ihan eri kallis ja työläs korjattava w124 jälkeen. Joskin kyyti on våhän kuin istuisi ic junassa. Hiljaista ja vakaata,oikeastaan mitään melua ei kuulu eikä tarvitse enää ratilla niin paljon oikoa kulkua. Ero on aika suuri.
Sitten sitä toista laitaa on juuri moottorin etupää. Joko käytetään erikoistyökalua tai irrotetaan jäähdytin ja kaikki muu. Itsellä on menossa polttoaineputkien hihnojen kiristimien yms vaihto keulaan. Ne on tuosta syystä paras vaihtaa kerralla. Vaihteistoöljyn vaihtoon tarvitaan star jne.
Kyllä se vain on ihan eri kallis ja työläs korjattava w124 jälkeen. Joskin kyyti on våhän kuin istuisi ic junassa. Hiljaista ja vakaata,oikeastaan mitään melua ei kuulu eikä tarvitse enää ratilla niin paljon oikoa kulkua. Ero on aika suuri.
Sitten sitä toista laitaa on juuri moottorin etupää. Joko käytetään erikoistyökalua tai irrotetaan jäähdytin ja kaikki muu. Itsellä on menossa polttoaineputkien hihnojen kiristimien yms vaihto keulaan. Ne on tuosta syystä paras vaihtaa kerralla. Vaihteistoöljyn vaihtoon tarvitaan star jne.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Öljyt voi vaihtaa mutta tarkka määrä jää arvoitukseksi. Sillä jälkikäteen ostettavalla mittatikulla ei korjaamon mukaan lopullista varmuutta tule, on kuulema niin epäselvä viritelmä. Tuossa paikassa ei ole tarvittavaa testeriä niin sanoivat laittavansa laatikkoon saman määrän mitä tuli poiskin ja lopullisen määrän saa käydä tarkistamassa toisessa firmassa tietokoneella. Liekö heillä väärää tietoa, mutta näin ainakin minun lootan kanssa.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Tämä on hyvä tieto, sillä laatikko ja perä on vasta tulossa työlistalle. Lainataan vielä topicia. Minulla on siinä tikun reiässä konehuoneessa vain se punainen tulppa josta normaalissa autossa lähtisi tikku. Ostan siis sen tilalle oikean mittatikun ja homma on siitä eteenpäin kuin w124:ssa?
Kyseessä on jokamerkin korjaamo ja uudemmat mersut ei ilmeisesti niin tuttuja. Tästäpä tulee alkuperäiseen kysymykseenkin valaistusta. Elämä ei cdi väykyn kanssa ole niin tylsää ja mustavalkoista kuin vanhemmissa. Vika- ja huoltokohteet yllättävät monipuolisuudellaan.
Kyseessä on jokamerkin korjaamo ja uudemmat mersut ei ilmeisesti niin tuttuja. Tästäpä tulee alkuperäiseen kysymykseenkin valaistusta. Elämä ei cdi väykyn kanssa ole niin tylsää ja mustavalkoista kuin vanhemmissa. Vika- ja huoltokohteet yllättävät monipuolisuudellaan.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Eikä noitten hihnan, kiristimen ja pa-putkien vaihdon takia tartte syyläriä irrotella eikä tartte erikoistyökaluja (Tiiä sitten mitä yms. pitää sisällään)Perttu K kirjoitti:Ostin itselle sellaisen syksyllä. Viikon verran ajoin ja nyt se on ollut remontissa 3kk.
Kyllä se vain on ihan eri kallis ja työläs korjattava w124 jälkeen. Joskin kyyti on våhän kuin istuisi ic junassa. Hiljaista ja vakaata,oikeastaan mitään melua ei kuulu eikä tarvitse enää ratilla niin paljon oikoa kulkua. Ero on aika suuri.
Sitten sitä toista laitaa on juuri moottorin etupää. Joko käytetään erikoistyökalua tai irrotetaan jäähdytin ja kaikki muu. Itsellä on menossa polttoaineputkien hihnojen kiristimien yms vaihto keulaan. Ne on tuosta syystä paras vaihtaa kerralla. Vaihteistoöljyn vaihtoon tarvitaan star jne.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Mitenkäpä meinasit tuulettimen kanssa muuten? Viitosessa menisi, ei kuutosessa. Tuulettimesta syyläriin välys 3cm. Tuuletin lähtisi kyllä lyhennetyllä kk-avaimella, mutta pitää olla työkalu hihnapyörän lukitsemiseksi. Sitten olisi vähän työtilaa.
Tuon kanssa ainakin päivän temppuilin. Nostin syylärin pois ja palkin edestä ja johan etupäähän tuli tilaa. Pystyy vaihtamaan polttoaineputket ja o-renkaat. Samoin hihnan kiristimenn.
Tuon kanssa ainakin päivän temppuilin. Nostin syylärin pois ja palkin edestä ja johan etupäähän tuli tilaa. Pystyy vaihtamaan polttoaineputket ja o-renkaat. Samoin hihnan kiristimenn.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Oikein muistit.dealer kirjoitti:Lukkopellin irrottamalla voi muistaakseni tarvittaessa kääntää syyläriä vähän etukenoon.
Tilaa tulee sen minkä sinne tarttee
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Mullon Perttu se mittatikku jos meinaat ne lootan öljyt tarkastaa jos et ommaa hommaa. Kajjaanissa tullee kulettua harvase päivä niin jos tarttet niin kulukeutuu mukana
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Minäpä voisi sitä lainata tässä lähiaikoina. Kiitoksia.
Sitä ennen pitää saada tuo mersun nokka kasaan. Sitten alkaa kova kysely tuolla minun omassa topicissa siitän lootasta. Olen tässä kuukauden ainakin saikulla joten rassaamiseen on aikaa, kunhan nyt vain pääsisin sinne talliin, ihan ei ole vielä rassaajaksi.
Sitä ennen pitää saada tuo mersun nokka kasaan. Sitten alkaa kova kysely tuolla minun omassa topicissa siitän lootasta. Olen tässä kuukauden ainakin saikulla joten rassaamiseen on aikaa, kunhan nyt vain pääsisin sinne talliin, ihan ei ole vielä rassaajaksi.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Ei millään pahalla, mutta näissä keskusteluissa ei aina tahdota oikeen aiheessa pysyä. Alottaja vissiin kyseli kokemuksia ja eipä noita kauheasti ole kerrottu!
Itellä ollu -01 320CDI reilut pari vuotta ja mittarissa tällä hetkellä n.402tkm. Korkeapainepumppu vaihdettu/ 1400€ vaihdettuna. Ruostehan se vaivaa, muuten ollu loistopeli. Ite ajanu reilu 60tkm. Mutta kokonaisuudessaan ihan tyytyväinen olen ollut!
Tehoa piisaa tarpeeksi ja kulutus siihen nähden todella maltillinen. Aikaisempi auto oli Opel Vectra -01, 2.2dti. 125hv ja kulutus aikalailla sama kuin mesessä.
Jos ei kaikista ruosteista välitä, niin siitä vaan!
Itellä ollu -01 320CDI reilut pari vuotta ja mittarissa tällä hetkellä n.402tkm. Korkeapainepumppu vaihdettu/ 1400€ vaihdettuna. Ruostehan se vaivaa, muuten ollu loistopeli. Ite ajanu reilu 60tkm. Mutta kokonaisuudessaan ihan tyytyväinen olen ollut!
Tehoa piisaa tarpeeksi ja kulutus siihen nähden todella maltillinen. Aikaisempi auto oli Opel Vectra -01, 2.2dti. 125hv ja kulutus aikalailla sama kuin mesessä.
Jos ei kaikista ruosteista välitä, niin siitä vaan!
-
- Viestit: 41
- Liittynyt: 07.2.2011 11:36
- Paikkakunta: Vihti