Siivosin autotallia jokusen päivän ja sain auton mahtumaan sisälle

Siitä intoutuneena avasin imusarjan ja vaihdoin yhden p-aineletkun ja ihan vaan ajattelin puhdistaa öljyhuurusotkuja imusarjan alapuoliskolta. No ekaks silmiini osui kumihaitarinriekaleita ohjaustangon ohjaamoon menon tienoilta. Johan loppu ol kumi, ja helppo oli vaihtaakin yläpuolelta ku ihan seisaaltaan sai puuhastella. Sisämelu moottoriäänien suhteen hiljeni yllättävän paljon, siitä erittäin tyytyväinen.
Toinen hämmästyttävä havainto oli ohjaamon puolimmaisen pään ekan imuventtin kanavassa oleva irtonainen musta öljyinen kovansitkeä karstalastu. Poimin sen pois ja tarkastin muutkin venttiilikanavat. Imusarjaa tutkailin pöydällä ja lastun muodot viittaisi 2-3mm paksuun karstaan imusarjan terävissä ja reunimmaisissa sisäkulmissa. En saanut mitään sieltä irtoamaan ja laitoin vermeet kasaan. Mutta voikohan tollaiset kolikonkokoiset karstapalat rikkoa konetta joutuessaan venttiileihin ja palotilaan.

Millä imusarjan saa sisäpuhdistettua. Sitkeän kovan bitumimaista on karsta.