mesemiehen pre/facelift turinoita ja kuvasia.

mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

väliin kuva saastetta osien pesusta.

lähtö kohtana hyvin törkyinen jakopään kotelo.
Kuva

ja toiselta puolelta.
Kuva

ja hinkattuna "puhtaaksi" vähän sitä pinttyneempää jää koloihin väkisinkin, mutta annethaan kuivua ja rapsutellaan poissa.
Kuva

ja toista puolta.
Kuva

ja kahresta muusta osasta ei ollutkaan likaisuus kuvaa mutta myötäili jakopään kotelon likasuutta.

kannen pääty levy.
Kuva
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

ja vaihteiston öljynlauhdutin tai lämmitin, toimiihan se kumminkin päin =)

Kuva


pesuaineena käyttänyt wurtin voimapesua, vihreää lantattava, tiiä onko nuita etes muita variaatioita, mutta tuolla tuntuu lähtevän tosi hyvin lika kun antaa vaikuttaa useamman 10min välillä suihkuttaen lissää ettei kuivaha pintaan, toki joutuu harjaamaan.

mutta työvälineinä pesussa.

Wurth Voimapesu
hammas harja
karhun kieliä
sieniä
pensseli
saippuallisia teräsvilla sieniä (on muuten parhain pesuhommissa)
puutarha letku juoksevalla vedellä höystettynä =)

vielä en tiedä maalaanko alumiini osat kun ei nuista kuitenkaan ihan uuden näkösiä saa ilman puhaltamista, ja jotenkin koukuttas kuparin väri nuihin alumiitti osiin, en tiiä kokeilen yhteen miltä näyttää ja jos on hyvä niin osien pilaaminen alkaa sitä myöten kun lisää alumiitti osia puhistuu.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

ja niin ei nyt mitään tärkiää mutta valun viimeistely oli vesipumpun kolossa hieman muitten osien viimeistelystä poikkiavaa, onni että huomasin ennenkö sormet olisin verille repiny kolossa. pitänee viilaa vähän näyttää, jännä miten jäänyt viimeistelemättä tuo kohta vain, silppukin melkeen irronnu...

hirveen terävä nystyrä jätetty.
Kuva

ja pumpun puolelta. ja kyllä koneistetut pinnat/kaikki, vesi/öljy tilat suihkuteltu WD40 kuvien oton jälkeen, ettei kovin hapettuis.
Kuva
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

pakkohan se oli sitä kuparia kokeilla ja kyllä omaa silmää miellyttää, alumiitti osat tulee siis sillä, kunhan tuon lohkon lopullinen väri ei jää tuohon yhteen ainoaan vaihto ehtoon =)

siinähän ne teippauksien kansa sulassa sovussa uuden luukkinsa myätä.
Kuva

ja teipit poissa paistattelemassa auringossa.
Kuva

ja takapuolelta tietenkin myös maalattu.
Kuva

ja eikun lisää putsaileen osia.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

noniin nyt on toinen väyrynen käytössä kun koukullisen vemputtimen tarviipi.

mutta itse asiaan, väyrynen on entinen taksi ja oletettavasti vaihteisto huollot tehty, sitten tuli meidän perheeseen ja ollut 12v meillä ja vaihteisto on vaihtanut vaihteita aika napakasti (nykässyt jonkuverran vaihdossa) ja nyt 2v sitten alko välistä tekemään sitä että kylmänä ei aina löydä 3 isompaa vaihdetta, auto pantiin seisontaan ja hommattiin porukoille varkku väyrynen paketti autoksi.

no nyt sitten leimasin vanhuksen ja palautukin seisontaan johtaneet syyt.

eli laatikko luistaa 1-2 vaihdolla? kylmänä ei välttämättä aina tahdo vaihtaa 1-2-3 isompaa, kun lämpeää niin vaihdotkin alkaa sujumaan, lämpösenä sitten taas 60kmh vauhdilla alkaa ikään kuin ahistamaan humpaa kierroksiakin ja tuntee ihan selkeästi että laatikko jamppaa, joko vaihtoa tai vaihteen lukitusta?

öljyt vaihdettu 12tkm sitten (huuhtelemalla), kuin myös pistoke ja suodatin, boksi kuiva. niin pelihän on 220cdi 98- 551tkm ajettu

voiko joku solenoideista tehä tuota? tai turbiini? mullahan olisi tuossa tuon toisen laatikon johdinlevy+venttiili koneisto solenoidineen? jos sen paketin heittäsin tuohon niin olisiko mahdollista että se riittäisi, ja tämä kysymys siksi koska jos teistä vaikuttaa mekaaniselta vialta niin en tahdo tehdä hukka remonttia vaan viskaan koko laatikon silloin paikoilleen.?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29284
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

En osaa sanoa missä vika, jos öljyä on oikea määrä eikä vikakoodeja tule, mutta onhan se kuitenkin aika helppo kokeilla hydrauliikkayksiköllä ?
wiimax.fi
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

dealer kirjoitti:En osaa sanoa missä vika, jos öljyä on oikea määrä eikä vikakoodeja tule, mutta onhan se kuitenkin aika helppo kokeilla hydrauliikkayksiköllä ?
juu niin on ja oli :D ehdinkin jo vaihtaa venttiilikoneikon ja solenoidit tuosta varaosalaatikosta ja jätin vehkeen oman johdinlevyn. kävin heittään lenkin ja sehän rupesi pelaamaan niinku kuuluukin, luisto lähti poissa ja vaihteen vaihdon huomaa vain kierroslukumittarissa. laitoin vielä vanhat öljyt takasin jos tuleekin laatikon vaihto ettei heti tarttis uusia öljyjä laskea hävitykseen.

pitänee huomenna hakea uudet öljyt + suodatin ja pistoke, niin eikhään sillä pääse melko pitkään taas.

nyt en vaihda huuhtelemalla, kun edellisellä kerralla on vaihdettu huuhtelemalla, nyt lasken vaan turbiinin ja laatikon tyhjäksi.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29284
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sillälailla :D tekemisen meininki :idea:
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

dealer kirjoitti:Sillälailla :D tekemisen meininki :idea:
no en siitä tekemisen meiningistä tiä, eihän siinä tarvikko laittaa varaosa laatikko selälleen ja rojut poikkeen, ja sitten ajetaan huollettava kohde pukkien päälle, ja huollettava kohde on kuormajousilla on se melko mukavan korkeella etupäästä niin keskelle autoa jää mukavat oltavat maata selällään asfaltilla. sitten vaan öljyt pesuvatiin ja pohja poissa ja sitten ollaankin mukavan vaihteisto öljyn sateen alla vääntämässä venttiilipöydän pultteja pois, lahkeet ja hihat ihan öljyssä ja kainalossa mukavan lempeä atf tuoksu, vehkehet pois auton alta ja uudet tilalle ja tässä vaiheessa atf kyllästämä takki onkin mukavan soranen ja likanen, ja eikun punnertamaan paikalleen sateen alla ja hieraset roskat pois silmästä ja huomaat omaavasi teräs silmät kun öljyä ihan kivasti atf ja kivien kansa silmässä mutta silti jatkat hieromista ja näät hyvin, teräs silmä siis. vaatii voitelun toimiakseen. sitten vääntelen kampurin pultista konetta notta tulee turbiinin roppu kohilleen ja muutaman kerran lipeää hylsy pultista ja lyöt ranteen rautaan ja kyynärpään asfalttiin, vaan löytyhän se tulppa sieltä sen avaat ja sitten sekin luiskahtaa sinne pesuvatiin. tulpan etsintä ja paikalleen ja taas pois alta rojut ja alat kannattelemaan yksin ittesi päällä alkuperästä vaihteiston panssaria jota on kyllästetty vedellä ja öljyllä 21v jos osasin laskea oikein. sen jälkeen moottorin panssari ja siinähän se.

sinä (dealer) nyt tiesitkin miten homma menee siis laatikon huolto/osien vaihdon, =) mutta tuossa noin niinku muille. minulla meni kirvauksien,tupakkien,käsien+silmien vähän väliä pesujen takia ja roskien varmistamisen vuoksi n.4h hommassa. varmaan toisella tilalla ja työ tavalla pääsee huomattavasti nopeemmin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”