Ostimpa minäkin Väyrysen
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
Alkaa olla 50 tkm takana väyrystelyä.
Alkuun meni osaa ja korjaamotyötuntia tarpeen mukaan ja vähän yli tarpeenkin mutta sen jälkeen on päästy pienellä:
Kerran on jäänyt vakionopeudensäädin toimimatta. Mittariston pikseliremontin jälkeen on keskimmäinen näyttö jäänyt aina silloin tällöin pimeäksi, pitkällä matkalla keskitaulukin on aina syttynyt sen jälkeen kun auto on lämmennyt. En ole vikatilaa tai vikavaloa ( palaneen polttimon merkkivaloa lukuunottamatta ) nähnyt ollenkaan.
Kesällä paras mahdollinen auto tarvetta ja lompakkoa ajatellen, talvella vanhaan verrattuna ei; Laitoin letkutermarinkin nopeamman lämpiämisen toivossa mutta turhaan, nollakelillä menee 80 vauhdilla 20 km ennenkuin viisari on tapissa. Alkuperäinen pikkuwebasto puhkuu kyllä lisälämpöä mutta 20 km työmatkalla sitä ei viitsi käyttää.
Alkuun meni osaa ja korjaamotyötuntia tarpeen mukaan ja vähän yli tarpeenkin mutta sen jälkeen on päästy pienellä:
Kerran on jäänyt vakionopeudensäädin toimimatta. Mittariston pikseliremontin jälkeen on keskimmäinen näyttö jäänyt aina silloin tällöin pimeäksi, pitkällä matkalla keskitaulukin on aina syttynyt sen jälkeen kun auto on lämmennyt. En ole vikatilaa tai vikavaloa ( palaneen polttimon merkkivaloa lukuunottamatta ) nähnyt ollenkaan.
Kesällä paras mahdollinen auto tarvetta ja lompakkoa ajatellen, talvella vanhaan verrattuna ei; Laitoin letkutermarinkin nopeamman lämpiämisen toivossa mutta turhaan, nollakelillä menee 80 vauhdilla 20 km ennenkuin viisari on tapissa. Alkuperäinen pikkuwebasto puhkuu kyllä lisälämpöä mutta 20 km työmatkalla sitä ei viitsi käyttää.
® Mesen linttaklubi
Näillä foorumeilla tarjotaan useimmiten letkutermaria ratkaisuksi moottorin hitaaseen lämpenemiseen.Laitoin letkutermarinkin nopeamman lämpiämisen toivossa mutta turhaan, nollakelillä menee 80 vauhdilla 20 km ennenkuin viisari on tapissa.
En ole ymmärtänyt miten moottori tietää onko termari letkussa vai kopassa, kunhan se on ehyt eikä päästä nestettä läpi ennen oikeaa lämpötilaa.
Tahtoo sanoa että juu, ei se sen nopeammin lämpene.
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
Kävin tänään ex tempore katsastamassa ja kävi ensimmäisen kerran minulle koko elämäni aikana että hylky tuli. Takarenkaat sakoilla
Kevättalvella renkaita vaihtaessa katselin että ompas huonokuntoiset mutta kyllä noilla vielä syksyyn ajaa - no ei aja kuin kesäkuuhun
Webasto lakkasi puhkumasta kevättalvella - muuten ei ole muuta kuin ajoa vaan. Kohta pitäisi taas laatikkoöljyt vaihtaa ja peräöljyt, ja etupyörien jarruletkut alkaa olla myös vaihtoa vailla. 410 tkm taulussa.
Kevättalvella renkaita vaihtaessa katselin että ompas huonokuntoiset mutta kyllä noilla vielä syksyyn ajaa - no ei aja kuin kesäkuuhun
Webasto lakkasi puhkumasta kevättalvella - muuten ei ole muuta kuin ajoa vaan. Kohta pitäisi taas laatikkoöljyt vaihtaa ja peräöljyt, ja etupyörien jarruletkut alkaa olla myös vaihtoa vailla. 410 tkm taulussa.
® Mesen linttaklubi
Itselleni en Väyrystä tarvitse, mutta siis teorian tasolla... Katselin huvikseni tämmöisiä vm 2000 - 2002 CDI - koneella olevia ja 4400 € pyyntihinnalla tais saada 240 tkm ajetun sedanin Salon Kamuxilta.
Mietin vaan, että kuinkahan kalliiksi tuollainen lopulta tulis. Pääomia ei oo autos kiinni juuri mitään, mutta meneekö korjaamokäynteihin taas enemmän mitä kalliimmis vaikkapa W211 -korisis? Siis onko saman verran ajettu W211 todennäköisesti lujempi kuin Wäykky?
Mietin vaan, että kuinkahan kalliiksi tuollainen lopulta tulis. Pääomia ei oo autos kiinni juuri mitään, mutta meneekö korjaamokäynteihin taas enemmän mitä kalliimmis vaikkapa W211 -korisis? Siis onko saman verran ajettu W211 todennäköisesti lujempi kuin Wäykky?
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
Toistaiseksi tämä väyrynen on ollut kyllä minulle hankintahinta/laatu -suhteeltaan ylivoimaisesti paras auto, alun toimintatonnien jälkeen ei ole muuta tarvinnutkaan, silti kokonaisuudessaan rahaa on kiinni ehkä 6 k€
Mutta jos ruostekukkasista stressaa niin sitten kannattaa jättää hankkimatta
Mutta jos ruostekukkasista stressaa niin sitten kannattaa jättää hankkimatta
® Mesen linttaklubi
Mä vähän täs tuumailin että Väyrysellä vois ajaa niitä kuuluisia "halpoja kilometrejä" kunhan ei osta ikäloppua romua, josta menee ihan kaikki kuluvat osat hajalle.
Kuvittelisin että 240 tkm ajettu, huollettu automaattivaihteinen ei mitään suuria korjauksia tarvis. Laatikon/perän öljyjä, termari sun muuta. Siitä sitten 100 tkm lisää mittariin, muutama huolto ja renkaita ja pikkukorjauksia. Myydessä saat vielä kaks tonnia rahaa. Hyvä valinta päivittäiseen pidempään työmatka-ajoon. Kilometrit mittarissa eivät enää voi tehdä suurta lovea kukkaroon. Jos joutuu korjaamaan liikaa, kiertoon.
Kuten kirjoitin, tämä on mun kohdalla vaan ajatusleikki, koska en aja paljoa. Taidan ymmärtää jo, miksi näitä hankitaan.
Kuvittelisin että 240 tkm ajettu, huollettu automaattivaihteinen ei mitään suuria korjauksia tarvis. Laatikon/perän öljyjä, termari sun muuta. Siitä sitten 100 tkm lisää mittariin, muutama huolto ja renkaita ja pikkukorjauksia. Myydessä saat vielä kaks tonnia rahaa. Hyvä valinta päivittäiseen pidempään työmatka-ajoon. Kilometrit mittarissa eivät enää voi tehdä suurta lovea kukkaroon. Jos joutuu korjaamaan liikaa, kiertoon.
Kuten kirjoitin, tämä on mun kohdalla vaan ajatusleikki, koska en aja paljoa. Taidan ymmärtää jo, miksi näitä hankitaan.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
Talvella vaihtui viimein kaikki öljyt ja perään hydrauliputket ja muutama viikko sitten raidetangon pää. Juuri hain KL:stä uuden ikkunahissin oikeaan takaikkunaan. Nyt rullaa ikkuna eikä pidä vikisevää ääntä. 450 tkm taulussa, takajarruputket pitäisi vaihtaa. Matka jatkuu ruosteet pölisten ja onneksi 211:set alkaa halpenemaan
® Mesen linttaklubi
Mikähän mahtaa olla tuossa oikeanpuolen takaikkkunan hississä kun se aina menee..? Molempiin omiin väyrysiin vaihtanu ja jälkimmäiseen vieläpä kahdesti.Arto N kirjoitti:Talvella vaihtui viimein kaikki öljyt ja perään hydrauliputket ja muutama viikko sitten raidetangon pää. Juuri hain KL:stä uuden ikkunahissin oikeaan takaikkunaan. Nyt rullaa ikkuna eikä pidä vikisevää ääntä. 450 tkm taulussa, takajarruputket pitäisi vaihtaa. Matka jatkuu ruosteet pölisten ja onneksi 211:set alkaa halpenemaan
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Mun Ceemelissä myös oikean puolen takaikkunan nostin bashanaMagge-- kirjoitti:Mikähän mahtaa olla tuossa oikeanpuolen takaikkkunan hississä kun se aina menee..? Molempiin omiin väyrysiin vaihtanu ja jälkimmäiseen vieläpä kahdesti.Arto N kirjoitti:Talvella vaihtui viimein kaikki öljyt ja perään hydrauliputket ja muutama viikko sitten raidetangon pää. Juuri hain KL:stä uuden ikkunahissin oikeaan takaikkunaan. Nyt rullaa ikkuna eikä pidä vikisevää ääntä. 450 tkm taulussa, takajarruputket pitäisi vaihtaa. Matka jatkuu ruosteet pölisten ja onneksi 211:set alkaa halpenemaan
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 23.11.2014 3:46
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
Tänä vuonna on tehty nyt sitten vähän yli sadan tuhannen kilonmetrin huoltoa; perännostajan putket, yksi raidetangon pää, ikkunahissi, molemmat narinat taakse, takajarruputket ja juuri pihalla vaihdettu lämmityslaitteiston puhallinmoottori. 463 tkm takana. Alkaa olemaa kolme vuotta väyrystelyä takana eikä kertaakaan ole ollut vikatilassa. Ainoan kerran syttyi punainen vikavalo kun mokoma perännostajan säiliö vuoti tyhjäksi.
® Mesen linttaklubi
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
483 tkm takana ja taas pimeni puhallinmoottori. Toiseen pinniin tulee jatkuva virta ja toiseen kytkimen asennosta riippuen vaihteleva volttimäärä. Eli melko suurella todennäköisyydellä vika on puhaltimessa. Kysytäänpä KL-varaosista mikä on puoli vuotta sitten ostetun puhallinmoottorin takuukelpoisuus.
Talvella tuli nähtyä vilauksella EPC-ilmoituskin koska nafta pääsi loppumaan ajossa. Kiitos vaan dealerille neuvoista ilmaukseen niin matkakin pääsi jatkumaan kannutankkauksen jälkeen ilman sen kummempaa dramatiikkaa.
Talvella tuli nähtyä vilauksella EPC-ilmoituskin koska nafta pääsi loppumaan ajossa. Kiitos vaan dealerille neuvoista ilmaukseen niin matkakin pääsi jatkumaan kannutankkauksen jälkeen ilman sen kummempaa dramatiikkaa.
® Mesen linttaklubi
Jos vika paikallistuu puhallinmoottoriin niin veikkaanpa että kyseessä on Behr - se on p*ska
Arvioni laadusta koskee vain ja ainoastaan W210:n Behr-puhaltimenmoottoreita joita on meillä vaihdettu viimeksi kuluneen vuoden-puolentoista aikana puolenkymmentä ja kaikki pimeni takuuajan puitteissa, viimeisin noin viikko sitten niin että oli kertaalleen vaihdettu takuuseen jo aiemmin, nyt hankittiin sitten eri merkkinen tilalle.
Mahdollisesti yksi huono erä, mutta kuitenkin. Ei kestä.
Arvioni laadusta koskee vain ja ainoastaan W210:n Behr-puhaltimenmoottoreita joita on meillä vaihdettu viimeksi kuluneen vuoden-puolentoista aikana puolenkymmentä ja kaikki pimeni takuuajan puitteissa, viimeisin noin viikko sitten niin että oli kertaalleen vaihdettu takuuseen jo aiemmin, nyt hankittiin sitten eri merkkinen tilalle.
Mahdollisesti yksi huono erä, mutta kuitenkin. Ei kestä.
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
Melkoista puhallinjumppaa vietetty ja vaihtoon meni sekä puhallin että etuvastus, nyt toimii. Taisi käydä niin että se sekunda Behr rikkoi etuvastuksenkin. Olipas paskamainen löytää vikaa kun sekä puhallin että etuvastus toimi aina välillä ja välillä ei. Onneksi väyrysessä on puhallin niin helpossa paikassa.
485 tkm ajettu ja juuri katsastettu. Ilman huomautuksia, onneksi edellinen omistaja ruostesuojautti auton. Raidetangon sisemmässä päässä vähän väljää ja eturengas kuluu sisäreunastaan.
485 tkm ajettu ja juuri katsastettu. Ilman huomautuksia, onneksi edellinen omistaja ruostesuojautti auton. Raidetangon sisemmässä päässä vähän väljää ja eturengas kuluu sisäreunastaan.
® Mesen linttaklubi
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
505 tkm. Mikähän on kun Yli 80 vauhdissa kääntää tiukasti mutkaan oikealle niin keltainen kolmio alkaa vilkkumaan taulussa ja veto katkeaa. Kun mutkasta pääsee niin ei taas mitään erikoista. Onko tuossa joku kaarto/kallistus anturi ryhtynyt herkäksi vai muistuttaako se vaan että kummit kuluu jos kovasti kaartelee?
Muoks. Raidetangon sisäpäät dealer laittanut ja nelipyäräsuunnannu kesällä 2017.
Muoks. Raidetangon sisäpäät dealer laittanut ja nelipyäräsuunnannu kesällä 2017.
® Mesen linttaklubi
Spiraalin vastakappaleessahan taitaa olla kääntökulma-anturi ratille. Onkos se ratti suorassa ja kyseinen anturi kalibroitu. Vastaavaa pitäis tehdä työkaverin väykälle kun kerkeis. Se vilkuttaa reippaammin tiukassa rampissa. Siinä siis jäi ratti yhden booriuran verran vinoon kun vaihdettiin airbagia ja spiraalia.Arto N kirjoitti:505 tkm. Mikähän on kun Yli 80 vauhdissa kääntää tiukasti mutkaan oikealle niin keltainen kolmio alkaa vilkkumaan taulussa ja veto katkeaa. Kun mutkasta pääsee niin ei taas mitään erikoista. Onko tuossa joku kaarto/kallistus anturi ryhtynyt herkäksi vai muistuttaako se vaan että kummit kuluu jos kovasti kaartelee?
Muoks. Raidetangon sisäpäät dealer laittanut ja nelipyäräsuunnannu kesällä 2017.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
Joskus kesällä teki ekan kerran. Eikä ole joka kerta kun kurviin kääntää, ja sen takia meni hetki ennen kuin tajusin mistä on kyse, vauhtia kun pitää olla aina yli 80 ja aika tiukka mutka pitää olla, sellainen 1/8 kierros rattia käännettynä.. Yhdet renkaatkin on välissä vaihdettu.
Vai ratin kääntökulma-anturi? Se voi muuten olla että ratti on aina suunnilleen samassa asennossa kun sen tekee. Ratti ei ole ollut irti mutta ne raidepäät oli? En kyllä ihan satavarma ole että se olisi alkanut siinä? Ratti ei taida ihan suorassa olla.
Vai ratin kääntökulma-anturi? Se voi muuten olla että ratti on aina suunnilleen samassa asennossa kun sen tekee. Ratti ei ole ollut irti mutta ne raidepäät oli? En kyllä ihan satavarma ole että se olisi alkanut siinä? Ratti ei taida ihan suorassa olla.
® Mesen linttaklubi
Juu kaverin väykkä kanssa tarvii vauhtia semmoisen 60-80 minimissään ja aika tiukan mutkan. Vesikelillä tekee helpommin.Arto N kirjoitti:Joskus kesällä teki ekan kerran. Eikä ole joka kerta kun kurviin kääntää, ja sen takia meni hetki ennen kuin tajusin mistä on kyse, vauhtia kun pitää olla aina yli 80 ja aika tiukka mutka pitää olla, sellainen 1/8 kierros rattia käännettynä.. Yhdet renkaatkin on välissä vaihdettu.
Vai ratin kääntökulma-anturi? Se voi muuten olla että ratti on aina suunnilleen samassa asennossa kun sen tekee. Ratti ei ole ollut irti mutta ne raidepäät oli? En kyllä ihan satavarma ole että se olisi alkanut siinä? Ratti ei taida ihan suorassa olla.
Pitää kokeilla kalibroida ja asetella ratti suoraan ennen talviliukkaita kun se lyö tehot pois ja oikein jarruttaakin...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
Nyt ajettu vanhoilla Misukan kitkoilla kohta kuukauden verran eikä kertaakaan ole mutkissa kolmio vilkkunut.
Tosiaan kaksilla kesäsarjoilla ongelmaa esiintyi. Toisen sarjan ostin mustalaiselta sekasarjana ja Toinen taas oli uutena ostettu kovahko korealainen Nexen. Onko tässä mun väyrysessä joku porvariasetus päällä ja ainoastaan Premiummerkit kelpaa sille nirppanokalle..?
Rengaspaineet oli kyllä kesällä kohdillaan ja täytyy kokeilla niiden kanssa pelata kun taas kesä koittaa. Ihmeellistä.
Tosiaan kaksilla kesäsarjoilla ongelmaa esiintyi. Toisen sarjan ostin mustalaiselta sekasarjana ja Toinen taas oli uutena ostettu kovahko korealainen Nexen. Onko tässä mun väyrysessä joku porvariasetus päällä ja ainoastaan Premiummerkit kelpaa sille nirppanokalle..?
Rengaspaineet oli kyllä kesällä kohdillaan ja täytyy kokeilla niiden kanssa pelata kun taas kesä koittaa. Ihmeellistä.
® Mesen linttaklubi
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
540 tkm. Tuulilasi vaihdettu, katsastettu ja juuri vaihdettu hehkutulpat.
Kesällä vaihtui melkoisen väljä ylätukivarsi kuskin puolelle eteen. Ei ole sen jälkeen kertaakaan luistoneston valo vilkkunut, rupesi nimittäin taas keväällä vilkkumaan kun kaarrenopeudet pääsi taas kasvamaan
Kesällä vaihtui melkoisen väljä ylätukivarsi kuskin puolelle eteen. Ei ole sen jälkeen kertaakaan luistoneston valo vilkkunut, rupesi nimittäin taas keväällä vilkkumaan kun kaarrenopeudet pääsi taas kasvamaan
® Mesen linttaklubi
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
Väyry nukkuu talviunta pihassa kun vaimo ajelee Ceellä talven. Kerran kuussa laitan käyntiin ja ajan pienen lenkin että saa koneen lämpöiseksi. Tänään lenkin jälkeen alkoi vuotamaan hydrauliöljyä "jostain". Kuskin puolelta puskurin nurkasta pyörän etupuolelta tiputtaa. Repäisin pesunestesäiliön pois mutta vuotokohta ei ollut heti öljysäiliön lähdössä.
Vuotaa vain kun auto on käynnissä enkä huomannut että ratin kääntö olisi vaikuttanut vuodon määrään.
Hyviä arvauksia? Tuli pimeä enkä jaksanut alkaa nostelemaan nurkkaa ylös.
Vuotaa vain kun auto on käynnissä enkä huomannut että ratin kääntö olisi vaikuttanut vuodon määrään.
Hyviä arvauksia? Tuli pimeä enkä jaksanut alkaa nostelemaan nurkkaa ylös.
® Mesen linttaklubi
Tasonsäädön öljyputki kiertää siellä sisälokarin takana kuskin puolen eturenkaan kotelossa.
Siellä on yleensä metalliputki ruostunut hajalle, ja korjauskin on helppo kun liitos löytyy pyöränkotelosta ja umpion alta toinen pää; jarruputkesta uusi pätkä väliin.
Omasta ex-väyskästä petti joulukuun alussa.
Siellä on yleensä metalliputki ruostunut hajalle, ja korjauskin on helppo kun liitos löytyy pyöränkotelosta ja umpion alta toinen pää; jarruputkesta uusi pätkä väliin.
Omasta ex-väyskästä petti joulukuun alussa.
wiimax.fi
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
550 tkm. Hydrauliputki kuskin puolen lokasuojan etupäästä vaihdettu. Tuli tehtyä putki 5mm:n jarruputkesta kun muuta ei ollut nopeasti saatavilla, näyttää toimivan. Cee seisoo pihassa vuorostaan, siinä onkin sitten vähän enemmän jumppaa tiedossa.
Väyrynen on kyllä pehmeän mukava etenijä. Leimalle olisi hitsaushommaa tiedossa.
Väyrynen on kyllä pehmeän mukava etenijä. Leimalle olisi hitsaushommaa tiedossa.
® Mesen linttaklubi