taas väykyn ostokysymys
Kyllähän väyrynen on erinomaisen mukava auto, siitä ei pääse yli eikä ympäri.
Omasta maksoin 3000 euroa ja remontteeraamiseen on menny vajaa tonni. Se sisältää CDI korkeapainepumpun leikkaamisen (ostin käytetyn) sekä eilisen ohjaustehostimen putken remontoinnin.
Omasta maksoin 3000 euroa ja remontteeraamiseen on menny vajaa tonni. Se sisältää CDI korkeapainepumpun leikkaamisen (ostin käytetyn) sekä eilisen ohjaustehostimen putken remontoinnin.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Juurikin korkeapainepumpun ja suutinten hinnoilla on peloteltu, ja kun sekä diesel että ahdinpuoli ihan vieraita, aiheuttaahan se vähän jännitystä. Tuossa tutuntutulla oli äskettäin käsittääkseni 290TDT menny särkemään ahtimen ja laturin, siitä tuossa taannoin kyselin, osathan ei ollu mitenkään edullisia.
Siinä mielessä vanhempi 290 kiinnostais, eipä olis ahdinta joka vois hajota Pitäis varmaan rohkaista mielensä ja katella länsirajanki takaa, siellä vähän tuo hintataso matalampi. Pelliviat ku on semmosia joiden kans pärjää, kunhan runkoon ei tarvis mikillä sohia.
Mistäs vuodesta eteenpäin Mersu tiedosti korroosio-ongelman ja laatu vähän parani? Kuulin tällasta juttua, sama siis pätee 124 E-sarjaan, et 93 joku säädös muuttui ja kunnon korroosiosuojausta ei vaadittu, lopputulos tästä nyt tiedetään. Vähä OT, mut melkein järjestään kaikki E-sarjan 124 on käsittämättömän huomissa kunnossa pelleiltään verrattuna tuohon 85 malliseen. Selkee ero orkkis konepellillä ja taannoin vaihdetulla E-mallisella, alkuperäsestä maali vähän lohkeillu, E-sarjan pellin etuosa piti vetää täysin pellille ku ruostetta ihan huolella kaikkialla.
Siinä mielessä vanhempi 290 kiinnostais, eipä olis ahdinta joka vois hajota Pitäis varmaan rohkaista mielensä ja katella länsirajanki takaa, siellä vähän tuo hintataso matalampi. Pelliviat ku on semmosia joiden kans pärjää, kunhan runkoon ei tarvis mikillä sohia.
Mistäs vuodesta eteenpäin Mersu tiedosti korroosio-ongelman ja laatu vähän parani? Kuulin tällasta juttua, sama siis pätee 124 E-sarjaan, et 93 joku säädös muuttui ja kunnon korroosiosuojausta ei vaadittu, lopputulos tästä nyt tiedetään. Vähä OT, mut melkein järjestään kaikki E-sarjan 124 on käsittämättömän huomissa kunnossa pelleiltään verrattuna tuohon 85 malliseen. Selkee ero orkkis konepellillä ja taannoin vaihdetulla E-mallisella, alkuperäsestä maali vähän lohkeillu, E-sarjan pellin etuosa piti vetää täysin pellille ku ruostetta ihan huolella kaikkialla.
Kyllä minusta ahdin tuntuu näissä mersuissa kestävän loputtomiin jos on vaan ahtoputket ehjät ja putsareita edes joskus vaihdettu. Mutta alle 500 tkm ei minusta turbo mene miksikään
Mulla on tuossa 312D sprinterissä kohta 580 tkm mittarissa ja on varmasti kaupunkitaksina riittävästä tunteja takana ja alkuperäinen siellä edelleenkin on eikä siinä mitään vikaa ole. Nuo garretit on vahvoja ahtimia.
Mulla on tuossa 312D sprinterissä kohta 580 tkm mittarissa ja on varmasti kaupunkitaksina riittävästä tunteja takana ja alkuperäinen siellä edelleenkin on eikä siinä mitään vikaa ole. Nuo garretit on vahvoja ahtimia.
sinulla on siis täsmälleen sama tilanne kuin minulla oli vuosi sitten.
Sanon vaan että unohda ne vanhemmat väyryset ja hanki se CDI automaatti niin pääset 1900 luvun alun autojen suorituskykyyn kiinni. Kummallisen mukava tuo on ajella 143hv koneella mutta kyllä siitä puuttuus e jokin. tajuttoman laiskahan tuokin on, mitääe i tapahdu kun kaasua painaa, pitää ootella aina ja herättää kone henkiin kun esim, ohittaa, ei voi tehdä heräteohituksia. mutta kulutus on se miksi minä sellaisen ostin. se kun vie puolet vähemmän ku coupe
Rumahan tuo väyrynen on ku saatana.
Sanon vaan että unohda ne vanhemmat väyryset ja hanki se CDI automaatti niin pääset 1900 luvun alun autojen suorituskykyyn kiinni. Kummallisen mukava tuo on ajella 143hv koneella mutta kyllä siitä puuttuus e jokin. tajuttoman laiskahan tuokin on, mitääe i tapahdu kun kaasua painaa, pitää ootella aina ja herättää kone henkiin kun esim, ohittaa, ei voi tehdä heräteohituksia. mutta kulutus on se miksi minä sellaisen ostin. se kun vie puolet vähemmän ku coupe
Rumahan tuo väyrynen on ku saatana.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Kalliit osat on kalliita osia, oli ne sitten mistä pannusta hyvänsä. Turbot maksaa, laturit maksaa jne, mutta kuten jo useampikin on täällä sanonut, niin ei nuo ole mitään jokapäivä hajoavaa tavaraa, ellet nyt sitten vahingossa kaada kourallista rikkoja imupuolelta sisään.sv22 kirjoitti:Juurikin korkeapainepumpun ja suutinten hinnoilla on peloteltu, ja kun sekä diesel että ahdinpuoli ihan vieraita, aiheuttaahan se vähän jännitystä. Tuossa tutuntutulla oli äskettäin käsittääkseni 290TDT menny särkemään ahtimen ja laturin, siitä tuossa taannoin kyselin, osathan ei ollu mitenkään edullisia.
Ahtimista ja pumpuista en tiedä, kunnostettu laturi on jossain 200-300 haarukassa, kunnostetut suuttimet härmästä 200-300€, nahkahousumaasta saa kuulemma ~puolet halvemmalla. Edelliseen autoon jouduin pari suutinta vaihtamaan, silloin mittarissa oli jotain yli 520t. Kirpaisihan nuo varsinkin silloisella persaukisbudjetilla, mutta tuskinpa se elo erityisen paljon autuaampaa cdi:ttömän koneen kanssa on. Ja jos vertailulinjalle lähtee, niin löytyyhän ne turbot, laturit, korkeapainepumput ja sunmuut cdi:ttömistäkin koneista.
Mikään ekspertti tässä en ole, mutta olen antanut itseni ymmärtää, että facelift-väyryt ei mätäne ihan niin pahasti kuin pre-faceliftit, eli -00 ja uudemmat väyryt ei mätäne ihan niin pahasti.sv22 kirjoitti:Mistäs vuodesta eteenpäin Mersu tiedosti korroosio-ongelman ja laatu vähän parani? Kuulin tällasta juttua, sama siis pätee 124
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
En tiedä mistä 98 vuosi on jäänyt mieleen tuohon korroosioon liittyen, mut tiedä enää miksi.
Tuo ahtamaton 290 jäi vaan mieleen, nettiautossa oli 290td jossa 0-100 oli 13sek, eikä mitään mainintaa ahtimesta, voi olla siis väärinymmärryksestä kyse. Tosiaan työmaa vaihtuu pohjosemmaksi, ja tiedossahan on ettei jaosto dieselit raketteja ole, mut kait se töissä kompensoituu tuo työmatkojen rauhallinen ajo
Tuo ahtamaton 290 jäi vaan mieleen, nettiautossa oli 290td jossa 0-100 oli 13sek, eikä mitään mainintaa ahtimesta, voi olla siis väärinymmärryksestä kyse. Tosiaan työmaa vaihtuu pohjosemmaksi, ja tiedossahan on ettei jaosto dieselit raketteja ole, mut kait se töissä kompensoituu tuo työmatkojen rauhallinen ajo
Yksikään väyrynen ei ole turvassa korroosiolta. parannukset ei ole kovin kummallisia. Vasta seuraavassa korimallissa asiaa on todellakin mietitty. Ja sitä seuraavassa ilmeisesti jo saatu tulostakin aikaan.
Väyrynen on, ja tulee olemaan mätä paska. Siitä et yli pääse millään. Kun siihen tottuu, että ruostetta on, ja valtaosaa ei edes näe ikinä, niin sitten homma on bueno.
Minusta tämän hetken parhaimatkaan väyryset ei ole yli 6000 euron arvoisia. Tai jos ovat niin ne saa sitten olla todellakin uutta vastaavia alle 100 tkm ajettuja.
Väyrynen on, ja tulee olemaan mätä paska. Siitä et yli pääse millään. Kun siihen tottuu, että ruostetta on, ja valtaosaa ei edes näe ikinä, niin sitten homma on bueno.
Minusta tämän hetken parhaimatkaan väyryset ei ole yli 6000 euron arvoisia. Tai jos ovat niin ne saa sitten olla todellakin uutta vastaavia alle 100 tkm ajettuja.
Viimeksi muokannut Sergey, 25.10.2012 15:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Ruotsista kipaset paavon hakemassa, blokettihan on tukholmassa niitä pullollaan. Etenkin 96-00 mallit näyttäs irtoavan 20 000 kruunun pintaan (noin 2200 erkkiä). Suurin osa on tietenkin ruosteessa kuin se sateessa maannut vesijohto, mutta on siellä hyväpeltisiäkin.
Matkan ajankohdan kun tiedät pari-kolme viikkoa etukäteen, on haku halpaa kuin irtokarkki tarjouspäivänä. Raahaat luusi Helsinkiin ja siitä aamukoneella Tukholmaan tai jopa Kööpenhaminaan, lennot maksaa noin 100 erkkiä. Kööpenhaminasta kentältä juna hakee Malmöön tai Tukholmassa julkisilla keskustaan. Julkisten hinnat taitaa olla jotain 10-30 euroa.
Myyjältä on tietenkin pyytänyt etukäteen filmirullallisen kuvia autosta ja vinkunut hintaa valmiiksi. Sitten vaan koeajolle ja eikun satamaan, jossa kilvet voi ojentaa ex-omistajalle, jos tämä ne haluaa. Voi ne lähettää postillakin, näistä proseduureista on kirjoituksia netti pullollaan.
Malmööstä ostaessa pitää auto tietenkin ajaa Tukholmaan. Niin tai näin, aamukoneella pääsee kätevästi kumpaankin ja etelästäkin ehtii varmaan kello 2000 Turkuun lähtevään paattiin.
Sitten vaan Suomessa odottelee verolappua, veron määrän voi tarkistaa etukäteen tullin sivuilta. Uskoin tuollasessa paavossa sen olevan jotain 1500 ja 2000 euron välillä. Kaikkiaaan kustannuksia tulee karkeasti:
Auto 2200
Matkat 200-300
Tulli + rekisteröintikatsastus 150-200 (katsastuksessa on iso hintahaitari)
Verot 1500-2000
Yhteensä: 4000-4700. Sama paavo maksaa täällä vähintään tonnin tai kaksi enemmän.
Matkan ajankohdan kun tiedät pari-kolme viikkoa etukäteen, on haku halpaa kuin irtokarkki tarjouspäivänä. Raahaat luusi Helsinkiin ja siitä aamukoneella Tukholmaan tai jopa Kööpenhaminaan, lennot maksaa noin 100 erkkiä. Kööpenhaminasta kentältä juna hakee Malmöön tai Tukholmassa julkisilla keskustaan. Julkisten hinnat taitaa olla jotain 10-30 euroa.
Myyjältä on tietenkin pyytänyt etukäteen filmirullallisen kuvia autosta ja vinkunut hintaa valmiiksi. Sitten vaan koeajolle ja eikun satamaan, jossa kilvet voi ojentaa ex-omistajalle, jos tämä ne haluaa. Voi ne lähettää postillakin, näistä proseduureista on kirjoituksia netti pullollaan.
Malmööstä ostaessa pitää auto tietenkin ajaa Tukholmaan. Niin tai näin, aamukoneella pääsee kätevästi kumpaankin ja etelästäkin ehtii varmaan kello 2000 Turkuun lähtevään paattiin.
Sitten vaan Suomessa odottelee verolappua, veron määrän voi tarkistaa etukäteen tullin sivuilta. Uskoin tuollasessa paavossa sen olevan jotain 1500 ja 2000 euron välillä. Kaikkiaaan kustannuksia tulee karkeasti:
Auto 2200
Matkat 200-300
Tulli + rekisteröintikatsastus 150-200 (katsastuksessa on iso hintahaitari)
Verot 1500-2000
Yhteensä: 4000-4700. Sama paavo maksaa täällä vähintään tonnin tai kaksi enemmän.
Kein siknatuur
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
[quote="Sampo]
Kaikkiaaan kustannuksia tulee karkeasti:
Auto 2200
Matkat 200-300
Tulli + rekisteröintikatsastus 150-200 (katsastuksessa on iso hintahaitari)
Verot 1500-2000
Yhteensä: 4000-4700. Sama paavo maksaa täällä vähintään tonnin tai kaksi enemmän.[/quote]
Mihin empiiriseen faktatutkimukseen tämä viimeinen lausahdus perustuu?
Ihan samaa paskaa samoilla alle 5000€ hinnalla täällä myydään ja samoin helmiä löytyy alle 5000€...jopa kolmellakin. On hyvin vaikea sanoa voittaako vanhan ruostekasan tuonnilla mitään vs ostettuna suomesta.
.
Kaikkiaaan kustannuksia tulee karkeasti:
Auto 2200
Matkat 200-300
Tulli + rekisteröintikatsastus 150-200 (katsastuksessa on iso hintahaitari)
Verot 1500-2000
Yhteensä: 4000-4700. Sama paavo maksaa täällä vähintään tonnin tai kaksi enemmän.[/quote]
Mihin empiiriseen faktatutkimukseen tämä viimeinen lausahdus perustuu?
Ihan samaa paskaa samoilla alle 5000€ hinnalla täällä myydään ja samoin helmiä löytyy alle 5000€...jopa kolmellakin. On hyvin vaikea sanoa voittaako vanhan ruostekasan tuonnilla mitään vs ostettuna suomesta.
.
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Empiirinen tutkimus perustuu blocket.se:n, mahdin ja nettiauton väliseen vertailuun.
Esim tuo paavo:
http://www.blocket.se/stockholm/Mercede ... ?ca=11&w=1
Hintaa 25 000 kronor, josta varmaan voi vinkua vielä vähän pois. Ruostetta ei kuvien perusteella ole niin paljon, että lokasuoja olisi heti repemässä.
Veroa tuolle tulee noin 3700 * 0,22 =814 erkkiä.
Hakukustannukset + rekisteröinti noin 300 erkkiä.
Vaikka myyjä ei tiputtaisi hintaa, olisi auto kilvissä suomessa
Auto: 2800
Haku: 300
Verot: 800
Yhteensä: 3900
Tsättiautosta vastaavat:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/290/5047780 6200 erkkiä, parempi varustelutaso, tuo ploketin esimerkkihän on aika karvalakkitapaus.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/290/5017392 3650 erkkiä, 100 tkm enemmän rullattu. Kuvista ei oikein selviä ruostetaso
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/290/5021577 5090 erkkiä, ~150 tkm enemmän rullattu
Yleiseen hintatasoon nähden pitäisin tuota ruotsin väykkyäkin vielä suhteellisen kalliina. Olen nähnyt noita halvemmalla paljonkin, hyväkorisina, hyvillä varusteilla ja vieläpä farkkunakin. Erityisen kiinnostava olisi ollut yksi farkku 1000 euron hintaan. Katsastukseen olisi pitänyt korjata jarruja, tuulilasia ja ohjaustehostinta. Nämä olisivat varmasti laskeneet veroa eivätkä olisi olleet kovin kalliita korjauksia. Korikin oli kuulemma 98 prosnttisen ruosteeton.
Mielestäni Ruotsista tuonti kannattaa edelleen.
Esim tuo paavo:
http://www.blocket.se/stockholm/Mercede ... ?ca=11&w=1
Hintaa 25 000 kronor, josta varmaan voi vinkua vielä vähän pois. Ruostetta ei kuvien perusteella ole niin paljon, että lokasuoja olisi heti repemässä.
Veroa tuolle tulee noin 3700 * 0,22 =814 erkkiä.
Hakukustannukset + rekisteröinti noin 300 erkkiä.
Vaikka myyjä ei tiputtaisi hintaa, olisi auto kilvissä suomessa
Auto: 2800
Haku: 300
Verot: 800
Yhteensä: 3900
Tsättiautosta vastaavat:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/290/5047780 6200 erkkiä, parempi varustelutaso, tuo ploketin esimerkkihän on aika karvalakkitapaus.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/290/5017392 3650 erkkiä, 100 tkm enemmän rullattu. Kuvista ei oikein selviä ruostetaso
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/290/5021577 5090 erkkiä, ~150 tkm enemmän rullattu
Yleiseen hintatasoon nähden pitäisin tuota ruotsin väykkyäkin vielä suhteellisen kalliina. Olen nähnyt noita halvemmalla paljonkin, hyväkorisina, hyvillä varusteilla ja vieläpä farkkunakin. Erityisen kiinnostava olisi ollut yksi farkku 1000 euron hintaan. Katsastukseen olisi pitänyt korjata jarruja, tuulilasia ja ohjaustehostinta. Nämä olisivat varmasti laskeneet veroa eivätkä olisi olleet kovin kalliita korjauksia. Korikin oli kuulemma 98 prosnttisen ruosteeton.
Mielestäni Ruotsista tuonti kannattaa edelleen.
Kein siknatuur
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4705684
Melko edukas. Eikä mikään karvalakki classikki. Tosin juuri maalattu...pohjat siis arvoitus. Ja sitten tuo vähän epämääräinen virittely heikentää kiinnostusta.
Melko edukas. Eikä mikään karvalakki classikki. Tosin juuri maalattu...pohjat siis arvoitus. Ja sitten tuo vähän epämääräinen virittely heikentää kiinnostusta.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Niin, onhan se juu...vaikeaa verrata kuvien perusteella mitä sieltä saa, tai täältä.
Ja niiden jotka ovat ostaneet täältä tai sieltä kertomia ei ole koottu yksiin kansiin.
Jos väyrynen on vuosimallia -99 on se sitä ruotsista tuotuna ja suomessa myytynä...eli samaa ruostepaskaa pohja täynnä samoista paikoista. Hinnat ovat mitä ovat, suomesta löytyy tonnilla ja ruotsista myös...suomesta löytyy kymppitonnilla ja ruotsista myös...vain herra tietää kohtaavatko hintaluokkansa valiot kunnoltaan toisensa.
.
Ja niiden jotka ovat ostaneet täältä tai sieltä kertomia ei ole koottu yksiin kansiin.
Jos väyrynen on vuosimallia -99 on se sitä ruotsista tuotuna ja suomessa myytynä...eli samaa ruostepaskaa pohja täynnä samoista paikoista. Hinnat ovat mitä ovat, suomesta löytyy tonnilla ja ruotsista myös...suomesta löytyy kymppitonnilla ja ruotsista myös...vain herra tietää kohtaavatko hintaluokkansa valiot kunnoltaan toisensa.
.
todennäköisyys että ruotsista löytyy parempi on nelinkertainen kun sinne on sellaisia n. 4x määrä myyty uutena mitä suomeen. tuontiautona oli ruotsin ehdoton kärkimalli vuosituhannen vaihteessa.
Mutta se joka saa tingattua 25000kr autosta viissatastakaan pois. Noh nostan hattua sille henkilölle, olet onnistunut tekemään tempun joka on erittäin harvinaista. Ruottalaiset ei tingi. Varsinkaan ulkomaalaisten kanssa. Tinkiminen on yleisesti hyväksyttyä vasta 100kkr hintaluokassa ja ylöspäin. Silloinkin puhutaan muutamista tuhansista kruunuista.
Mutta se joka saa tingattua 25000kr autosta viissatastakaan pois. Noh nostan hattua sille henkilölle, olet onnistunut tekemään tempun joka on erittäin harvinaista. Ruottalaiset ei tingi. Varsinkaan ulkomaalaisten kanssa. Tinkiminen on yleisesti hyväksyttyä vasta 100kkr hintaluokassa ja ylöspäin. Silloinkin puhutaan muutamista tuhansista kruunuista.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Itse valitsisin mieluummin cdi:n kuin 290:n, 300 turbo jää pois suuren kulutuksen vuoksi ja turbottomana kulutuksen lisäksi laiskuus on ikävää.
Ruosteettomia on aika vähän, jos joka pilkusta saa itkupotkuraivarin ei kannata väyrysiä katsella. Jos nyt muitakaan 10-15 vuotta vanhoja autoja.
Ruostetta pahempaa on monivärisyys, je omasta mielestäni niin että mieluummin vaikka ruskeat reunat lokasuojiin kuin erisävyiset ovet tai lokasuojat.
Varusteista käyttö-väyrys-cdi:hin on kaksi tärkeää.
Mikäli on tarkoitus ajaa talvella ensimmäinen on aivan välttämätön:
- Webasto
- Ilmastointi
Seuraavina listallani vakkari ja automaattivaihteisto.
Ruosteettomia on aika vähän, jos joka pilkusta saa itkupotkuraivarin ei kannata väyrysiä katsella. Jos nyt muitakaan 10-15 vuotta vanhoja autoja.
Ruostetta pahempaa on monivärisyys, je omasta mielestäni niin että mieluummin vaikka ruskeat reunat lokasuojiin kuin erisävyiset ovet tai lokasuojat.
Varusteista käyttö-väyrys-cdi:hin on kaksi tärkeää.
Mikäli on tarkoitus ajaa talvella ensimmäinen on aivan välttämätön:
- Webasto
- Ilmastointi
Seuraavina listallani vakkari ja automaattivaihteisto.
Ruottin hakua oon suunnitellu, jopa siihen malliin et pohjosesta rajan yli vois ajella takasipäin.
Webasto unohtu listalta, mut täytyy huomioida et nykyisellään rivarissa talli ja tienvieripaikka, et vanha rouva joutuu nykyisellään kylmiltä lähteä käyntiin, olishan se aika ehdoton. Maaliruisku nykysellään sentään sen verran pysyy kourassa et itelle kelpaa, pintaruosteet ei sikses jännitä. Tämän vuoksi tosin metallivärit putoaa pois listasta.
Mitä nyt länsinaapurin tarjontaa katellu, tuntuis siellä olevan varustetaso vähän parempi kuin kotimaisissa, liekö vaan otanta ollut semmonen.
Webasto unohtu listalta, mut täytyy huomioida et nykyisellään rivarissa talli ja tienvieripaikka, et vanha rouva joutuu nykyisellään kylmiltä lähteä käyntiin, olishan se aika ehdoton. Maaliruisku nykysellään sentään sen verran pysyy kourassa et itelle kelpaa, pintaruosteet ei sikses jännitä. Tämän vuoksi tosin metallivärit putoaa pois listasta.
Mitä nyt länsinaapurin tarjontaa katellu, tuntuis siellä olevan varustetaso vähän parempi kuin kotimaisissa, liekö vaan otanta ollut semmonen.
Tarttuuhan se, mut vähemmällä aina pääsee kun ei lakan kanssa tarvi leikkiä. Hovimaalarilta saa vielä mukavasti "oikeita" maaleja, ei ole tarvinnu vesiväreihin vielä opetella. Eihän se mikään ehdoton ei ole, tuskin sillä kriteerillä jää ostamatta jos muuten sopiva. Tosin edellisen metallivärisen maalauksen kanssa meni hermot ja tuli vedettyä 728 metalliharmaasta täysvalkoseksi. Ei sillä, enhän mä nyt oikeasti mitään osaa maalata, mut yllättävän hyvä automaalari saikkariksi Toisaalta, jotenkin tuohon valkoiseen nyt tykästynyt, eikä varmaan vähiten sen vuoksi että se värinä antaa eniten pohjatöitä anteeksi, ei peilaa läheskään niin paljon kuin tummat värit.
Mutta luulen että vuoden sisään kovinkin ajankohtainen asia, w124 vie aina sen 9,5l/100km riippumatta millaista on ajo(joo, todella hämmentävää), lähipäivinä pitäis sytkä saada hukkakipinäksi, vähän voi pudottaa. Mutta työmatka nousee vuoden vaihteessa sinne reiluun sataan kilsaan, ja jos nyt ei ihmettä tapahdu ja meidän kohta-puoliin-rouva innostu muuttamaan viitasaarelle, niin tuolle ajomäärälle pitäis pieniruokaisempi hankkia. Tässä tietysti vähäiset laskujen jälkeen jäävät pennoset menee häiden järjestelyyn, mutta ens kesänä vois oikeasti metsästää hyvää yksilöä. Tällä hetkellä oikeastaan menee siten et jos sattuu edullisesti hyvä yksilö, vois ostaa mut nettiautossa pyörimistä aktiivisemmin ei vielä viitti ettiä.
Onkos millaisia ajatuksia 4-maticista, nelostie ku välillä huonosaaminen kunnossa, vois sitte panostaa huolella, työmaa ku nyt vihdoin melko pysyvää sorttia, et luulen et vähintään vuosia täytyy väliä sahata.
Mutta luulen että vuoden sisään kovinkin ajankohtainen asia, w124 vie aina sen 9,5l/100km riippumatta millaista on ajo(joo, todella hämmentävää), lähipäivinä pitäis sytkä saada hukkakipinäksi, vähän voi pudottaa. Mutta työmatka nousee vuoden vaihteessa sinne reiluun sataan kilsaan, ja jos nyt ei ihmettä tapahdu ja meidän kohta-puoliin-rouva innostu muuttamaan viitasaarelle, niin tuolle ajomäärälle pitäis pieniruokaisempi hankkia. Tässä tietysti vähäiset laskujen jälkeen jäävät pennoset menee häiden järjestelyyn, mutta ens kesänä vois oikeasti metsästää hyvää yksilöä. Tällä hetkellä oikeastaan menee siten et jos sattuu edullisesti hyvä yksilö, vois ostaa mut nettiautossa pyörimistä aktiivisemmin ei vielä viitti ettiä.
Onkos millaisia ajatuksia 4-maticista, nelostie ku välillä huonosaaminen kunnossa, vois sitte panostaa huolella, työmaa ku nyt vihdoin melko pysyvää sorttia, et luulen et vähintään vuosia täytyy väliä sahata.
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Oisin tuosta ruotsalaisten hinnasta vinkumisesta vähän eri mieltä. Aika monessa hintaluokassa 20-30 tkr mainitaan, että billigare vid snabb affär (=Halvempi nopealla kaupalla). Lisäksi ainakin blokettissa aika monessa näyttää hinta tippuneen, kun vaunu ei ole saman tien mennyt kaupaksi.
Itse vinguin hinnanpudotusta ihan sähköpostien perusteella 28000 24000.
Täytyy tosin tunnustaa, että Sergeillä on varmasti enemmän kokemusta näistä asioista kuin minulla. Omat näkemykseni perustuvat vain blocketin havaintoihin ja yhteen tuotuu autoon.
[nettiauto]4705684[/nettiauto]
Tuo Paavo on tainnut hetken aikaa olla myynnissä vai onko maalahdessa tosiaan lumi maassa ja väykkyä katsottu sinä aikana 640 kertaa? En tiedä mikä tuossa sitten mättää, voi olla ettei mitään erikoista. On vain iskenyt pitkän myyntiajan kirous.
Yksi kaveri muuten asuu maalahdessa, voin pyytää vilkaisemaan tarvittaessa?
Itse vinguin hinnanpudotusta ihan sähköpostien perusteella 28000 24000.
Täytyy tosin tunnustaa, että Sergeillä on varmasti enemmän kokemusta näistä asioista kuin minulla. Omat näkemykseni perustuvat vain blocketin havaintoihin ja yhteen tuotuu autoon.
[nettiauto]4705684[/nettiauto]
Tuo Paavo on tainnut hetken aikaa olla myynnissä vai onko maalahdessa tosiaan lumi maassa ja väykkyä katsottu sinä aikana 640 kertaa? En tiedä mikä tuossa sitten mättää, voi olla ettei mitään erikoista. On vain iskenyt pitkän myyntiajan kirous.
Yksi kaveri muuten asuu maalahdessa, voin pyytää vilkaisemaan tarvittaessa?
Kein siknatuur
No, tyhymä ja ittepäinen ku pitää olla, niin mersuhan se on saatava ku edellinenki on Eikös sen ny vähä niin pidäkki mennä?romu kirjoitti:ÖÖ- uskaltaisko ehdottaa..
Kattele alle 2ke 406 hdi pösö. Ei ruostu ja työmatkat taittuu.
Joo, eipä jostain syystä tuo maalahden yksilö osunu silmiin aiemmin. Sinänsä vaikuttais ihan hyvältä. Yhen kuvan perusteella ei oikein osaa sanoa, mut periaattees aika lailla mikä olis hakusas. Lisälämmitin ja kaikki.. Alkoi ny vähä liikaa kuumotella tuo, mitähän pankissa mahdettais sanoa..?
Toki jos jotain miinusta, lankussa automaatti-ilmastointi, mut jos siitä nyt luonto antais periksi luopua.. Tämäkin nyt äkkiseltään tuntuis vähä liian hyvältä ollakseen totta. Kun tosiaan ei mitään kokemusta diisseleistä tai ahtimista, millainen vaikutus noilla mainituilla muutoksilla on, näin niinku kestävyyden ja kulutuksen kannalta?
Tuo "juuri maalattu" tosiaan vähän epäilyttää. Pitää tarkastella melkoisen tarkkaan kori eikä sittenkään tiedä miten ruostekorjaukset tehty. Rekkarinumerolla ei löytynyt jostain syystä runkonumeroa mutta.. Nahkasisustaa tuossa ei taida olla, aitoa nahkaa siis. Ainakin penkkien kuviot näyttää siltä että olisivat keinonahkapenkit. Tuota väriä(jos oikein katson)ei ole saanut kuin avantgardeen, mutta silti ei ole mainittu xenon valoja mitkä ovat siinä vakiona(kaikissa paitsi suomiautoissa). Helmaan on laitettu faceliftin muovit, onkohan alla mitä, vaiko mitään
Nämä vain huomiona, mitenkään moittimatta linkin autoa. Hyvä olisi jos autoa olisi katsomassa joku noihin oikeasti perehtynyt, koskee tietysti muitakin väykkyjä.
Ja niin nuo muutokset. Ei taida Evryllä nousta yli 150 hepat? Vääntö kyllä kasvaa. Paineitten nosto sillä pikkuahtimella on turhaa ja rasittaa vain turhaan konetta ja turboa.
Nämä vain huomiona, mitenkään moittimatta linkin autoa. Hyvä olisi jos autoa olisi katsomassa joku noihin oikeasti perehtynyt, koskee tietysti muitakin väykkyjä.
Ja niin nuo muutokset. Ei taida Evryllä nousta yli 150 hepat? Vääntö kyllä kasvaa. Paineitten nosto sillä pikkuahtimella on turhaa ja rasittaa vain turhaan konetta ja turboa.
Kattelin kans et näyttäis kovin mb-tex penkeiltä, mutta kait ne on lähempänä nahkaa ku kangaspenkit. Lankussa ainakin nuo mb-texit on kovin mukavat, näin niinku puhtaana pidon kannalta.
Kait kysymälllä selkeis mitä pieni laittaminen tässä kohtaa tarkoittaa..
[nettiauto]3114996[/nettiauto]
Tämäkin jokseenki kiinnostais, ihan ku tulevaisuudessa tuo pakettiautokin lie tulevan tarpeeseen. Tosin muistelen et blocketista samaa peliä vuos takaperin kattelin, hinta oli silloin 28000kr..
Kait kysymälllä selkeis mitä pieni laittaminen tässä kohtaa tarkoittaa..
[nettiauto]3114996[/nettiauto]
Tämäkin jokseenki kiinnostais, ihan ku tulevaisuudessa tuo pakettiautokin lie tulevan tarpeeseen. Tosin muistelen et blocketista samaa peliä vuos takaperin kattelin, hinta oli silloin 28000kr..
Palaakos siellä SRS-valo mittarissa?sv22 kirjoitti:Kattelin kans et näyttäis kovin mb-tex penkeiltä, mutta kait ne on lähempänä nahkaa ku kangaspenkit. Lankussa ainakin nuo mb-texit on kovin mukavat, näin niinku puhtaana pidon kannalta.
Kait kysymälllä selkeis mitä pieni laittaminen tässä kohtaa tarkoittaa..
[nettiauto]3114996[/nettiauto]
Tämäkin jokseenki kiinnostais, ihan ku tulevaisuudessa tuo pakettiautokin lie tulevan tarpeeseen. Tosin muistelen et blocketista samaa peliä vuos takaperin kattelin, hinta oli silloin 28000kr..
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Taitaa olla hintapyyntö vähän yläkanttiin 450 tkm kelatusta vanhasta lanssista. Eikä siinä vielä kaikki. Tuo 8500 on Tax Free hinta. Tuliskin kaupan päälle edes jonkun verran alan varustusta, niin jotakuta saattas varmaan lämmittää. Tyylikkäämpiäkin pakettiautoja on ja vielä halvemmalla.
No, eihän se ole tyhmä joka pyytää...
No, eihän se ole tyhmä joka pyytää...
Kein siknatuur
no tuo oli blocketissa loppujenlopuksi 15000kr hinnalla myynnissä.
Toi o törkeän kallis. Se on kallis jopa verollisena ja suomeen katsastettuna, saatika sitten verottomana, rekisteröimättä ja katsastamattomana.
Toi o törkeän kallis. Se on kallis jopa verollisena ja suomeen katsastettuna, saatika sitten verottomana, rekisteröimättä ja katsastamattomana.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.