




Väyskä on toiminu moitteetta, taitaa olla vähän niinko valmis ettei tuolle enää mitään muuta ko huoltoo ja korjausta harrastella enää sen mukaan kun tarvii

Sepä se. Joka kerta kun ajan meidän väyrysellä joka on nykyisin pojalla ajossa ihastelen samaa. Paitsi tähän aikaan vuodesta tahtoo jo olla liukasta ettei voima niin tunnu.Joku ohjelmointihan tuohon on tehty ja tehoja tuntuu löytyvän aika perkeleesti Kaasun kun lyö pohjaan 80:n vauhdissa niin ihan hetkessä on mittari 120:n paremmalla puolella.
Niin no, nuorimmat ovat 17 vuotiaita ja vanhimmat 24 vuotiaita ja kohta tulee vielä vuosi lisää. Voidaan sanoa että kyllä ne alkavat jo olla erityisen vanhoja.Mika.T kirjoitti:... Vaikka eihän väykyt vielä mitään erikoisen vanhoja ole.
Jep, cdi-koneet kuitenkin syö litran tai useamman vähemmän ja tehoa on tosiaan enemmän. Mikähän lienee syy ollut laittaa 10w60 öljyt koneeseen?dealer kirjoitti:Varmaan kannattaisi vaihtaa "normaalimmat" öljyt juu.
Ei pärjää ominaisuuksiltaan OM606 OM613:lle.
Uudemmassa on paljon enemmän vääntöä ja pienempi kulutus, ja kun sitä voimaa saa niin helposti lisää ohjelmalla.
Juuri tuo "kulun ja kulutuksen" suhde on niiiin kohdallaan softatussa 320cdi väyrysessä.
Mulla nyt lämpenee uudella termarilla noin 15min ajon jälkeen 80 asteen nurkille ulkolämmön ollessa +2c ettei kovin nopeasti lämpene edelleenkään verrattuna, vaikka siihen miten nopeaan esim om606 lämpenee.simoks kirjoitti:
Tuntuu kyllä että moottori lämpenee todella hitaasti eli esim -6 pakkasella tänään sai ajaa 20 kilometriä moottoritietä että lämmöt nousi sinne 80:n alle, pohjapanssari kyllä puuttuu öljypohjan alta ja se termari on vissiin sökö.
Kato ilmakuplat putkista, näkyy hyvin kun ovat kirkkaat. Oliko tässä muovinen pa-suodattimen kotelo, eihän mennyt halki?simoks kirjoitti:Noniin, termostaatti vaihdettu. Lämmöt nousee 30km ajon jälkeen 80:n ja millin yli. Edelleen yhtä hitaasti lämpenee mutta nouseepahan edes yli sen 75 tms. mitä tuolla vanhalla. Joku vois sanoa että aivan turhat 50e mutta olkoon.
Mites tuo kun PA-suodattimen vaihdon jälkeen nyt kuumalla koneella tarjoaa normaalia pidempää starttia, eli joku 3-4s menee ennenkun hörähtää? Tehot tallella ja käy aivan normaalisti heti kun käynnistyy. Pitääkö tässä nyt ruveta vaihtaan nuo polttoaineletkut siitä suodattimen ympäriltä vai mikä juttu. Oli ensin pahempi kun vedin ihan käsin sen suodattimen kannen kiinni mutta kiristin jälkeenpäin hihnamallisella öljynsuodatinavaimella lisää niin nyt on jo "parempi" - mielestäni laitoin sen tiivisterenkaan kannen ja kotelon väliin aivan niinkun pitää
Juu aika näyttää kuinka nopeasti ruostuu. Ainahan noita meikkailuja tehdään, hyvin tai huonosti.. ei ainakaan sävyeroja ole mun silmään.Eemeli200CDI kirjoitti:Minäkin lähestyin tätä kun oli jossain Suomenlahden rannalla myynnissä loppukesästä. Oli kuulema juuri maalattu ruosteet piiloon ennen myyntiä, niin loppu kiinnostus. Toivotaan, että ei ylläreitä tule sisälokarien alta jne. Siisti peli päälle päin.
OM613 ei kokemusta talviajossa, mutta OM648 W211 keulalla lämpenee keli kuin keli ilman webastoja. Tuntuu, että Väyrynen ei lämpene kunnon pakkasella oli mikä kone tahansa.
Ihan normaalia noissa 611-613 koneissa. Ei nuo uudemmatkaan (646-648) paljoa paremmin ilman apuja lämpene, mutta vähän kuitenkin.simoks kirjoitti:
Ei kyllä lämpene joo tänään -8 kelillä lämmöt max 65 tms. vaatii moottoritieajoa pitkään että lämpenee sinne 80:n
Juu mullahan oli eka väykky 611 ja siinä webasto, sillähän se lämpeskin mukavasti mutta ihan samaa oiretta ilman että ei vaan mittari nouse, jonkun viimasuojanhan tonne keulaan vois väkertää mutta muistaakseni sekään ei juuri vaikuttanut ainakaan ekan väykyn kanssa.Mika.T kirjoitti:Ihan normaalia noissa 611-613 koneissa. Ei nuo uudemmatkaan (646-648) paljoa paremmin ilman apuja lämpene, mutta vähän kuitenkin.simoks kirjoitti:
Ei kyllä lämpene joo tänään -8 kelillä lämmöt max 65 tms. vaatii moottoritieajoa pitkään että lämpenee sinne 80:n
Webaston ne vaatii kaverikseen että kovalla pakkasella komentosillan saa kunnolla lämpeämään.
Sähkövastukset on tänäpäivänä jo kaikista palaneet.
Jo vain lämpenee 646-648 äkkiä ja varsinkin auton sisätilat kiitettävän nopeasti. Ei tarvitse webastoa ellei esilämmitykseen kaipaa.Mika.T kirjoitti:Ihan normaalia noissa 611-613 koneissa. Ei nuo uudemmatkaan (646-648) paljoa paremmin ilman apuja lämpene, mutta vähän kuitenkin.simoks kirjoitti:
Ei kyllä lämpene joo tänään -8 kelillä lämmöt max 65 tms. vaatii moottoritieajoa pitkään että lämpenee sinne 80:n
Webaston ne vaatii kaverikseen että kovalla pakkasella komentosillan saa kunnolla lämpeämään.
Sähkövastukset on tänäpäivänä jo kaikista palaneet.
Kyllä ex, W220 648:lla oli aivan jäätävän kylmä auto. Työmatka reilu 40km niin kovilla pakkasilla ~25-30km piti losottaa kaheksaakymppiä että lämpömittari nousi juuri ja juuri 80:iin. Tuossa kun sisäkennokin oli vähän tukkomalleilla niin ei stna mikä vehe...dealer kirjoitti: Jo vain lämpenee 646-648 äkkiä ja varsinkin auton sisätilat kiitettävän nopeasti. Ei tarvitse webastoa ellei esilämmitykseen kaipaa.