Magge— mersut ja muut romut.

Vastaa Viestiin
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Pappi kirjoitti:Kulutusta voi ihmetellä näissä liitereissä. Mitä työn puolesta ajan rintterillä niin kulutus liikkuu 10.5-15ltr/100km. Tuohon viiteentoista litraan pitää aurata jo tietä maitoautolle. Paikkaluku työautoissa 17-22 jos oikein muistan. Painoa tulee jo sisustan rakenteista.
Sepä justiin ku vaikka vertaa tuohon omaan farmari mersuun niin sekin vetää sen kympin tai enemmänkin talvella vaikka kevyempi, ilmanvastus ei ole samakuin kirjahyllyllä ja moottori on kehittyneempi kuin tuo nooan aikainen. 🤔

Löysin eilen uudet takaovet autodocista mutta eivät toimita suomeen.. :toilet:
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Välillä varmarista, öljyt vaihettu, turbon ja ilmanputsarien välinen tiiviste vaihettu ja lasinpesunestepönttö täytetty.
Viimeksi muokannut Magge--, 22.10.2024 21:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Tänään mökille mentäessä varmarista hajos takaiskarin yläpää, onko kuinka yleistä? Molemmat korvalliset irti ja iskari tekkee mitä lystää, toisellakin puolen oli selvät halkeamat. Oli melko mukava työnnättää parisataa kilsaa mökille varovasti ilmapussia säästäen.

Kuva
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Lisätään vielä että jos varaosia myyvät tahot näitä lukee niin todella hieno homma olisi jos saisi ranualle bussilla tämmöisiä kaksi kappaletta huomiseksi. Puh nro on .
Viimeksi muokannut Magge--, 18.4.2020 20:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Uudet iskarinyläpäät löyty oulusta mb-osasta. Tulihan siinä kyllä 320km ajomatkaa laina rangerilla mutta onpahan mersu taas ajossa.

Kuva

Kuva

Tasalaatuisia näyttäisi osat olevan, melkeen porsinut toinenkin. Osien vaihtoon meni vartti kenttäolosuhteissa mökin pihalla.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
julB
Viestit: 1
Liittynyt: 14.7.2020 17:17

Viesti Kirjoittaja julB »

Kohtalotoveri löytyi :D

Kuva

260tkm taulussa ja aikalailla vastaava auto. Molemmat yläpäät pamahti samalla reissulla. Toinen ei niin paha, mutta toinen pakotti nilkuttamaan nosturille. Jostakin kuullut, että noita on mennyt. Jotain alumiinivalua mitä lie.. MBKoskiselta kuitenkin suoraan hyllystä uudet ja matka jatkuu.

Mersuforumin puolella olen enemmänkin kirjoitellut ja omasta autosta löytyy myös oma topicinsa. Olit kirjoitellut DPF-ongelmista myös. Itsellä se koki lopullisen pesun pari viikkoa sitten + softaus. Kylläpä auto alkoi mennä kevyesti :wink:
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

julB kirjoitti:Kohtalotoveri löytyi :D

Kuva

260tkm taulussa ja aikalailla vastaava auto. Molemmat yläpäät pamahti samalla reissulla. Toinen ei niin paha, mutta toinen pakotti nilkuttamaan nosturille. Jostakin kuullut, että noita on mennyt. Jotain alumiinivalua mitä lie.. MBKoskiselta kuitenkin suoraan hyllystä uudet ja matka jatkuu.

Mersuforumin puolella olen enemmänkin kirjoitellut ja omasta autosta löytyy myös oma topicinsa. Olit kirjoitellut DPF-ongelmista myös. Itsellä se koki lopullisen pesun pari viikkoa sitten + softaus. Kylläpä auto alkoi mennä kevyesti :wink:
Oho, tänne on vastannut joku. Menny ihan ohi kun tottunu ettei kukaan kirjoittele mitään tähän topikkiin :D

Tosiaan nuita kuulemma menee jonkin verran mutta kukaan ei kuitenkaan siitä tienny :roll: Tuohan on sama osa myös keveämmässä C sarjalaisessa niin totta nuo näissä onkin kovemmalla rasituksella.

Dpf ongelmia on tosiaan ollut, nyt niistä jäljellä vain raaka savutus. Mutta positiivisena asiana kulku huomattavasti ripeämpi ja kulutus pari litraa pienempi.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No mutta mites tuo jeeppi on pelannu?

Itekki noita WJ jeeppejä kattellu kun tuo talven paska taas painaa päälle. Nelivetoa ja korkeampaa maavaraa kova ikävä...

Mites... kuinka nuo V6:set alkaa käryään jos pesee katalysaattorinkin? Omassakin tuo dpf:n hieronta eessä. Olen miettiny että hommaanko uuen vai "pesenkö vanhan hyvin" niin kulutus varmasti tippuis, poltto tuntuu olevan meleko usiasti nykyään päällä. Käytännössä joka päivä.
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Katin ja dpf kun peset kunnolla, niin tulee vislaukset :D jos tuossa on takapöntöt tehty samalla tavalla kuin ceemelissä, niin kovin tukkoiset on...
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Mika.T kirjoitti:No mutta mites tuo jeeppi on pelannu?

Itekki noita WJ jeeppejä kattellu kun tuo talven paska taas painaa päälle. Nelivetoa ja korkeampaa maavaraa kova ikävä...

Mites... kuinka nuo V6:set alkaa käryään jos pesee katalysaattorinkin? Omassakin tuo dpf:n hieronta eessä. Olen miettiny että hommaanko uuen vai "pesenkö vanhan hyvin" niin kulutus varmasti tippuis, poltto tuntuu olevan meleko usiasti nykyään päällä. Käytännössä joka päivä.
Tuota nuin jeepissä on tekniikka pelannut hyvin ja ihan toimiva vekotin oli vakio alustalla jokapäiväiseen ajoon. Itsellä ollut lähinnä alustamuutosten takia murheita kardaanien kans eipä oikeastaan muuta.

Jeeppiin laitoin 4" korottavan rough countryn alustan jossa tuli jouset, iskarit, kallistuksen vakaajan pikakiinnike modit ja säädettävät etualatukivarret. Lisäksi laitoin taakse säädettävät alatukivarret ja tuplanivel etukardaanin. Takakardaaniin pitäisi tehdä jotain muutoksia kun jyrrää mahoton cv-nivelen kulman muuttuessa muttakun osia ja tietoa ei oikeen kenelläkään ole tai kukaan ei halua kertoa mitä eroa bensan ja dieselin jakolaatikon hännässä on.

Auto on muutoskatsastettu tuolle alustalle ja 33x12.5r15 renkaille.

Kesällä tuli noin 10tkm ajettua ja kyllä tykkään autosta kaikinpuolin, varusteita on vakionakin jo mukavasti ja muutosten myötä autolla voi työntää lähes minne haluaa.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Alkukesästä kyllästyin puoliksi miranoolin valkoisiin kylkiin jotka oli maalattu erikoisella grafiikalla :D

Kuva

Kyljet piti hioa aika puhtaaksi koska pohjamassaa oli aika paljon sivelty kylkiin.

Kuva

Pikaisten sinneppäin pohjien jälkeen meni eräänlainen työkalumaali auton päälle. Joskus jos olisi kunnon tila ja sellainen vielä missä auto saisi olla rauhassa niin voisi hieroa vähän paremmaksi ja oikea automaali päälle, mutta nyt se on yksivärinen sentään.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Rintteri ollu kovasti ajossa kesällä, milloin muuttokeikkaa ja milloin mitäkin.

Kuva

Kuva

Sitte vähän valohörhöilyä. Alhaalla 2x xvision dominator xenon ja luminalights strike 560. Katolla 3x nbb, 45w cnlight+70w dlt ballasteilla.

Kuva

Kuva

Cdi sprintterille vähä käynnistysapuja.

Kuva



Kesällä oli aika alkaa laittamaan jeeppikin katsastuskuntoon, se on nyt katsastettu 4" rough countryn alustalle ja 33x12.5r15 renkaille.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


En tiiä kiinnostaako traktorit ketään mutta laitan pari ruutua silti. Tuli kotiutettua tuommonen hyvänä pidetty Valmet 903.

Kuva

Kuva
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2444
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Kyllähän aina kaikki vanhat koneet kiinnostaa :D Siistin näköisen Valmetin olet löytännyt ja voisi kuvitella että olisi pidetty kunnossakin kun noin siistinä säilynnyt 8) Mites jeepin suhteen on etuperän kanssa? Kun noissa tuppaa olemaan välillä sellaisia ongelmia että alkavat merkkailemaan etu akselin luota pyörän navan päästä jos joutuvat oikein koviin paikkoihin :( Itsellä alkoi aikanaan sieltä merkkailemaan ja silloin ei ollut aikaa alkaa sitä laittamaan niin oli luovuttava autosta silloin :( Muuten tykkäsin siitä mutta jotenkin sen auton etupenkit ei sopinnut kyllä meikäläisen selälle ja vielä tänäkin päivänä on harvassa ne autot millä pystyn ajamaan yhteen putkeen satoja kilometrejä :cry:
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

mese300 kirjoitti:Kyllähän aina kaikki vanhat koneet kiinnostaa :D Siistin näköisen Valmetin olet löytännyt ja voisi kuvitella että olisi pidetty kunnossakin kun noin siistinä säilynnyt 8)
Nonii hyvä 👍 Tuo on tosiaan 2002 vuodesta asti ollut viimekevääseen(2020) samalla omistajalla ja se on pitänyt sitä kyllä todella hyvänä, yritän jatkaa samanlaista ylläpitoa ja traktori on aina tallissa kuten aiemminkin, huollot säntillisesti. Ainoat viat tuossa on se että pyyhkijänmoottori ei pelaa ja kuormaaja pitäs holkittaa tai puslittaa mitä se onkaan viralliselta nimeltään muuten kaikki toimii eikä takanostolaitekkaan rynkytä. Jos jollain on tuollaisen Valtra J-61 kuormaimen tietoja tai kirjoja tallessa niin ne kiinnostaisi!
Mites jeepin suhteen on etuperän kanssa? Kun noissa tuppaa olemaan välillä sellaisia ongelmia että alkavat merkkailemaan etu akselin luota pyörän navan päästä jos joutuvat oikein koviin paikkoihin :( Itsellä alkoi aikanaan sieltä merkkailemaan ja silloin ei ollut aikaa alkaa sitä laittamaan niin oli luovuttava autosta silloin :( Muuten tykkäsin siitä mutta jotenkin sen auton etupenkit ei sopinnut kyllä meikäläisen selälle ja vielä tänäkin päivänä on harvassa ne autot millä pystyn ajamaan yhteen putkeen satoja kilometrejä :cry:
Etuperä ei ole oireillut eikä siinä oleva varilock lukkokaan, myös öljyt ovat pysyneet akselin putkessa👍

Taka-akselilla tosin oli vuoto kuskinpuolen stefassa ja käsijarrurumpu oli täynnä öljyä. Stefan vaihdoin laakerinvaihdon yhteydessä.

Penkithän noissa on mitä on, toisaalta mukavat nahkasohvat mutta esimerkiksi maastossa perse vaihtaa paikkaa kokoajan
:D [/quote]
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Re: Magge— mersut ja muut romut. S212 iskarin yläpää korkkas.

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Nonii, nyt kun on näitä reiluja 30-40 pakkasia pidelly niin näyttäis siltä että rintteriin vois vaihdella jotaki liukkaampia rasvoja tuonne laatikkoon ja perämurikkaan. Onko kokemuksia että pitääkö sinne olla joku ihan vasittu öljy vai käykö perään perus 80w90 ja laatikkoon joku 80 alkava?

Kylmänä vaihteistoöljyt aika jämäkät, startin jälkeen kun kytkimen nostaa niin aika raskaaski käy ensimmäiset hetket ja 1,2 vaihteet melko raskaasti käyttäytyvät.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Re: Magge— mersut ja muut romut. Rintterin öljyhuoltoon valmistautuminen.

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Noo öljyjä ei ole vaihdettu kun raati ollut hiljainen ja ilmeisesti vanhatkin öljyt menee.. :D

Tänään sain sprintteriin asennettua eberin ja kun sain sen käyntiin niin emäntä soittaa että eipä mersussa pelaa ohjaustehostin.. Tallinaapurilta lyhyt 311cdi sprintteri alle ja kattomaan (oma oli vielä levällään tallissa), sieltähän löytyi tehostamaton ohjaus ja öljymeri pohjamuovien päältä... Sanoin emännälle että aja tallille ja sitte nyt illalla purin tuolta ohjaustehostimen paineletkun pois.

Kaks isoa hinkkauskohtaa ja sitte vekki josta öljyt tulleet kartanolle. Uusi maksaa 325e joten taidan käydä jossain hydrauliliikkeessä teetättään uuen..
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Re: Magge— mersut ja muut romut. Rintterin öljyhuoltoon valmistautuminen.

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Volvoon jakopään vaihoin lukemilla 80tkm/6v , ei olis kilsat vielä ollu täynnä mutta vuojet oli jo kaks yli. Mittarissa nyt 558tkm ja tulee noin 1.5tkm viikkotahtia … Ajais muuten mersulla mutta ei järkeä kun kulutus ero melkee 4litraa sadalle verraten 5l/100km ja 9l/100km.

Varmari 4maticci katsastettu jälkeen kuskinpuolen taaimmaisen etualatukivarren vaihdon. Lukema 317000km.

Sprintteri räpsyttelee mökillä valoja ku releet täynnä vettä mutta akun kenkä pois ja oottaa ajoja, saattaa oottaa vielä jonku aikaa.. Lukema 1426000km

Jeepillä törrätty koko kesä, siihen on tullu 15tkm lasiin ja mittarivirhe mukaan luettuna 16500km heittää vähä reilu 10% niin sanotusti väärään suuntaan, hyvin pelannu mitä nyt etukartaanin ristikko antautu käyrämön kohilla sodikseen mennessä mutta ne on kuluvia osia.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
kaaleppi 70
Viestit: 114
Liittynyt: 11.10.2013 7:59
Paikkakunta: paukarlahti

Re: Magge— mersut ja muut romut. Rintterin öljyhuoltoon valmistautuminen.

Viesti Kirjoittaja kaaleppi 70 »

(En tiiä kiinnostaako traktorit ketään mutta laitan pari ruutua silti. Tuli kotiutettua tuommonen hyvänä pidetty Valmet 903.)

Miten on valmetin kanssa yhteiselo sujunut?
Tuonikäisten vallujen laatikoistahan ne vanhan kansan isännät jotka noita sillon aikanaan osti uutena puhuvat,että on vaihdot on tehtävä rauhallisesti eikä repimällä.
Olivat ilmeisesti siitä melko tarkoja ja moni repi vaihteita silmään niin kuin ennenkin suorahampaisilla ja kohta ei mennyt enää mikäään vaihde kurahtelematta päälle.
Tuo valmet/valtra etukuomaaja on kyllä asiallinen paketti ollut aikanaan,suunniteltu just eikä melkein valmettiin,kaikki voimat,tuennat ja kiinnitykset huomioitu.
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Re: Magge— mersut ja muut romut. Rintterin öljyhuoltoon valmistautuminen.

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

kaaleppi 70 kirjoitti: 09.10.2021 7:46 (En tiiä kiinnostaako traktorit ketään mutta laitan pari ruutua silti. Tuli kotiutettua tuommonen hyvänä pidetty Valmet 903.)

Miten on valmetin kanssa yhteiselo sujunut?
Tuonikäisten vallujen laatikoistahan ne vanhan kansan isännät jotka noita sillon aikanaan osti uutena puhuvat,että on vaihdot on tehtävä rauhallisesti eikä repimällä.
Olivat ilmeisesti siitä melko tarkoja ja moni repi vaihteita silmään niin kuin ennenkin suorahampaisilla ja kohta ei mennyt enää mikäään vaihde kurahtelematta päälle.
Tuo valmet/valtra etukuomaaja on kyllä asiallinen paketti ollut aikanaan,suunniteltu just eikä melkein valmettiin,kaikki voimat,tuennat ja kiinnitykset huomioitu.
Hyvin on sujunut, mitä nyt jarrut kadonnut ja kuormaaja pitäny parsia mutta muuten hyvin. Laatikko huutaa maantievauhissa. Vaihteet kuiten menee nätisti päälle ei siinä mitään. Laittaisin kuvia mutta edellinen huonokin lisäys mahdollisuus on poistettu.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
kaaleppi 70
Viestit: 114
Liittynyt: 11.10.2013 7:59
Paikkakunta: paukarlahti

Re: Magge— mersut ja muut romut. Rintterin öljyhuoltoon valmistautuminen.

Viesti Kirjoittaja kaaleppi 70 »

kaverilla on 803 valtran teollisuus etukuormaajalla,siinäkin on jarru ongelmia ollu.Se on jännä kun nuo vanhempien traktorien neste toimiset jarrut tahtoo olla vähän ongelmallisia merkistä riippumatta.
Niihin ei varmaan nesteitä vaihdeta sitäkään vähää mitä henkilöautoihin ja se kostautuu jossain kohtaa.
Vallun laatikkohan on tainu vähän ulista maantievauhdissa jo uudesta asti,eli ei ehkä tarvii olla vielä kovin huolissaan.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10756
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: Magge— mersut ja muut romut. Rintterin öljyhuoltoon valmistautuminen.

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kuvat saat näkösälle liitteiden kautta vaikka suoraan puhelimesta. Laitat vielä ruksin ”näytä viestin yhteydessä” niin kuvat näkyy ilman klikkauksia.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29284
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Re: Magge— mersut ja muut romut. Rintterin öljyhuoltoon valmistautuminen.

Viesti Kirjoittaja dealer »

Magge kirjoitti: Laittaisin kuvia mutta edellinen huonokin lisäys mahdollisuus on poistettu.
Jos nykyisellä mahdollisuudella ei saa kuvia lisättyä, niin ei ole kyllä edelliselläkään onnistunut.
Viestiä kirjoittaessa alapuolelta "Liitteet" ja siitä "Lisää tiedostoja" jne....
Ja juu, jonkinlainen raja kuitenkin on kuvan koolle olemassa.
wiimax.fi
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Re: Magge— mersut ja muut romut. Rintterin öljyhuoltoon valmistautuminen.

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Joo. Hiukan on kerenny simojoessa vettä virrata edellisestä viestistä tähän topikkiin mutta laitetaan vähä kuulumisia.

Parisuhe meni tilttiin nii volvosta nyt ei tartte sen kummempia enää kertoilla. Muita romuja taas ollutkin tässä vuoden sisään aikapaljon.

Kesällä vaihdoin harmaan sprintterin pois, tilalle tuli pätkä matala jatko-ohjaamollinen 313cdi sprintsifti ja asuntovaunu.
IMG_4171.JPG
IMG_4171.JPG (385.58 KiB) Katsottu 10427 kertaa
Asuntovaunun kanssa matka alkoi rattoisasti.
IMG_4170.JPG
IMG_4170.JPG (574.05 KiB) Katsottu 10427 kertaa
Se oli solifer 6102i tai joku semmonen, iso vaunu mutta olikin niin mahoton laittamista että lähti markkinoille.
IMG_4172.JPG
IMG_4172.JPG (381.52 KiB) Katsottu 10427 kertaa
Sprintteri kärrynkatsastus reissulla.
IMG_4174.JPG
IMG_4174.JPG (816.63 KiB) Katsottu 10427 kertaa
No sprintteri lähti vaihdossa nelisataseen ämällään ku ei ollu tarvetta nuin pienelle pakulle. Eli kiistaton murheitten kryyni tuli pihaan, w163 400CDI ML, mulla tosin ei ollu vikaa kuin nokka-akselin asentoanturin johdossa, muuten sai jahtikauden ajella pusikoissa mukavasti ja jotain kärryjäki tuli vedettyä.
IMG_4181.JPG
IMG_4181.JPG (385.57 KiB) Katsottu 10427 kertaa
IMG_4178.JPG
IMG_4178.JPG (517.73 KiB) Katsottu 10427 kertaa
IMG_4179.JPG
IMG_4179.JPG (392.54 KiB) Katsottu 10427 kertaa
Hyvä vetojuhta oli veekasi ketjunvenyttäjä, vakaa ajaa ja voimaa riitti jeeppi kyydissäkin aivan mukavasti. Yllättävän pahoissa paikoissakin tuolla pääsi kunhan piti vetoa päällä että 4ets pelasi oikein. Voisin ensi syksyksi laittaa samanlaisen jos tarjolle tulee sopivasti.

No veekasi lähti ja ostin tilalle sprintterin 312d pitkän ja korkea ilman jatko-ohjaamoa, tarve kuskata kelkkaa ja mönkijää ja mukava olisi että myös työkalut mahtuisi olemaan autossa. Nuista kahesta tuo taaempi, etumainen on sedän.
IMG_4184.JPG
IMG_4184.JPG (415.94 KiB) Katsottu 10427 kertaa
Lisävalojahan siihen piti laittaa koska pimeän pelko :D
IMG_4187.JPG
IMG_4187.JPG (387.79 KiB) Katsottu 10427 kertaa
IMG_4188.JPG
IMG_4188.JPG (300.02 KiB) Katsottu 10427 kertaa
Vähän kesärengaskokeilua, 18" vanteet ja 235/60r18 kumet, ei ihan rappaa.
IMG_4185.JPG
IMG_4185.JPG (536.87 KiB) Katsottu 10427 kertaa
IMG_4186.JPG
IMG_4186.JPG (499.42 KiB) Katsottu 10427 kertaa
Sitten vähän päivitin takavaloja, aluvanteet talvirenkaille ja tuommonen pieni valoteline keulaan.
IMG_4189.JPG
IMG_4189.JPG (315.38 KiB) Katsottu 10427 kertaa
Liitteet
IMG_4190.JPG
IMG_4190.JPG (325.01 KiB) Katsottu 10427 kertaa
Viimeksi muokannut Magge--, 22.10.2024 21:38. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Re: Magge— mersut ja muut romut.

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Syksyllä piti hakea mönkijä kaupasta ku jeeppi tosiaan vielä telakalla ja hirvet on metsästä haettava pois. CFmoto Cforce 1000 0km ajettuna tarttui kärryyn.
IMG_4175.JPG
IMG_4175.JPG (735.98 KiB) Katsottu 10426 kertaa
Ensihuollossa löytyi myös vähä karkeammat renkaat ja pohjapanssari.
IMG_4183.JPG
IMG_4183.JPG (261.06 KiB) Katsottu 10426 kertaa
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Re: Magge— mersut ja muut romut.

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Farmari eemeli porskuttaa edelleen, 370tkm pyörähti mittariin eli 200 tuhatta on ollu yhteistä aikaa tässä. Vasen etuvetari alkaa olla vaihtokunnossa kun tärisee muuten ei kyllä oo auton puolesta erikoisuuksia. Eeberi alkanu ilmottelemaan että aivoyksikkö pitäis tinailla kun ei tahdo 0- -10 asteen lämpötiloissa käynnistyä kun vasta useammalla yrittämällä, jos enempi pakkasta nii lähtee laakista (kuivempi ilma?). Eeberikin siis kestänyt jo yli kuusivuotta ja marraskuussa näytti käyttötunteja olevan 636h.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10756
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: Magge— mersut ja muut romut.

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Cf Motosta lukisi mielellään enemmän. Millainen maku on laitteesta jäänyt käytössä.

Omaan silmään miellyttävän näköinen mönkijä.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Re: Magge— mersut ja muut romut.

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Pappi kirjoitti: 16.3.2023 8:16 Cf Motosta lukisi mielellään enemmän. Millainen maku on laitteesta jäänyt käytössä.

Omaan silmään miellyttävän näköinen mönkijä.
Miellyttävän oloinen on ollutkin mönkijä, toki nyt talvella aika vähissä ollu ajot, oikeastaan vain lumenpukkausta.

Pikku parannuksia oon tehny että kävis omaan käteen paremmin
-Stage 2 kytkinkitti joka sisältää myös variaattorin jousen
-30x10 sludgehammerit
-moottorinohjauksen optimointi
-käsienlämmittimet
-vaihdelukon poistaminen jarrupolkimesta
-lisää valoa vaikka vakiotkaan ei ole huonot pl se että lyhyet sammuu pitkien kytkeytyessä, mulla ei enää poiskytkeydy

Kohtahan ne kelit alkaa ja pääsee möyryyttään ja kattomaan onko tuosta polariksille kampoihin laittajaa. :nocando:

Jossaki välissä pitäis laittaa tuo alkuperänen vinssi taakse ja uus vinssi narulla eteen. Eikä moottorinvirityksetkään ole poissuljettuja koska tehoa ei ole koskaan liikaa. :twisted:
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Re: Magge— mersut ja muut romut.

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Image.jpeg
Image.jpeg (378.68 KiB) Katsottu 9354 kertaa
Jeeppi nousemassa tarakalle ja sprintterin perä ilmassa.
Image1.jpeg
Image1.jpeg (705.97 KiB) Katsottu 9354 kertaa
Cfmoto lumileikeissä pitkästä aikaa, oli kivaa. :P
Image3.jpeg
Image3.jpeg (738.05 KiB) Katsottu 9354 kertaa
Image4.jpeg
Image4.jpeg (941.88 KiB) Katsottu 9354 kertaa
Jeeppi Sprintterin perässä lähdössä matkalle kohti rovaniemeä. Oli vanha mercedes aika totinen tuolla kuormalla mutta kunnialla veti loppuun eikä ole karstoja :D
Image6.jpeg
Image6.jpeg (917.59 KiB) Katsottu 9354 kertaa
Sprintteri parkkeerattanu jollekki ducaton paikalle merkistä päätellen.

Sprintteri 235/60 renkailla ja 18 vanteilla.
Liitteet
Image2.jpeg
Image2.jpeg (712.74 KiB) Katsottu 9354 kertaa
Image1.jpeg
Image1.jpeg (705.97 KiB) Katsottu 9354 kertaa
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Re: Magge— mersut ja muut romut.

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Mönkijällä on hyvä ajella ja cfmoto on ollu toimiva vehe.
42C7355B-086B-4CFC-8B67-124DFC6C54D4.jpeg
42C7355B-086B-4CFC-8B67-124DFC6C54D4.jpeg (969.06 KiB) Katsottu 8905 kertaa
3FD97FC6-345A-48E9-B291-BA17C03A99E7.jpeg
3FD97FC6-345A-48E9-B291-BA17C03A99E7.jpeg (576.33 KiB) Katsottu 8905 kertaa
Tänään tuli haettua priima 312d taas 🤣


IMG_5172.jpeg
IMG_5172.jpeg (474.47 KiB) Katsottu 8905 kertaa
IMG_5173.jpeg
IMG_5173.jpeg (500.87 KiB) Katsottu 8905 kertaa
IMG_5174.jpeg
IMG_5174.jpeg (570.15 KiB) Katsottu 8905 kertaa
Ostin tuon rytöläjän taka-akselin takia. Hiljanen perä ja vähä harvempi välitys. Tuossa pitkässä ulisee 80-90vauhissa aivan järkyttävästi ja kierroksetkin vissii kolme tonnia.

Tuossa uuessa hankinnassa näky olevan kierroslukumittarillinen mittaristo, alkuperänen eberi, sähköpeilit ja jousipenkki, pitää ne siirrellä tuohon pitkään. Jatko-ohjaamoki näky olevan mutta sitä ei kannata alkaa siirtämään kun en itse sillä mitään tee.

Tuossa vertailin varustelistoja nii silmiin pisti että tuossa pikkusessa on kallistuksenvakaajat listassa mutta pitkässä ei. Onkos tosi ettei vakiona ole ollu vakaajia? En oo sen vertaa älynny kattoa vaikka tuolla pitkän alla tullu maattua varmaan vuorokausi yhteensä hitsaushommissa 😅 Se kyllä selittäis tuon että kuopissa nakkoo niinku piru kerjäläistä.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Re: Magge— mersut ja muut romut.

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Magge-- kirjoitti: 14.6.2023 2:45Tuossa vertailin varustelistoja nii silmiin pisti että tuossa pikkusessa on kallistuksenvakaajat listassa mutta pitkässä ei. Onkos tosi ettei vakiona ole ollu vakaajia? En oo sen vertaa älynny kattoa vaikka tuolla pitkän alla tullu maattua varmaan vuorokausi yhteensä hitsaushommissa 😅 Se kyllä selittäis tuon että kuopissa nakkoo niinku piru kerjäläistä.
Nonii, tänään tiirattu kolmea 312deetä lyhyttä ja pitkää mallia. Sedällä pitkässä 312d olikohan reinforced koodilla kallistuksenvakaajat, tuossa minun lyhyessä on kallistuksenvakaajat vissii normaalit ja tuossa minun pitkässä europecarille tilatussa ei ole vakaajia edessä eikä takana.

Sai onneksi jotain aikaanki tänää ja kävin tiputtamassa taka-akselin pois lyhkäsestä. Toki ois varmaan irronnu jos ois joku seisonu jarrulla ja vähä vinssillä nykässy, sen verran pehmeän tuntonen oli taka-akselin seutu sekä molemmat takajouset poikki.. Oli lysti tuoda hallista pihalle tuo rytö yksin ilman taka-akselia ku takana nuo siirtoalustat ja vähän viettävä maa. Onneksi oli Jeeppi siinä nii sai vinssillä kiskottua ja välillä piti tietenkin perää käydä oikomassa suuntaan tai toiseen.
IMG_5188.jpeg
IMG_5188.jpeg (180.43 KiB) Katsottu 8873 kertaa
IMG_5187.jpeg
IMG_5187.jpeg (159.73 KiB) Katsottu 8873 kertaa
IMG_5186.jpeg
IMG_5186.jpeg (149.89 KiB) Katsottu 8873 kertaa
Koiranluu lähti nätisti irti kuskinpuolelta nykäs vaan korvakkoineen päivineen. :lol:
IMG_5185.jpeg
IMG_5185.jpeg (246.28 KiB) Katsottu 8873 kertaa
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Re: Magge— mersut ja muut romut.

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Eipä tullu vaihettua taka-akselia, mittaria, eberiä tai mitään. Menin tutun autoliikkeeseen ihan muissa asioissa torstai aamuna yövuorosta tullessa nii vaihtu auto… Helmi rintteri jäi sinne ja vähemmän helmi tuli tilalle🤣
IMG_5303.jpeg
IMG_5303.jpeg (143.37 KiB) Katsottu 8565 kertaa
IMG_5304.jpeg
IMG_5304.jpeg (117.39 KiB) Katsottu 8565 kertaa
IMG_5306.jpeg
IMG_5306.jpeg (97.45 KiB) Katsottu 8565 kertaa
IMG_5305.jpeg
IMG_5305.jpeg (82.14 KiB) Katsottu 8565 kertaa
Siinä huonoja kuvia autosta mikä on täynnä romua ja muuta tavaraa.

Eli siis 662tkm ajettu 313cdi, hienolla jatko-ohjaamolla. Auton vaihto tapahtui vahingossa, ei ollut tarkoitus hukata pitkää 312D sprintteriä mutta jostain syystä se jäi liikkeeseen.

Saa nähä mitä tästä tulee, suht siisti kori, puskuri tulee liikkeen puolesta maalattuna myöhemmin. Pieniä ruosteita, eli siis todella pieniä sprintteri maailmassa. Virkeä 313cdiiksi, oranssi ei menny mihinkään mutta tämä kyllä vetää todella hyvin. Koeajolla oli pakko kattoa oliko sittenki 316 mutta ei ollukkaa😅

Vikoja on kuitenki vielä, abs pumpun hiilet pitäs laittaa, puskuri vaihtaa, hehkurele kertoo olevansa paska.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”