s210 kompressor

Vastaa Viestiin
torppari
Viestit: 184
Liittynyt: 23.3.2008 21:46

s210 kompressor

Viesti Kirjoittaja torppari »

Semmonen tuli vaihettua vm 2003 farmariväyrynen 200kompressori.w124 vm 94 220 bensa meni vaihossa ,aika näyttää minkälaisen virheen tein.
(ikinä en olis uskonu hankkivani väyrystä).kuvittelin ajavani hamaan tulevaisuuteen satalankuilla.
Muutamia huomioita 1500kilometrin jälkeen väykystä.
bensa maistuu,just alle 10litran /sadalla pääsee.
tilava ja hyvä ajettava.ohjaus on kyllä aika jäykkä johtuneeko renkaista.
ruosteeton ainakin päällisinpuolin ,edellinen omistaja ajellu vain kesäisin suomessa.tuonti autohan tämä on .
toisessa avaimessa ei toimi lukitus vain avaus .
joutuuko uuden avaimen hommaan veholta,vai saako jostain korjaus apua?
kansiremontti tehtiin heti aluksi autokaupan laskuun,en huomannu pyytää ketjun vaihtoa mutta oletan ,että eikai ne venynyttä ketjua takas laittanu.
voin kertoo tulevista kommelluksista jos niitä ilmenee. :oho tuli moottori osastolle piti laittaa yleiselle.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10756
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: s210 kompressor

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Siirretty w210 yleiselle osastolle. Kertomusta saa jatkaa.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: s210 kompressor

Viesti Kirjoittaja AK47 »

torppari kirjoitti: 09.11.2021 19:38 Semmonen tuli vaihettua vm 2003 farmariväyrynen 200kompressori.w124 vm 94 220 bensa meni vaihossa ,aika näyttää minkälaisen virheen tein.
(ikinä en olis uskonu hankkivani väyrystä).kuvittelin ajavani hamaan tulevaisuuteen satalankuilla.
Muutamia huomioita 1500kilometrin jälkeen väykystä.
bensa maistuu,just alle 10litran /sadalla pääsee.
tilava ja hyvä ajettava.ohjaus on kyllä aika jäykkä johtuneeko renkaista.
ruosteeton ainakin päällisinpuolin ,edellinen omistaja ajellu vain kesäisin suomessa.tuonti autohan tämä on .
toisessa avaimessa ei toimi lukitus vain avaus .
joutuuko uuden avaimen hommaan veholta,vai saako jostain korjaus apua?
kansiremontti tehtiin heti aluksi autokaupan laskuun,en huomannu pyytää ketjun vaihtoa mutta oletan ,että eikai ne venynyttä ketjua takas laittanu.
voin kertoo tulevista kommelluksista jos niitä ilmenee. :oho tuli moottori osastolle piti laittaa yleiselle.
Väykkähän on ihan ok auto kunnossa ja ruosteettomana ollessaan. Samalla kulutuksella menee m113 ja taitaa mennä m112 myös. Kai sillä kompuran pienellä tilavuudella säästää verossa. Vai meneekö sekin painon mukaan ton ikäisessä?
En tiedä millaiset renkaat sulla on. Mutta ei ole huono idea vaihtaa tehostimen öljyt ALKUPERÄISIIN öljyihin eikä mihinkään ns vastaaviin.
Avaimen sisällä on monesti napin kytkin irronnut juotoksistaan. Voi korjata, jos sen tekee joku, joka osaa poistaa vanhan juotteen, puhdistaa juotospadit ja juottaa hyvälaatuisella lyijyllisellä tinalla napin takaisin. Anttilan kympinkopasta ostetulla kolvilla ei tee mitään ja toki paras on kuumennettu rautanaula jolla sulatetaan vanhaa juotetta...

Kansiremppa on kansiremppa ja tuskimpa myyntiautoon on ketjua vaihdettu jos ei ole erikseen sovittu. Se nyt kannattaa kysyä työn tehneestä liikkeestä jos vaivaa mieltä. Täällä sitä vaihtoa ei kukaan tiedä :D

Jos ajat talvella se väykkä on vuoden päästä ruosteessa jostakin, sille ei voi mitään.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
Mou
Viestit: 1664
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Re: s210 kompressor

Viesti Kirjoittaja Mou »

AK47 kirjoitti: 10.11.2021 23:29
torppari kirjoitti: 09.11.2021 19:38Bensa maistuu,just alle 10litran /sadalla pääsee.
Samalla kulutuksella menee m113 ja taitaa mennä m112 myös. Kai sillä kompuran pienellä tilavuudella säästää verossa. Vai meneekö sekin painon mukaan ton ikäisessä?
Komppaan Aa'Koota. Tuo piskuinen kompura-matkalaukku voi korkeintaan jossain SLK:ssa tai mökin maamoottorina mennä, mutta en ymmärrä miksi sitä on tuupattu E-sarjalaiseen. Kulutuksessa sillä ei suuria säästä, mutta menohalut se tappaa tehokkaasti.

Onnea autosta silti. Itselläkin on jonkin talviauton osto tiedossa lähikuukausina kun talvi vaan tulee tänne Länsirannalle.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
torppari
Viestit: 184
Liittynyt: 23.3.2008 21:46

Re: s210 kompressor

Viesti Kirjoittaja torppari »

Eilen antautui takalasin pyyhkijä ,tänään toinen avain meni mykäks ei avaa eikä lukitse ovia mut käynnistää auton kuitenki.
Kulutus mittari,eli afterstart,näytti 9ltr/100km mutta vasta 140km:n jälkeen ja ajoin niin nätisti kun voi.ei se mittari taida kovin reaaliaikainen olla.hyvin tämä tuntuu kyllä kulkevan,automaatti vaihtaa vakkarinkin päälläollessa isommissa ylämäissä,itelle uus juttu tämä.kulutus kyllä hirvittää ,ei vanha 124 näin paljoo imeny.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: s210 kompressor

Viesti Kirjoittaja AK47 »

torppari kirjoitti: 11.11.2021 18:33 Eilen antautui takalasin pyyhkijä ,tänään toinen avain meni mykäks ei avaa eikä lukitse ovia mut käynnistää auton kuitenki.
Kulutus mittari,eli afterstart,näytti 9ltr/100km mutta vasta 140km:n jälkeen ja ajoin niin nätisti kun voi.ei se mittari taida kovin reaaliaikainen olla.hyvin tämä tuntuu kyllä kulkevan,automaatti vaihtaa vakkarinkin päälläollessa isommissa ylämäissä,itelle uus juttu tämä.kulutus kyllä hirvittää ,ei vanha 124 näin paljoo imeny.
Avaimen voi korjata melko varmasti jos on edes rikki. Avaus ja lukitus on radiolla joten se pimeä tai napit rikki tai patterit loppu. Avain aukaisee ovet myös ir puolella jos kuskin kahvassa on se silmä. Avain sitä vasten osoittamaan ja painaa nappia. Silloin ohittaa radion ja käyttää ir puolta jota käyttää virtalukossakin.

Ensin kuitenkin vaihtaisin avaimeen paristot... Niitä käytetään juuri oviin ja itse virtalukossa pattereita ei käytetä vaan avain saa virtansa kelan kautta virtalukossa.

M113 5.0 w220 korissa meni just tasan rajoituksia noudattaen 50km 8.4 oman ilmoituksensa mukaan. Pääosin 80 ja 100 rajoitusta. En aja koskaan niin nätisti kun voi. Nyt kun tuota ihan seurasin niin taitaa olla oma "ennätys".

Teoriassa s210 2,0/2.3 kompuralla menee vähemmällä kuin W124 220 vaparina. Kompurassa on tavallaan parempi "puristussuhde" ja sitä kautta kokonaishyötysuhde parempi kuin vaparissa (vaikka mekaninen puristussuhde onkin pikkuisen pienempi).

toi w124 220 menee 11.2-11.4 riippuen onko automaatti vai manuaali, 150hp 210Nm 1370kg
ja S210 200kompura 9.3-9.8 riippuen onko manuaali vai automaatti, 163hp 230Nm 1640kg

Oisko 200kompurassa jotain huollettavaa, ilmanputsari nyt ensin katsottava ja sitten voi kurkistaa testerillä moottorin sielunelämää.

Jos ei polta sitä takalasin pyyhintä ihan karrelle saattaa saada sen vielä henkiin. Jos antaa akselin ruostua jumiin palaa moottorin hiilisilta karrelle. Yhden s202 moottorin putsasin ja hioin akselin ja voitelinkin sen niin toimi vielä jotain puoli - vuotta vuoden tyylisesti. sitten kuoli pois ja uutta käytettyä laittamaan tilalle. Se läpiviennin ja mekaniikan putsaus ja voitelu pitää pyyhkijän hyvässä käyttökunnossa. Voidellaanhan etupyyhkijääkin. Monessa muunmerkkisessäkin takalasin pyyhkijät repsottaa ja osoittelee minne sattuu. Miksihän niitä ei huolleta...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
torppari
Viestit: 184
Liittynyt: 23.3.2008 21:46

Re: s210 kompressor

Viesti Kirjoittaja torppari »

Avai oli ensin sillai ,ettei menny ovet lukkoon mut aukes kyllä ,sitten se putos pehmeelle matolle sen jälkeen ei ei menny lukkoonkaan,no onneks on toinen avain vielä.
mitenkäs jos avaa lukon oikein sillä avainavaimella pärähtääkö hälytin soimaan ,en viitti täs kerrostalon pihalla kokeilla.
Nyt ensimmäisillä pakkasilla -1c käynnistyy vähän huonosti kaasua täytyy antaa ,että lähtee.sahaa kyllä vaikka hellittää käden avaimesta lakkaa vääntämästä.olisko ilmanputsarin vaihdosta apuja.
Kulutus on kyllä siellä lähellä 10:tä litraa tänäänki 110kilometriä ajoin ja 10litraa väheni.
Entinen w124 220 E automatic vei matka ajossa 7litraa/100:lla vaik oli ilmastointikin osan matkaa päällä.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: s210 kompressor

Viesti Kirjoittaja AK47 »

torppari kirjoitti: 14.11.2021 18:55 Avai oli ensin sillai ,ettei menny ovet lukkoon mut aukes kyllä ,sitten se putos pehmeelle matolle sen jälkeen ei ei menny lukkoonkaan,no onneks on toinen avain vielä.
mitenkäs jos avaa lukon oikein sillä avainavaimella pärähtääkö hälytin soimaan ,en viitti täs kerrostalon pihalla kokeilla.
Nyt ensimmäisillä pakkasilla -1c käynnistyy vähän huonosti kaasua täytyy antaa ,että lähtee.sahaa kyllä vaikka hellittää käden avaimesta lakkaa vääntämästä.olisko ilmanputsarin vaihdosta apuja.
Kulutus on kyllä siellä lähellä 10:tä litraa tänäänki 110kilometriä ajoin ja 10litraa väheni.
Entinen w124 220 E automatic vei matka ajossa 7litraa/100:lla vaik oli ilmastointikin osan matkaa päällä.
Onko tosiaan vaikeeta kokeilla se oven ir lukitus? Jos hälytin pärähtää, niin ehjällä avaimella painaa avaus nappia tai työntää ehjän avaimen virtalukkoon niin hiljenee.

https://www.youtube.com/watch?v=cRyEXTuPhZU

Lienee mahdotnta katsoa ilmanputsarin kunto?

https://www.youtube.com/watch?v=Atmwq9gXap4

Uskaltaako edes ehdottaa vikakoodien lukua starilla? :shock:
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
torppari
Viestit: 184
Liittynyt: 23.3.2008 21:46

Re: s210 kompressor

Viesti Kirjoittaja torppari »

Nyt antautu katalysaattori.muita vikoja ei oo ollu.80tkm on menty.pientä ruosteen kukkaa on alkanu tulemaan.Uskaltaakohan hajottamolta ostaa katalysaattoria,KL varaosissa ei ollu kun kysyin,yai jos jollain olis tietoo mistä muualta sais.?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”