simoksin paluu väykkykantaan
Väykky löytyy käyttöautona edelleen..Ei raaski luopua kun tuntuu aina vaan toimivan 9vuotta tää jo mulla ollu. Ulkokuori on vähän rapistunu kieltämättä.
Kuukausi sitten pestystä autosta komia kuva pöytään.
Sumuvalot pitäis ostaa uudet kun katkes muovinen kannake toisesta.. tai sitten laittaa nippusiteillä kiinni purkkaviritelmällä.
Toiset brabus monoblockitkin tuli hommattua jostain sairaasta syystä Renkaat jo tilasin noihin niin saa kesävanteet noista ja talvella sitten nuo vähän osumaa saaneet mustat sitten.
Tommonenki foto tuli otettua jossain välissä.. kilsoja ei ihan kauheesti tuu nykyään mutta joku 833tkm taitaa olla nyt.
Tommoset Lorinser D93 18x9" kans hommasin tossa alkutalvesta ja ne olikin talven alla..ja löytyy kyllä edelleen kitkarenkaat päällä.
Tää kuva kertoo varmaan osan suolakylvystä mitä tää auto on kilsojen saatossa saanu kestää. Eihän sielä ollu mitään jäljellä mihin nuo "uudet" korvakkeet etupuskurin päihin olis saanu kiinni niin olkoon nyt metallisilla nippusiteillä edes jotenki paikallaan.
Kuukausi sitten pestystä autosta komia kuva pöytään.
Sumuvalot pitäis ostaa uudet kun katkes muovinen kannake toisesta.. tai sitten laittaa nippusiteillä kiinni purkkaviritelmällä.
Toiset brabus monoblockitkin tuli hommattua jostain sairaasta syystä Renkaat jo tilasin noihin niin saa kesävanteet noista ja talvella sitten nuo vähän osumaa saaneet mustat sitten.
Tommonenki foto tuli otettua jossain välissä.. kilsoja ei ihan kauheesti tuu nykyään mutta joku 833tkm taitaa olla nyt.
Tommoset Lorinser D93 18x9" kans hommasin tossa alkutalvesta ja ne olikin talven alla..ja löytyy kyllä edelleen kitkarenkaat päällä.
Tää kuva kertoo varmaan osan suolakylvystä mitä tää auto on kilsojen saatossa saanu kestää. Eihän sielä ollu mitään jäljellä mihin nuo "uudet" korvakkeet etupuskurin päihin olis saanu kiinni niin olkoon nyt metallisilla nippusiteillä edes jotenki paikallaan.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Noniin kai se on väykkynismi sama sairaus kun saabismi, eli nyt kun möhkön kanssa ajettiin peurakolari niin ei ollut kauheen vaikea arpoa mikä tulee tilalle..
Eli 320cdi -02 väyry jossa aika hyvin varusteita mielestäni, vakkari,automaattisesti tummentuma taustapeili,sähköverho takaikkunaan,penkin ilmastoinnit,lämppärit ja ortopedi sekä sähkösäädöt, parkkitutkat edessä ja takana, nahkasisusta,kattoluukku ym ym.
Ja mikä yllättävää niin KAIKKI toimii
Ainoa "vika" minkä huomannut on että termostaatti taitaa olla sökö kun lämpenee vain 78asteen tienoille.
Korikin on 99% ruosteeton, pientä alkua on etulokarien pokkauksissa ja kuskin oven päädyssä sisäpuolella.
Huoltovihkoon merkattu kaikki huollot ja korjaukset alusta lähtien.
Joku ohjelmointihan tuohon on tehty ja tehoja tuntuu löytyvän aika perkeleesti Kaasun kun lyö pohjaan 80:n vauhdissa niin ihan hetkessä on mittari 120:n paremmalla puolella.
Renkaat täytyy kyllä vaihtaa, ei kauheasti ole luottoa nankangin kitkarenkaisiin Vai onko jollain näistä hyviä kokemuksia?
Eli 320cdi -02 väyry jossa aika hyvin varusteita mielestäni, vakkari,automaattisesti tummentuma taustapeili,sähköverho takaikkunaan,penkin ilmastoinnit,lämppärit ja ortopedi sekä sähkösäädöt, parkkitutkat edessä ja takana, nahkasisusta,kattoluukku ym ym.
Ja mikä yllättävää niin KAIKKI toimii
Ainoa "vika" minkä huomannut on että termostaatti taitaa olla sökö kun lämpenee vain 78asteen tienoille.
Korikin on 99% ruosteeton, pientä alkua on etulokarien pokkauksissa ja kuskin oven päädyssä sisäpuolella.
Huoltovihkoon merkattu kaikki huollot ja korjaukset alusta lähtien.
Joku ohjelmointihan tuohon on tehty ja tehoja tuntuu löytyvän aika perkeleesti Kaasun kun lyö pohjaan 80:n vauhdissa niin ihan hetkessä on mittari 120:n paremmalla puolella.
Renkaat täytyy kyllä vaihtaa, ei kauheasti ole luottoa nankangin kitkarenkaisiin Vai onko jollain näistä hyviä kokemuksia?
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Sehän on nätti ! Mikä väri ? Musta vai 189U vai ??
Sepä se. Joka kerta kun ajan meidän väyrysellä joka on nykyisin pojalla ajossa ihastelen samaa. Paitsi tähän aikaan vuodesta tahtoo jo olla liukasta ettei voima niin tunnu.Joku ohjelmointihan tuohon on tehty ja tehoja tuntuu löytyvän aika perkeleesti Kaasun kun lyö pohjaan 80:n vauhdissa niin ihan hetkessä on mittari 120:n paremmalla puolella.
wiimax.fi
OHo. Näitä näkyy vielä löytyvän ihan kuosissaan oleviakin.
Aika tehokkaasti nämä on katukuvasta kyllä kadonneet Vaikka eihän väykyt vielä mitään erikoisen vanhoja ole.
320cdi on kyllä varsin makea mylly. Hyvä kokonaisuus tehoa ja taloudellisuutta, ilman hitupöntön kulutusta nostavaa vaikutusta.
Ensitöiksi sitten ajovalojen kiillotus.
Aika tehokkaasti nämä on katukuvasta kyllä kadonneet Vaikka eihän väykyt vielä mitään erikoisen vanhoja ole.
320cdi on kyllä varsin makea mylly. Hyvä kokonaisuus tehoa ja taloudellisuutta, ilman hitupöntön kulutusta nostavaa vaikutusta.
Ensitöiksi sitten ajovalojen kiillotus.
Niin no, nuorimmat ovat 17 vuotiaita ja vanhimmat 24 vuotiaita ja kohta tulee vielä vuosi lisää. Voidaan sanoa että kyllä ne alkavat jo olla erityisen vanhoja. Aika menee nopeasti.Mika.T kirjoitti:... Vaikka eihän väykyt vielä mitään erikoisen vanhoja ole.
Mutta siisti ja hienossa kunnossa oleva auto! Ulkoväristä plussaa.
189 lukee konetilan lätkässä.
Viikon kattelin nettiauton tarjontaa ja vain kaksi potentiaalista väykkyä löytyi kun kriteereinä oli että joko om606 tai 613 koneella pakko olla ja yleisilme mahdollisimman siisti, toisessa eli 606 koneisessa oli hintapyynti jo 5900e mikä on kyllä jo liikaa väykystä, niin tämä jäi sitten ainooks.
Pitää sisustasta ottaa kuvaa kunhan päivänvalossa saa, se on kyllä siistissä kunnossa myös ei minkäänlaista jälkeä esim kuskinpenkin kulmassa ja täysin ehjä lukuunottamatta kuskin ovipahvin kahvaa joka on vissiin katkennut kun mustalla sähköteipillä vedetty päälle
Moottori on tosiaan kiva kun auto kulkee kerrankin, ei tän jälkeen kyllä ole paluuta enää nelipyttyseen koneeseen.
Tuntuu kyllä että moottori lämpenee todella hitaasti eli esim -6 pakkasella tänään sai ajaa 20 kilometriä moottoritietä että lämmöt nousi sinne 80:n alle, pohjapanssari kyllä puuttuu öljypohjan alta ja se termari on vissiin sökö.
Viimeisimmässä öljynvaihdossa on laitettu 10w60 öljyt koneeseen, taitaa olla liian jäykkää talviolosuhteisiin? Ilmansuodatin on näköjään K&N:n vapaavirtausmalli jonka taidan heittää mäkeen ja vaihtaa orkkiksen tilalle
Viikon kattelin nettiauton tarjontaa ja vain kaksi potentiaalista väykkyä löytyi kun kriteereinä oli että joko om606 tai 613 koneella pakko olla ja yleisilme mahdollisimman siisti, toisessa eli 606 koneisessa oli hintapyynti jo 5900e mikä on kyllä jo liikaa väykystä, niin tämä jäi sitten ainooks.
Pitää sisustasta ottaa kuvaa kunhan päivänvalossa saa, se on kyllä siistissä kunnossa myös ei minkäänlaista jälkeä esim kuskinpenkin kulmassa ja täysin ehjä lukuunottamatta kuskin ovipahvin kahvaa joka on vissiin katkennut kun mustalla sähköteipillä vedetty päälle
Moottori on tosiaan kiva kun auto kulkee kerrankin, ei tän jälkeen kyllä ole paluuta enää nelipyttyseen koneeseen.
Tuntuu kyllä että moottori lämpenee todella hitaasti eli esim -6 pakkasella tänään sai ajaa 20 kilometriä moottoritietä että lämmöt nousi sinne 80:n alle, pohjapanssari kyllä puuttuu öljypohjan alta ja se termari on vissiin sökö.
Viimeisimmässä öljynvaihdossa on laitettu 10w60 öljyt koneeseen, taitaa olla liian jäykkää talviolosuhteisiin? Ilmansuodatin on näköjään K&N:n vapaavirtausmalli jonka taidan heittää mäkeen ja vaihtaa orkkiksen tilalle
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Varmaan kannattaisi vaihtaa "normaalimmat" öljyt juu.
Ei pärjää ominaisuuksiltaan OM606 OM613:lle.
Uudemmassa on paljon enemmän vääntöä ja pienempi kulutus, ja kun sitä voimaa saa niin helposti lisää ohjelmalla.
Juuri tuo "kulun ja kulutuksen" suhde on niiiin kohdallaan softatussa 320cdi väyrysessä.
Ei pärjää ominaisuuksiltaan OM606 OM613:lle.
Uudemmassa on paljon enemmän vääntöä ja pienempi kulutus, ja kun sitä voimaa saa niin helposti lisää ohjelmalla.
Juuri tuo "kulun ja kulutuksen" suhde on niiiin kohdallaan softatussa 320cdi väyrysessä.
wiimax.fi
Jep, cdi-koneet kuitenkin syö litran tai useamman vähemmän ja tehoa on tosiaan enemmän. Mikähän lienee syy ollut laittaa 10w60 öljyt koneeseen?dealer kirjoitti:Varmaan kannattaisi vaihtaa "normaalimmat" öljyt juu.
Ei pärjää ominaisuuksiltaan OM606 OM613:lle.
Uudemmassa on paljon enemmän vääntöä ja pienempi kulutus, ja kun sitä voimaa saa niin helposti lisää ohjelmalla.
Juuri tuo "kulun ja kulutuksen" suhde on niiiin kohdallaan softatussa 320cdi väyrysessä.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Käväsin tänään hakemassa uudet talvirenkaat, continentalin icecontact 3:t.
Nankangit oli kyllä hyvä ajaa kuivalla asfaltilla mutta ei jotenkin luotto riitä että kunnon pääkallokelillä toimis, eikä jaksa 40km työmatkaa ajella sitten kieli keskellä suuta paskoilla renkailla.
Samalla Ilman,polttoaineen ja öljyn suodattimet ja sen termarin uuden.
Vaihdellaan viikonloppuna
Nankangit oli kyllä hyvä ajaa kuivalla asfaltilla mutta ei jotenkin luotto riitä että kunnon pääkallokelillä toimis, eikä jaksa 40km työmatkaa ajella sitten kieli keskellä suuta paskoilla renkailla.
Samalla Ilman,polttoaineen ja öljyn suodattimet ja sen termarin uuden.
Vaihdellaan viikonloppuna
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Mulla nyt lämpenee uudella termarilla noin 15min ajon jälkeen 80 asteen nurkille ulkolämmön ollessa +2c ettei kovin nopeasti lämpene edelleenkään verrattuna, vaikka siihen miten nopeaan esim om606 lämpenee.simoks kirjoitti:
Tuntuu kyllä että moottori lämpenee todella hitaasti eli esim -6 pakkasella tänään sai ajaa 20 kilometriä moottoritietä että lämmöt nousi sinne 80:n alle, pohjapanssari kyllä puuttuu öljypohjan alta ja se termari on vissiin sökö.
Tosin omasta on sähköinen lisälämmitin kokonaan pois pelistä kun alkoi itekseen lämmitellä auton ollessa parkissa.
300GD
S300
E320
Unimog 411 110
S300
E320
Unimog 411 110
Jeps tänään vaihtelin moottoriöljyt teboil diamond dieseliin ja polttoainesuodattimen. Samalla heitin tuon K&N vapaavirtaussuodattimen mäkeen ja orkkiksen tilalle, oli kyllä helvetin paskanen se vanha. Ompahan ne nyt kunnossa.
Tuntuu kyllä usko loppuvan tuon starttaamisen kanssa vaikka laitoin CRC:n dieselin suuttimenpuhdistusaineet sinne pönikkään missä ite polttoainesuodatin on, kymmenen kertaa sai startata ennenkun hörähti käyntiin, olis pitäny heittää vielä dieseliä sinne sekaan että olis ollu ihan täys.
Tuntuu kyllä usko loppuvan tuon starttaamisen kanssa vaikka laitoin CRC:n dieselin suuttimenpuhdistusaineet sinne pönikkään missä ite polttoainesuodatin on, kymmenen kertaa sai startata ennenkun hörähti käyntiin, olis pitäny heittää vielä dieseliä sinne sekaan että olis ollu ihan täys.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Pakko sanoa että kun tämän topicin luin lävitte ensimmäistä kertaa vuosiin niin pakko ihailla tuota lapsenomaista intoa auton tuunaamiseen vailla mitään tietämystä mistään juuri kortin saaneena, en siis väitä että mä tietäisin nytkään mistään mitään mutta sinne ne vaan on aikoinaan postattu ja asioita tehty kovalla innolla ilman huolta huomisesta
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Noniin, termostaatti vaihdettu. Lämmöt nousee 30km ajon jälkeen 80:n ja millin yli. Edelleen yhtä hitaasti lämpenee mutta nouseepahan edes yli sen 75 tms. mitä tuolla vanhalla. Joku vois sanoa että aivan turhat 50e mutta olkoon.
Mites tuo kun PA-suodattimen vaihdon jälkeen nyt kuumalla koneella tarjoaa normaalia pidempää starttia, eli joku 3-4s menee ennenkun hörähtää? Tehot tallella ja käy aivan normaalisti heti kun käynnistyy. Pitääkö tässä nyt ruveta vaihtaan nuo polttoaineletkut siitä suodattimen ympäriltä vai mikä juttu. Oli ensin pahempi kun vedin ihan käsin sen suodattimen kannen kiinni mutta kiristin jälkeenpäin hihnamallisella öljynsuodatinavaimella lisää niin nyt on jo "parempi" - mielestäni laitoin sen tiivisterenkaan kannen ja kotelon väliin aivan niinkun pitää
Mites tuo kun PA-suodattimen vaihdon jälkeen nyt kuumalla koneella tarjoaa normaalia pidempää starttia, eli joku 3-4s menee ennenkun hörähtää? Tehot tallella ja käy aivan normaalisti heti kun käynnistyy. Pitääkö tässä nyt ruveta vaihtaan nuo polttoaineletkut siitä suodattimen ympäriltä vai mikä juttu. Oli ensin pahempi kun vedin ihan käsin sen suodattimen kannen kiinni mutta kiristin jälkeenpäin hihnamallisella öljynsuodatinavaimella lisää niin nyt on jo "parempi" - mielestäni laitoin sen tiivisterenkaan kannen ja kotelon väliin aivan niinkun pitää
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Kato ilmakuplat putkista, näkyy hyvin kun ovat kirkkaat. Oliko tässä muovinen pa-suodattimen kotelo, eihän mennyt halki?simoks kirjoitti:Noniin, termostaatti vaihdettu. Lämmöt nousee 30km ajon jälkeen 80:n ja millin yli. Edelleen yhtä hitaasti lämpenee mutta nouseepahan edes yli sen 75 tms. mitä tuolla vanhalla. Joku vois sanoa että aivan turhat 50e mutta olkoon.
Mites tuo kun PA-suodattimen vaihdon jälkeen nyt kuumalla koneella tarjoaa normaalia pidempää starttia, eli joku 3-4s menee ennenkun hörähtää? Tehot tallella ja käy aivan normaalisti heti kun käynnistyy. Pitääkö tässä nyt ruveta vaihtaan nuo polttoaineletkut siitä suodattimen ympäriltä vai mikä juttu. Oli ensin pahempi kun vedin ihan käsin sen suodattimen kannen kiinni mutta kiristin jälkeenpäin hihnamallisella öljynsuodatinavaimella lisää niin nyt on jo "parempi" - mielestäni laitoin sen tiivisterenkaan kannen ja kotelon väliin aivan niinkun pitää
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 10.1.2012 1:02
Väyryne
Minäkin lähestyin tätä kun oli jossain Suomenlahden rannalla myynnissä loppukesästä. Oli kuulema juuri maalattu ruosteet piiloon ennen myyntiä, niin loppu kiinnostus. Toivotaan, että ei ylläreitä tule sisälokarien alta jne. Siisti peli päälle päin.
OM613 ei kokemusta talviajossa, mutta OM648 W211 keulalla lämpenee keli kuin keli ilman webastoja. Tuntuu, että Väyrynen ei lämpene kunnon pakkasella oli mikä kone tahansa.
OM613 ei kokemusta talviajossa, mutta OM648 W211 keulalla lämpenee keli kuin keli ilman webastoja. Tuntuu, että Väyrynen ei lämpene kunnon pakkasella oli mikä kone tahansa.
Re: Väyryne
Juu aika näyttää kuinka nopeasti ruostuu. Ainahan noita meikkailuja tehdään, hyvin tai huonosti.. ei ainakaan sävyeroja ole mun silmään.Eemeli200CDI kirjoitti:Minäkin lähestyin tätä kun oli jossain Suomenlahden rannalla myynnissä loppukesästä. Oli kuulema juuri maalattu ruosteet piiloon ennen myyntiä, niin loppu kiinnostus. Toivotaan, että ei ylläreitä tule sisälokarien alta jne. Siisti peli päälle päin.
OM613 ei kokemusta talviajossa, mutta OM648 W211 keulalla lämpenee keli kuin keli ilman webastoja. Tuntuu, että Väyrynen ei lämpene kunnon pakkasella oli mikä kone tahansa.
Ei kyllä lämpene joo tänään -8 kelillä lämmöt max 65 tms. vaatii moottoritieajoa pitkään että lämpenee sinne 80:n
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Re: Väyryne
Ihan normaalia noissa 611-613 koneissa. Ei nuo uudemmatkaan (646-648) paljoa paremmin ilman apuja lämpene, mutta vähän kuitenkin.simoks kirjoitti:
Ei kyllä lämpene joo tänään -8 kelillä lämmöt max 65 tms. vaatii moottoritieajoa pitkään että lämpenee sinne 80:n
Webaston ne vaatii kaverikseen että kovalla pakkasella komentosillan saa kunnolla lämpeämään.
Sähkövastukset on tänäpäivänä jo kaikista palaneet.
Re: Väyryne
Juu mullahan oli eka väykky 611 ja siinä webasto, sillähän se lämpeskin mukavasti mutta ihan samaa oiretta ilman että ei vaan mittari nouse, jonkun viimasuojanhan tonne keulaan vois väkertää mutta muistaakseni sekään ei juuri vaikuttanut ainakaan ekan väykyn kanssa.Mika.T kirjoitti:Ihan normaalia noissa 611-613 koneissa. Ei nuo uudemmatkaan (646-648) paljoa paremmin ilman apuja lämpene, mutta vähän kuitenkin.simoks kirjoitti:
Ei kyllä lämpene joo tänään -8 kelillä lämmöt max 65 tms. vaatii moottoritieajoa pitkään että lämpenee sinne 80:n
Webaston ne vaatii kaverikseen että kovalla pakkasella komentosillan saa kunnolla lämpeämään.
Sähkövastukset on tänäpäivänä jo kaikista palaneet.
Taisin sen 2x vaihtaa uuteen ja muuten hehku pimeni ja lopuks kai meni se joku piirikortti sököks niin luovutin sen suhteen toimintavarmuus ei ollut kauheen vakuuttava.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Re: Väyryne
Jo vain lämpenee 646-648 äkkiä ja varsinkin auton sisätilat kiitettävän nopeasti. Ei tarvitse webastoa ellei esilämmitykseen kaipaa.Mika.T kirjoitti:Ihan normaalia noissa 611-613 koneissa. Ei nuo uudemmatkaan (646-648) paljoa paremmin ilman apuja lämpene, mutta vähän kuitenkin.simoks kirjoitti:
Ei kyllä lämpene joo tänään -8 kelillä lämmöt max 65 tms. vaatii moottoritieajoa pitkään että lämpenee sinne 80:n
Webaston ne vaatii kaverikseen että kovalla pakkasella komentosillan saa kunnolla lämpeämään.
Sähkövastukset on tänäpäivänä jo kaikista palaneet.
Vanhemmat ei, esimerkiksi prefacelift 203 611 koneella on kylmä auto.
wiimax.fi
Omassa nuo sähkövastukset on kuolleet, joten tuo w211 lämpeää huomattavasti hitaammin kuin muutama vuosi sitten. Täysille lämmöille se kyllä nousee vajaassa parissakymmenessä kilometrissä parinkympin pakkasellakin. Hitaammin kuitenkin kuin M51-koneinen Range, mutta onpa se OM646 huimasti taloudellisempikin.
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*
Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*
Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Re: Väyryne
Kyllä ex, W220 648:lla oli aivan jäätävän kylmä auto. Työmatka reilu 40km niin kovilla pakkasilla ~25-30km piti losottaa kaheksaakymppiä että lämpömittari nousi juuri ja juuri 80:iin. Tuossa kun sisäkennokin oli vähän tukkomalleilla niin ei stna mikä vehe...dealer kirjoitti: Jo vain lämpenee 646-648 äkkiä ja varsinkin auton sisätilat kiitettävän nopeasti. Ei tarvitse webastoa ellei esilämmitykseen kaipaa.
Ei auttanu uus termostaatti eikä keulan vuoraamisellakaan suurta vaikutusta ollu.
Nykynen V6 cdi kyllä lämpenee (ajossa) mutta syökin huomattavasti enemmän.
Osaakos muuten dealeri (tai joku muu) sanoa paljonko maksaa W212:seen se sähkövastuskenno tuonne lämppäriin. (pimeänä tästä nykyisestäkin...)
W220 on aina kylmä mitä olen niitä pakkasilla ajanut. Jos ei 648 lämpene kohtuudella niin joku tumpelo on poistanut EGR käytöstä tms.
Esimerkiksi tuo 211 647:lla, ei tule koskaan edes seurattua lämpömittaria kun ei autossa palele pakkasilla. Sama 203 faceliftin kanssa.
Enpä tiedä kennon hintaa, ei ole koskaan tullut vaihdettua. Saahan sen toki EPC:stä katsottua millä varaosanumerolla...
Esimerkiksi tuo 211 647:lla, ei tule koskaan edes seurattua lämpömittaria kun ei autossa palele pakkasilla. Sama 203 faceliftin kanssa.
Enpä tiedä kennon hintaa, ei ole koskaan tullut vaihdettua. Saahan sen toki EPC:stä katsottua millä varaosanumerolla...
wiimax.fi
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 10.1.2012 1:02
Startti
Ei tämä olisi oireilua kampiakselin asentotunnistimesta? Sehän tuntuu teettämän joskus kyseistä vaivaa. Niin ja vielä tähän lämpenemiseen OM648 211 keulilla lämpenee ihan aikuisten oikeasti melkein samaa tahtia kuin 124 250d. Ollut nyt 2 kpl 648 211 ja ei webastoa enkä ihmettele miksi sitä ei ole...ei tarvetta.