"Väykyn" ostajan opas.
Onko kukaan käyny porissa katsomassa tätä? : http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/6415483#adInfo
Ei viittis ihan neljää sataa kilometria ajaa kahtomaan, jos se ei ookkaan hyvä
Päällisin puolin ainakin ihan siistin näkönen.
Ei viittis ihan neljää sataa kilometria ajaa kahtomaan, jos se ei ookkaan hyvä
Päällisin puolin ainakin ihan siistin näkönen.
IVECO DAILY 72C18A8 -20
S212 350cdia -09
W123 200D -81 Om617a ja 722.3, vanha taksi talvisäilössä
http://www.muurausjamsa.fi/
S212 350cdia -09
W123 200D -81 Om617a ja 722.3, vanha taksi talvisäilössä
http://www.muurausjamsa.fi/
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 04.4.2016 12:41
Tuli tässä tammikuun pakkasilla hankittua elämäni ensimmäinen mersu. Mallihan on E240 Avantgarde automaattilaatikolla ja vuodelta 2000, eli ehta väyrynen. Kilometrejä mittariin oli ilmestynyt 267tkm. Auto on tuotu saksasta vuonna 2004 ja huoltohistoria oli ainakin papereissa uudesta asti. Auton laitto tuli melkoisen pikavauhtia kun ei pakettiautoon saanut kahta turvaistuinta mahtumaan. Kriteereinä ol turvallinen,tilava ja ajoltaan hyvä auto, sekä halpa. No vaihtoehdot jäi yllättävän vähiin ja mersu tuli taloon Tämä oli toinen auto mitä koeajoin ja kaupat tuli tehtyä. Ensimmäinen oli ajoltaan kyllä hyvä/erinomainen vaan niin mätä, ettei kiinnostus syttynyt. Tämä toinen oli päällisin puolin erinomaisessa kunnossa, myös sisätiloiltaan. Koejaossa kuului pientä ulinaa voimansiirrosta mikä myyjän mukaan oli kardaanin kannatinlaakerin aiheuttamaa. Tähän väliin, katselin netistä hätäseen vikalistoja väykystä vaan jostain syystä voimansiirron viat jäi huomioitta Auto löytyi oulun seudulta, myyjä(pieni liike kempeleen suunnilla) otti vaihdossa transportterini mikä osaltaan helpotti ja puolsi nopeaa ostopäätöstä. Auton kävi myös velimies ennen minua päällisin puolin katsomassa ja totesi olevan kunnossa mitä katselemalla voi todeta.
Njoo, no auto on nyt kunnossa(kop kop) Voimansiirron ulinahan paheni aika nopeasti täällä koillismaan pakkasissa. Vikaa alettiin purkamaan vaihtamalla kardaanin kannatin ja itse laakeri, ei vaikutusta. Seuraavaksi vika diagnosoitiin takapyörien laakeriin, tai toseen. Päätettiin vaihtaa molemmat laakerit, ei vaikutusta. Alkoi olla jo vikapaikat vähissä joten seuraavaksi perä pöydälle. Sisäänmenoakselin molemmat laakerit rikki josta kait johtui väärä hammaskosketus ja ulina, ja kun perä oli auki uusittiin myös poskilaakerit. Perä oli muuten kauttaaltaan jonkun mustan, pahalle haisevan töhnän peitossa joka irtosi rappaamaalla ja puhdistusaineella? Normaalia? Vai oliko tehty vaseliinivaimennus perään...
Nyt kuitenkin 8 uusitun laakerin jälkeen auto on hiljainen ja erinomaisen mielyttävä ajaa Auto tuntuu yleiseltä kunnoltaan olevan sen verran kopillaan, että kehtasi laittaa rahaa noihin laakeriremontteihin. Kaikki öljyt siihen myös vaihdatin. Tätä ostajan opasta luettuani alkoi hirvittämään, liekkö käynyt peräviallisen väykyn ostossa mulla tuuri kuitenkin
Edit: Niin, nuo pienet pikselinäytöt on muuten pimeänä, häätyy alkaa niihin tutustumaan seuraavaksi
Edit2: Tuon väykyn "lähes"ruosteettomuus johtunee joskus tehdystä ruostesuojauksesta(tiivisteitä raottamalla näkyy jotain mönjää olevan) sekä näin äkkiseltään katsottuna auto on maalattu ainakin alosiltaan uusiksi. Taisi myyjä mainita auton tulleen heille ammattimaalarilta.
Njoo, no auto on nyt kunnossa(kop kop) Voimansiirron ulinahan paheni aika nopeasti täällä koillismaan pakkasissa. Vikaa alettiin purkamaan vaihtamalla kardaanin kannatin ja itse laakeri, ei vaikutusta. Seuraavaksi vika diagnosoitiin takapyörien laakeriin, tai toseen. Päätettiin vaihtaa molemmat laakerit, ei vaikutusta. Alkoi olla jo vikapaikat vähissä joten seuraavaksi perä pöydälle. Sisäänmenoakselin molemmat laakerit rikki josta kait johtui väärä hammaskosketus ja ulina, ja kun perä oli auki uusittiin myös poskilaakerit. Perä oli muuten kauttaaltaan jonkun mustan, pahalle haisevan töhnän peitossa joka irtosi rappaamaalla ja puhdistusaineella? Normaalia? Vai oliko tehty vaseliinivaimennus perään...
Nyt kuitenkin 8 uusitun laakerin jälkeen auto on hiljainen ja erinomaisen mielyttävä ajaa Auto tuntuu yleiseltä kunnoltaan olevan sen verran kopillaan, että kehtasi laittaa rahaa noihin laakeriremontteihin. Kaikki öljyt siihen myös vaihdatin. Tätä ostajan opasta luettuani alkoi hirvittämään, liekkö käynyt peräviallisen väykyn ostossa mulla tuuri kuitenkin
Edit: Niin, nuo pienet pikselinäytöt on muuten pimeänä, häätyy alkaa niihin tutustumaan seuraavaksi
Edit2: Tuon väykyn "lähes"ruosteettomuus johtunee joskus tehdystä ruostesuojauksesta(tiivisteitä raottamalla näkyy jotain mönjää olevan) sekä näin äkkiseltään katsottuna auto on maalattu ainakin alosiltaan uusiksi. Taisi myyjä mainita auton tulleen heille ammattimaalarilta.