w210, vikakoodin mukaisen osan vaihto ei auttanut....
Vika vaikuttaa samalta mikä mulla oli ekassa väyryssä. Tsekkaa valokatkaisijan moninapaliittimestä se napa josta lähtee virta jarruvalokatkaisijalle. Jos ei virtaa tule, niin vaihda valokatkaisija. Tiedän omani lisäksi pari tapausta jossa virta on katkennut juurikin valokatkaisijan sisään. Antaa siksi vikakoodin jarruvalokatkaismesta koska ei se ei saa virtaa.
Tiileri tai joku muu asiantuntija voi valistaa mikä sen navan numero on, itse en enää muista muuta kuin että oli moninapaliittimen kulmassa.
Valokatkaisija on helppo vaihtaa ihan itse Alafamerin Väyryn korjausoppaan neuvoin.
Tiileri tai joku muu asiantuntija voi valistaa mikä sen navan numero on, itse en enää muista muuta kuin että oli moninapaliittimen kulmassa.
Valokatkaisija on helppo vaihtaa ihan itse Alafamerin Väyryn korjausoppaan neuvoin.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Kiitos vinkinstä, täytynee huomenna työpäivän jälkeen tutkia. Ei mielessä käynyt että jarruvalon virta kulkisi valokatkaisijan kautta..Vanja-eno kirjoitti:Vika vaikuttaa samalta mikä mulla oli ekassa väyryssä. Tsekkaa valokatkaisijan moninapaliittimestä se napa josta lähtee virta jarruvalokatkaisijalle. Jos ei virtaa tule, niin vaihda valokatkaisija. Tiedän omani lisäksi pari tapausta jossa virta on katkennut juurikin valokatkaisijan sisään. Antaa siksi vikakoodin jarruvalokatkaismesta koska ei se ei saa virtaa.
Tiileri tai joku muu asiantuntija voi valistaa mikä sen navan numero on, itse en enää muista muuta kuin että oli moninapaliittimen kulmassa.
Valokatkaisija on helppo vaihtaa ihan itse Alafamerin Väyryn korjausoppaan neuvoin.
Osaatkos sanoa kummassa liittimessä olisi jarruvalokatkaisimen virta..? Eikös sinne valokatkaisijalle mene kaksi isoa liitintä ja kaksi pienempää..
Mercedes-Benz 300tdA Avantgarde w210 1998
Enpä tosiaan muista ihan tarkkaan mutta taisi olla jompi kumpi niistä isoista liittimistä (jotakuinkin normaali scart-liittimen kokoinen)
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
dealer kirjoitti:Yhdistin tähän aiemman viestiketjun samasta autosta / ongelmasta.
Siellähän niiden sulakekin on En tiedä navan numeroa.Ei mielessä käynyt että jarruvalon virta kulkisi valokatkaisijan kautta..
Eli riittöisikö pelkän sulake paikan mittaus? Vai meneekö saman sulakkeen kautta muitakin sähkölaitteita..?
On ensimmäinen mercedes itselle joten vähän hakusalla vielä asiat
Mercedes-Benz 300tdA Avantgarde w210 1998
Ok. Täytyy odotella että asiasta enemmän tietävät kertovat enemmän näistä liittimistä. Tuntuu huoltomiehet tahtovan tietenkin auton sinne ennenku kertovat tarkemmin.. Ja sehän tunnetusti ei ole halpaa hupiadealer kirjoitti:Ei riitä pelkkä sulakkeelta mittaaminen.
Kertokaahan tietonne valokatkaisijan liittimistä! ---> viewtopic.php?p=661471#661471
Mercedes-Benz 300tdA Avantgarde w210 1998
Aika guru pitää olla jos ulkoa muistaa-tietää miltä navalta jarruvalon virta lähtee valokytkimeltä terv. "huoltomies"
Väyrysessä ei taida jarruvalot toimia ellei ole virta päällä, siis virta päällä pitäisi tulla virtaa jarruvalokytkimelle. Valojen ei tietenkään tarvitse olla päällä, eikä pedaalia painaa.
Väyrysessä ei taida jarruvalot toimia ellei ole virta päällä, siis virta päällä pitäisi tulla virtaa jarruvalokytkimelle. Valojen ei tietenkään tarvitse olla päällä, eikä pedaalia painaa.
Lähinnä jos löytyisi kuvallinen kaavio jostain, tai muuta vastaavaa Ja tuntuu olevan yleinen ongelma.. Saattaapi joku muistaakkin jos vasta korjaillutdealer kirjoitti:Aika guru pitää olla jos ulkoa muistaa-tietää miltä navalta jarruvalon virta lähtee valokytkimeltä terv. "huoltomies"
Väyrysessä ei taida jarruvalot toimia ellei ole virta päällä, siis virta päällä pitäisi tulla virtaa jarruvalokytkimelle. Valojen ei tietenkään tarvitse olla päällä, eikä pedaalia painaa.
Mercedes-Benz 300tdA Avantgarde w210 1998
Solution!
Nonnii BAS/ASR +mykkä vakkari ongelmista pääsin vaihtamalla vakokatkaisijan kokonaan uuteen. Vanha katkaisija ei antanut virtaa jarruvalokytkimelle..
Itse tyydyin purkaamolta uuden hankintaan, 50€. KL-varaosalla melko suolainen hinta uudelle..
Ja sit vielä tiedoksi muille yhtä vasta alkaville mese omistajille ku minä, että jos valokatkaisijan joudutte vaihtamaan, on niitä erilaisia. Valomuistilla ja ilman, ja xsenoneile sit se mis ei valomuistii ole
Itse tyydyin purkaamolta uuden hankintaan, 50€. KL-varaosalla melko suolainen hinta uudelle..
Ja sit vielä tiedoksi muille yhtä vasta alkaville mese omistajille ku minä, että jos valokatkaisijan joudutte vaihtamaan, on niitä erilaisia. Valomuistilla ja ilman, ja xsenoneile sit se mis ei valomuistii ole
Mercedes-Benz 300tdA Avantgarde w210 1998
Totta, minäkin sain tiedon paperiprinttinä kun paikallisella veholla työskennellyt kaverini kaivoi sen ulos jostain tietokannan huolto-oppaasta.dealer kirjoitti:Aika guru pitää olla jos ulkoa muistaa-tietää miltä navalta jarruvalon virta lähtee valokytkimeltä terv. "huoltomies"
Mutta hienoa että vika korjaantui
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Sama vika seppäsellä, jarruvalot hukassa. Lamp defekt ja shlupf asr regelling teksti tulee aina kun starttaa auton ja polkasee eka kerran jarrua, sen jälkeen asr/bas valo jää palamaan. Myöskään vakkari ei toimi. Jarruvalokatkasija vaihdettu. Jarruvalokatkasimen toiseen isoon napaan (nro2) pitäs ilmeisesti tulla 12V? Nyt tulee vaan 0,4V, eli vois olla valokatkasijassa vika? Piuhan päässä autoo ei oo käytetty, koska tämä vika ei ilmeisesti näkys millään laitteella? Autossa ei oo valomuistia eikä xenoneita, mutta käykö tähän nyt valokatkasija mistä tahansa mallista vai pitääkö olla just samanlainen kuin vanha? Auto on S210 290td -98
Vika selvisi, palanut sulake. Tarkistin sulakkeen alussa englannin kielisen kartan mukaan, jossa ne numerot on väärin merkitty. Eli jarruvalojen sulake kojelaudan päässä on oikeasti nro 2. Edellisen omistajan kertoma tarina peräkärryn kytkemisen jälkeen syttyneestä asr valosta olikin todennäköisesti totta.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Semmoinenkin on hyvä muistaa vikoja etsiessä(varsinkin semmoisia mitkä ei meinaa selvitä)
että yhtään palanutta sulketta ei saa olla oli se sitten sulke kartan mukaan vaikka minkä systeemin eli jos sulkeita tarkistelee niin tarkistelee na kaikki saman tien
että yhtään palanutta sulketta ei saa olla oli se sitten sulke kartan mukaan vaikka minkä systeemin eli jos sulkeita tarkistelee niin tarkistelee na kaikki saman tien
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä