w210vm2001 220cdi käynti vika

Vastaa Viestiin
ahistaa1
Viestit: 3
Liittynyt: 09.6.2014 11:37

w210vm2001 220cdi käynti vika

Viesti Kirjoittaja ahistaa1 »

Moro vaan kaikille!
Kyseessä siis 2001 vuosimallin 220cdi E mersu.
Olen auton toinen omistaja ja mittarissa on nyt 321 000km autolla ajetaan suht lyhyttä työmatkaa eli talvella moottori ei pääse oikein kunnolla lämpiämään.

Itse vikaan: Auto sauhuttaa todella runsaasti vaikka tekisi vain pienen kiihdytyksen. Kiihdyttäessä kun turbo alkaa ahtaa alkaa kuulua sellainen suhina ihan kuin paine ei pääsisi oikeaan paikkaan tai sitten vuotaisi jonnekkin pois. auto myös nykii oudosti tasakaasulla juuri ahtamisen rajamailla.
Pahin vika ilmenee aina joskus kun auto menee johonkin vikatilaan eli kierrokset ei nouse ja auto kulkee vain 80km/h tähän auttaa onneksi auton sammutus ja uudelleen starttaus.

Auto oli tuossa taannoin tasaisin väliajoin pajalla ja korjaamo vaihtoi 1500€ erillaisia antureita (vissiin kaikki anturit) mutta mikään ei auttanut kyseiseen ongelmaan. Myöskään korjaamo ei osannut vikakoodien perusteella sen kummemmin vikaa korjata. Liekö sitten että asentajat olivat valohoito miehiä.

Siispä mistä lähtisin vikaa etsimään ja mitkä olisisvat ensimmäiset toimenpiteet (olisiko jossain mahdollisesti karstoittumista) mitä ensimmäisenä lähdettäisiin bräkliinillä sulattamaan.
Avatar
aniemiko
Viestit: 373
Liittynyt: 07.1.2011 18:47
Paikkakunta: pornainen

Viesti Kirjoittaja aniemiko »

ahtovuodolta kuullostais
C124 24v DT -89
S210 24v TDT -99
C123 230 -85
C124 ? -92
Mesen Coupeklubi
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tai p putki tukossa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
slickjones
Viestit: 68
Liittynyt: 11.9.2011 14:28
Paikkakunta: Lokalahti

Viesti Kirjoittaja slickjones »

CDI203 kirjoitti:tai p putki tukossa
Näin tässä taitaa olla käyny!! Lyhyttä pyrähdystä niin kenno tukossa rantua rujosti josko aukeis.. Näitä itelläki tullu etee muutamia..
ahistaa1
Viestit: 3
Liittynyt: 09.6.2014 11:37

Viesti Kirjoittaja ahistaa1 »

Täytyy aloittaa tuosta pakoputkesta korjaus urakka.
Mopo poika ajat tulevat varmaan mieleen kun kosaanin kanssa pääsee taas leikkimään.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Passaskos näissä cdi vehkeissä lyödä kylmästi rautakankea kateista läpi vai lämmittelemälläkö se sit menee? Taitaa olla jotain tukosta ku murtaa etukatin saumaa (voi olla huono hitsaustaitokin, ei sinänsä kai oire) ja kulutus ajotietokoneen mukaan nousee het 4-5dl/100km kun vuodon paikkaa, eli vuotavalla etukatilla kulutus pienempi.
ahistaa1
Viestit: 3
Liittynyt: 09.6.2014 11:37

Viesti Kirjoittaja ahistaa1 »

ahtovuoto tukittu suhina väheni putki oli aikas ok mutta silti menee joskus vikatilaan eli mikä sitä nyt vielä mättää??
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

sv22 kirjoitti:Passaskos näissä cdi vehkeissä lyödä kylmästi rautakankea kateista läpi vai lämmittelemälläkö se sit menee? Taitaa olla jotain tukosta ku murtaa etukatin saumaa (voi olla huono hitsaustaitokin, ei sinänsä kai oire) ja kulutus ajotietokoneen mukaan nousee het 4-5dl/100km kun vuodon paikkaa, eli vuotavalla etukatilla kulutus pienempi.
Jos autossa on pelkkä KAT niin voi tyhjentää
(Kunhan sitten tyhjentää tyhjäksi... monta autoa tutukinut
Kun tyhjennyksen jälkeen hetken päästä vetouupuu)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”