w210vm2001 220cdi käynti vika
w210vm2001 220cdi käynti vika
Moro vaan kaikille!
Kyseessä siis 2001 vuosimallin 220cdi E mersu.
Olen auton toinen omistaja ja mittarissa on nyt 321 000km autolla ajetaan suht lyhyttä työmatkaa eli talvella moottori ei pääse oikein kunnolla lämpiämään.
Itse vikaan: Auto sauhuttaa todella runsaasti vaikka tekisi vain pienen kiihdytyksen. Kiihdyttäessä kun turbo alkaa ahtaa alkaa kuulua sellainen suhina ihan kuin paine ei pääsisi oikeaan paikkaan tai sitten vuotaisi jonnekkin pois. auto myös nykii oudosti tasakaasulla juuri ahtamisen rajamailla.
Pahin vika ilmenee aina joskus kun auto menee johonkin vikatilaan eli kierrokset ei nouse ja auto kulkee vain 80km/h tähän auttaa onneksi auton sammutus ja uudelleen starttaus.
Auto oli tuossa taannoin tasaisin väliajoin pajalla ja korjaamo vaihtoi 1500€ erillaisia antureita (vissiin kaikki anturit) mutta mikään ei auttanut kyseiseen ongelmaan. Myöskään korjaamo ei osannut vikakoodien perusteella sen kummemmin vikaa korjata. Liekö sitten että asentajat olivat valohoito miehiä.
Siispä mistä lähtisin vikaa etsimään ja mitkä olisisvat ensimmäiset toimenpiteet (olisiko jossain mahdollisesti karstoittumista) mitä ensimmäisenä lähdettäisiin bräkliinillä sulattamaan.
Kyseessä siis 2001 vuosimallin 220cdi E mersu.
Olen auton toinen omistaja ja mittarissa on nyt 321 000km autolla ajetaan suht lyhyttä työmatkaa eli talvella moottori ei pääse oikein kunnolla lämpiämään.
Itse vikaan: Auto sauhuttaa todella runsaasti vaikka tekisi vain pienen kiihdytyksen. Kiihdyttäessä kun turbo alkaa ahtaa alkaa kuulua sellainen suhina ihan kuin paine ei pääsisi oikeaan paikkaan tai sitten vuotaisi jonnekkin pois. auto myös nykii oudosti tasakaasulla juuri ahtamisen rajamailla.
Pahin vika ilmenee aina joskus kun auto menee johonkin vikatilaan eli kierrokset ei nouse ja auto kulkee vain 80km/h tähän auttaa onneksi auton sammutus ja uudelleen starttaus.
Auto oli tuossa taannoin tasaisin väliajoin pajalla ja korjaamo vaihtoi 1500€ erillaisia antureita (vissiin kaikki anturit) mutta mikään ei auttanut kyseiseen ongelmaan. Myöskään korjaamo ei osannut vikakoodien perusteella sen kummemmin vikaa korjata. Liekö sitten että asentajat olivat valohoito miehiä.
Siispä mistä lähtisin vikaa etsimään ja mitkä olisisvat ensimmäiset toimenpiteet (olisiko jossain mahdollisesti karstoittumista) mitä ensimmäisenä lähdettäisiin bräkliinillä sulattamaan.
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: 11.9.2011 14:28
- Paikkakunta: Lokalahti
Passaskos näissä cdi vehkeissä lyödä kylmästi rautakankea kateista läpi vai lämmittelemälläkö se sit menee? Taitaa olla jotain tukosta ku murtaa etukatin saumaa (voi olla huono hitsaustaitokin, ei sinänsä kai oire) ja kulutus ajotietokoneen mukaan nousee het 4-5dl/100km kun vuodon paikkaa, eli vuotavalla etukatilla kulutus pienempi.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jos autossa on pelkkä KAT niin voi tyhjentääsv22 kirjoitti:Passaskos näissä cdi vehkeissä lyödä kylmästi rautakankea kateista läpi vai lämmittelemälläkö se sit menee? Taitaa olla jotain tukosta ku murtaa etukatin saumaa (voi olla huono hitsaustaitokin, ei sinänsä kai oire) ja kulutus ajotietokoneen mukaan nousee het 4-5dl/100km kun vuodon paikkaa, eli vuotavalla etukatilla kulutus pienempi.
(Kunhan sitten tyhjentää tyhjäksi... monta autoa tutukinut
Kun tyhjennyksen jälkeen hetken päästä vetouupuu)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä