Kumpi kiihtyy huonommin 290 td vai 300d vapari?

Vastaa Viestiin
Avatar
daerok
Viäräleuka
Viestit: 1149
Liittynyt: 24.10.2005 21:32
Paikkakunta: Kajaani

Kumpi kiihtyy huonommin 290 td vai 300d vapari?

Viesti Kirjoittaja daerok »

Niin 290 turbodiisselissä 129hv ja 300d vaparissa 136hv,sen tiedän,että tuo 300 vapari on laiskantuntonen varsinkin automaatilla,mutta mites kellon kanssa mitattuna 0-100km/h ja huippunopeus?
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Kyllä taitaa 290td olla aika paljon hätäisempi kulkemaan.
300D tarjoaa kokonaiset 210 nm vääntöä ja 290td tekniikka taas 300nm.

Jos kulkemista meinaat vertailla niin vois verrata 290td ja 300td moottoreita niin olis tasaväkisempää :wink:

Edit: olin väärässä, 300D kulkee yli 200 kun 290td jää siihen 195 :lol:
Viimeksi muokannut jolle, 06.4.2012 22:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

220
http://www.mercefreaken.com/modellene/2 ... diesel.htm

Teho 95 HK ved 5000 o./min.
Vääntö 150 Nm ved 3100-4500 o./min.
Kiihtyvyys 0-100 km/t manuaali 17,0s
Huippunopeus manuaali 180kmh


290
http://www.mercefreaken.com/modellene/2 ... diesel.htm

Teho 129 HK ved 4000 o./min.
Vääntö 300 Nm ved 1800-2400 o./min
Kiihtyvyys 0-100 km/t 11,5s
Huippunopeus 195kmh

300
http://www.mercefreaken.com/modellene/2 ... diesel.htm

Teho 136 HK ved 5000 o./min.
Vääntö 210 Nm ved 2200-4600 o./min.
Kiihtyvyys 0-100 km/t 12,9s
Huippunopeus 202kmh

300TD
http://www.mercefreaken.com/modellene/2 ... diesel.htm

Teho 177 HK ved 4400 o./min.
Vääntö 330 Nm ved 1600-3600 o./min.
Kiihtyvyys 0-100 km/h 8,9s
Huippunopeus 220kmh
Avatar
daerok
Viäräleuka
Viestit: 1149
Liittynyt: 24.10.2005 21:32
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja daerok »

On se jännä juttu 136hv vastaan 129hv ja automaatilla tuo ero vain suurenee,eli nuo hevosvoimat on vain numeroita,mutta kyllähän tuolla vaparilla hyvin kerkee,eikä mene vikatilaan kovin herkästi.
Itsellä juuri tuommonen E300 vapari automaatilla. :roll:
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

daerok kirjoitti:On se jännä juttu 136hv vastaan 129hv ja automaatilla tuo ero vain suurenee,eli nuo hevosvoimat on vain numeroita,mutta kyllähän tuolla vaparilla hyvin kerkee,eikä mene vikatilaan kovin herkästi.
Itsellä juuri tuommonen E300 vapari automaatilla. :roll:
Ei se teho sitä autoa kiihdytä vaan vääntö :wink:
AMKainuu
Viestit: 27
Liittynyt: 20.12.2010 18:02

Viesti Kirjoittaja AMKainuu »

Mistä löytyis vääntökäyrät 290td.lle ennen ja jälkeen lastutuksen? Digituningin ohjelma. 0-100 kiihtyvyys olis kans hyvä tietää.
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

AMKainuu kirjoitti:Mistä löytyis vääntökäyrät 290td.lle ennen ja jälkeen lastutuksen? Digituningin ohjelma. 0-100 kiihtyvyys olis kans hyvä tietää.
Eipä noissa dieseleissä paljoa 0-100 väli parane, max 1-2 sek mutta 60-100-120 väli paranee useita sekunteja....

Omassa audissa 0-100 parani tasan 1sek mutta 60-120 muistaakseni 5sek...tarkistan.

E: tarkistin vanhoista taulukoista....vakio 0-120 23,5sek
Lastulla sama väli 16,5.
Kiihtyvyys alkaa tosiaan vasta 70kmh jälkeen erota vakiosta....ja huimasti.

Ja, 0-170 vakio 53sek....lastulla 32,5sek....

. :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29293
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

290 on huomattavasti mukavampi ajaa kuin 300 vapari, väännön ansiosta.
Kaikkeen tottuu, myös 220:iin.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Saatikka 200D:hen :ope:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
AMKainuu
Viestit: 27
Liittynyt: 20.12.2010 18:02

Viesti Kirjoittaja AMKainuu »

Käyrät löyty. http://www.psi-motorsport.com/turbodies ... php?id=176 Miettinyt tässä, että kannattaisko tuo lastuttaa.
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

No ainakin 300TD 24v muuttui täysin eri koneeksi lastun jälkeen... Ja takarenkaita on alkanut samalla kulumaan. :shock:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

...........
Star
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”