Ongelmani oli aluksi, ettei otsikon mukaisen sedanin takakontti auennut. Mekaaninen lukko oli ihan jumissa, pitääkö se irroittaa kokonaan että saa puhdistettua hapettumat tai ruosteet, pitäisihän sen toimia varalta. No, luin sitten tältä foorumilta että akun irroitus voisi auttaa. No kokeilin sitä eikä auttanut. Sitten roplasin sitä keskuslukituksen kompuraa ja alkoi toimimaan.
Varsinaiseksi ongelmaksi kuitenkin lopulta tuli mittaristoon ilmestyneet ABS- ja BAS-järjestelmien viat, joista auto valittaa käynnistymisen yhteydessä ja koko ajon ajan sekä ajon jälkeen tekstillä 2 malfunctions. Varoitusvalot sammuvat muutaman kilometrin ajamisen jälkeen, mutta vikailmoitukset eivät. Onko noiden kuittaamiseen jokin konsti? Eivät kai nuo järjestelmät nyt oikeasti voi hajota akun irroittamisesta?
Toinen kysymys koskee srs-merkkivaloa, joka ymmärtääkseni kertoo siitä apukuskin paikan turvatyynyn tunnistimesta tms. Onko tuo tunnistin pakko vaihtaa vai voiko sitä jotenkin korjata. Kertoisiko joku lisäksi sen tarkan sijainnin, penkin allahan se jossakin on?
E200 CDI ja varoitusvalot
Kääntele rattia ääriasennosta toiseen niin pitäisi hävitä nuiden vikojen. SRS-valon palamisen syytä vois tutkia Starilla.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Peräkontin aukeamattomuuteen löytyy juttua ja ohjeita tuolta --> viewtopic.php?t=18511
SRS-valon palamisen syy kannattaa varmistaa testerissä, ennen muita toimenpiteitä.
SRS-valon palamisen syy kannattaa varmistaa testerissä, ennen muita toimenpiteitä.