200D vaihtui harrasteautoon

Vastaa Viestiin
vklen
Viestit: 24
Liittynyt: 03.4.2006 10:57
Paikkakunta: Salo

200D vaihtui harrasteautoon

Viesti Kirjoittaja vklen »

Terve!

Eipä olekaan tullut täällä kyseltyä kuin viimeksi kun on pari noita 124:sia vaan ollut...

S210 facelift 320 cdi avantgarde tuli taloon pari viikkoa sitten. 345 tkm mittarissa. Saksasta tuotu -06. Parkkitutkaa, comandia ja puhallinpenkkejä löytyy. Ja pientä laittoa kans.
Comand on korjattavana parhaillaan, etupää kolisee, takaa jousi poikki...

Välillä heittää vikatilaan ja antaa sen P1470 ahtopainevian. EGR on käytössä ja kuulemma putsattukin. Läpät on pitäisi olla poistettu.
Ajattelin putsata ne taaemmat katalysaattorit nyt ensiksi, rautakangellako vai vaan vedellä?

Autossa on tietty sitten vielä urheilullinen alusta, josta en pahemmin ole innostunut, maalla kun asun.
Millä sitä saisi vähän ylöspäin? Olenko ensimmäinen, joka kysyy auton korotuksesta :D Mitä ne on ne jousien kumit, niitä taitaa olla jotain erinumeroisia? Vaikuttaako ne tähän hommaan?

Mutta on se kuitenkin pelleiltään kait jopa poikkeuksellisen hyvä. Oli ruostesuojattu jo silloin pian maahantuonnin jälkeen. Minäkin varasin jo paikalliselta suojaajalta ajan. Maaliskuussa pääsee :o

Niin, ja sitten epäilen, että webasto ei toimi. Ei se kyllä vikakoodia starilla anna, mutta ei sieltä pakokaasuakaan tule, kun kädellä koittaa. Pakoputkestakin puuttuu äänenvaimennin. Se pitäisi ainakin webaston ohjeen mukaan olla paikoillaan. Liekö vaikuttaa palamisilman kiertoon laitteessa?

Tästä tää sitten lähtee, väyrystely :)
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

200D:n väykkyyn :supersad:

Ei vaan, hienohan se. Tuota alustankorottamista tehin ihtekin 200D:hen viime kesänä, paras korotus oli kun vaihdoin katkenneen etujousen ehjään :idea: Niitä jousenkumeja on yhdestä neloseen, nelosen kumeilla saapi jonkun sentin lissää ykkösen semmosiin verrattuna. Niistä jousenkumin helman nyppylöistähän sen saapi laskettua :wink:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
vklen
Viestit: 24
Liittynyt: 03.4.2006 10:57
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja vklen »

Niinpä, ihan hyvän lintan vaihtoi... Katotaan nyt mimmonen parku tästä vielä seuraa :D

Kiitos kumitiedosta. Täytyy semmosia sitten hommailla.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Hienon auto.

P1470 mahollisia vikakohteita: Ahtopaineanturi, ilmamäärä-anturi, vuoto ahtoputkistossa tai välijäähdyttimessä, turbo, turbon alipainesäätäjä, katti tukossa tai imusarjan läppämoottori jumissa/rikki.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2945
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Ahtovuotoja vissiin syntynyt silleen että coolerin muovipäädyt on päässeet halkeemaan?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 200D vaihtui harrasteautoon

Viesti Kirjoittaja AM »

vklen kirjoitti:
Millä sitä saisi vähän ylöspäin?
Omaan vaihdettiin toissapäivänä uudet orkkisjouset. Keula nousi 3-4cm :D Puoli kierrosta oli vanhoista jousista poikki ja olihan ne varmaan kuoleentuneetkin. Nyt keula on melko korkealla, jousien päällä samat vitosen kumit kuin ennenkin.

Webaston toimivuuteen ei äänenvaimennin vaikuta. Sellaista ei taida edes olla kuin kellolla varustetuissa malleissa.

Etupään kolina luultavasti koiranluista.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4415
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Välillä heittää vikatilaan ja antaa sen P1470 ahtopainevian. EGR on käytössä ja kuulemma putsattukin. Läpät on pitäisi olla poistettu.
Ajattelin putsata ne taaemmat katalysaattorit nyt ensiksi, rautakangellako vai vaan vedellä?
Kannattaa näin alkuun tarkistaa coolerin jälkeen ahtoputkesta mappianturin ja ahtolämpöanturin johdot.
Noissa ollut itselahoavia johtoja,sekin voisi aiheuttaa em.vikaa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
vklen
Viestit: 24
Liittynyt: 03.4.2006 10:57
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja vklen »

Tässähän sitä tulikin osviittaa meikäläiselle, kiitos vaan. Tutkitaan...

Saas nähdä saanko tänään sen comandin. Kiinan star näytti, että siinä olisi yksi nappula jäänyt pohjaan, mutta ehjä tuo mekaanisesti oli, kuulemma. Avattu se nyt ainakin on ja putsattu, liekö kaveri jo kokeillut. Tai sitten on kokeillut eikä pelaa...

Se oli nimittäin jumittunut Novalle, eikä reagoinut mihinkään nappuloihin.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

vklen kirjoitti:Se oli nimittäin jumittunut Novalle, eikä reagoinut mihinkään nappuloihin.
Jos ei tuota saa korjattua niin se on sitten auto vaihtoon :ope:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29373
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Se oli nimittäin jumittunut Novalle, eikä reagoinut mihinkään nappuloihin.
Täältä heruu myös myötätuntoa, on epätoivoinen tilanne :pappa:
vklen
Viestit: 24
Liittynyt: 03.4.2006 10:57
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja vklen »

Nii, mahtaiskohan kukaan edes huolia tommosta, jossa ei kuulu muu kuin Nova...

No, viimeisimmän tiedon mukaan loppuviikosta ehken tiedetään enemmän ko. laitteesta.


EDIT: Comandi on nyt pariin kertaan purettu, putsattu ja kasattu. Ei toimi, mutta tutkimukset jatkuu...

Ei ole nyt muuten mennyt moottorikaan vikatilaan enää. Turbosta kylläkin kuuluu suhinaa, vihellystä tms. kiihdyttäessä. Tehoja on kyllä, mutta liekö sitten korjauksen tarpeessa sekin jossain vaiheessa.
vklen
Viestit: 24
Liittynyt: 03.4.2006 10:57
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja vklen »

Ei tullut comandi kuntoon. Korjaaja epäilee, että vikaa on komponenttitasolla jossain. Kytkis auttaisi tässä kohdin, mutta ei sellaista mistään saa.

No, vaihtolaite on tulossa postissa...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”