Suksin E220CDi VäyVäy

Vastaa Viestiin
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

XUX63 kirjoitti:
Meissenkeri kirjoitti:Ei ne vanteet sinällään ole säälittävät mutta niiden 15":n sisällä olevat jarrut ovat tosiaankin semmoiset että kerran kestää tehdä ns. täysjarrutus tai harrastaa vähän reippaampaa jarruttelua, niin sen jälkeen saa aina laittaa joka nurkaan uudet jarrulevyt.
Uskon täysin, alla on uudenkarheat levyt ja nyt jo ravistaa :shock: Takaa ei ravistusta erota. Onko taka-levyissäkin/satuloissa eroja esim 270:n kanssa ?
Tuolta Motonetin "epc":stä katsottuna on erillaiset takanakin. 220cdi:ssä 278mm ja 270cdi:ssä 290mm --> http://www.motonet.fi/motonet/renderPro ... &year=2001
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Ööh, tuolta osui silmiin että ø288 ois 200/220 CDI ja ø300 taas 270/320 CDI :nocando:
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Eldorado kirjoitti:Niin, onko se väyväyn tietokoneen ilmoittama lukema vai tankkauksilla itse mitattu? Ne kun ovat kaksi ihan eri asiaa. :wink:
Tietokoneen ja tankkauksien välillä eroa on 0-0,2litraa eli aika lähelle näyttää ja tankkauksista mitatut kulutukset ovat tälle talvelle olleet 5-5,2l/100km

Nyt perjantaina oli ajanut 90km ja tankkiin saanut mahtumaan 4,2l..

Kysyin tätä ihan asiasta tehden eikä mulla tässä ole sen kummempia fiiliksiä puoleen taikka toiseen.

Joku Karalan ohjelma muuten tuossa. :roll:
Avatar
MatKa
Viestit: 314
Liittynyt: 25.3.2006 12:20
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Farmarissa taitaa olla samat takajarrut koneesta riippumatta.
S210 220 CDI -02
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Tämmösen lähetti 8)

(tai siis kopsasin luvatta hänen FB-profiilistaan. :roll: )





Kuva
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Jiitek kirjoitti:Tietokoneen ja tankkauksien välillä eroa on 0-0,2litraa eli aika lähelle näyttää ja tankkauksista mitatut kulutukset ovat tälle talvelle olleet 5-5,2l/100km
Ja jos mittailee pidemmän ajan kulutuksia ja toteaa minkälainen ero on tietokoneen ja todellisen kulutuksen välillä (mitä em tapauksessa ei ole) niin yhteyttä vaikka johonkin forumilaiseen, jolla on...
Kuva
...ja kompensoi arvoja sopivasti että näyttää lähempänä totuutta olevia kulutuksia :wink:
MatKa kirjoitti:Farmarissa taitaa olla samat takajarrut koneesta riippumatta.
Näin on :pappa:

Etusten suhteen pitää kuutioida että onko ne sitten nuo 270/300/320 vai 420/430 riippuen siitä, millaisia muita toimenpiteitä vaihto tuo tullessaan. Riittääkö tehostin nuille bensa-V8 koneisten jarruille, sopiiko anturin jne.
Meissenkeri kirjoitti:On omakohtaista kokemusta liiankin kanssa. Olen kokeillut eri merkkisiä levyjä ja paloja mutta aina sama vaiva. Niin kuin tuossa jo sanottiin, ainut oikea ratkaisu on isompimoottorisen jarrut ja 16"-vanteet.
Eli nuokin olet testannut ?
mätönetti kirjoitti:"D" E200D/CDi E220D/CDi E290TD E300D Eteen JÄÄHD+REI´ITETTY RS-jarrulevyPARI ø288
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29289
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Todella harvoin tarvitsee vaihtaa väykyn levyjä takuuseen, itse asiassa ei tule yhtään tapausta mieleen.
Tärinävaivat eivät ole muutenkaan kovin yleisiä noissa, useimmiten vapina jarrutuksessa tulee takalevystä jonka sisäpinta ruosteessa ja toki joskus etulevytkin täristää.
Bemarit erikseen...
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Ei ihan 210-asiaa mutta allekirjoittaneen kiesistä loppui takajarrujen ravistus, kun vaihtoi väljän pyöränlaakerin uuteen. Eli ravistukseen on moniaita syitä. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Dealer: Onkos noissa jarruravistukset sellaisia että harvemmin on edes jarruissa vika? Eli onko noissa ollu tukarin sisäpään puslien kanssa sitä että tekee jarruttaessa ravistusta? Ei tuo kovin herkältä vaikuta niiden suhteen, mitä nyt maallikko kuvasta ymmärtäen kattoo. Aika samanlainen kun on tuon oman taka-akselilla, eli leveällä otteella kaksi sisäpäänpuslaa jotka on melko 'järeät', samalla siten että asento ei pituussuuntaan vaan sivulle.

EDIT: Eli ei samallalailla pituussuuntaan kuin 'vetotangot' (esim, w201 taka-akselilla). (muista nyt tähän hätään oikeata termiä. :oops: )

EDIT2: Sori suksee, kun uteliaana kysellen sotken triidiä. Niin, muistinko jo sanoa että hieno peli :D
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

XUX63 kirjoitti: Ja jos mittailee pidemmän ajan kulutuksia ja toteaa minkälainen ero on tietokoneen ja todellisen kulutuksen välillä (mitä em tapauksessa ei ole) niin yhteyttä vaikka johonkin forumilaiseen, jolla on...
löytyyhän se myös täältäki :wink:



T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Mulqvist kirjoitti:EDIT2: Sori suksee, kun uteliaana kysellen sotken triidiä. Niin, muistinko jo sanoa että hieno peli :D
Ei mitään :lol: Tuo voi johtua mullakin vänkärin alatukivarren etummaisesta puslasta joka on tosiaankin väljä. Pitää malttaa edetä kohta kohdalta :oops:
InsaneMe kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:johonkin forumilaiseen
löytyyhän se myös täältäki :wink:
Aivan :niinpaniin:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Hurja
Viestit: 9
Liittynyt: 24.10.2010 12:03

Viesti Kirjoittaja Hurja »

XUX63 kirjoitti: :roll: Ja pellin alla 270CDi
Mitä ihmettä? Momentti pisteetkö sillä suksilla on mielessä??
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Joo, se savu on kyllä valitettavasti merkkinä jostain "ei hyvästä"...
Jos ohjelmaa ei ole naplailtu, eikä sen silloinkaan kyllä pitäisi savuttaa, niin polttoainelaitteissa, lähinnä suuttimissa varmaankin kulumista.
Tai ahtovuoto, tai egr häikkää, tai .... jotain.

Muutenhan se väykky on ihan tavallinen, tilava auto.
Se on vaan niin lyttyyn haukuttu, että useimmille kynnys sen ostoon taitaa olla liian korkea, varsinkin jos auton pitää olla jotain muutakin, kun vaan auto.

Tuolla nelipyttyisellä pääsee tosiaan uskomattomiin kulutuksiin sopivissa olosuhteissa.
Kun polttoainejärjestelmä on kunnossa ja ahdin päivitetty, niin ihan muuten vakiolla tekniikallakin saa virkeän auton aikaiseksi.

Minä olen omalla rottelolla kyllä tykännyt ajella.
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Miepä laskin pitkästä aikaa kulutuksen: 4-pyttynen cdi, 13,8 l/100km :supersad:
No Merc at the moment
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3048
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

XUX63 kirjoitti:...ja kompensoi arvoja sopivasti että näyttää julkaisukelpoisempia kulutuksia :wink:
Näinhän se toimii :lol:
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,

Ihan mukavahan tuolla oli ajella. :D

Muuta ei tuossa pikkulenkillä tullut esille kuin ravistavat renkaat. Oiskohan jommasta kummasta takarenkaasta osa nastoista pois, kun takapäästä kuului semmoista laukkaavaa ääntä. Voihan se muutakin olla.

Penkin säätöjä ei väykyssä tunnu saavan samanlaiseksi kuin 124:ssa. Penkin etureuna ei nouse kovin ylös ja jos reisille haluaa tukea, pitää takapää laskea ihan alas. Jotenkin tuossa tuntuu sitten istuvan niin alhaalla ettei keulatähteä meinaa nähdä. Miten sitä sitten mummoihin osuu? :lol:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

tuikku kirjoitti:Joo, se savu on kyllä valitettavasti merkkinä jostain "ei hyvästä"...
Itseasiassa savutus oli vikatilan poistumisen jälkeen eli auto oli ollut ilmeisen pitkään vikatilassa. Ei savuta enään :wink:
tuikku kirjoitti:Kun polttoainejärjestelmä on kunnossa ja ahdin päivitetty, niin ihan muuten vakiolla tekniikallakin saa virkeän auton aikaiseksi.
Eiköhän sitä jotain :roll: :wink: 8) :kuski:
pp d kirjoitti:Miepä laskin pitkästä aikaa kulutuksen: 4-pyttynen cdi, 13,8 l/100km :supersad:
Mutta on sulla syöttökuutioiden lisäksi niitä kuljetuskuutioitakin ihan eri malliin :lol:
Roisto kirjoitti:Penkin säätöjä ei väykyssä tunnu saavan samanlaiseksi kuin 124:ssa. Penkin etureuna ei nouse kovin ylös ja jos reisille haluaa tukea, pitää takapää laskea ihan alas. Jotenkin tuossa tuntuu sitten istuvan niin alhaalla ettei keulatähteä meinaa nähdä.
Tuo on totta, ainakin tässä yksilössä. Pitäis käydä istuun pari muutakin ajatuksen kanssa että ois vertailukohtaa :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Käytin autoa konttorilla ja pakusta tuli hölöauto :lol: Kiva kun tulee kunnon laskuja polttoaineesta tästä eteenpäin :evil:

Käytiin samalla tarkistaan jarrut ja alusta. Etuvakaajasta tai koiranluista saattaa tulla se kopsahtelu terävissä montuissa. Takapäästä ei löytynyt mitään vielä. Etujarrut hyvät. Ravistus jarruttaessa johtuu kuskinpuolen takalevystä, se on kiero. Ilmeisesti se alkoi väpättään enemmän vasta parin sadan kilsan jälkeen että sylinteri on ollut hiukka jumissa tjsp ja tuolla testiluonteisella ajelulla se alkoi liikkuun enemmän kun jarrua oikeesti poljettiin :roll: Oikeen puolen käsijarru jäi laahaamaan pikkusen, siittä johtunee tuo kohtuullisen suuri kulutus: pääosin kaupunkia, yks keikka Kiimingissä ja yks Haukiputaalla eli tämän päivän saldo tähän mennessä... enään ~250km edessä.

Kuva
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Jampuusi
Viestit: 53
Liittynyt: 19.12.2006 9:37

Viesti Kirjoittaja Jampuusi »

Roisto kirjoitti:
Penkin säätöjä ei väykyssä tunnu saavan samanlaiseksi kuin 124:ssa. Penkin etureuna ei nouse kovin ylös ja jos reisille haluaa tukea, pitää takapää laskea ihan alas. Jotenkin tuossa tuntuu sitten istuvan niin alhaalla ettei keulatähteä meinaa nähdä. Miten sitä sitten mummoihin osuu? :lol:
Tuo penkki on tainnut vähän antautua. Ainakin tuntu ihan erilaiselta ku muissa ajamissani väkyissä.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Jampuusi kirjoitti:Tuo penkki on tainnut vähän antautua. Ainakin tuntu ihan erilaiselta ku muissa ajamissani väkyissä.
Täytyypäs tarkastella asiaa. Haluaisin itsekin etureunaa ylemmäksi muttei se ainakaan nuilla penkin sisään kätketyillä pussukoilla toteudu :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

XUX63 kirjoitti:
Jampuusi kirjoitti:Tuo penkki on tainnut vähän antautua. Ainakin tuntu ihan erilaiselta ku muissa ajamissani väkyissä.
Täytyypäs tarkastella asiaa. Haluaisin itsekin etureunaa ylemmäksi muttei se ainakaan nuilla penkin sisään kätketyillä pussukoilla toteudu :roll:
etureunaahan saa korotettua sillä rullalla mikä o sielä penkin reunalla oven puolella ihan mekaanisesti?



T.Sankari

edittiä, sehä oli feislifti niin en tiijä sitten onko tota säätöä vai sähköllä?
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

InsaneMe kirjoitti:etureunaahan saa korotettua sillä rullalla mikä o sielä penkin reunalla oven puolella ihan mekaanisesti?
On siinä se rulla mutta se oli jo yläasennossa.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Roisto kirjoitti:
InsaneMe kirjoitti:etureunaahan saa korotettua sillä rullalla mikä o sielä penkin reunalla oven puolella ihan mekaanisesti?
On siinä se rulla mutta se oli jo yläasennossa.
On joo, samanlainen ku 124:ssa sillä erotuksella että tuo myö PYSYY yläasennossa (mulla ei oo pysynyt yhdessäkään lankussa) :wink:

EDIT: Lisätäänpäs vielä tietokoneen päättelemä kulutuslukema eiliseltä:
Kuva

:boing_boing: :boing_boing: :boing_boing: :boing_boing: :boing_boing:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Odottaessamme tankilla mitattuja tuloksia..... :roll: :roll:

Aika hajulla tuo tuntuu kyllä menevän. :shock:
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Jos rulla on yläasennossa, niin pää on katossa.
Penkissä vikaa, jos makaa liian alhaalla.

Ja on siellä se vipukin.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Ari66 kirjoitti:Jos rulla on yläasennossa, niin pää on katossa.
Penkissä vikaa, jos makaa liian alhaalla.

Ja on siellä se vipukin.
Tässä säätyy selkänojan kallistus ja istuimen korkeus surisemalla.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Loppuviikosta ehdittiin olla zirconin vihreen helmen kans vikatilassakin mutten ehtinyt tohkeissani edes kuvaa ottaa mittaristosta kun hoivasin potilasta :lol: Lyhyen matkan kulutusennätys tehty. Yli 20L/100km keskinopeudella 6kmh. Tyhjäkäyntiä ehkä puolisen tuntia ja sitten kylkimyyryä pikkulenkki ja takas pihaan. Hirveitä syömään nuo CDi:t :evil: :lol: :lol: :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Tänään hehkutulppien vaihto. Samalla etuvakaajan luut ja kumit sekä takalevyt, palat ja kengät uusiksi ja yritetään nosturilla löytää takapäästä kuuluva "napse".

Illemmalla jos vaan ehditään niin kokeillaan Tapio89:n muokkaamia karttoja autoon. Nämä ei ole Comandiin 8)

Mikähän sen takaikkunan nostimen vaijerihässäkän varaosanumero ois kun en oo moista WIS:stä hahmottanut, ei oo tosin hajuakaan minkä näköinen se edes on :roll: Enkä kyllä ortopedi-jakkaran takapenkin alla olevan painesäilön kiinnityskuminkaan varaosaanumeroo löytänyt. Täytyykö kerrankin mennä nöyränä marmoritiskille pojottaan - ilman numeroita tai EPC-tulosteita :eec:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

XUX63 kirjoitti:..........Mikähän sen takaikkunan nostimen vaijerihässäkän varaosanumero ois kun en oo moista WIS:stä hahmottanut, ei oo tosin hajuakaan minkä näköinen se edes on :roll: .............. :eec:
Ai tää vai?

http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... view/30719

vai tää

http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... view/40947
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Kiitos. Tuollasia härpäkkeitä mutta kun en löytänyt "vaijeria" ja väy-tietäjiltä kuullun perusteella olin antanut itseni ymmärtää että siellä on jossakin "vaijeri" :lol:

Kuva

Pitikö alkaa alustajumppaan :roll: Kattelin AkiP:n auton kuvaa ja onhan se nätissä ja ryhdikkäässä linjassa ja passelin matala 8)

Kuva
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”