Tuolta Motonetin "epc":stä katsottuna on erillaiset takanakin. 220cdi:ssä 278mm ja 270cdi:ssä 290mm --> http://www.motonet.fi/motonet/renderPro ... &year=2001XUX63 kirjoitti:Uskon täysin, alla on uudenkarheat levyt ja nyt jo ravistaa Takaa ei ravistusta erota. Onko taka-levyissäkin/satuloissa eroja esim 270:n kanssa ?Meissenkeri kirjoitti:Ei ne vanteet sinällään ole säälittävät mutta niiden 15":n sisällä olevat jarrut ovat tosiaankin semmoiset että kerran kestää tehdä ns. täysjarrutus tai harrastaa vähän reippaampaa jarruttelua, niin sen jälkeen saa aina laittaa joka nurkaan uudet jarrulevyt.
Suksin E220CDi VäyVäy
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Tietokoneen ja tankkauksien välillä eroa on 0-0,2litraa eli aika lähelle näyttää ja tankkauksista mitatut kulutukset ovat tälle talvelle olleet 5-5,2l/100kmEldorado kirjoitti:Niin, onko se väyväyn tietokoneen ilmoittama lukema vai tankkauksilla itse mitattu? Ne kun ovat kaksi ihan eri asiaa.
Nyt perjantaina oli ajanut 90km ja tankkiin saanut mahtumaan 4,2l..
Kysyin tätä ihan asiasta tehden eikä mulla tässä ole sen kummempia fiiliksiä puoleen taikka toiseen.
Joku Karalan ohjelma muuten tuossa.
Ja jos mittailee pidemmän ajan kulutuksia ja toteaa minkälainen ero on tietokoneen ja todellisen kulutuksen välillä (mitä em tapauksessa ei ole) niin yhteyttä vaikka johonkin forumilaiseen, jolla on...Jiitek kirjoitti:Tietokoneen ja tankkauksien välillä eroa on 0-0,2litraa eli aika lähelle näyttää ja tankkauksista mitatut kulutukset ovat tälle talvelle olleet 5-5,2l/100km
...ja kompensoi arvoja sopivasti että näyttää lähempänä totuutta olevia kulutuksia
Näin onMatKa kirjoitti:Farmarissa taitaa olla samat takajarrut koneesta riippumatta.
Etusten suhteen pitää kuutioida että onko ne sitten nuo 270/300/320 vai 420/430 riippuen siitä, millaisia muita toimenpiteitä vaihto tuo tullessaan. Riittääkö tehostin nuille bensa-V8 koneisten jarruille, sopiiko anturin jne.
Eli nuokin olet testannut ?Meissenkeri kirjoitti:On omakohtaista kokemusta liiankin kanssa. Olen kokeillut eri merkkisiä levyjä ja paloja mutta aina sama vaiva. Niin kuin tuossa jo sanottiin, ainut oikea ratkaisu on isompimoottorisen jarrut ja 16"-vanteet.
mätönetti kirjoitti:"D" E200D/CDi E220D/CDi E290TD E300D Eteen JÄÄHD+REI´ITETTY RS-jarrulevyPARI ø288
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Dealer: Onkos noissa jarruravistukset sellaisia että harvemmin on edes jarruissa vika? Eli onko noissa ollu tukarin sisäpään puslien kanssa sitä että tekee jarruttaessa ravistusta? Ei tuo kovin herkältä vaikuta niiden suhteen, mitä nyt maallikko kuvasta ymmärtäen kattoo. Aika samanlainen kun on tuon oman taka-akselilla, eli leveällä otteella kaksi sisäpäänpuslaa jotka on melko 'järeät', samalla siten että asento ei pituussuuntaan vaan sivulle.
EDIT: Eli ei samallalailla pituussuuntaan kuin 'vetotangot' (esim, w201 taka-akselilla). (muista nyt tähän hätään oikeata termiä. )
EDIT2: Sori suksee, kun uteliaana kysellen sotken triidiä. Niin, muistinko jo sanoa että hieno peli
EDIT: Eli ei samallalailla pituussuuntaan kuin 'vetotangot' (esim, w201 taka-akselilla). (muista nyt tähän hätään oikeata termiä. )
EDIT2: Sori suksee, kun uteliaana kysellen sotken triidiä. Niin, muistinko jo sanoa että hieno peli
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
löytyyhän se myös täältäkiXUX63 kirjoitti: Ja jos mittailee pidemmän ajan kulutuksia ja toteaa minkälainen ero on tietokoneen ja todellisen kulutuksen välillä (mitä em tapauksessa ei ole) niin yhteyttä vaikka johonkin forumilaiseen, jolla on...
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Ei mitään Tuo voi johtua mullakin vänkärin alatukivarren etummaisesta puslasta joka on tosiaankin väljä. Pitää malttaa edetä kohta kohdaltaMulqvist kirjoitti:EDIT2: Sori suksee, kun uteliaana kysellen sotken triidiä. Niin, muistinko jo sanoa että hieno peli
AivanInsaneMe kirjoitti:löytyyhän se myös täältäkiXUX63 kirjoitti:johonkin forumilaiseen
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
.
Joo, se savu on kyllä valitettavasti merkkinä jostain "ei hyvästä"...
Jos ohjelmaa ei ole naplailtu, eikä sen silloinkaan kyllä pitäisi savuttaa, niin polttoainelaitteissa, lähinnä suuttimissa varmaankin kulumista.
Tai ahtovuoto, tai egr häikkää, tai .... jotain.
Muutenhan se väykky on ihan tavallinen, tilava auto.
Se on vaan niin lyttyyn haukuttu, että useimmille kynnys sen ostoon taitaa olla liian korkea, varsinkin jos auton pitää olla jotain muutakin, kun vaan auto.
Tuolla nelipyttyisellä pääsee tosiaan uskomattomiin kulutuksiin sopivissa olosuhteissa.
Kun polttoainejärjestelmä on kunnossa ja ahdin päivitetty, niin ihan muuten vakiolla tekniikallakin saa virkeän auton aikaiseksi.
Minä olen omalla rottelolla kyllä tykännyt ajella.
Joo, se savu on kyllä valitettavasti merkkinä jostain "ei hyvästä"...
Jos ohjelmaa ei ole naplailtu, eikä sen silloinkaan kyllä pitäisi savuttaa, niin polttoainelaitteissa, lähinnä suuttimissa varmaankin kulumista.
Tai ahtovuoto, tai egr häikkää, tai .... jotain.
Muutenhan se väykky on ihan tavallinen, tilava auto.
Se on vaan niin lyttyyn haukuttu, että useimmille kynnys sen ostoon taitaa olla liian korkea, varsinkin jos auton pitää olla jotain muutakin, kun vaan auto.
Tuolla nelipyttyisellä pääsee tosiaan uskomattomiin kulutuksiin sopivissa olosuhteissa.
Kun polttoainejärjestelmä on kunnossa ja ahdin päivitetty, niin ihan muuten vakiolla tekniikallakin saa virkeän auton aikaiseksi.
Minä olen omalla rottelolla kyllä tykännyt ajella.
Moro,
Ihan mukavahan tuolla oli ajella.
Muuta ei tuossa pikkulenkillä tullut esille kuin ravistavat renkaat. Oiskohan jommasta kummasta takarenkaasta osa nastoista pois, kun takapäästä kuului semmoista laukkaavaa ääntä. Voihan se muutakin olla.
Penkin säätöjä ei väykyssä tunnu saavan samanlaiseksi kuin 124:ssa. Penkin etureuna ei nouse kovin ylös ja jos reisille haluaa tukea, pitää takapää laskea ihan alas. Jotenkin tuossa tuntuu sitten istuvan niin alhaalla ettei keulatähteä meinaa nähdä. Miten sitä sitten mummoihin osuu?
t.
Risto
Ihan mukavahan tuolla oli ajella.
Muuta ei tuossa pikkulenkillä tullut esille kuin ravistavat renkaat. Oiskohan jommasta kummasta takarenkaasta osa nastoista pois, kun takapäästä kuului semmoista laukkaavaa ääntä. Voihan se muutakin olla.
Penkin säätöjä ei väykyssä tunnu saavan samanlaiseksi kuin 124:ssa. Penkin etureuna ei nouse kovin ylös ja jos reisille haluaa tukea, pitää takapää laskea ihan alas. Jotenkin tuossa tuntuu sitten istuvan niin alhaalla ettei keulatähteä meinaa nähdä. Miten sitä sitten mummoihin osuu?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Itseasiassa savutus oli vikatilan poistumisen jälkeen eli auto oli ollut ilmeisen pitkään vikatilassa. Ei savuta enääntuikku kirjoitti:Joo, se savu on kyllä valitettavasti merkkinä jostain "ei hyvästä"...
Eiköhän sitä jotaintuikku kirjoitti:Kun polttoainejärjestelmä on kunnossa ja ahdin päivitetty, niin ihan muuten vakiolla tekniikallakin saa virkeän auton aikaiseksi.
Mutta on sulla syöttökuutioiden lisäksi niitä kuljetuskuutioitakin ihan eri malliinpp d kirjoitti:Miepä laskin pitkästä aikaa kulutuksen: 4-pyttynen cdi, 13,8 l/100km
Tuo on totta, ainakin tässä yksilössä. Pitäis käydä istuun pari muutakin ajatuksen kanssa että ois vertailukohtaaRoisto kirjoitti:Penkin säätöjä ei väykyssä tunnu saavan samanlaiseksi kuin 124:ssa. Penkin etureuna ei nouse kovin ylös ja jos reisille haluaa tukea, pitää takapää laskea ihan alas. Jotenkin tuossa tuntuu sitten istuvan niin alhaalla ettei keulatähteä meinaa nähdä.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Käytin autoa konttorilla ja pakusta tuli hölöauto Kiva kun tulee kunnon laskuja polttoaineesta tästä eteenpäin
Käytiin samalla tarkistaan jarrut ja alusta. Etuvakaajasta tai koiranluista saattaa tulla se kopsahtelu terävissä montuissa. Takapäästä ei löytynyt mitään vielä. Etujarrut hyvät. Ravistus jarruttaessa johtuu kuskinpuolen takalevystä, se on kiero. Ilmeisesti se alkoi väpättään enemmän vasta parin sadan kilsan jälkeen että sylinteri on ollut hiukka jumissa tjsp ja tuolla testiluonteisella ajelulla se alkoi liikkuun enemmän kun jarrua oikeesti poljettiin Oikeen puolen käsijarru jäi laahaamaan pikkusen, siittä johtunee tuo kohtuullisen suuri kulutus: pääosin kaupunkia, yks keikka Kiimingissä ja yks Haukiputaalla eli tämän päivän saldo tähän mennessä... enään ~250km edessä.
Käytiin samalla tarkistaan jarrut ja alusta. Etuvakaajasta tai koiranluista saattaa tulla se kopsahtelu terävissä montuissa. Takapäästä ei löytynyt mitään vielä. Etujarrut hyvät. Ravistus jarruttaessa johtuu kuskinpuolen takalevystä, se on kiero. Ilmeisesti se alkoi väpättään enemmän vasta parin sadan kilsan jälkeen että sylinteri on ollut hiukka jumissa tjsp ja tuolla testiluonteisella ajelulla se alkoi liikkuun enemmän kun jarrua oikeesti poljettiin Oikeen puolen käsijarru jäi laahaamaan pikkusen, siittä johtunee tuo kohtuullisen suuri kulutus: pääosin kaupunkia, yks keikka Kiimingissä ja yks Haukiputaalla eli tämän päivän saldo tähän mennessä... enään ~250km edessä.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Tuo penkki on tainnut vähän antautua. Ainakin tuntu ihan erilaiselta ku muissa ajamissani väkyissä.Roisto kirjoitti:
Penkin säätöjä ei väykyssä tunnu saavan samanlaiseksi kuin 124:ssa. Penkin etureuna ei nouse kovin ylös ja jos reisille haluaa tukea, pitää takapää laskea ihan alas. Jotenkin tuossa tuntuu sitten istuvan niin alhaalla ettei keulatähteä meinaa nähdä. Miten sitä sitten mummoihin osuu?
Täytyypäs tarkastella asiaa. Haluaisin itsekin etureunaa ylemmäksi muttei se ainakaan nuilla penkin sisään kätketyillä pussukoilla toteuduJampuusi kirjoitti:Tuo penkki on tainnut vähän antautua. Ainakin tuntu ihan erilaiselta ku muissa ajamissani väkyissä.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
etureunaahan saa korotettua sillä rullalla mikä o sielä penkin reunalla oven puolella ihan mekaanisesti?XUX63 kirjoitti:Täytyypäs tarkastella asiaa. Haluaisin itsekin etureunaa ylemmäksi muttei se ainakaan nuilla penkin sisään kätketyillä pussukoilla toteuduJampuusi kirjoitti:Tuo penkki on tainnut vähän antautua. Ainakin tuntu ihan erilaiselta ku muissa ajamissani väkyissä.
T.Sankari
edittiä, sehä oli feislifti niin en tiijä sitten onko tota säätöä vai sähköllä?
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
On joo, samanlainen ku 124:ssa sillä erotuksella että tuo myö PYSYY yläasennossa (mulla ei oo pysynyt yhdessäkään lankussa)Roisto kirjoitti:On siinä se rulla mutta se oli jo yläasennossa.InsaneMe kirjoitti:etureunaahan saa korotettua sillä rullalla mikä o sielä penkin reunalla oven puolella ihan mekaanisesti?
EDIT: Lisätäänpäs vielä tietokoneen päättelemä kulutuslukema eiliseltä:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Loppuviikosta ehdittiin olla zirconin vihreen helmen kans vikatilassakin mutten ehtinyt tohkeissani edes kuvaa ottaa mittaristosta kun hoivasin potilasta Lyhyen matkan kulutusennätys tehty. Yli 20L/100km keskinopeudella 6kmh. Tyhjäkäyntiä ehkä puolisen tuntia ja sitten kylkimyyryä pikkulenkki ja takas pihaan. Hirveitä syömään nuo CDi:t
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Tänään hehkutulppien vaihto. Samalla etuvakaajan luut ja kumit sekä takalevyt, palat ja kengät uusiksi ja yritetään nosturilla löytää takapäästä kuuluva "napse".
Illemmalla jos vaan ehditään niin kokeillaan Tapio89:n muokkaamia karttoja autoon. Nämä ei ole Comandiin
Mikähän sen takaikkunan nostimen vaijerihässäkän varaosanumero ois kun en oo moista WIS:stä hahmottanut, ei oo tosin hajuakaan minkä näköinen se edes on Enkä kyllä ortopedi-jakkaran takapenkin alla olevan painesäilön kiinnityskuminkaan varaosaanumeroo löytänyt. Täytyykö kerrankin mennä nöyränä marmoritiskille pojottaan - ilman numeroita tai EPC-tulosteita
Illemmalla jos vaan ehditään niin kokeillaan Tapio89:n muokkaamia karttoja autoon. Nämä ei ole Comandiin
Mikähän sen takaikkunan nostimen vaijerihässäkän varaosanumero ois kun en oo moista WIS:stä hahmottanut, ei oo tosin hajuakaan minkä näköinen se edes on Enkä kyllä ortopedi-jakkaran takapenkin alla olevan painesäilön kiinnityskuminkaan varaosaanumeroo löytänyt. Täytyykö kerrankin mennä nöyränä marmoritiskille pojottaan - ilman numeroita tai EPC-tulosteita
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Ai tää vai?XUX63 kirjoitti:..........Mikähän sen takaikkunan nostimen vaijerihässäkän varaosanumero ois kun en oo moista WIS:stä hahmottanut, ei oo tosin hajuakaan minkä näköinen se edes on ..............
http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... view/30719
vai tää
http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... view/40947
Kiitos. Tuollasia härpäkkeitä mutta kun en löytänyt "vaijeria" ja väy-tietäjiltä kuullun perusteella olin antanut itseni ymmärtää että siellä on jossakin "vaijeri"h5 kirjoitti:Ai tää vai?
http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... view/30719
vai tää
http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... view/40947
Pitikö alkaa alustajumppaan Kattelin AkiP:n auton kuvaa ja onhan se nätissä ja ryhdikkäässä linjassa ja passelin matala
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.