W203 kojelauta nakuttaa ja nyt vaimo, auttakaa miestä mäessä
Ensiksi kiitos Hanselle hienosta ohjeesta. Vaihdoin tuon vivun ohjeiden mukaan ja se sujui hyvin. Vanha vipu oli haljennut.
Mutta minulla on samanlaisen tuntuinen ongelma kuin hansella oli kun hänellä oli yksi liitin jäänyt irti, mutta ite en keksinyt mikä liitin olisi jäänyt irti. Siis nyt puhallin puhaltaa vain kuumaa ilmaa jalkatilasta melko suurella puhallusnopeudella. Välillä puhallin ikään kuin hönkii ilmaa kovaa ja hiljaa, mutta silloinkin ilmaa tulee vain jalkatilasta ja se on kuumaa. Mistään kytkimestä ei oikein tapahdu mitään. Resetointi ei pure, ei se tuulilasin ja kiertoilman yhtaikainen painaminen eikä EC/REST painaminen. Joskus EC/REST led vilkkuu hönkimisen aikana, mutta se kestää vain n. 10 sekuntia. Missään muussa kytkimessä ei ledit pala. Minulla on 8/2000 rekisteröity w203. Minun aikanani läpät eivät ole liikkuneet, ne ovat olleet aina auki ja kesällä saa olla nilkat palelluksissa. Onko ideoita? Starin päässä en ole vielä käynyt.
Mutta minulla on samanlaisen tuntuinen ongelma kuin hansella oli kun hänellä oli yksi liitin jäänyt irti, mutta ite en keksinyt mikä liitin olisi jäänyt irti. Siis nyt puhallin puhaltaa vain kuumaa ilmaa jalkatilasta melko suurella puhallusnopeudella. Välillä puhallin ikään kuin hönkii ilmaa kovaa ja hiljaa, mutta silloinkin ilmaa tulee vain jalkatilasta ja se on kuumaa. Mistään kytkimestä ei oikein tapahdu mitään. Resetointi ei pure, ei se tuulilasin ja kiertoilman yhtaikainen painaminen eikä EC/REST painaminen. Joskus EC/REST led vilkkuu hönkimisen aikana, mutta se kestää vain n. 10 sekuntia. Missään muussa kytkimessä ei ledit pala. Minulla on 8/2000 rekisteröity w203. Minun aikanani läpät eivät ole liikkuneet, ne ovat olleet aina auki ja kesällä saa olla nilkat palelluksissa. Onko ideoita? Starin päässä en ole vielä käynyt.
Miten epk tuo homma onnistuu helpolla? Eikö siis tarvi purkaa muutakuin radio pois edestä?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Olipa se savotta... Puolessa tunnissa läppämoottori näkyvillä, 10 min lisää nii vipu kourassa. Näytttää ehyeltä, kokeillaan kuitenkin uudella.. Joo ei pelaa, hakkaa vieläkin. Läppämoottori siis irti ja sisukset näkyville. Harvahampaisesta rattaasta puuttui puolet. Uutta etsimään, lauantai-iltana, ei viitsinyt kasata kojelautaa ennen kuin saa uuden.

Nettivaraosat, molemmat foorumit ja tori selattu läpi. Ei ole tai ei kerkeä tänään. Onneksi tapio oli hallilla ja siellä purku cee mistä sai uuden läppämoottorin.
Takaisi tallin pihalle illan hämärtyessä. Ja kylmetessä. Moottorin ja tangon kanssa pienet tappelut.

Ahdasta on.

Läpän akseli paikallaan.
Moottori hollilleen ja kaksi ruuvia menikin helpolla kiinni, ylintä en saanut paikoilleen, loppui ruuvit kesken
kyllähän tuo pelaa nuinkin hyvin ja kun oma pitoauto niin jos ei pelaa niin saa tehdä uudelleen.
Ennen verhoilun asentelua testasin toiminnan ja ajoin normituksen läpille. Verhoilut nippuun ja auto valmis.
Aikaa meni osien hakuun, yöhuoltamolla kahvitteluun ja lounaan syömiseen yhteensä 4.5h josta vajaa kolme tuntia auton kimpussa

Nettivaraosat, molemmat foorumit ja tori selattu läpi. Ei ole tai ei kerkeä tänään. Onneksi tapio oli hallilla ja siellä purku cee mistä sai uuden läppämoottorin.
Takaisi tallin pihalle illan hämärtyessä. Ja kylmetessä. Moottorin ja tangon kanssa pienet tappelut.

Ahdasta on.

Läpän akseli paikallaan.
Moottori hollilleen ja kaksi ruuvia menikin helpolla kiinni, ylintä en saanut paikoilleen, loppui ruuvit kesken

Ennen verhoilun asentelua testasin toiminnan ja ajoin normituksen läpille. Verhoilut nippuun ja auto valmis.
Aikaa meni osien hakuun, yöhuoltamolla kahvitteluun ja lounaan syömiseen yhteensä 4.5h josta vajaa kolme tuntia auton kimpussa
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
W203 lämppärin rätinä.
Mikähän mahtaa olla tuo läppämoottori joka on suoraan radion takana? Karmeeta rytinää ja pauketta pitää. Missä asennossa siinä nuo rattaat kuuluvat olla? Paikallistin vian niin että ruuvasin moottorin irti niin ei paukuttanut enään.
Koittanut tässä laittaa eriasentoihin noita rattaita, mutta tuntuu ettei mikään nyt auta. Rattaat pyörii nätisti tai siis menevät ääriasennosta ääriasentoon sormin ilman voimaa. Koitin myös tuota resettiä laittaa (huurteenpoistoa ja sisäkierto nappia pohjassa pitämällä) mutta sekään ei nyt auttanut.
Koittanut tässä laittaa eriasentoihin noita rattaita, mutta tuntuu ettei mikään nyt auta. Rattaat pyörii nätisti tai siis menevät ääriasennosta ääriasentoon sormin ilman voimaa. Koitin myös tuota resettiä laittaa (huurteenpoistoa ja sisäkierto nappia pohjassa pitämällä) mutta sekään ei nyt auttanut.
Hah, mulla meni ceessä joskus tuon tangon lisäksi vaihtoon ratinkorkeudensäädön yhdystanko ja oli tämmöiset peijaiset:

Melkonen show, mutta kerran tehtynä ei oikeastaan paha rasti kumpikaan homma.
Osa oli tämmöinen ja maksoi ei mitään.

joten jos jollain raksuttaa ratin sähköinensäätö johonkin suuntaan, niin sieltä mennyt tuommoinen osa.

Melkonen show, mutta kerran tehtynä ei oikeastaan paha rasti kumpikaan homma.
Osa oli tämmöinen ja maksoi ei mitään.

joten jos jollain raksuttaa ratin sähköinensäätö johonkin suuntaan, niin sieltä mennyt tuommoinen osa.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Sama vika täällä. Kiitos hyvien ohjeiden, purku onnistui hyvin.
Mietin tuossa onkohan moottorissa vika kun irroitin sen paikaltaan ja laitoin virrat päälle niin se hetken aikaa pyöri toiseen suuntaan ja sitten lopetti pyöriminen vaikka sääti puhallusaluetta. Onko moottorissa jokin raja kytkin vai pyöriikö se omiaan jos ei ole paikallaan ja säätötanko myös. Oli meinaan siitä kuusiokolopäästä muovisesta säätötangosta pala pois. Vai voiko moottorin pyöriminen johtua can väylästä tms. minulla on jälkiasenteinen webasto ja asennutin sen n4vuotta sitten ammattilaisella ja silloin sinne laitettiin se can väylän ohjain juuri sen takia että webaston ollessa päällä läpät toimivat oikein.
Mietin tuossa onkohan moottorissa vika kun irroitin sen paikaltaan ja laitoin virrat päälle niin se hetken aikaa pyöri toiseen suuntaan ja sitten lopetti pyöriminen vaikka sääti puhallusaluetta. Onko moottorissa jokin raja kytkin vai pyöriikö se omiaan jos ei ole paikallaan ja säätötanko myös. Oli meinaan siitä kuusiokolopäästä muovisesta säätötangosta pala pois. Vai voiko moottorin pyöriminen johtua can väylästä tms. minulla on jälkiasenteinen webasto ja asennutin sen n4vuotta sitten ammattilaisella ja silloin sinne laitettiin se can väylän ohjain juuri sen takia että webaston ollessa päällä läpät toimivat oikein.
Moottori pyörii ympäri ja kun ei toppaa mihinkään menee "vikatilaan". Pyörii kun käyttää virrat päälle ja pois.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Noniin, omasta ceestä on tainnut tämä pahamaineinen vipu ja/tai ratas mennä. Juuri samat oireet kuin ketjun aloittajalla, eli todella kova "paukkuminen" kuuluu, kun joku mekaaninen osa yrittää kääntää puhallusta pois jalkatilasta siinä kuitenkaan onnistumatta... Jatkuva puhallus siis jalkoihin tällä hetkellä. Pitää maanantaina kysellä Toivalan autosta hinta-arviota työstä, ihan hirveä hinku ei olisi alkaa tuohon hommaan itse. 
Edit: Voi paska, tietenkin ovat heinäkuun lomalla siellä...

Edit: Voi paska, tietenkin ovat heinäkuun lomalla siellä...

Juuh, elikkäs nyt on vipu vaihdettu ja semmoset 6 tuntia meni kahvitauon kanssa kahdelta hengeltäkin. Oli kyllä ihan täyttä persehommaa vaikka oli tuo mekassa oleva ohje auki vieressä, sen lisäksi piti etsiä lisäohjeita joihinkin vaiheisiin.
Varsinainen vivun vaihtohan oli yllättävän simppeli kun sinne asti pääsi, 10 kertaa vaikeampaa oli irroittaa jalkatilan paneelit ja pistää takaisin! 26 euroa maksoi osa ja toinen vipu jäi vaihtamatta, koska ei sitä edes tullut vastaan, onneksi se oli tuo vasemman puoleinen joka oli murtunut:

Vasemmalla siis tuo vanha, uudempi on huomattavasti järeämpi. Tältä auto näytti keskiosat poissa:

En sitten tiedä voisiko sen jalkatilan paneelin jättää paikoilleen, mutta tulipahan sekin irroitettua. Ratin alapuolella oleva paneeli pitää joka tapauksessa ottaa irti. Servo, joka kääntää vipua näyttää tältä:

Punaisella merkattu kaksi ruuvia, jotka pitää ottaa irti, servoa saa sitten väänneltyä tarpeeksi. Se vipu on tuon keltaisen viivan kohdalla, kuvaa ottaessa olin ehtinyt nypätä vivun pois.
Mutta joo säästi tuossa hommassa vähintäänkin pari sataa euroa kun teki itse. Joku osaavampi vaihtaa varmasti näppärämmin tuon.
Pääasia kuitenkin että taas pelittää puhallus kuten pitääkin!
Varsinainen vivun vaihtohan oli yllättävän simppeli kun sinne asti pääsi, 10 kertaa vaikeampaa oli irroittaa jalkatilan paneelit ja pistää takaisin! 26 euroa maksoi osa ja toinen vipu jäi vaihtamatta, koska ei sitä edes tullut vastaan, onneksi se oli tuo vasemman puoleinen joka oli murtunut:

Vasemmalla siis tuo vanha, uudempi on huomattavasti järeämpi. Tältä auto näytti keskiosat poissa:

En sitten tiedä voisiko sen jalkatilan paneelin jättää paikoilleen, mutta tulipahan sekin irroitettua. Ratin alapuolella oleva paneeli pitää joka tapauksessa ottaa irti. Servo, joka kääntää vipua näyttää tältä:

Punaisella merkattu kaksi ruuvia, jotka pitää ottaa irti, servoa saa sitten väänneltyä tarpeeksi. Se vipu on tuon keltaisen viivan kohdalla, kuvaa ottaessa olin ehtinyt nypätä vivun pois.
Mutta joo säästi tuossa hommassa vähintäänkin pari sataa euroa kun teki itse. Joku osaavampi vaihtaa varmasti näppärämmin tuon.
