lisälämmitin
lisälämmitin
auto on 270cdi vm 2003...viime talvi palailee näin syksyä lähestyttäessä mieleen,kun ei meinannut lämmöt koneessa nousta ja hytässä tietenkin sitten kylmää,kunnes kone lämpenee....termostaatti vaihdettiin ekaksi ja pakkasilla keulaa peiteltiin viimasuojilla....tässä huollossa käydessä pyysin testaamaan tämän sähköisen lisälämmittimen ja rikkihän se oli...kallis vaan tuo veholla vaihdettuna...onko muut vaihtaneet tuota lämmitintä ? eli onko siitä oikeasti hyötyä ? lämmitin ns. vanhaa mallia eli lämmittää kuulemma moottorin vesitilaa....
ei ole webastoa
..niinpä tuon sähkövastuksen laitto lienee sitten paikallaan hinnasta huolimatta....kiitos vastauksesta.
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Saanko kysellä tässä jatkona vähän toisenlaisesta lämmittimestä ? Eikös tuo asia jo selvinnyt ? ..............................no kysyn kuitenkin .
Mersuhan ei ole tainnu vielä retkahtaa säteilylämmittimiin nestelämmityksen sijaan
Mutta onko kellään yhtään myönteistä kokemusta talvipakkasessa moisista leluista ? Onko kaikki "liimalevyt" vain 200 W ?
Olen vaan kuullut niin paljon kielteistä, että jotkut merkit pilaa mielestäni myyntimenestyksensä tuolla, ellei tule äkkiä muutosta tai lauhat talvet takaisin.
Olen mukana yhdessä ostoprojektissa, ja näyttää, että kaikki kys. tyypin esilämmityksen omaavat autot on hylättävä.
Lienee sitä Keski-Euroopan villitystä ja tänne arktisiin oloihin täysin sopimaton. Mutta näinhän se käy kitkarenkaissakin, ellei ole ostaessa tarkkana ja varsinkin nettiostoissa.
Mersuhan ei ole tainnu vielä retkahtaa säteilylämmittimiin nestelämmityksen sijaan
Mutta onko kellään yhtään myönteistä kokemusta talvipakkasessa moisista leluista ? Onko kaikki "liimalevyt" vain 200 W ?
Olen vaan kuullut niin paljon kielteistä, että jotkut merkit pilaa mielestäni myyntimenestyksensä tuolla, ellei tule äkkiä muutosta tai lauhat talvet takaisin.
Olen mukana yhdessä ostoprojektissa, ja näyttää, että kaikki kys. tyypin esilämmityksen omaavat autot on hylättävä.
Lienee sitä Keski-Euroopan villitystä ja tänne arktisiin oloihin täysin sopimaton. Mutta näinhän se käy kitkarenkaissakin, ellei ole ostaessa tarkkana ja varsinkin nettiostoissa.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Omaan 220cdi meseen vaihdettiin sähköinen lisälämmitin noin kuukausi sitten. Tuon jälkeen alkoi tyhjäkäynnillä kierrokset voimakkaasti humpaamaan(lyhyttä terävää, jumputtavaa humpausta, pahimmillaan autoa keinuttavaa). Ajattelin, että railputken säädin olisi mennyt. Mutta nyt olen paikallistanut sen niin, että kun kytken lämmittimen rattinapeista pois päältä loppuu myös humpaaminen. Vastaavasti kytkettäessä takaisin päälle, alkaa kone taas humpaamaan. Humpaamista ei ole enää kun motti on lämmennyt, silloinhan lämmitinkin on kytkeytynyt automaattisesti pois päältä.
Nyt kysynkin arvon asiantuntijat, että mikähän on syy moiseen pelleilyyn? Akku? Laturi? Vika vai ominaisuus?
edit. ja vuosimallihan oli 2002
edit2. akun miinuskaapeli oli löysästi navassa, kiristys ja loppu humpaaminen.
Nyt kysynkin arvon asiantuntijat, että mikähän on syy moiseen pelleilyyn? Akku? Laturi? Vika vai ominaisuus?
edit. ja vuosimallihan oli 2002
edit2. akun miinuskaapeli oli löysästi navassa, kiristys ja loppu humpaaminen.
Viimeksi muokannut muju, 19.12.2013 10:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuossa w211:ssä ilmeisesti säteilylämmitin? Lämpenee käsittämättömän nopeasti! Pikku pakkasilla tupakan verta tyhjäkäyntiä samalla kun raapii ikkunat ja konttori on vähintää haalean ja toinen mokoma nii voi astella T-paidassa autoon Ja moottorilämmötkin nousee ilman lohkaria ihan eri tahtiin kun vanhalla w210 nelos CDi:llä mikä ollut pari tuntia letkun päässä.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
lisälämmitin...
en sitten vaihtanut sitä lisälämmitintä,mutta sen pikkutermostaatin siitä keulasta niin lokilämppärillä lämmitetty moottori lämpenee ihan ok ja yli -20 pakkasella teippasin jesarilla sen puskurin alla olevan aukon umpeen niin lämpöä riitti...
Missä tuo sähköinen lisälämmitin sijaitsee ja minkälaisissa hintaluokissa se liikuskelee??
nyt pian meen pajaan taas huoltamaan 270cdi riepua niin aattelimpa samalla vähän vilkaista
nyt pian meen pajaan taas huoltamaan 270cdi riepua niin aattelimpa samalla vähän vilkaista
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Ei vika, ominaisuus. Vien niin perkeleesti tehoa tuo lämppärimuju kirjoitti:Omaan 220cdi meseen vaihdettiin sähköinen lisälämmitin noin kuukausi sitten. Tuon jälkeen alkoi tyhjäkäynnillä kierrokset voimakkaasti humpaamaan(lyhyttä terävää, jumputtavaa humpausta, pahimmillaan autoa keinuttavaa). Ajattelin, että railputken säädin olisi mennyt. Mutta nyt olen paikallistanut sen niin, että kun kytken lämmittimen rattinapeista pois päältä loppuu myös humpaaminen. Vastaavasti kytkettäessä takaisin päälle, alkaa kone taas humpaamaan. Humpaamista ei ole enää kun motti on lämmennyt, silloinhan lämmitinkin on kytkeytynyt automaattisesti pois päältä.
Nyt kysynkin arvon asiantuntijat, että mikähän on syy moiseen pelleilyyn? Akku? Laturi? Vika vai ominaisuus?
edit. ja vuosimallihan oli 2002
edit2. akun miinuskaapeli oli löysästi navassa, kiristys ja loppu humpaaminen.
Että vaatii potkua laturilta ja laturi tehottomalta mopon koneelta.
Humppaus loppuu kun moottori saavuttaa 60 astetta jolloin lämppäri
Lopettaa toimintansa.
Itse vaihdoin uuden lisälämppärin. Uuden alkuperäiset termarit.
Mitään vaikutusta ei ollut.
Tosin itse hajoilen kun ei lämpiä 80 asteeseen 6km matkalla.
Keulan ajattelin pahvittaa seuraavaksi
220.128 Black devil
Woi Wiswasyylä. Taas on hajonnut ko. lämmitin. Nyt se on uskoakseni ja lähes varmasti mennyt oikoseen. Purki akun alle kahteen tuntiin niin, ettei virtasta löydy pienintäkään määrää. Epäiliin ensin akkua, ostin uuden, täyteen lataus, aamulla ei virrasta tietoakaan. En aio enää vaihdattaa uutta lämmitintä, kun kerran eivät saatana osaa tehdä niistä starttauksen kestäviä prkl!!! Käyn köyhänä otattamassa virtajohdon irti. Ei zääz ole mieltäylentävää moiseen palikkaan laittaa jokatoinen talvi toistatonnia... Palellaan sitten täällä arktiksessa...muju kirjoitti:Omaan 220cdi meseen vaihdettiin sähköinen lisälämmitin noin kuukausi sitten. Tuon jälkeen alkoi tyhjäkäynnillä kierrokset voimakkaasti humpaamaan(lyhyttä terävää, jumputtavaa humpausta, pahimmillaan autoa keinuttavaa). Ajattelin, että railputken säädin olisi mennyt. Mutta nyt olen paikallistanut sen niin, että kun kytken lämmittimen rattinapeista pois päältä loppuu myös humpaaminen. Vastaavasti kytkettäessä takaisin päälle, alkaa kone taas humpaamaan. Humpaamista ei ole enää kun motti on lämmennyt, silloinhan lämmitinkin on kytkeytynyt automaattisesti pois päältä.
Nyt kysynkin arvon asiantuntijat, että mikähän on syy moiseen pelleilyyn? Akku? Laturi? Vika vai ominaisuus?
edit. ja vuosimallihan oli 2002
edit2. akun miinuskaapeli oli löysästi navassa, kiristys ja loppu humpaaminen.
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: 21.6.2008 21:08
eikö sillä oo 2 vuoden takuu? vai missä vaihdatit?muju kirjoitti:Woi Wiswasyylä. Taas on hajonnut ko. lämmitin. Nyt se on uskoakseni ja lähes varmasti mennyt oikoseen. Purki akun alle kahteen tuntiin niin, ettei virtasta löydy pienintäkään määrää. Epäiliin ensin akkua, ostin uuden, täyteen lataus, aamulla ei virrasta tietoakaan. En aio enää vaihdattaa uutta lämmitintä, kun kerran eivät saatana osaa tehdä niistä starttauksen kestäviä prkl!!! Käyn köyhänä otattamassa virtajohdon irti. Ei zääz ole mieltäylentävää moiseen palikkaan laittaa jokatoinen talvi toistatonnia... Palellaan sitten täällä arktiksessa...muju kirjoitti:Omaan 220cdi meseen vaihdettiin sähköinen lisälämmitin noin kuukausi sitten. Tuon jälkeen alkoi tyhjäkäynnillä kierrokset voimakkaasti humpaamaan(lyhyttä terävää, jumputtavaa humpausta, pahimmillaan autoa keinuttavaa). Ajattelin, että railputken säädin olisi mennyt. Mutta nyt olen paikallistanut sen niin, että kun kytken lämmittimen rattinapeista pois päältä loppuu myös humpaaminen. Vastaavasti kytkettäessä takaisin päälle, alkaa kone taas humpaamaan. Humpaamista ei ole enää kun motti on lämmennyt, silloinhan lämmitinkin on kytkeytynyt automaattisesti pois päältä.
Nyt kysynkin arvon asiantuntijat, että mikähän on syy moiseen pelleilyyn? Akku? Laturi? Vika vai ominaisuus?
edit. ja vuosimallihan oli 2002
edit2. akun miinuskaapeli oli löysästi navassa, kiristys ja loppu humpaaminen.
[/quote]
eikö sillä oo 2 vuoden takuu? vai missä vaihdatit?[/quote]
En tiedä takuusta. Vaihdatin auton oston yhteydessä autoliikkeen piikkiin. Vaihdattivat sen jossain paikallisessa automaalaamossa. Oli ostaessa rikki. En kyllä edes lähde kyseleen rinta-joupilta kuitteja/takuuta lämmityslaitteesta, koska oli niin saatananmoinen taistelu viime kerrallakin tuosta lämmittimestä, vaikka myyjn sanoin "jos jotain vikaa on niin laitetaan kuntoon". Rintajoupin perävalotakuuko? En ois arvannut minkälainen soppa tuosta viime kerrallakin syntyi ja että autoliikkeen esimies HUUTAA & UHKAILEE naama punaisena kuola suupielissä, että hehän ei korjaa mitään yms. Lopulta kuitenkin korjasivat kun kerroin, että puran sitten kaupan. Oli kyllä järkyttäävä kohtelua Rinta-Joupilla ja siksi oli viimeinen ostos kyseisestä puljusta meidän kaksi autoiseen talouteemme.
Ja olkoot kahden vuoden takuu, sen puljun kynnyksen yli en enää astu!
Ainiin, tuo mese on nyt seissyt joulunpyhien yli tossa pihalla ja perjantaina käytän paikallisessa diesel korjaamossa otattamassa ton lämmittimen johdon irti. Eiköhän se ole kun noin nopeasti purkaa ton akun ja lämmötkin nousevat tavallista korkeammalle ajossa, jopa yli 90 asteen, kun normaalisti mulla on olut hienoa jos 80 asteeseen on noussut. Jeps on viimasuojat, molemmat uudet termarit.(viittaa siihen tosiaan että on koko ajan päällä)
EDIT.
Nyt on johto näppästy irti. Näyttöön ilmesty sen jälkeen punainen vikailmoitus : Battery/alternator visit workshop!
Mitä vittua nyt taas...
eikö sillä oo 2 vuoden takuu? vai missä vaihdatit?[/quote]
En tiedä takuusta. Vaihdatin auton oston yhteydessä autoliikkeen piikkiin. Vaihdattivat sen jossain paikallisessa automaalaamossa. Oli ostaessa rikki. En kyllä edes lähde kyseleen rinta-joupilta kuitteja/takuuta lämmityslaitteesta, koska oli niin saatananmoinen taistelu viime kerrallakin tuosta lämmittimestä, vaikka myyjn sanoin "jos jotain vikaa on niin laitetaan kuntoon". Rintajoupin perävalotakuuko? En ois arvannut minkälainen soppa tuosta viime kerrallakin syntyi ja että autoliikkeen esimies HUUTAA & UHKAILEE naama punaisena kuola suupielissä, että hehän ei korjaa mitään yms. Lopulta kuitenkin korjasivat kun kerroin, että puran sitten kaupan. Oli kyllä järkyttäävä kohtelua Rinta-Joupilla ja siksi oli viimeinen ostos kyseisestä puljusta meidän kaksi autoiseen talouteemme.
Ja olkoot kahden vuoden takuu, sen puljun kynnyksen yli en enää astu!
Ainiin, tuo mese on nyt seissyt joulunpyhien yli tossa pihalla ja perjantaina käytän paikallisessa diesel korjaamossa otattamassa ton lämmittimen johdon irti. Eiköhän se ole kun noin nopeasti purkaa ton akun ja lämmötkin nousevat tavallista korkeammalle ajossa, jopa yli 90 asteen, kun normaalisti mulla on olut hienoa jos 80 asteeseen on noussut. Jeps on viimasuojat, molemmat uudet termarit.(viittaa siihen tosiaan että on koko ajan päällä)
EDIT.
Nyt on johto näppästy irti. Näyttöön ilmesty sen jälkeen punainen vikailmoitus : Battery/alternator visit workshop!
Mitä vittua nyt taas...