Hep,
2001 mallin 220CDI, Thermotronicilla varustettu peli. Tuli aika haittaava ongelma, Lämppärin puhallin pysähtyy satunnaisesti. Lähtee käyntiin taas kun sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen. Ainakin näin toistaiseksi. Kun sammuu niin vaikka kopistelee kojelautaa tai ajaa töyssyihin niin ei tunnu lähtevän käyntiin.
Paneelissa digitaalinen näyttö pelaa ok, ja nostaa myös puhallinnopeutta (palkit näytössä kasvaa) mutta puhallin on aivan seis. Saattaa pyöriä jonkin aikaa mutta sitten stoppaa. Ei pidä mitään ääntä, ei rohinaa, kitinää tai muutakaan kun puhaltaa.
Olisiko joku maadoituskatkos tai vastaava, mistä kannattaisi tarkistaa? Osaisiko joku antaa vinkkiä?
t:Mikko
Kiire, Lämppärin puhallin pysähtelee.
Sinänsä tuntuisi että etuvastus tai mikä säätö siinä onkaan toimii.. Kun lähtee hiljaa puhisemaan ja nostaa kierroksia ihan ok. Mutta sitten saattaa yhtäkkiä stopata kesken reilun puhaltamisenkin.
Mutta onko jotain miten tuota voisi testata.. Mietin että onko jotain liitosta mitä voisi tutkia, että olisiko vaikka hapettumaa tai huonoa kontaktia.. Välillä toimii ihan nätisti.
Autolla ajettu 196tkm, onko tiedossa, että lämppärin vastus tai jokin komponentti saattaisi pimentyä näillä kilometreillä tai vuosilla?
Mutta onko jotain miten tuota voisi testata.. Mietin että onko jotain liitosta mitä voisi tutkia, että olisiko vaikka hapettumaa tai huonoa kontaktia.. Välillä toimii ihan nätisti.
Autolla ajettu 196tkm, onko tiedossa, että lämppärin vastus tai jokin komponentti saattaisi pimentyä näillä kilometreillä tai vuosilla?
Voisiko olla että se elektroninen nopeuden säädin siinä puhaltimen moottorin kupeessa olisi tiensä päässä? Eli mihin tulee nelinapainen virtapiuha ja toisesta reunasta menee kaksinapainen itse moottorille.
Onko kokemusta, että miten se särkyy, kerrasta poikki vai näin pikkuhiljaa nikotellen? Voiko tee se itse korjata, vai kannattaako suosiolla sitten hommailla uusi?
Onko kokemusta, että miten se särkyy, kerrasta poikki vai näin pikkuhiljaa nikotellen? Voiko tee se itse korjata, vai kannattaako suosiolla sitten hommailla uusi?