-kone on kunnolla lämminnyt 15 - 25 km:n ajon myötä 70-80'C:een
-lämpöasetus on +21'C tai enemmän eli puhallus antaa reilusti kuumaa/lämmintä ilmaa
-puhallusvoimakkuus on AUTO-asennossa tai manuaalin kytkettynä ollessa 3-asennossa tai sitä kovemmalla
Autoon on tänä vuonna uusittu lämmittimen puhallin ja kaikki ilmansuuntauksen tangot - pienet hennot muoviset vivut joita oli 3 tai 4 kpl - on vaihdettu kestävämpiin. Tästä I-versiosta ne hajoavat tyypillisesti, kuulemma faceliftissä korjasivat tyyppivian. Autoista kovin paljoa tietämättömänä arvelen että ilmansuuntauksen läpät eivät mene aivan kohdilleen koska järjen mukaan mikään muu ei kai voi tuota vislausta aiheuttaa. Mutta miksiköhän vihellys ilmenee vain kun puhallin antaa kuumaa/melko lämmintä? Kerrottakoon vielä että jarrutuksen ajaksi vihellys häviää. Tiukoissa kurveissa ja kiihdytettäessä vihellys vastaavasti joskus yltyy entisestään.
Matkustamo ei pysy tarpeeksi lämpimänä ja ikkunat alkavat huurtua, jos yritän välttää vihellystä pitämällä puhalluksen alle 3-nopeudella. Automaattiasennossa hönkyä on sen verran ettei vihellystä/vislausta voi välttää.
Onko kukaan muu tarkkakorvainen huomannut samanlaista ominaisuutta W203 C:ssä? Itse olen huomannut lievempänä useissa muissakin yksilöissä, myös facelifteissä. Tämä viesti ei ole vitsi joten pidetään vastaukset asialinjalla, kiitos.
