C200CDI -03:n lämmityslaite viheltää
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: 06.3.2007 9:30
C200CDI -03:n lämmityslaite viheltää
Lämmityslaite vislaa varsinkin allamainittujen tekijöiden vallitessa. Kylmä ulkoilma edesauttaa häiriöäänen esiintymistä.
-kone on kunnolla lämminnyt 15 - 25 km:n ajon myötä 70-80'C:een
-lämpöasetus on +21'C tai enemmän eli puhallus antaa reilusti kuumaa/lämmintä ilmaa
-puhallusvoimakkuus on AUTO-asennossa tai manuaalin kytkettynä ollessa 3-asennossa tai sitä kovemmalla
Autoon on tänä vuonna uusittu lämmittimen puhallin ja kaikki ilmansuuntauksen tangot - pienet hennot muoviset vivut joita oli 3 tai 4 kpl - on vaihdettu kestävämpiin. Tästä I-versiosta ne hajoavat tyypillisesti, kuulemma faceliftissä korjasivat tyyppivian. Autoista kovin paljoa tietämättömänä arvelen että ilmansuuntauksen läpät eivät mene aivan kohdilleen koska järjen mukaan mikään muu ei kai voi tuota vislausta aiheuttaa. Mutta miksiköhän vihellys ilmenee vain kun puhallin antaa kuumaa/melko lämmintä? Kerrottakoon vielä että jarrutuksen ajaksi vihellys häviää. Tiukoissa kurveissa ja kiihdytettäessä vihellys vastaavasti joskus yltyy entisestään.
Matkustamo ei pysy tarpeeksi lämpimänä ja ikkunat alkavat huurtua, jos yritän välttää vihellystä pitämällä puhalluksen alle 3-nopeudella. Automaattiasennossa hönkyä on sen verran ettei vihellystä/vislausta voi välttää.
Onko kukaan muu tarkkakorvainen huomannut samanlaista ominaisuutta W203 C:ssä? Itse olen huomannut lievempänä useissa muissakin yksilöissä, myös facelifteissä. Tämä viesti ei ole vitsi joten pidetään vastaukset asialinjalla, kiitos.
-kone on kunnolla lämminnyt 15 - 25 km:n ajon myötä 70-80'C:een
-lämpöasetus on +21'C tai enemmän eli puhallus antaa reilusti kuumaa/lämmintä ilmaa
-puhallusvoimakkuus on AUTO-asennossa tai manuaalin kytkettynä ollessa 3-asennossa tai sitä kovemmalla
Autoon on tänä vuonna uusittu lämmittimen puhallin ja kaikki ilmansuuntauksen tangot - pienet hennot muoviset vivut joita oli 3 tai 4 kpl - on vaihdettu kestävämpiin. Tästä I-versiosta ne hajoavat tyypillisesti, kuulemma faceliftissä korjasivat tyyppivian. Autoista kovin paljoa tietämättömänä arvelen että ilmansuuntauksen läpät eivät mene aivan kohdilleen koska järjen mukaan mikään muu ei kai voi tuota vislausta aiheuttaa. Mutta miksiköhän vihellys ilmenee vain kun puhallin antaa kuumaa/melko lämmintä? Kerrottakoon vielä että jarrutuksen ajaksi vihellys häviää. Tiukoissa kurveissa ja kiihdytettäessä vihellys vastaavasti joskus yltyy entisestään.
Matkustamo ei pysy tarpeeksi lämpimänä ja ikkunat alkavat huurtua, jos yritän välttää vihellystä pitämällä puhalluksen alle 3-nopeudella. Automaattiasennossa hönkyä on sen verran ettei vihellystä/vislausta voi välttää.
Onko kukaan muu tarkkakorvainen huomannut samanlaista ominaisuutta W203 C:ssä? Itse olen huomannut lievempänä useissa muissakin yksilöissä, myös facelifteissä. Tämä viesti ei ole vitsi joten pidetään vastaukset asialinjalla, kiitos.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4290
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Läpät taitta olla tosiaan hiukan väärissä asenoissa (rako sitten pikasen muttu lämmön/auton asennon kiihdytys/jarrutus myötä)
onkos niitä perus asetettu remontin jälkeen
*:rila tai jollain mulla konstilla
onkos niitä perus asetettu remontin jälkeen
*:rila tai jollain mulla konstilla
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: 06.3.2007 9:30
Kiitos kommentistasi CDI203. Eipä ole perusasetettu! Nimittäin kun kysyin heti rempan jälkeen, miten varmistetaan läppien oikeaan asentoon kohdistuminen, sanoi korjaaja että "se hakee ja löytää ne läppien asennot kohdalleen itsestään". Tarkemmin muistellen ei suuntaus ole aivan uudenveroisesti toiminut.CDI203 kirjoitti:Läpät taitta olla tosiaan hiukan väärissä asenoissa (rako sitten pikasen muttu lämmön/auton asennon kiihdytys/jarrutus myötä)
onkos niitä perus asetettu remontin jälkeen
*:rila tai jollain mulla konstilla
Siis nytkö pitäisi mennä "Tähtitesteriin" vai mitä tuo *:rila sitten tarkoittaakaan? Onko kyseessä "Vehon" merkkikorjaamolaite / -ohjelmisto, vai mahtaako löytyä myös Mersuihin erikoistuneista korjaamoista (kuten Kahvimaan Auto, Rollen Tähtihuolto, Autokorjaamo Jorma Niiranen, jne.)
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4290
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Noista en tiedä mitä nillä on käytössä(jokunen noissa ensin käynnyt on sitten lopuksi kulkeutunut tohon kuusen alle...)yhdyssanapoliisi kirjoitti:Kiitos kommentistasi CDI203. Eipä ole perusasetettu! Nimittäin kun kysyin heti rempan jälkeen, miten varmistetaan läppien oikeaan asentoon kohdistuminen, sanoi korjaaja että "se hakee ja löytää ne läppien asennot kohdalleen itsestään". Tarkemmin muistellen ei suuntaus ole aivan uudenveroisesti toiminut.CDI203 kirjoitti:Läpät taitta olla tosiaan hiukan väärissä asenoissa (rako sitten pikasen muttu lämmön/auton asennon kiihdytys/jarrutus myötä)
onkos niitä perus asetettu remontin jälkeen
*:rila tai jollain mulla konstilla
Siis nytkö pitäisi mennä "Tähtitesteriin" vai mitä tuo *:rila sitten tarkoittaakaan? Onko kyseessä "Vehon" merkkikorjaamolaite / -ohjelmisto, vai mahtaako löytyä myös Mersuihin erikoistuneista korjaamoista (kuten Kahvimaan Auto, Rollen Tähtihuolto, Autokorjaamo Jorma Niiranen, jne.)
*:reja löytyy vähän joka puolelta "vähänkään vakavasti 2000+ malisia mersuja laitelevista paikoista, kuustenalta, navetoista, pihoilta, autokatoksista, talleista, halleista, ympäri maata, eli on muitakin vaihto ehtoja kuin marmoritiski...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: 06.3.2007 9:30
"Noista en tiedä mitä nillä on käytössä(jokunen noissa ensin käynnyt on sitten lopuksi kulkeutunut tohon kuusen alle...)
*:reja löytyy vähän joka puolelta "vähänkään vakavasti 2000+ malisia mersuja laitelevista paikoista, kuustenalta, navetoista, pihoilta, autokatoksista, talleista, halleista, ympäri maata, eli on muitakin vaihto ehtoja kuin marmoritiski"
Enpä löytänyt "*:rejaa" kuusen alta vaikka kohta joulu on Joten pitää marssia marmoritiskille lasipalatsiin vapaaehtoisesti ryöstettäväksi.
*:reja löytyy vähän joka puolelta "vähänkään vakavasti 2000+ malisia mersuja laitelevista paikoista, kuustenalta, navetoista, pihoilta, autokatoksista, talleista, halleista, ympäri maata, eli on muitakin vaihto ehtoja kuin marmoritiski"
Enpä löytänyt "*:rejaa" kuusen alta vaikka kohta joulu on Joten pitää marssia marmoritiskille lasipalatsiin vapaaehtoisesti ryöstettäväksi.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4290
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Missä ihmeesä on kulma kunta missä ei ole yhtäänyhdyssanapoliisi kirjoitti:"Noista en tiedä mitä nillä on käytössä(jokunen noissa ensin käynnyt on sitten lopuksi kulkeutunut tohon kuusen alle...)
*:reja löytyy vähän joka puolelta "vähänkään vakavasti 2000+ malisia mersuja laitelevista paikoista, kuustenalta, navetoista, pihoilta, autokatoksista, talleista, halleista, ympäri maata, eli on muitakin vaihto ehtoja kuin marmoritiski"
Enpä löytänyt "*:rejaa" kuusen alta vaikka kohta joulu on Joten pitää marssia marmoritiskille lasipalatsiin vapaaehtoisesti ryöstettäväksi.
*:ri (kuitenkin mersuja on...? ) ympäri maata niitä välittänyt
No jos etelä Suomessa liikut niin kurvaa pihaan
(tarkemmin yv:lä) vältyt marmoritiskin touhulta
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: 06.3.2007 9:30
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4290
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jos marmoritiski = veho niin on *:riyhdyssanapoliisi kirjoitti:Aika on jo varattu marmoritiskille, kiinteä veloitus päivityksestä/perusasetuksesta on 60 euroa.
Jää nähtäväksi, onko siellä käytössä "tähti:ri" (= "Star" :i ?) vai jokin muu ohjelmasysteemi.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: 06.3.2007 9:30
No niin. Auto siis kävi merkkihuollossa piuhassa. Vihellys ei korjautunut! Mikä lie kun ei tämä riesa meinaa asettua? Vislaus tuntuisi tulevan jostain kojelaudan uumenista sen ison kolmion muotoisen keskisuuttimen syvyyksistä. Huom!, keskisuuttimen säätö ei juurikaan vaikuta vislauksen voimakkuuteen. Puhallinmoottori ei melua eikä moottoritilan puoleltakaan kuulu mitään erikoista... Ois kyllä kiva saada tuo todella rasittava ja häiritsevä ääni pois ärsyttämästä, koska auto on nyt muutoin asiallisessa talvikunnossa (lämpenee hyvin).CDI203 kirjoitti:Jos marmoritiski = veho niin on *:riyhdyssanapoliisi kirjoitti:Aika on jo varattu marmoritiskille, kiinteä veloitus päivityksestä/perusasetuksesta on 60 euroa.
Jää nähtäväksi, onko siellä käytössä "tähti:ri" (= "Star" :i ?) vai jokin muu ohjelmasysteemi.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4290
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
sitten on joku muu rako viheltää siellä(olisiko jäänyt joku huonosti mainitussa remontissa... missä oli sanottu että ei tarvitse perus asettaa...)yhdyssanapoliisi kirjoitti: No niin. Auto siis kävi merkkihuollossa piuhassa. Vihellys ei korjautunut! Mikä lie kun ei tämä riesa meinaa asettua? Vislaus tuntuisi tulevan jostain kojelaudan uumenista sen ison kolmion muotoisen keskisuuttimen syvyyksistä. Huom!, keskisuuttimen säätö ei juurikaan vaikuta vislauksen voimakkuuteen. Puhallinmoottori ei melua eikä moottoritilan puoleltakaan kuulu mitään erikoista... Ois kyllä kiva saada tuo todella rasittava ja häiritsevä ääni pois ärsyttämästä, koska auto on nyt muutoin asiallisessa talvikunnossa (lämpenee hyvin).
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: 06.3.2007 9:30
Tankojen vaihto tehtiin Kahvimaan autossa. Asentajan mielestä ne läpät hakevat paikkansa itsestään. Työn sujuvuus ja tietämys vakuuttivat siinä määrin etten yhtään epäile etteikö näin olisi. Eikä tosiaan tuo sittemmin tehty perusasetus millään tavalla ole vaikuttanut ilmastoinnin toimintaan. Vihellys on ollut auton riesana jo viimeiset 5 vuotta eli sinällään se ei ole ilmaantunut "tankoremonttien" myötä. Vika ei vaan tullut kunnolla esille menneinä talvina kun ulkona oli +5...-5'C eikä moottori lämminyt kunnolla termarin ja kiertovesipumpun huonon toiminnan ja viimasuojan puuttumisen vuoksi. Kaiken lisäksi auton silloinen omistaja ei ollut kovin herkkäkuuloinen... Nyt kun viimein auto lämpiää hyvin niin tekisi mieli saada vihellysongelma hoidetuksi. Pitänee avata kojelauta ja tarkistaa ettei ole yllättäviä reikiä tai huonoja liitoksia missään ilmakanavissa tms. Autoni kun on entinen taksi niin esim. hanskalokerossa ja radion alapuolisessa säilytystilassa on reikiä (nähtävästi taksivarusteiden johtojen läpivientien takia).
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4290
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Olisi toki hyvä jos koko vika ja sen alkamis/korjaus/muutokset ym tiedot olisi alusta asti
tiedossa...
mutta eikös toi ole helppo laitta kuntoon kun on vakkuuavan paikaan löytänyt niin sopii vaan että laitaavat kuntoon
(usein on kyllä syynää ollut että jonkun mielestä ei jotain tarvitse tehdä/asettaa se että ei ole siihen tarvitavaa kalustoa... sitten niitä tulee näitten paikkojen jäljiltä laiteltavaksi...)
olisikohan käynnyt niin että joku vakuutava taxsi varuste asentamo olisi tehnyt reijän johonkin kohtaan ilma kanavia
tiedossa...
mutta eikös toi ole helppo laitta kuntoon kun on vakkuuavan paikaan löytänyt niin sopii vaan että laitaavat kuntoon
(usein on kyllä syynää ollut että jonkun mielestä ei jotain tarvitse tehdä/asettaa se että ei ole siihen tarvitavaa kalustoa... sitten niitä tulee näitten paikkojen jäljiltä laiteltavaksi...)
olisikohan käynnyt niin että joku vakuutava taxsi varuste asentamo olisi tehnyt reijän johonkin kohtaan ilma kanavia
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: 06.3.2007 9:30
Totta puhut taustatiedon merkityksestä, pahoittelut vielä että jäi alkuaikojen taustaa poies ensimmäisestä valitusvirrestäni... Tänne kirjoitellut viestit eivät aina ole kirjallisia mestariteoksia, tulee joskus virheitä eikä aina jaksa/muista/viitsi kovin laveasti kaikkea kertoilla.
Voi olla että ehkä tämä auto on "viheltänyt" heti uudesta asti. Se vaan mietityttää että aika monessa muussakin W203 C:ssä tuo sama ääni on kuulunut lämmityksen kiivaimmassa vaiheessa vaimeampana (sittemmin vaientuen kun puhallus on tasaantunut). Vielä lisättäköön omasta autostani havaintona se, että esim. vastaantulevan kuorma-auton kohtaamishetkellä lämmityksen vislaus vingahtaa ihan kunnolla (paineaalto?).
Tämän tapauksen tai asian kun juurta jaksaen korjaamossa kertoo niin sanovat että laskua voi kertyä eivätkä edes lupaa varmaksi vihellyksen korjaantumista. Niinpä sitten olen kituutellut tähän asti vian kanssa. Mutta kun nyt on toinen peräkkäinen kylmä talvi niin tuo vislaus tekee jo hulluksi. Kahvimaa tuntuisi fiksulta paikalta aiemman hyvän kokemuksen perusteella, sinne vaan on 4 tuntia ajomatkaa meikäläisen perukoilta joten se hieman rajoittaa korjauspaikan valintaa valitettavasti.
Näissä tämän tyyppisissä tilanteissa on sydämessä aina se pelko että korjaamossa kalliinpuoleisella tuntilaskutuksella etsiskellään ongelman aiheuttajaa eikä mitään erikoista tuntuisi löytyvän. Silti lasku pitää maksaa kun työtilaus on vian etsimistä eikä selkeää osan vaihtoa.
Siksipä tänne alunpitäenkin kirjoittelin, toivoen että ehkä jollakulla muulla W203 C:n omistajalla (entisillä tai nykyisillä) olisi jo saman rumban läpikäymisestä kokemustietoa. Kenties joku fakiiri tai guru olisi lukenut asiasta ulkomaisilta sivustoilta ja kertoisi tietoaan eteenpäin. Siten muiden samasta ongelmasta mahdollisesti kärsivien omalla tahollaan ei tarvitsisi erikseen toisistaan tietämättä asiaa selvitellä. Mutta kuten monessa muussakin ongelmatilanteessa usein, niin nytkin tunnun olevan tapaus tyyliin "ei ole vielä tämmöistä vastaan tullutkaan". Odotan kommentteja mielenkiinnolla. Ja kerron kyllä jos vialle vielä joskus löytyy korjaaja!
Voi olla että ehkä tämä auto on "viheltänyt" heti uudesta asti. Se vaan mietityttää että aika monessa muussakin W203 C:ssä tuo sama ääni on kuulunut lämmityksen kiivaimmassa vaiheessa vaimeampana (sittemmin vaientuen kun puhallus on tasaantunut). Vielä lisättäköön omasta autostani havaintona se, että esim. vastaantulevan kuorma-auton kohtaamishetkellä lämmityksen vislaus vingahtaa ihan kunnolla (paineaalto?).
Tämän tapauksen tai asian kun juurta jaksaen korjaamossa kertoo niin sanovat että laskua voi kertyä eivätkä edes lupaa varmaksi vihellyksen korjaantumista. Niinpä sitten olen kituutellut tähän asti vian kanssa. Mutta kun nyt on toinen peräkkäinen kylmä talvi niin tuo vislaus tekee jo hulluksi. Kahvimaa tuntuisi fiksulta paikalta aiemman hyvän kokemuksen perusteella, sinne vaan on 4 tuntia ajomatkaa meikäläisen perukoilta joten se hieman rajoittaa korjauspaikan valintaa valitettavasti.
Näissä tämän tyyppisissä tilanteissa on sydämessä aina se pelko että korjaamossa kalliinpuoleisella tuntilaskutuksella etsiskellään ongelman aiheuttajaa eikä mitään erikoista tuntuisi löytyvän. Silti lasku pitää maksaa kun työtilaus on vian etsimistä eikä selkeää osan vaihtoa.
Siksipä tänne alunpitäenkin kirjoittelin, toivoen että ehkä jollakulla muulla W203 C:n omistajalla (entisillä tai nykyisillä) olisi jo saman rumban läpikäymisestä kokemustietoa. Kenties joku fakiiri tai guru olisi lukenut asiasta ulkomaisilta sivustoilta ja kertoisi tietoaan eteenpäin. Siten muiden samasta ongelmasta mahdollisesti kärsivien omalla tahollaan ei tarvitsisi erikseen toisistaan tietämättä asiaa selvitellä. Mutta kuten monessa muussakin ongelmatilanteessa usein, niin nytkin tunnun olevan tapaus tyyliin "ei ole vielä tämmöistä vastaan tullutkaan". Odotan kommentteja mielenkiinnolla. Ja kerron kyllä jos vialle vielä joskus löytyy korjaaja!
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: 06.3.2007 9:30
Semmoista on ilmennyt pikkupakkasella hieman pidemmillä ajorupeamilla (1½ - 4 h) että toisinaan alkaa puhaltaa tuulilasille viileää ilmaa, kojelautasuuttimista normaalilämpöistä ja jaloille hyvin lämmintä. Tämän ilmiön esiintyessä puhallus EI vihellä! Mikä uskomaton tunne, vislaus on poissa: loistavaa! Mikäs tuossa muuten mutta viileä/kylmä ilmavirta tuntuu ilkeältä kasvoilla samaan aikaan kun jalat paistuvat. Kun ilmiön esiintyessä kokeilumielessä käänsin puhalluksen manuaalina täysin tuulilasille, lämpeni sinne tuleva ilma hissukseen n. 1 minuutin kuluessa normaaliksi (en ajaessa oikein voinut mitata aikaa tarkasti...). Ja vihellys ilmaantui. Sitten automaattiasennolle takaisin kääntämisen jälkeen tuulilasille tuleva ilma taas viilentyi hiljalleen vieden häiriövihellyksen mennessään. Niin vaan piti ajella pipo päässä ja kaulaliina kurkun suojana. Ulkolämpö vaihteli -2...-12'C:n välillä.
Eikös Mersussa kuuluisi tulla suht' samanlämpöistä ilmaa ylös ja alas? Vai onko tässä jokin Hi-Lo -periaate että jalat pidetään lämpöisenä ja tuulilasille puhelletaan viileää? Ainakin tähän asti auto on ollut "tasalämpöinen". Nyt vaan hiljattain muutamalla pidemmällä ajoreissulla on esiintynyt vaihtolämpöistä toimintaa... Tavanomaiset ajorupeamani ovat vajaan tunnin luokkaa, mainittakoon nyt sekin. By-the-way: entisessä kulkupelissäni Toi-Ota Anjoviksessa oli ns. jalkojenpaahtolämmitys, piti kääntää lämmöt täysille jos halusi tuulilasille muuta kuin viileää/kylmää/tosi kylmää (kuitenkin jaloille tuli lämmintä/tosi lämmintä/kuumaa. Siinä oli nähtävästi kiinteä Bi-Level- tai Hi-Lo -toiminto kuten joissain muissakin ajamissani japsiautoissa.
Tulipa kiinnitettyä huomiota C-Mersun lämmityksen manuaalisäätöjä männä päivänä kokeillessani myös siihen, että puhalluksen suuntauksen muutokset tapahtuvat kovin karkeasti tai siis melkein kertalaakista. Suuntausta pitäisi kai pystyä säätämään hyvinkin pikkutarkasti, tässä sitä saa kääntää aika monta pykälää ilman että havaittavaa muutosta ilmenee (kokeilin säätää esim. tuulilasi-asenosta pykälä kerrallaan jalkatilaan suuntausta kohti). Sitten yht' äkkiä ilmavirran kohinan äänensävy huomattavasti muuttuu ja jaloille alkaa virrata reilusti ilmaa. Jotenkin viimeisimmän käänteen myötä kohdistaisin vika-arvausta säätöläppiin. Mutta mikä sitten saa aikaan sen että tuulilasille tulee viileää, kojelautaan lämmintä ja jaloille hyvin lämmintä ilmaa? Hmmm, jokohan taas ollaan yhtä askelta lähempänä ratkaisua lämmityspuhalluksen vislauksen poistossa?
Kevättä odotellessa lumitalven "riemuista" iloiten...
Eikös Mersussa kuuluisi tulla suht' samanlämpöistä ilmaa ylös ja alas? Vai onko tässä jokin Hi-Lo -periaate että jalat pidetään lämpöisenä ja tuulilasille puhelletaan viileää? Ainakin tähän asti auto on ollut "tasalämpöinen". Nyt vaan hiljattain muutamalla pidemmällä ajoreissulla on esiintynyt vaihtolämpöistä toimintaa... Tavanomaiset ajorupeamani ovat vajaan tunnin luokkaa, mainittakoon nyt sekin. By-the-way: entisessä kulkupelissäni Toi-Ota Anjoviksessa oli ns. jalkojenpaahtolämmitys, piti kääntää lämmöt täysille jos halusi tuulilasille muuta kuin viileää/kylmää/tosi kylmää (kuitenkin jaloille tuli lämmintä/tosi lämmintä/kuumaa. Siinä oli nähtävästi kiinteä Bi-Level- tai Hi-Lo -toiminto kuten joissain muissakin ajamissani japsiautoissa.
Tulipa kiinnitettyä huomiota C-Mersun lämmityksen manuaalisäätöjä männä päivänä kokeillessani myös siihen, että puhalluksen suuntauksen muutokset tapahtuvat kovin karkeasti tai siis melkein kertalaakista. Suuntausta pitäisi kai pystyä säätämään hyvinkin pikkutarkasti, tässä sitä saa kääntää aika monta pykälää ilman että havaittavaa muutosta ilmenee (kokeilin säätää esim. tuulilasi-asenosta pykälä kerrallaan jalkatilaan suuntausta kohti). Sitten yht' äkkiä ilmavirran kohinan äänensävy huomattavasti muuttuu ja jaloille alkaa virrata reilusti ilmaa. Jotenkin viimeisimmän käänteen myötä kohdistaisin vika-arvausta säätöläppiin. Mutta mikä sitten saa aikaan sen että tuulilasille tulee viileää, kojelautaan lämmintä ja jaloille hyvin lämmintä ilmaa? Hmmm, jokohan taas ollaan yhtä askelta lähempänä ratkaisua lämmityspuhalluksen vislauksen poistossa?
Kevättä odotellessa lumitalven "riemuista" iloiten...
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4290
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
sitä mieltä että joku läppä vääriin tai rikki niin että toimii väärin/raollaan
(ehkä kasaus jotenkin mennyt pieleen) tai jäykkä liikeinen"jää raolleen"
nyt kun määriytys on tehty
(ehkä kasaus jotenkin mennyt pieleen) tai jäykkä liikeinen"jää raolleen"
nyt kun määriytys on tehty
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Kaapissakin aina välillä puhallin viheltää melko kuuluvasti, kuunnelkaa vaikka
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pcQLylIfgdE[/youtube]
Kakkosteholla ei viihti etes pitää, käypi hermoon pidemmän päälle
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pcQLylIfgdE[/youtube]
Kakkosteholla ei viihti etes pitää, käypi hermoon pidemmän päälle
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje