Lämppärin kotelohelvetti, eroja eri malleissa, paineet?
Lämppärin kotelohelvetti, eroja eri malleissa, paineet?
Tuossa tuli kartanlukijan jalkatilaan tahmeaa vettä - ei hyvä juttu...
Jostain se siis sinne jäähynestettä liruttelee. Arvatenkin kenno rikki. Ja ei ois yhtään intoa rassata linttaa yhtään, ajaa vaan suolakausi pois ja sit paaliin.
No, sattumalta oli yksi s202 purussa tutulla ja menin sinne ihmettelemään millainen operaatio on purkaa se kenno pois.
Onhan siinä sen verran hommaa että ei viitsisi 5 kuukauden takia moista tehdä. Toki talvikuukausia ei ilman lämppärin kennoa voi ajella luonnollisista syistä johtuen.
Nyt on 220 bensa -99 rullasäätöinen toi mistä purettu kenno ja kohde ois 220D -98 rullasäädöllä.
Mahtaako olla eroja nuissa ettei pura turhaan....
Ja aattelin testata koeistaa "uuden" kennon. Paljonkos painetta vesipunppu tuottaa mersussa?
Jostain se siis sinne jäähynestettä liruttelee. Arvatenkin kenno rikki. Ja ei ois yhtään intoa rassata linttaa yhtään, ajaa vaan suolakausi pois ja sit paaliin.
No, sattumalta oli yksi s202 purussa tutulla ja menin sinne ihmettelemään millainen operaatio on purkaa se kenno pois.
Onhan siinä sen verran hommaa että ei viitsisi 5 kuukauden takia moista tehdä. Toki talvikuukausia ei ilman lämppärin kennoa voi ajella luonnollisista syistä johtuen.
Nyt on 220 bensa -99 rullasäätöinen toi mistä purettu kenno ja kohde ois 220D -98 rullasäädöllä.
Mahtaako olla eroja nuissa ettei pura turhaan....
Ja aattelin testata koeistaa "uuden" kennon. Paljonkos painetta vesipunppu tuottaa mersussa?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Re: Lämppärin kotelohelvetti, eroja eri malleissa, paineet?
Paska homma tuollainen kennon vaihto, mutta sitten suoraan tuohon kennon testaukseen...että eipä taida vesipumppu paljoa painetta kehittää, mutta muuten järjestelmässä lie lähelle se paine, mitä paisuntasäiliön korkissa on avautumispaineeksi kerrottu Oisko tommosessa joku 0,8 - 1 bar ?AK47 kirjoitti:.....Ja aattelin testata koeistaa "uuden" kennon. Paljonkos painetta vesipunppu tuottaa mersussa?
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Re: Lämppärin kotelohelvetti, eroja eri malleissa, paineet?
Niinpä. Arvelin että pumppu pumppaisi muutaman metrin korkealle eli noin 0.5bar. Mutta tosiaan vaikka painetta olisi 5 bar niin korkkihan tussauttaa jo kilon korvilla paineet pois.piippu kirjoitti:Paska homma tuollainen kennon vaihto, mutta sitten suoraan tuohon kennon testaukseen...että eipä taida vesipumppu paljoa painetta kehittää, mutta muuten järjestelmässä lie lähelle se paine, mitä paisuntasäiliön korkissa on avautumispaineeksi kerrottu Oisko tommosessa joku 0,8 - 1 bar ?AK47 kirjoitti:.....Ja aattelin testata koeistaa "uuden" kennon. Paljonkos painetta vesipunppu tuottaa mersussa?
Pistin väliaikaisesti työmatkaa varten tulpat letkuihin. Vaihtaa sen kennon sit vaikka viikonloppuna.
Kai toi on laitettava kuntoon ens viikonloppuna - Sen saa varmaan ite nopeemmin vaihettua kun mitä IF saa hirvivahingon korvattua/päätettyä....
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Re: Lämppärin kotelohelvetti, eroja eri malleissa, paineet?
Koskapa valtio kiristää eloamme pakolaisten auttamiseksi, on palautettava paalituomion saanut lintta tieliikenteeseen ja laitettava kuussatku kuusen alle.
Vaihdettiin ensin vaihdelaatikko vanhan 722.602 antauduttua (otettiin tällä kertaa 722.613). Sillä eihän kennon vaihtoa voi aloittaa verryttelemättä.
Sittenhän varmaan sipilöinnin antaman mahtikäskyn (lintoille annettava leima) jälkeen kerkesin ajaa pari sataa kilometria kun toi jäähyneste alkoi vuotaa...
Sinne apparin jalkatilaan tuli litra pari kostuketta.
Purettiin vanha pois ja vuotoa oli havaittavissa eniten menoputken alkupäässä jossa reikä. Kai oli siitä vuotanut eniten. Periaatteessa olisi saanut jatkoaikaa työntämällä letkua syvemmälle pari senttiä. Toisaalta reippaalla paineilmalla näkyi kuplintaa kennon alapään putkiliitoksessa.
No, on se mieltä ylentävää vaihtaa laatikko ja lämppärin kenno autoon jossa leimaa 5kk....
Tosin onpahan nyt ne kaksi eniten työllistävää hommaa mitä lintassa voi olla kokeiltu.
Kai se ensviikolla kansipahvin vaihto tai alapään laakerit paukkuu jotta kaikki menisi oikein.
Tossa kuvaa miltä homma näyttää.
App:lle kiitos lämpimästä tilasta.
Huomatkaa puru lattialla. Toki se imi muutamassa päivässä kaiken muun paitsi rintapellissä olevan äänieristeen hamuaman jäähynesteen.
Kannattaa jättää vaihtamatta jäähyneste ja laittaa mitä sattuu niin saa putket syöpymään sisältäpäin.
Puhjennut putki oli ihan vaalean syöpynyt kuin lasikuulapuhallettu kun vertasi saman ikäiseen vaihtokennoon...
Kiitos kimppikselle molempien remontinkorjuiden päämekanikon tehtävään suostumisesta.
Itsellähän toi ois kestänyt kymmenkertaisen ajan....
Vaihdettiin ensin vaihdelaatikko vanhan 722.602 antauduttua (otettiin tällä kertaa 722.613). Sillä eihän kennon vaihtoa voi aloittaa verryttelemättä.
Sittenhän varmaan sipilöinnin antaman mahtikäskyn (lintoille annettava leima) jälkeen kerkesin ajaa pari sataa kilometria kun toi jäähyneste alkoi vuotaa...
Sinne apparin jalkatilaan tuli litra pari kostuketta.
Purettiin vanha pois ja vuotoa oli havaittavissa eniten menoputken alkupäässä jossa reikä. Kai oli siitä vuotanut eniten. Periaatteessa olisi saanut jatkoaikaa työntämällä letkua syvemmälle pari senttiä. Toisaalta reippaalla paineilmalla näkyi kuplintaa kennon alapään putkiliitoksessa.
No, on se mieltä ylentävää vaihtaa laatikko ja lämppärin kenno autoon jossa leimaa 5kk....
Tosin onpahan nyt ne kaksi eniten työllistävää hommaa mitä lintassa voi olla kokeiltu.
Kai se ensviikolla kansipahvin vaihto tai alapään laakerit paukkuu jotta kaikki menisi oikein.
Tossa kuvaa miltä homma näyttää.
App:lle kiitos lämpimästä tilasta.
Huomatkaa puru lattialla. Toki se imi muutamassa päivässä kaiken muun paitsi rintapellissä olevan äänieristeen hamuaman jäähynesteen.
Kannattaa jättää vaihtamatta jäähyneste ja laittaa mitä sattuu niin saa putket syöpymään sisältäpäin.
Puhjennut putki oli ihan vaalean syöpynyt kuin lasikuulapuhallettu kun vertasi saman ikäiseen vaihtokennoon...
Kiitos kimppikselle molempien remontinkorjuiden päämekanikon tehtävään suostumisesta.
Itsellähän toi ois kestänyt kymmenkertaisen ajan....
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Re: Lämppärin kotelohelvetti, eroja eri malleissa, paineet?
Ainiin, etsi virhe kuvasta.....
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Re: Lämppärin kotelohelvetti, eroja eri malleissa, paineet?
Ja taustalla oleva volkkariAK47 kirjoitti:Ainiin, etsi virhe kuvasta.....