EC-nappula
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 09.11.2007 23:39
- Paikkakunta: Häme
EC-nappula
Mulla on ollu jonkin aikaa 220d -96 ja en tiedä mikä on tuon EC-nappulan merkitys ilmastoinnissa? Voisko joku neuvoo tyhmää jolla ei oo käsikirjaa.
Kiitos
Kiitos
Tervetuloa Mese.fi:n sivustoille.
Muistelisin näin, että kun EC napissa palaa valo, ilmastointi on pois päältä? eli EC nappi on ilmastoinnin on/off nappi. Muuttuuko auton käyntiääni silloin kun painat napista niin, että valo sammuu? En muista, onko tuossa ilmastoinnissa joku "pakkasraja" jolloin ilmastointi ei kytkeydy päälle.
Mikäli olen väärässä, viisaammat korjatkoon.
Muistelisin näin, että kun EC napissa palaa valo, ilmastointi on pois päältä? eli EC nappi on ilmastoinnin on/off nappi. Muuttuuko auton käyntiääni silloin kun painat napista niin, että valo sammuu? En muista, onko tuossa ilmastoinnissa joku "pakkasraja" jolloin ilmastointi ei kytkeydy päälle.
Mikäli olen väärässä, viisaammat korjatkoon.
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
Tuo nappula/ilmastointi kannattaa pitää päällä näin kylmempäänkin aikaan.
Toimii varmemmin vielä ensi kesänäkin. Kyllä se kompura kylmemmilläkin keleillä välillä pyörähtelee, mutta käy vaan pieniä pätkiä.
Toimii varmemmin vielä ensi kesänäkin. Kyllä se kompura kylmemmilläkin keleillä välillä pyörähtelee, mutta käy vaan pieniä pätkiä.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Ilmastoinnin käyttö
Eli onko siis ok pitää ilmastointia päällä talvellakin ja luottaa siihen, että tuo ns .vahti hoitaa sen ettei mitään mene rikki?? Ihmettelen kyllä edelleen tuon merkkivalon logiikkaa, eli kun ei valo pala, niin silloin on päällä. Ei jaksa ymmärtää moista..
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Re: Ilmastoinnin käyttö
kaippa se pääasiallinen syy miksi se on oletusarvoisesti aina päällä on se että se samalla kuivaa sisäänpuhallettavaa ilmaa ja pitää ikkunat kirkkaina.MiMar kirjoitti:Eli onko siis ok pitää ilmastointia päällä talvellakin ja luottaa siihen, että tuo ns .vahti hoitaa sen ettei mitään mene rikki?? Ihmettelen kyllä edelleen tuon merkkivalon logiikkaa, eli kun ei valo pala, niin silloin on päällä. Ei jaksa ymmärtää moista..
Kyllä ne ihan loogisesti toimii, sekä ilmastoinnin että polttoainelämmittimen napit.Ihmettelen kyllä edelleen tuon merkkivalon logiikkaa, eli kun ei valo pala, niin silloin on päällä. Ei jaksa ymmärtää moista..
Ajatteleppas näin: Autossa on ilmastointi ja polttoainelämmitin ja oletusarvona se että ne ovat koko ajan toimintavalmiudessa, kumpikaanhan ei toimi turhaan vaan vain tarvittaessa.
Mikäli jompikumpi halutaan jostain syystä kokonaan pois toiminnasta sen voi tehdä erillisellä napilla jolloin varoitusvalo ilmoittaa poiskytkennästä.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Antaisin ääneni kummallekin mielipiteelle
Nimittäin se punainen väri ei oikein sovi "normaaliasetukselle". Toisaalta kun nappulan nimi on EC eli economy kuten yllä jo kuvattiin, on se economy päällä lamppun palaessa ja niinhän tuo toimii.
Sen verran mesen toteutus on tavallisia käyttäjiä harhaan johtanut että nyttemmin ovat toiminteen muuttaneet, nappula uudistetussa E:ssä onkin A/C ja merkkivalo palaa kun A/C on päällä. "Recommended setting: activate this function (the indicator lamp is lit)"
Mahtaa tulla sekaannusta kun käyttäjäkunta uudistaa kalustoaan.
Tulikohan aiemmissa kommenteissa jo mainittua se että economy asennossa ei myöskään sähköinen lisälämmitin toimi, niissä diisseleissä joissa sellainen on "webaston" sijasta.
Nimittäin se punainen väri ei oikein sovi "normaaliasetukselle". Toisaalta kun nappulan nimi on EC eli economy kuten yllä jo kuvattiin, on se economy päällä lamppun palaessa ja niinhän tuo toimii.
Sen verran mesen toteutus on tavallisia käyttäjiä harhaan johtanut että nyttemmin ovat toiminteen muuttaneet, nappula uudistetussa E:ssä onkin A/C ja merkkivalo palaa kun A/C on päällä. "Recommended setting: activate this function (the indicator lamp is lit)"
Mahtaa tulla sekaannusta kun käyttäjäkunta uudistaa kalustoaan.
Tulikohan aiemmissa kommenteissa jo mainittua se että economy asennossa ei myöskään sähköinen lisälämmitin toimi, niissä diisseleissä joissa sellainen on "webaston" sijasta.
Tervehdys foorumilaiset!ahonen v kirjoitti:Tuo nappula/ilmastointi kannattaa pitää päällä näin kylmempäänkin aikaan.
Toimii varmemmin vielä ensi kesänäkin. Kyllä se kompura kylmemmilläkin keleillä välillä pyörähtelee, mutta käy vaan pieniä pätkiä.
Aluksi pieni esittäytyminen:
Olen 18-vuotias 3.sukupolven mersumies, ja omistanut reilut puoli vuotta '96vm. w202 Mesen (C200)
Ja sitten mieltä pitkään vaivannut kysymys, johon haluaisin vielä varmennuksen:
Kuuluuko tuota ilmastointia pitää päällä talvella/siitä ei siis ole mitään haittaa? Huomasin nimittäin toissa päivänä autoa pestessä, että ilmastoinnin tarkistussilmän lasi oli haljennut..
No jos se tarkistuslasi on tosiaan hajonnut, niin ei siellä kyllä mitään nesteitä enää ole, eli ilmastointi ei toimi. Ja vaikka toimisikin, niin ei siitä ole haittaa, vaikka pitää talvellakin "päällä", eli niin että EC-napissa ei pala valo. Ei se kompura käynnisty jos ulkoilman lämpötila on riittävän kylmä. Olikos se raja jotain muutama plus-aste. Tosin sehän on suositus, että ilmastointia käytettäisiin vaikka parkkihallissa jonkun aikaa muutaman kerran talven aikana.
kehottaisin antaa sen pienen punaisen lampun antaa palaa|Teemu| kirjoitti:Kompura kyllä pyörii ja ainetta näyttää olevan, tosin kuplinta on ehken lisääntynyt sitten kesän. Kai sieltä sitten voi hiljalleen kylmäaineet karata?
Ihmettelen vaan mikä on saanut sen tarkistussilmän lasin halkeamaan yht'äkkiä..
turha sitä kompuraa pyörittää
c180 t
Mie olen ainaki poltellu talven sitä valoa ja vielä näin kesälläkin silloin kun ei ole tarvetta kylmälle ilmalle. Siitä nyt mitään iloa ole että kompuralla kylmennetään ilma kylmäksi ja samaan aikaan samaa ilmaa lämmitetään lämmityslaitteella =)
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
eipä se kylmennä ilmaa jos säätimissä on lämmitys päällä. kyseistä toimintoa ei siis ole mersuinsinööri systeemiin kehittänyt kuten esim 90 luvun lopun volkkareissa on.
ts. kompura ei mene päälle jos pyyntinä on lämmintä ilmaa! Miten lie sitten kuivaustoiminto päällä ollessaan... Siitä en tiedä, eiköhän se käynnistä sillon kylmennyksen. Muta sekin pitää erikseen pyytää.
ts. kompura ei mene päälle jos pyyntinä on lämmintä ilmaa! Miten lie sitten kuivaustoiminto päällä ollessaan... Siitä en tiedä, eiköhän se käynnistä sillon kylmennyksen. Muta sekin pitää erikseen pyytää.
Viimeksi muokannut Sergey, 02.7.2012 12:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Tämä tuli huomattua myös työmaan sprintterissä...tähtikuljettaja kirjoitti:Antaisin ääneni kummallekin mielipiteelle
Sen verran mesen toteutus on tavallisia käyttäjiä harhaan johtanut että nyttemmin ovat toiminteen muuttaneet, nappula uudistetussa E:ssä onkin A/C ja merkkivalo palaa kun A/C on päällä. "Recommended setting: activate this function (the indicator lamp is lit)"
Mahtaa tulla sekaannusta kun käyttäjäkunta uudistaa kalustoaan.