Profiili oli lähtenyt kävelemään, ilmeisesti pienen hiljaiselon vuoksi, joten piti oikein rekisteröityä uudelleen.
Talvi tulee ja niin tulen minäkin kysymykseni kanssa ulos kaapista.
Ajankohtaisena Eberspächerin (jälkiasenteinen) sähkökytkentä (lähinnä tuon ohjauksen osalta) tuohon omaan s202 ( vm. 98 ) kulkineeseen. Ilmastointi kun on (au)tomaatti, niin tietoa ei lämmitin + tomaatti-ilmastointi -yhdistelmästä tahdo löytyä riittävästi. Kysytään sitä siis raadilta, josko jollain olis lyödä faktaa pöytää niin että heikompaa hirvittää.
Ilmastoinnin ohjausboksin perässä oleva isompi on 29 nastainen. Liitin ei ole täyteen johtomäärään johtotettu varsinkaan jo aiemmin esille tulleen nastan nro 26 osalta. Tähän ko. nastaan olen lukenut, että herätesignaalia on ehdotettu. Eberin ohjaukseen laitan näin alkuvaiheessa modulikellokytkimen.
Kysymys kuuluukin, mitä tietoa Eberiltä pitää kytkeä ja mihin? Hakusassa on ns. "oikea oppinen" kytkentä, johon ei kuulu repullista rosvoliittimiä ja toista repullista ylimääräisiä releitä.

Vesikierron kytkin foorumilta poimimieni vinkkien perusteella seuraavasti (veden kulkusuunnassa): närhen munat -> auton sähköinen kiertovesipumppu -> Eberin kiertovesipumppu -> koneen vesipumpun y-haara. Alkuperainen asennussarja taitaa ohjeistaa laittamaan lämmittimen vasta koneen jälkeen, suoraan sisäkennolle menevään linjaan (ohjaustehostajan tienoolle), mutta siihen tarvittaisiin mukavasti putkipajassa taivutellut asennussarjat. Unohdin ne. Nyt sähköiset vesipumput ovat siis sarjassa. Wihurin mukaan Eberin pumppu ei vastusta kiertoa niin, että siitä olisi haittaa vesikierrolle silloin kun Eberin pumppu ei pyöri ja auton oma pumppu liikuttelee vettä. Näinhän tapahtuu mm. ajon aikana. Nythän tarvittaisiinkin tuo auton oma sähköinen vesipumppu saada tulille (ja puhallin puhaltamaan) silloin kun esilämmitetään konetta Eberillä. Oletan, että oikealla kytkennällä kaikki tämä on tehtävissä ihan ilmastoinniin niin käskiessä.
Normaalisti manuaalitilanteessa Eberihän antaa erilliselle, sisäpuhaltimelle menevälle releelle ohjauksen, joka kytkee puhaltimen päälle silloin kun kiertovesi on lämmennyt +30 asteeseen. Tämä tieto ei taida kuitenkaan tässä tapauksessa riittää vaan ilmastoinnin paneeli pitäisi saada hereille heti kun lämmitin käynnistetään. Taikanappula "Rest" on ollut esillä tässä tilanteessa...

Kysykää, kommentoikaa. Kiitos ja kumarrus jo etukäteen.