Tehoton lämmityslaite
Lämmityslaitteen kennoa on nyt puhalleltu paineilmalla vastavirtaan - on vaan sellaisessa paikassa... ja KL kuvaston mukaan tiheä kuin mikä! Sisäpesu saa jäädä leudommille kelille, kun tuo painevesi jäätyy muoviletkuun tuolla pihalla. Miten on, missä asennossa Luokyio tapaat pitää lämppärin säädintä, jos ylös l. tuulilasiin on klo 12 ja alas klo 6 kun saat niin hyvät tehot ulos l. pankkitermein "keskittäminen auttaa" vai auttaako?
Kiitos HMV! Monesti näet voisi "vikaa" etsiä helpommallakin tavalla ! Olen käytellyt asentoa klo 1 tai 2 ja ihmetellyt lämpötiloja jalkopuolessa. Saksalainen ajattelu, samoin lämmönjako, poikkeaa näemmä itämaisesta ja vaatii rohkeaa kokeilua! Nyt panostetaan alapäähän myös autoillessa ja tutkaillaan lämpiääkö emäntä etupenkillä!
Täällä taas on säätimet vaaka-asennossa pääsääntöisesti, paitsi jos on ikkunat jäässä lähtiessä, niin sitten ensimmäiset pari kilometriä suoraan ylöspäin tohottamassa.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Ajelin kanavien ulkopuolisen puhdistelun (paineilmaa 6-10 bar kanavista vastavirtaan) ja HVM:n oppien mukaan (säädin klo 5, nopeus 3) maantietä n. 50km -15 pakkasessa ja digitaalilämpömittarin anturi jalkopään lämpökanavassa, josta tuli +62,5 astetta lämmintä, kun kone kiersi uudella termarilla +87 (n.90% peitepahvi maskin takana). Lämppärin teho tuntui kohtuulliselta ja ikkunat pysyi sulana! Kiitos vinkeistä - asia oli monen osatekijän takana ja lämmitettävä massa on jokatapauksessa suuri. Palataan/testataan, kun pakkanen on -25, josko lämpiää!
Termari
Enpä enää muista enää tarkkoja lukemia, mutta vanha Wahler (87) avautui ja pysyi auki pitempään l. se ei ollut toiminnaltaan tarkka eikä muutenkaan seurannut nopeasti lämpötilan muutosta, josta seurasi noin 5 asteen alempi käyntilämpötila moottorissa ja se tuntui.
Termostaatti siis vuotaa kaasunsa ulos vuosien mittaan eli laiskistuu ja kuuluu mielestäni myös ns. vaihdettaviin kulutusosiin!
Vanha oli 13v. / 250tkm
Termostaatti siis vuotaa kaasunsa ulos vuosien mittaan eli laiskistuu ja kuuluu mielestäni myös ns. vaihdettaviin kulutusosiin!
Vanha oli 13v. / 250tkm
Re: Termari
EN ole termaria vieklä tähän malliin vaihtanut mutta edelliseen välppääni onnistuin sen ensin laittamaan just väärin päin (tosin se oli eri merkki). Noh, ei muuta kuin homma uusiksi. Liekö tässä loogisin tapa on asentaa se väärinpäin tai joko on germaani niin viisastunut että se olisi fyysisesti mahdotonta ?Hannu II kirjoitti: Enpä enää muista enää tarkkoja lukemia, mutta vanha Wahler (87) avautui ja pysyi auki pitempään l. se ei ollut toiminnaltaan tarkka eikä muutenkaan seurannut nopeasti lämpötilan muutosta, josta seurasi noin 5 asteen alempi käyntilämpötila moottorissa ja se tuntui.
Termostaatti siis vuotaa kaasunsa ulos vuosien mittaan eli laiskistuu ja kuuluu mielestäni myös ns. vaihdettaviin kulutusosiin!
Vanha oli 13v. / 250tkm
Tämä on 220 CDI. TUossa aamulla tutkailin niin ajoin 15 kilometriä, aikaa noin 20 min ja mittari näytti 50 astetta. Kai se nopeammin pitäisi lämmitä ja kuumemmaksi ?dealer kirjoitti:Millä koneella Al_Mcroyn ajokki on ?
Jos se on CDI niin termaria ei saa väärinpäin paikalleen ihan vähästä kummasta .
Saksantermari saattaa olla 87, suomimalli on 92.
Siinäpä se vika olikin. Termari on tosiaan kotelomallia (87 asteinen) eikä voi laittaa väärinpäin mutta uuden termarin vaihdettua nousee lämpö nyt 80 asteeseen. Lieköhän tuolla vaikutusta päästöihin ja kulutukseen kun kai kone nyt käy kuumempana ??? Tai taitaa olla marginaalinen vaikutus...Al_Mcroy kirjoitti:Täytyypä tarkkailla miten se nyt toimii. Tuossa toissa iltana ajelin 20 kilometriä ja se kesti noin puoli tuntia ja silti lämpö oli noin. 65 joten kylläpä se taitaa vahvasti viitata siihen että risa on. Eiku pukille.
Auto W202 220D -vm.93 Ilmastointi - saksantuonti.
Ongelmana on semmonen että ei puhalla jaloille olleskaan vaikka kuinkaa ruuvvaa siitä puhallus-suunnan valinta nuppia. Muut asennot/suunnat pelaa kyllä aivan normaalisti mutta jaloille ei mitään.
Eli vika on ilmeisesti jossain siellä kojelaudan sisällä missä ne läpät liikkuu ja ohjailee ilmavirtaa erisuuntiin.
Onko kellään hyviä vinkkejä mistä kannattais lähteä liikkelle? Irrottaa tuulilasi,takakontin kansi ja takapenkin selkänoja? Vai mistä kannattaa lähteä liikenteeseen ?
Ongelmana on semmonen että ei puhalla jaloille olleskaan vaikka kuinkaa ruuvvaa siitä puhallus-suunnan valinta nuppia. Muut asennot/suunnat pelaa kyllä aivan normaalisti mutta jaloille ei mitään.
Eli vika on ilmeisesti jossain siellä kojelaudan sisällä missä ne läpät liikkuu ja ohjailee ilmavirtaa erisuuntiin.
Onko kellään hyviä vinkkejä mistä kannattais lähteä liikkelle? Irrottaa tuulilasi,takakontin kansi ja takapenkin selkänoja? Vai mistä kannattaa lähteä liikenteeseen ?