Tehoton lämmityslaite
Tehoton lämmityslaite
Ostin hiljan C220 Sportin (vm.94) ja nyt pakkasilla olen huomannut, että lämmityslaite on suoraastaan surkea. Oikeastaan kaksi asiaa: Puhallin saisi olla mielestäni tehokkaampi ja toiseksi puhallusilma ei ole tarpeeksi kuumaa, kun ei meinaa auto lämmetä. Tiedän, että lämmityslaite ei ole mersujen vahvin puoli mutta jonkinlaista tasoa kuitenkin odottaisin. Olen ajatellut, että luultavasti kennot ovat vähän tukossa ja aikomus on aivan ensiksi putsata ne. Mutta mitähän tekisi tuolle alitehoiselle puhaltimelle?? Autossa ei ole ilmastointia, joten siellä ei vissiinkään ole sisäilma suodatintakaan, joka voisi olla tukossa (en ole tosin vielä tarkistanut)..
Olen ajellut aika paljon E 200D (vm.93) ja siinäkään lämppäri ei ole loistava verrattuna vaikkapa moniin japsi autoihin. Sekin on kuitenkin pari pykälää parempi kuin C:ssä; siinä kun pistää lämppärin täysille niin kohtuudella tarkenee myös kovemmilla pakkasilla. Yleensähän sanotaan, että bensa autot lämpenevät dieseleitä paremmin, mutta eipä näytä pitävän paikkansa. Vai onko C:n lämppäri ihan oikeasti sieltä??
Olen ajellut aika paljon E 200D (vm.93) ja siinäkään lämppäri ei ole loistava verrattuna vaikkapa moniin japsi autoihin. Sekin on kuitenkin pari pykälää parempi kuin C:ssä; siinä kun pistää lämppärin täysille niin kohtuudella tarkenee myös kovemmilla pakkasilla. Yleensähän sanotaan, että bensa autot lämpenevät dieseleitä paremmin, mutta eipä näytä pitävän paikkansa. Vai onko C:n lämppäri ihan oikeasti sieltä??
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Olettaisin kyllä olen kuitenkin sen raitisilmapuhdistimen olevan tukossa, ellei sitten ole joku vaihtanut puhaltimen moottoria ja se pyörii nyt väärinpäin.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Nostellaanpa vanhaa aihetta esiin.
Mikäs se maksaa kun eukon C on -20 povorin pakkasilla "lämmin" kuin hevostalli? Onko kyseessä ominaisuus, vai tuleeko kyseeseen vika? Autoon on vaihdettu "närhenmunat", syyläri, nesteet ja lämmönsäätäpaneeli. Kone käy normaalilämmöissään, termarissa ei vika ole. (uusittu sekin)
Onko -94 C:ssä raitisilmasuodatin, joka olisi tukossa ja estäisi ilman kulkua, vai onko mallissa yksinkertaisesti tehoton lämmityslaite silmälläpitäen Suomen talvea?
Mitenkäs muut tarkenee wannabe- avansiksissaan?
Ps. Ladassa meinasi tänää tukehtua kuumuuteen, mutta siinä onkin kuparinen lämmityslaitteen kenno, toisin kuin näissä halvemmilla kustannuksilla tuotetuissa bulkki-mersuissa.
Mikäs se maksaa kun eukon C on -20 povorin pakkasilla "lämmin" kuin hevostalli? Onko kyseessä ominaisuus, vai tuleeko kyseeseen vika? Autoon on vaihdettu "närhenmunat", syyläri, nesteet ja lämmönsäätäpaneeli. Kone käy normaalilämmöissään, termarissa ei vika ole. (uusittu sekin)
Onko -94 C:ssä raitisilmasuodatin, joka olisi tukossa ja estäisi ilman kulkua, vai onko mallissa yksinkertaisesti tehoton lämmityslaite silmälläpitäen Suomen talvea?
Mitenkäs muut tarkenee wannabe- avansiksissaan?
Ps. Ladassa meinasi tänää tukehtua kuumuuteen, mutta siinä onkin kuparinen lämmityslaitteen kenno, toisin kuin näissä halvemmilla kustannuksilla tuotetuissa bulkki-mersuissa.
Kyllä se kylmältä tuntuu tuo minunki C 200. Nytki ollu muutaman päivän semmoset -25 celsiusta niin ohan se kylmä. Hrrrrrr! Paksut villakintaat käessä pittää ajella. Termostaattiki on vaihettu melko hiljattain ettei siinäkään vikaa pitäis olla. No onneksi se pekka pouta on luvannu lauhempaa keliä piakkoin.
No eihän näihin nyt tyystin palellu, mutta lämpeneminen ottaa tunnin ajosuoritteen.longjohn kirjoitti:Kyllä se kylmältä tuntuu tuo minunki C 200. Nytki ollu muutaman päivän semmoset -25 celsiusta niin ohan se kylmä. Hrrrrrr! Paksut villakintaat käessä pittää ajella. Termostaattiki on vaihettu melko hiljattain ettei siinäkään vikaa pitäis olla. No onneksi se pekka pouta on luvannu lauhempaa keliä piakkoin.
Pystylyhdyssä istuu jätkät munasillaan siinä vaiheessa kun C-kuski kääntää puhaltimen neloselta kakkoselle.
Kekkonen?
Kommentti on kuin suoraan c*i -mersun omistajan suusta.No eihän näihin nyt tyystin palellu, mutta lämpeneminen ottaa tunnin ajosuoritteen.
En ole bensa-seetä kovassa pakkasessa kokeillut niin että auto olisi lähtiessä kylmä mutta mielestäni kohtuudella pitäisi pärjätä.
Jos raitisilmasuodatin on, se on siellä vänkärin jalkotilassa.
Ilmastoimattomassa -94:ssä ei taida olla, tarkista kuitenkin.
Jos ei tule lämmintä ilmaa niin todennäköisesti on juuri tuo raitisilmasuodatin tukossa.
Omaan vaihdoin pari viikkoa sitten ja isän autoon tällä viikolla.
Minulla ei ole ilmastointia, mutta suodatin löytyy.
Kl-varaosien hinnastossakin on omat suodattimet ilman ilmastointia olevalle ja ilmastoidulle, hinnat 17€/30€.
H*lvetin p*skaset (=tukossa)suodattimet oli molemmissa, mutta nyt uudella suodattimella tulee lämmintä ilmaa aivan eri lailla.
Omaan vaihdoin pari viikkoa sitten ja isän autoon tällä viikolla.
Minulla ei ole ilmastointia, mutta suodatin löytyy.
Kl-varaosien hinnastossakin on omat suodattimet ilman ilmastointia olevalle ja ilmastoidulle, hinnat 17€/30€.
H*lvetin p*skaset (=tukossa)suodattimet oli molemmissa, mutta nyt uudella suodattimella tulee lämmintä ilmaa aivan eri lailla.
Eiköhän se sieltä löydy, kyllä mulla ainakin on, ja kyseessä ilmastoimaton C -94.HVM kirjoitti:kurkkaan onko autossa suodatin.
Puhalluksen lämpö tosin on jopa häiritsevissä määrin sidoksissa moottorin kierroslukuun, tyhjäkäynnillä puhallus semmosta haalean-viileätä, taitaa vesi kiertää hiukan hitaanlaisesti..
-jukka
W202 C180 automaatti -94
W202 C180 automaatti -94
Nyt suoritetaan se luvattu näyttävä comeback:HVM kirjoitti:HVM kirjoitti: Palaan tähän aiheeseen kuvan kera.
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... sutari.jpg
Puolet siemensiilon sisällöstä putosi vänkärin jalkatilaan kun avasin sen kannen, mutta kyllähän tuollakin määrällä tarkka mies yhden 100Ha koivikkoa kylvää.
C:ssä taitaa siis olla vakiovarusteena raitisilmasuodatin. Kurkatkaa hyvät ihmiset mitä sinne apukuskin jalkatilaan kuuluu.
Ps. Nyt puhaltaa, en laita uutta suodatinta paikoilleen kuin vasta keväällä.
Re: Tehoton lämmityslaite
Mulla oli lämmityslaitteen puhaltimen säätövastus rikki. Ei toiminut kuin pienin nopeus. Käytin varmuuden vuoksi testerissä. Nyt riittää lämpö ja puhallus. 20 asteen pakkasessa riittää puolet puhallinnopeudesta.
Jostain -94/95 alkaen jokaisessa Ceessä on raitisilmasuodatin ja vanhemmissakin jos on ilmastointi.C:ssä taitaa siis olla vakiovarusteena raitisilmasuodatin. Kurkatkaa hyvät ihmiset mitä sinne apukuskin jalkatilaan kuuluu.
Ilmastoidussa aktiivihiili, ilmastoimattomassa paperi ja nämä käyvät toistensa paikalle.
wiimax.fi
Onkohan tuossa saksan tuonnissa, 1,8 vm.-94 /bensakone ilman tuloilman suodatinta, pienempi läppärin kenno, kun ei jaksa työntää kuumaa ilmaa - lämmintä kylläkin.
Jostain luin, että siinä on termostaattiohjattu lämmityslaite (missähän on se lämpöä mittaava anturi?). Moottorin lämmöt on kyllä +85 astetta ja uusi termari ja nesteet. Kun pakkanen laski -15 asteeseen - 25 :sta alkoi pärjätä.
Mitähän muuten ne kuulut ns. "pässin kivekset" oikein mesessä tekevät?
Jostain luin, että siinä on termostaattiohjattu lämmityslaite (missähän on se lämpöä mittaava anturi?). Moottorin lämmöt on kyllä +85 astetta ja uusi termari ja nesteet. Kun pakkanen laski -15 asteeseen - 25 :sta alkoi pärjätä.
Mitähän muuten ne kuulut ns. "pässin kivekset" oikein mesessä tekevät?
Tohtisitko tarkistaa asian ? Muuten se ei selviä varmuudella.Onkohan tuossa saksan tuonnissa, 1,8 vm.-94 /bensakone ilman tuloilman suodatinta
Kenno ja muutenkin lämmityslaite on sama suomi- ja tuontiautoissa.
Niitä ohjataan lämmönsäätöpanelilla ja ne säätelevät nesteen kulkua kennolle sen mukaan kuin halutaan.Mitähän muuten ne kuulut ns. "pässin kivekset" oikein mesessä tekevät?
Viat niissä imp... eikun ilmenevät niin että lämmityslaitteesta tulee liian kuumaa.
wiimax.fi
Tuossa syksyllä mesen hankinnan jälkeen, kun ihmettelin ilmanvaihdosta sisääntunkevien havunneulasten(edellinen omistaja) ja koivunsiementen (omaperäisiä) hirvittävää määrää ja niiden rajoittamista ja sittemmin, kun selvittelin sisään valuvan sadeveden kulkua, olen aukaissut sen reijitetyn peitepahvin ja kanavistoa.
Poistin silloin pätkän ilmakanavaa ja imuroin oven puolelta kanavan puhaltimen seudun sekä vastaavasti toiseensuuntaan kanavan. En keksinyt alkuperäissuodatinta tai paikkaa, johon sen olisin itse suodatinkankaasta rakentanut. Olin ennen sitä tutustunut hajoittamolla ilmastoitimallin suodatinsysteemiin ja MB piirimyyjällä ei ilmastointimalleissa käytettäviin suodatinkasetteihin, jotka kummatkin vaihdetaan alaspäin, kun peitepahvi on ensin irroitettu. Ihmettelen siis, mikä ihme ja missä kuristaa lämmintä ilmaa tai sen tuottoa - tuloilman termostaattisäädinkö vai onko sellaista?
Poistin silloin pätkän ilmakanavaa ja imuroin oven puolelta kanavan puhaltimen seudun sekä vastaavasti toiseensuuntaan kanavan. En keksinyt alkuperäissuodatinta tai paikkaa, johon sen olisin itse suodatinkankaasta rakentanut. Olin ennen sitä tutustunut hajoittamolla ilmastoitimallin suodatinsysteemiin ja MB piirimyyjällä ei ilmastointimalleissa käytettäviin suodatinkasetteihin, jotka kummatkin vaihdetaan alaspäin, kun peitepahvi on ensin irroitettu. Ihmettelen siis, mikä ihme ja missä kuristaa lämmintä ilmaa tai sen tuottoa - tuloilman termostaattisäädinkö vai onko sellaista?
"A good idea", tuo kuulostaa ko. tapauksessa tosi järkevältä: kennossa tulopuolella metsäpuolen "evästä".
Saako sitä töhkää pois kennon pinnasta puhallinkanavasta imurinletkulla imemällä tai paineilmalla vastavirtaan puhaltamalla kojetaulun johonkin suuttimeen, kun on aukaissut tulokanavan sieltä puhaltimen lähistöltä vai pitääkö ryhtyä kojetaulun purkuun? Onkohan kenno pahassakin paikassa kojetaulun uumenissa? Liottaakin voisi jollain ?
Saako sitä töhkää pois kennon pinnasta puhallinkanavasta imurinletkulla imemällä tai paineilmalla vastavirtaan puhaltamalla kojetaulun johonkin suuttimeen, kun on aukaissut tulokanavan sieltä puhaltimen lähistöltä vai pitääkö ryhtyä kojetaulun purkuun? Onkohan kenno pahassakin paikassa kojetaulun uumenissa? Liottaakin voisi jollain ?
Ilmastoimaton -94 C 220 pentsiini, lisävarusteena ruksittu raitisilmasuodatin (vaihdettu viimeksi pari kuukautta sitten). Puhallin aina ykkösasennossa, lämpörullat keskiasennossa, eikä tule kylmä (viimeksi eilen -25 asteessa testattu). Sitä varten näissä on tuo lämmityslaiteautomatiikkasysteemihimmeli, ettei siihen tarvitse ikinä puuttua.
Viimeksi muokannut luokyio, 10.2.2007 22:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Mitäs arvelet, missä putkessa tukos voisi olla. Todennäköistä olisi epäillä jotain venttiiliä/ säädintä , jossa nesteen virtaama olisi ollut rajoitettua/esteellistä. Nestehän tulee kiertopumpulta "kiveksille" ja siitä eteenpäin ...mihin?
Toki korkeita konekierroksiakin pitää kokeilla tarvittaessa , mutta kun tämä oman pään sisässä tehtävä ongelmanratkaisu kiihottaa ja mahdollinen tukoskin on aukaistava, jos siihen päädytään! Lämmitysjärjestelmä olisi vain ensin eristettävä jäähdytysjärjestelmästä ja pestävä paineella vastatavirtaan -virtaisikohan nesteet vai panisiko säädinjärjestelmä vastaan virtausta jossain venttiilissä? Toinen tapa on toki purkaa ongelmakohta... jos mahdollista?
Toki korkeita konekierroksiakin pitää kokeilla tarvittaessa , mutta kun tämä oman pään sisässä tehtävä ongelmanratkaisu kiihottaa ja mahdollinen tukoskin on aukaistava, jos siihen päädytään! Lämmitysjärjestelmä olisi vain ensin eristettävä jäähdytysjärjestelmästä ja pestävä paineella vastatavirtaan -virtaisikohan nesteet vai panisiko säädinjärjestelmä vastaan virtausta jossain venttiilissä? Toinen tapa on toki purkaa ongelmakohta... jos mahdollista?
Huomenet! Luokyio kehui lämmityslaitteensa toimivan mainiosti myös -25 asteessa! Olen siis lähdössä aukomaan paikkoja, josko saisin kennoa aukaistua tulokanavan kautta, koska epäilen kennon ulkopuolista roskaantumista. Samalla voitelen puhaltimen laakerit! Puhallusteho kanavista ei vastaa läheskään palstalla lukemiani : "hattu lentää päästä 4-teholla". Roska kun pakkautuu vain tiukempaan virtauksen kasvaessa. Saapas nähdä mitä sieltä löytyy! Luokyio mainitsi lisävarusteena itse ruksitun (???) suodattimensa, miten lie toteutettu - olisi enemmän kuin paikallaan! Katselin venäjän poikien räjäytyskuvia, joissa kenno näyttää olevan keskellä kojetaulua, "ajosuunnassa", toivottavasti saan kontaktin siihen!
Siis ruksiminen tarkoitti vain sitä, että ensimmäinen omistaja on valinnut lisävarusteena raitisilmasuodattimen. Näissä alkupään malleissa kun se ei vielä ollut vakiovaruste. Kunhan se ei ole tukossa, niin kyllä ilman pitää kabiinissa riittää ykköstehollakin.Hannu II kirjoitti:Luokyio mainitsi lisävarusteena itse ruksitun (???) suodattimensa, miten lie toteutettu - olisi enemmän kuin paikallaan!
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D