w124 automaatti ilmastointi

Vastaa Viestiin
sviljamaa
korjauskehotettu
Viestit: 170
Liittynyt: 08.1.2008 18:24
Paikkakunta: Raahe

w124 automaatti ilmastointi

Viesti Kirjoittaja sviljamaa »

Eli kompura ei suostu lähteen päälle... Auto oli ennen m103 koneella ja tialla on om606. Kaikenlaiset testit oon tehny ja sähkökuvia tutkinu, ainoa heittävä arvo oli kompuran nopeusanturi (860ohm). Ei vaan vihtis alakaa vaihtaan vielä ennenku ihan varma että vika tossa.

Semmonen tuli mieleen että voiko vaatia Diesel mallista ton AC releen? Koska jossain sivulla oli maininta että moottorin kierroslukutieto ois noin bensassa noin 9v ac ja dieselin 3v ac?

Monta iltaa tuon kans paininu ja ei vaan löydy loogista selitystä miks ei kyke päälle.. :roll: :wink:
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3410
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Onko järjestelmässä varmasti tarpeeksi ainetta? Kompura ei kytke päälle jos litkut liian vähissä.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Mikä tuo myös painekytkimen/anturin vikakohteeksi, jonka se tarvitsee että voi tietää saako lähteä käymään.

Onko kattoluukulla? Siinä tulee jonkin verran lisähiluja ilmastointiin jos on.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
sviljamaa
korjauskehotettu
Viestit: 170
Liittynyt: 08.1.2008 18:24
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja sviljamaa »

On tarpeeksi ainetta. Molemmat kuvaimessa olevat anturit on uusia ja mitattu että toimii. Lähinnä uskon tän liittyvän tohon dieselöintiin. Muuttuneita osia on nyt moottorin kierrosluku anturi ja kompura diisseli motin kyljestä(eli samalla vaihtui myös kompuran nopeus anturi)
sviljamaa
korjauskehotettu
Viestit: 170
Liittynyt: 08.1.2008 18:24
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja sviljamaa »

Mitäs lisä sähköjä tulee kattoluukun myötä? :shock:
sviljamaa
korjauskehotettu
Viestit: 170
Liittynyt: 08.1.2008 18:24
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja sviljamaa »

Mitäs lisä sähköjä tulee kattoluukun myötä? :shock:
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Kabiinin painetta sielä taidettiin tarkkailla, taisi olla vanhemmissa hanskalokeron takana se ja uuemmissa katossa siinä vieressä mistä ohjaillaan luukun toimintaa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
sviljamaa
korjauskehotettu
Viestit: 170
Liittynyt: 08.1.2008 18:24
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja sviljamaa »

Ahaa, sähkökuvissa ei oo semmosta vielä näkyny, mutta eihän nuo aivan täydellisiä kuvia aina ookkaan. :roll: ethän vaan meinaa sitä sitä yhtä ja samaa asiaa, eli imumoottori+ sisälämpö anturi?moottori hanskalokeron takana ja anturi siinä katossa.

Tein vähä selvittelyä Kl varaosista ja tuo AC rele mikä mulla on, kuuluu ainoastaan bensa malleihin. :!: pitää koittaa varmaan kakkos auton ac relettä se on sentään dieselistä. Vähän napajärjestystä joutuu muuttamaan releen pitimessä.

Tuntus että jollakin ois tiedossa nää hommat?
Vai onko kaikki dieselöijät jättäny AC n pois käytöstä?
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Aa, saattoi olla juurikin tuo imumoottori+anturikin. Pitkälti muistin varassa kaikki.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
sviljamaa
korjauskehotettu
Viestit: 170
Liittynyt: 08.1.2008 18:24
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja sviljamaa »

Siirsin kakkos autosta nyt ton releen ja nyt ilmastointi on kokoajan päällä riippumatta lämmönsäätö rullan asennosta.. :lol: ilmastointi releen pitäisis kytkeä AC päälle kun sisäyksiköltä tulee maadoitus nastaan 10. Mittailin tossa nastaa 10 runkoa vasten, ja sinne tulee 70-470 ohmia( arvo muuttuu kun säätää lämpötilaa sisältä). Mutta missään vaiheessa maadoitus ei katkea kokonaan... :twisted: kai se pitää niin toimia että välillä tippuu kompura pois ku On tarpeeksi kylmä?

Viihtiskö kukaan mittailla mitä arvoja tulee toimivassa järjestelmässä? :help: :toks:
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1642
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Toimiiko höyrystimen lämpötila-anturi tai onko se kytketty?
Höyrystin ei saa mennä jäähän, koska silloin ei ilma kulje läpi.

Onko imulinja eli paksumpi letku kompuralle jäätävän kylmä eli kylmäainetta tarpeeksi?

(kyllä, ylempänä luki että ainetta on tarpeeksi, mutta onko vieläkin...)
sviljamaa
korjauskehotettu
Viestit: 170
Liittynyt: 08.1.2008 18:24
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja sviljamaa »

Sitäpä en ole vielä mitannut. Pääasiassa keskittyny noihin mitä on järjestelmässä muutettu :roll: pitää tutkia kuvia illalla että missäs semmonen on...

Ainakin viimeksi kun kopeloin niin oli jäätävän kylmä mutta tarkastetaan. :arrow:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 lämmitys, ilmastointi”