Lämppärin puhallin hyytyi !!!!!!!!! MB 300 TE vm. -90
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 03.3.2011 19:56
Lämppärin puhallin hyytyi !!!!!!!!! MB 300 TE vm. -90
Morjens,
eli 300 TE vm.1990.
Puhallin hyytyi syystä tahi toisesta olisiko apua täältä ?
siin on automaatti ilmastointi.
en tiä liittyykö siihen mitenkään seuraava oire mutta varmuudeksi laitan. Eli paikallaan ollessa moottorin lämmöt nousee aika hätäseen ja sitä ei ennen ole tehnyt.
ja sulakkeet katoin ellei sitten ole salasulakkeita jossain ihmepaikassa kuten ylivirtasuojan sulakkeet oli piilotettu .
Kiittäen Liitonmies
eli 300 TE vm.1990.
Puhallin hyytyi syystä tahi toisesta olisiko apua täältä ?
siin on automaatti ilmastointi.
en tiä liittyykö siihen mitenkään seuraava oire mutta varmuudeksi laitan. Eli paikallaan ollessa moottorin lämmöt nousee aika hätäseen ja sitä ei ennen ole tehnyt.
ja sulakkeet katoin ellei sitten ole salasulakkeita jossain ihmepaikassa kuten ylivirtasuojan sulakkeet oli piilotettu .
Kiittäen Liitonmies
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 03.3.2011 19:56
sulakkeet
tarkastettu ja ehjiä olivat.
Hiilet löytyy varmaan "helposta" paikasta ?
Hiilet löytyy varmaan "helposta" paikasta ?
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Virallinen vaihtoehto taitaa purattaa kojelaudan. Epävirallinen purattaa tuulilasin pyyhkijäsysteemin ja menee vingulla/puukolla/paineilmataltalla tms. sisään siitä moottorin kotelosta ja paikkaa kotelon jollain tiivistemassalla lopuksi.
Itselläkin oli moottori vähän aikaa hiljaa, mutta sitten se heräsikin yhtäkkiä eloon.
Ei tarvi muuten ostaa siivellistä versiota, voi ostaa pelkän moottorin ja ottaa siivet vanhasta.
Itselläkin oli moottori vähän aikaa hiljaa, mutta sitten se heräsikin yhtäkkiä eloon.
Ei tarvi muuten ostaa siivellistä versiota, voi ostaa pelkän moottorin ja ottaa siivet vanhasta.
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 03.3.2011 19:56
KIITOS
Vastauksista ja neuvoista !
Luotto " lääkärini " saa päättää meneekö ylä vai alakautta sisään
Luotto " lääkärini " saa päättää meneekö ylä vai alakautta sisään
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Minulla oli ainaki kaikki purettavissa. Muovit oli klipseillä kiinni.
Automaatti-ilmastoidussa on kaksi siipipyörää yhdellä moottorilla. Moottorin saa tosiaan erikseenkin, mutta siipipyörät oli todella tiukassa ja tuli hajotettua ne hieman. Lopputuloksena kuitenkin moottori pelasi ja puhalsi, mutta mielettömän jumputuksen kera. Ostin loppujen lopuksi uuden moottorin siipipyörineen, jolla sain puhaltimen hiljaiseksi ja vitutuksen pois.
Ei valitettavasti ole tullut otettua yhtään kuvaa tästä operaatiosta.
Automaatti-ilmastoidussa on kaksi siipipyörää yhdellä moottorilla. Moottorin saa tosiaan erikseenkin, mutta siipipyörät oli todella tiukassa ja tuli hajotettua ne hieman. Lopputuloksena kuitenkin moottori pelasi ja puhalsi, mutta mielettömän jumputuksen kera. Ostin loppujen lopuksi uuden moottorin siipipyörineen, jolla sain puhaltimen hiljaiseksi ja vitutuksen pois.
Ei valitettavasti ole tullut otettua yhtään kuvaa tästä operaatiosta.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 03.3.2011 19:56
lääkäri soitti
ja sanoi, että SIILI on kuallut mersun puhallinmoottorijärjestelmästä !
mikä se semmoinen siili on ja mistä niitä saa ostaa ?
mikä se semmoinen siili on ja mistä niitä saa ostaa ?
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 03.3.2011 19:56
moro taas
eli nyt on käsissä se " siili ".
Mutta oliko jollakulla faktaa arvoista, joilla varmistetaan että se on varmasti tämä siili mikä on poks.
ameriikan yhdysvalloista niitä näyttäisi saavan kohtuu hintaan :
http://compare.ebay.com/like/1405203632 ... s&var=sbar
Mutta oliko jollakulla faktaa arvoista, joilla varmistetaan että se on varmasti tämä siili mikä on poks.
ameriikan yhdysvalloista niitä näyttäisi saavan kohtuu hintaan :
http://compare.ebay.com/like/1405203632 ... s&var=sbar
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 03.3.2011 19:56
ja
minkä värisen johdon päästä ne arvot sitten mittaisin ?
toiselta foorumilta löyty arvoista kahta tietoa :
low : 1 V tai 4 V
auto : 4.5 V tai vaihtelee 5 - 10 V
High : 11 V
toiselta foorumilta löyty arvoista kahta tietoa :
low : 1 V tai 4 V
auto : 4.5 V tai vaihtelee 5 - 10 V
High : 11 V
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 03.3.2011 19:56
ja taas pelittää
eli ameerikan siili laitettu pesäänsä ja puhallin humisee !!!!!!!!!!
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 27.2.2011 20:00
-
- Viestit: 35
- Liittynyt: 14.6.2006 16:38
-
- Viestit: 35
- Liittynyt: 14.6.2006 16:38
Vastaanpa itse. Purin konehuoneen kautta puhaltimen moottorin irti ja alta löytyinkin "siili"
edellinen omistaja oli tehnyt jotain hyppypiuhoja että puhallin pyörisi. Kytkin piuhat oikein eikä ilmastointi sanonut mitään.
Paskaa oli lahjakkaasti koko kenno ja kourut täynnä, pitänee ne putsailla vielä brake cleanerilla ja paineilmalla.
Uusi regulaattori tilattu ebayn kautta usasta, kirjoittelen sitten miten kävi kun osa saapuu-
edellinen omistaja oli tehnyt jotain hyppypiuhoja että puhallin pyörisi. Kytkin piuhat oikein eikä ilmastointi sanonut mitään.
Paskaa oli lahjakkaasti koko kenno ja kourut täynnä, pitänee ne putsailla vielä brake cleanerilla ja paineilmalla.
Uusi regulaattori tilattu ebayn kautta usasta, kirjoittelen sitten miten kävi kun osa saapuu-
300ce -89
VW Jetta 2.0 tdi dsg -06
VW Jetta 2.0 tdi dsg -06
-
- Viestit: 35
- Liittynyt: 14.6.2006 16:38
Noniin. Löytyikin sopivasti purkuautosta uusi regulaattori huimaan 20€ hintaan itse purettuna. Nyt ilmastointi toimii
Oli halpa korjaus tällä kertaa, samalla tuli puhdistettua ja kunnolla rasvattua puhaltimen moottori sekä putsattua paikat.
ps. Itselle jäi nyt uusi regulaattori jonka ehdin tilaamaan ennen purkuosan löytymistä. Jos jollakulla tarvetta yhteyttä voi ottaa yv:llä
Oli halpa korjaus tällä kertaa, samalla tuli puhdistettua ja kunnolla rasvattua puhaltimen moottori sekä putsattua paikat.
ps. Itselle jäi nyt uusi regulaattori jonka ehdin tilaamaan ennen purkuosan löytymistä. Jos jollakulla tarvetta yhteyttä voi ottaa yv:llä
300ce -89
VW Jetta 2.0 tdi dsg -06
VW Jetta 2.0 tdi dsg -06
Kysästäänpä tässä samassa topicissa 320CE:n puhaltimesta. Pitää nimittäin ikävää kitinää joka nopeudella. Ei ole semmosta pakkasen aiheuttamaa vikinää, mikä ainakin W201:essä on yleistä, vaan kitinä kuuluu oli lämpötila ulkona ja auton sisällä mikä tahansa. Puhallin kyllä toimii moitteetta joka nopeudella. Sitä kenties voisi voitelemalla koittaa elvyttää . Mutta onko sinne niin hankala päästä käsiksi, että samalla vaivalla vaihtaa koko puhaltimen? Ilmastointi on kuvan mukaista mallia, lieneekö sitten manuaali vai automaatti? Ja mikähän tuolle puhaltimelle lienee varaosanumero? VIN WDB1240521C041211
-MB E250 CGI -10
-BMW M3 -11
-BMW M3 -11
se menee laakeri siitä puhaltimesta, kitisee kesät talvet.
mukavasti pääsee siihen käsiksi konehuoneen kautta kun poistaa parit muovit ja tuulilasinpyyhkijän mekanismin.
mukavasti pääsee siihen käsiksi konehuoneen kautta kun poistaa parit muovit ja tuulilasinpyyhkijän mekanismin.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Joo tuohan näyttäs olevan hyvin esillä..Vielä kun joku tietäs sanoa varmaksi että onko tuo manuaali-ilmastointi missä on tuon ylemmän kuvan mukainen paneeli, niin tiedän hommata oikean puhaltimen. Kun näkyy olevan useampaa erilaista. Tai vielä parempi jos löytyisi varaosanumero
EDIT: Viittä erilaista löytää http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000 :
-A 000 830 79 08 BLOWER
ONLY FOR SIEMENS HOUSING
TO SIEMENS
-A 000 830 79 08 ..BLOWER
ONLY FOR SIEMENS HOUSING
TO BEHR
-A 124 820 13 08 ..BLOWER
TO BEHR
-A 000 830 82 08 ..BLOWER
-A 124 820 06 08 ..BLOWER
EDIT: Viittä erilaista löytää http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000 :
-A 000 830 79 08 BLOWER
ONLY FOR SIEMENS HOUSING
TO SIEMENS
-A 000 830 79 08 ..BLOWER
ONLY FOR SIEMENS HOUSING
TO BEHR
-A 124 820 13 08 ..BLOWER
TO BEHR
-A 000 830 82 08 ..BLOWER
-A 124 820 06 08 ..BLOWER
-MB E250 CGI -10
-BMW M3 -11
-BMW M3 -11
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Manuaali-ilmastoinnin napit tuossa on, automaatissa ei ole kuin yksi säädinrulla ja alhaalla rivi nappuloita. Sama näkyy konehuoneesta automaagi-ilmastoinnissa on muistaakseni vain yksi närhenmuna, manuaalissa ja ilman kylmästöintiä olevissa kaksi.Kinnunen kirjoitti:
Moottorin joudut vaihtamaan uuden, osta vaikka vähän käytetty. Siivet voit laittaa entisestä, ovat tosin aika tiukassa. Lisäksi oli joku Volvon malli, jossa oli sama moottori, tosin tämä taisi koskea vain ilman kylmästöintiä olevia? Mekassa oli ehkä tästä jotain juttua.
Kein siknatuur