Tämän näköiset säätimet.
[/img] (ei tainu kuvan liittäminen onnistuaa)
Puhaltimen alapuolella on jokin sähköllä ohjattava komponentti.
Osassa on Bosch:n logo ja teksti B7083.1 XTL-6 1591
Punaista ja mustaa johtoa menee 12V ja keltaisella ohjataan.
Painettaessa puhallinta täydelle teholle, (nappi oikea ylimmäinen) tulee keltaiseen johtoon n.3V jännite.
Painettaessa puhallin puolelle teholle (nappi oikea alimmainen) jännite n.10V
Voisiko joku käydä mittan onko jännitteet samat. Pistoke löytyy jarrutehostimen takaa aivan ylhäältä pellin alta. (punaisen ja keltaisen johdon väliltä.)
kiitos
124 automaatti-ilmastointi
Muistelisin, että suurin ohjausjännite oli noin 8 volttia. Omasta autosta hajosi pari viikkoa sitten puhaltimen alla oleva säädin ja noita jännitteitä silloin mittailin. Voisin huomenna illalla vielä mitata uudestaan, jos vielä on tarvetta?
Kuullostaa jotenkin hassulta nuo sinun mittaukset. Kai mittasit maan ja keltaisen välistä eroa? Noista lukemista tuntuu, että otit jatkuvan plussan, eli punaisen ja ohjauksen eli keltaisen välisen jännite-eron. Eli täysillä ohjauksessa olisi noin 8 voltin jännite ja sitten pienemmällä jännite laskee.
Kuullostaa jotenkin hassulta nuo sinun mittaukset. Kai mittasit maan ja keltaisen välistä eroa? Noista lukemista tuntuu, että otit jatkuvan plussan, eli punaisen ja ohjauksen eli keltaisen välisen jännite-eron. Eli täysillä ohjauksessa olisi noin 8 voltin jännite ja sitten pienemmällä jännite laskee.
Niin, kannattaa tosiaan mitata mielestäni ne jännitteet uusiksi...
Mutta jos sinne jotain eloa tuli ja moottori on mykkä(?), niin vaihtoon menee todennäköisesti se jännitteesäädin. Kannattaa kuitenkin ensin kokeilla moottorin kunto laittamalla vaikkapa akulta suoraan moottorille se 12 volttia. Oma säädin oli pikku hiljaa hiipunut ja moottori ei enää pyörinyt kovinkaan kovaa, kunnes se sippasi lopullisesti.
mb 1248202710
bosch 9140010087
behr 90.943.01.755
bosch B536701.1
HDN-7 3490 30057
Ainakin paikallinen varaosaputiikki löysi uuden osan behr hellan numerolla kokonaisedulliseen, vajaan 300 euron hintaan.
Mutta jos sinne jotain eloa tuli ja moottori on mykkä(?), niin vaihtoon menee todennäköisesti se jännitteesäädin. Kannattaa kuitenkin ensin kokeilla moottorin kunto laittamalla vaikkapa akulta suoraan moottorille se 12 volttia. Oma säädin oli pikku hiljaa hiipunut ja moottori ei enää pyörinyt kovinkaan kovaa, kunnes se sippasi lopullisesti.
mb 1248202710
bosch 9140010087
behr 90.943.01.755
bosch B536701.1
HDN-7 3490 30057
Ainakin paikallinen varaosaputiikki löysi uuden osan behr hellan numerolla kokonaisedulliseen, vajaan 300 euron hintaan.