Nonii
Onkos kellään kokemusta syylärin puhdistuksesta?
Onnistuuko kotikonstein? Onnistuuko korjaamoltakaan vaiko uusi tahi hyvä käytetty?
Nythän tilanne on se että syyläri on kansipahvivian jäljeltä täynnä majoneesinkaltaista töhnää. Ei hotsittais syyläriäkään roskiin heittää, on nimittäin alta vuoden vanha...
Puhdistusvinkkejä kiitos tai saa tyrkyttää myös hyvää ja edukasta syyläriä, autohan on 300TE Automaatti ei ilmastointia -89.
syyläri täynnä mönjää!!
Siihen on MB:lla oma aine ja käyttöohje korjaamo-CD:lla.
Suosittelen käyttämään juuri tätä ainetta ja tekniikkaa.
Jos sinulla on WIS, niin samat tiedot on varmaan sielläkin.
Voisin illalla kaivella varaosanumeron ja kääntää ohjeen
suomeksi, kun pääsen kotiiin, jos vaan muistan.
Kannattaisi ostaa korjaamo-CD, niitä saa muutamalla
kympillä eBaysta. Se on yksi parhaita ostoksia MB:n
omistajalle ja myydessä saa omansa pois.
Suosittelen käyttämään juuri tätä ainetta ja tekniikkaa.
Jos sinulla on WIS, niin samat tiedot on varmaan sielläkin.
Voisin illalla kaivella varaosanumeron ja kääntää ohjeen
suomeksi, kun pääsen kotiiin, jos vaan muistan.
Kannattaisi ostaa korjaamo-CD, niitä saa muutamalla
kympillä eBaysta. Se on yksi parhaita ostoksia MB:n
omistajalle ja myydessä saa omansa pois.
Täältä pesee:
Tarvitset 0,5 kg alkalista pesuainetta 001 986 21 71 ja vesijohtovettä.
1. Lämmityslaitteesta lämmöt täysille
2. Tyhjennä jäähdytysjärjestelmä ja täytä se pesuaineella ja vedellä.
3. Käytä moottori lämpimäksi ja anna käydä 5 minuuttia, sammuta.
4. Poista pesuaine moottorista ja jäähdyttimestä. Tätä varten on avattava myös poistoruuvi lohkon kyljestä, 2. pytyn kohdalta imusarjan alta.
5. Huuhtele vedellä.
6. Jatka huuhtelua moottorin käydessä, kunnes vesi on kirkasta.
Lisäksi
-vaihda ylivuotosäiliö oikean etulokarin alta pyörän takaa
-vaihda letkut (jos kärsineet) ja paisuntasäiliö (jos värjääntynyt)
-laita uudet jäähdytinnesteet
Tuo säiliöiden uusiminen on kai aika kosmeettinen juttu, mutta
kai tuosta ylivuotosäiliöstä näkee, jos se on ollut öljyinen
eikä sitä ole vaihdettu. Se voisi olla hyvä tarkistuskohde autoa
ostaessa, jos kiinnostaa vanhat kansiviat. Sen näkee, kun raottaa
hiukan sisälokaria.
Tarvitset 0,5 kg alkalista pesuainetta 001 986 21 71 ja vesijohtovettä.
1. Lämmityslaitteesta lämmöt täysille
2. Tyhjennä jäähdytysjärjestelmä ja täytä se pesuaineella ja vedellä.
3. Käytä moottori lämpimäksi ja anna käydä 5 minuuttia, sammuta.
4. Poista pesuaine moottorista ja jäähdyttimestä. Tätä varten on avattava myös poistoruuvi lohkon kyljestä, 2. pytyn kohdalta imusarjan alta.
5. Huuhtele vedellä.
6. Jatka huuhtelua moottorin käydessä, kunnes vesi on kirkasta.
Lisäksi
-vaihda ylivuotosäiliö oikean etulokarin alta pyörän takaa
-vaihda letkut (jos kärsineet) ja paisuntasäiliö (jos värjääntynyt)
-laita uudet jäähdytinnesteet
Tuo säiliöiden uusiminen on kai aika kosmeettinen juttu, mutta
kai tuosta ylivuotosäiliöstä näkee, jos se on ollut öljyinen
eikä sitä ole vaihdettu. Se voisi olla hyvä tarkistuskohde autoa
ostaessa, jos kiinnostaa vanhat kansiviat. Sen näkee, kun raottaa
hiukan sisälokaria.
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
[quote="Jarkko N"]
vesijohtovettä.
6. Jatka huuhtelua moottorin käydessä, kunnes vesi on kirkasta.
[quote]
Voihan se olla että tuolla Teppo21 , koneessa kiertää vielä kauan sitä oljyä ja näkyy paisuntasäoliössä. Eihän se mitään särje, hyväks vaan vesipumpun laakerille.
Voip olla että joutuu useamman kerran velä pesun tekeen..
Jos ottaa jähdyttimen irti ni kannattaa kuumalla vedellä pestä sitä että se on koko ajan pillit pysty asennossa eikä kääntää välillä takasi ja muutenki valuttaa smassa asennossa, ja pesuainetta, vettä, pesuainetta vettä, ja sit paikallee ni jo ison osan on saanu poies, mutta se lämmityslaitten kenno, oliks siinä mallissa lisäkiertvesipumppu sille.
Jos on ni hyvä vaan että saa kiertoa sinnekki.
Eiköhän se vanhalla jäähdyttimellä mene vielä. Ei se luultavasti tukkeennu, ennemmi lämmityslaitteen kenno, sillähän ne ahtaammat pillit on.
Mie putsasin iha tarvikeliikkeen puhdistusaineella. Iha muuten vaan kun vaihdoin jäähdytinnesteet ja asensin lohkolämmiimen,ni yksin tein.
Mutta milloinkaan en ole raaskinut koneelle antaa kylmävesikäsittelyä.
Aina niiin kuumalla kun kraanasta tulee.
Sellane tapa täällä meillä. Mites teillä .
vesijohtovettä.
6. Jatka huuhtelua moottorin käydessä, kunnes vesi on kirkasta.
[quote]
Voihan se olla että tuolla Teppo21 , koneessa kiertää vielä kauan sitä oljyä ja näkyy paisuntasäoliössä. Eihän se mitään särje, hyväks vaan vesipumpun laakerille.
Voip olla että joutuu useamman kerran velä pesun tekeen..
Jos ottaa jähdyttimen irti ni kannattaa kuumalla vedellä pestä sitä että se on koko ajan pillit pysty asennossa eikä kääntää välillä takasi ja muutenki valuttaa smassa asennossa, ja pesuainetta, vettä, pesuainetta vettä, ja sit paikallee ni jo ison osan on saanu poies, mutta se lämmityslaitten kenno, oliks siinä mallissa lisäkiertvesipumppu sille.
Jos on ni hyvä vaan että saa kiertoa sinnekki.
Eiköhän se vanhalla jäähdyttimellä mene vielä. Ei se luultavasti tukkeennu, ennemmi lämmityslaitteen kenno, sillähän ne ahtaammat pillit on.
Mie putsasin iha tarvikeliikkeen puhdistusaineella. Iha muuten vaan kun vaihdoin jäähdytinnesteet ja asensin lohkolämmiimen,ni yksin tein.
Mutta milloinkaan en ole raaskinut koneelle antaa kylmävesikäsittelyä.
Aina niiin kuumalla kun kraanasta tulee.
Sellane tapa täällä meillä. Mites teillä .
VALMET 5oo -69
Jarkko tuossa jo selvät ohjeet kirjoittelikin, senverran mainitsen että hyväksi koettua jäähdytysjärjestelmän pesuainetta löytyy ainakin LiquiMolyn valmistamana.
Voi olla että kannattaa ottaa termostaatti pois pesun ajaksi, silloin lämpö ei tosin nouse yhtä helposti mutta neste kiertää koko ajan myös jäähdyttimessä.
Voi olla että kannattaa ottaa termostaatti pois pesun ajaksi, silloin lämpö ei tosin nouse yhtä helposti mutta neste kiertää koko ajan myös jäähdyttimessä.