124 puhaltaa vaan lämmintä
124 puhaltaa vaan lämmintä
Missä vika? Kummankaan puolen säätimet ei vaikuta mittään lämpötilaan. Nesteetkin vajuu aina pikku hiljaa.
Taitaa tulla lämmin kesä...
Taitaa tulla lämmin kesä...
....ja lämmönsäätimessä on surkeet juotokset Mullakin oli yhdessä tapauksessa iso osa komponenteista irti jo vähän reilut puolmiljoonaa ajettuna Kolvi+tinaa ja alkoi tulla sovitun lämpöistä ilmaa kabiiniin
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
munat hoonattu, mutta kuumaa puskee
Ensiksi tarkistettiin sulakkeet, sitteen hoonattiin magneettiventtiilejä, mutta vielä puskee kuumaa.
Tarkoittaisiko tämä sitten lämmönsäätöpaneelin tutkimusta seuraavaksi? Jos nyt kerran irroittaa niin samalla voisi laittaa kuntoon...
Tarkoittaisiko tämä sitten lämmönsäätöpaneelin tutkimusta seuraavaksi? Jos nyt kerran irroittaa niin samalla voisi laittaa kuntoon...
"I don't belive in faith,
I belive in bad luck!"
I belive in bad luck!"
Sama ongelma täälläkin nyt. Lämmintä pukkaa kapiiniin. Sulake vaihdettu uuteen ihan varuiks.
"pässinmunat" purin ja putsasin, suoraa akulta ko napsauttaa johdoilla nii liikkuvatten ko kuuluu ääniä
eli mistä tukimaan vikaa ?
"pässinmunat" purin ja putsasin, suoraa akulta ko napsauttaa johdoilla nii liikkuvatten ko kuuluu ääniä
eli mistä tukimaan vikaa ?
® Mesen linttaklubi
W124 200Dtic ==> W201 Bilehile ==> Sunny N14 ==> Toledo (1M) TDI==> Leon TS4 1.8t "CupraR"
Suzuki GS450s ==> Honda 900RR Fireblade sc33
"Olkoon maalipintasi hapettumat aina kuin loppukesäisen iltaruskon pilvikuviot"
W124 200Dtic ==> W201 Bilehile ==> Sunny N14 ==> Toledo (1M) TDI==> Leon TS4 1.8t "CupraR"
Suzuki GS450s ==> Honda 900RR Fireblade sc33
"Olkoon maalipintasi hapettumat aina kuin loppukesäisen iltaruskon pilvikuviot"
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Eikö ensimmäiseksi kannattaisi mitata tuleeko sinne mono/duo-valve kelalle oikea ohjausvirta (en muista miten päin 124:ssa toimii, taitaa puhaltaa kuumaa jos ohjaus puuttuu?). Jos ei jännitteitä tule niin sitten varmaan kannattaa siirtyä ohjauspaneelin tarkasteluun (sulakehan oli jo aiempien viestien ohjeitten mukaan tarkistettu).
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Virtakynällä voi kans testailla:
- valollinen kynä piuhojen väliin
- virrat päälle
- hakee rullilla kohdan jossa valo syttyy
- hakee kohdan jossa valo syttyy / sammuu eli säätää...jos säätää
- valollinen kynä piuhojen väliin
- virrat päälle
- hakee rullilla kohdan jossa valo syttyy
- hakee kohdan jossa valo syttyy / sammuu eli säätää...jos säätää
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Oma lankku on hiljattain (eli joskus tammikuusta lähtien ) poltellut tuota sulaketta no 7.
Eli tuon 8A sulakkeen kun vaihtaa niin kerkiää todeta että pakkivalot toimii normaalisti mutta liikkeelle lähdettyä alkaa hyvin pian puskea kuumaa. Tuon propun takanahan taitaa olla lämmönsäätöpaneeli närhenmunineen, kiertovesipumppu ja pakkivalot.
Kv-pumpun ja/tai pakkivalokytkimen liittimen irroittamisella ei vaikutusta sulakkeen kestoon eli vika taitaa piillä tuossa ihanassa elektroniikkahirvityksessä.
Oma vakaumus käskee evakuoimaan uudet lämmönsäätimet (hanat) vaikkapa UAZ-merkkisestä ajoneuvosta tuon epäluotettavan nykytekniikan tilalle.
Olisko parempia ideoita?
Eli tuon 8A sulakkeen kun vaihtaa niin kerkiää todeta että pakkivalot toimii normaalisti mutta liikkeelle lähdettyä alkaa hyvin pian puskea kuumaa. Tuon propun takanahan taitaa olla lämmönsäätöpaneeli närhenmunineen, kiertovesipumppu ja pakkivalot.
Kv-pumpun ja/tai pakkivalokytkimen liittimen irroittamisella ei vaikutusta sulakkeen kestoon eli vika taitaa piillä tuossa ihanassa elektroniikkahirvityksessä.
Oma vakaumus käskee evakuoimaan uudet lämmönsäätimet (hanat) vaikkapa UAZ-merkkisestä ajoneuvosta tuon epäluotettavan nykytekniikan tilalle.
Olisko parempia ideoita?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Jaa jotta ei kukaan tiedä? Arvauksia...
Jovi, voisko johtua eturenkaan epätasapainosta... ?
Eldo, kulutuskin on ihan normaali ja manuaalivaihteisto toimii ihan yhtä hyvin kuin uusi automaattiloota... ?
Harju, en osta sulta Pösöä, en!
Jovi, voisko johtua eturenkaan epätasapainosta... ?
Eldo, kulutuskin on ihan normaali ja manuaalivaihteisto toimii ihan yhtä hyvin kuin uusi automaattiloota... ?
Harju, en osta sulta Pösöä, en!
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Manuaaliko se värkki on????
Koitappa kattoa se pakkivalokytkin siittä kepin juuresta..siis jos on manuaali..automaatin pakkivalokytkintä en toistaseks oo päässy tutkimaan, mutta manuaalissa oli mulla siinä vika ku sulakkeen poltti, vaihoin sen ehjään ni toimii säätimetki..ja haistelija
Edittiä: olitki se kohdan koittanu jo..katoppa sitte pakkivalojen lamppujen kannat ja pohjat, jos sielläkään ei nävy sen kummempaa ni sitte se varmaanki on oikosessa jonku säätime kohilta...tai jostaki
Koitappa kattoa se pakkivalokytkin siittä kepin juuresta..siis jos on manuaali..automaatin pakkivalokytkintä en toistaseks oo päässy tutkimaan, mutta manuaalissa oli mulla siinä vika ku sulakkeen poltti, vaihoin sen ehjään ni toimii säätimetki..ja haistelija
Edittiä: olitki se kohdan koittanu jo..katoppa sitte pakkivalojen lamppujen kannat ja pohjat, jos sielläkään ei nävy sen kummempaa ni sitte se varmaanki on oikosessa jonku säätime kohilta...tai jostaki
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
No joo, on sitä huvikseen tullut jo kaikenmoista kokeiltua mutta niin räpsyy sulake. Hyvä konstihan se olis laittaa 25A roppu tuohon tilalle ja haistella mistä päin alkaa ekana muovi tummumaan.
Vai olisko tuohon värkkiin kellään mitään tehtaan tai muuten vaan perv*rssin yhteisön tuottamaa kroonisen pedanttista hoito/huolto-ohjetta olemassa?
Ym tyyppistä maatalouskytkentää tuohon on paha tehdä, tai juottaisko kupariputket kiertämään lenkin vaihdekepinjuuren kautta, ja siihen kaksi hanaa...
Vai olisko tuohon värkkiin kellään mitään tehtaan tai muuten vaan perv*rssin yhteisön tuottamaa kroonisen pedanttista hoito/huolto-ohjetta olemassa?
Ym tyyppistä maatalouskytkentää tuohon on paha tehdä, tai juottaisko kupariputket kiertämään lenkin vaihdekepinjuuren kautta, ja siihen kaksi hanaa...
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Ei kait se näin talavea vasten ole pahakaan asia että satalankku puhaltaa lämmintä, jos sitten ens toukokuun kieppeitä alkaisi taas asiaan perehtyä mikäli ei ole itsestään korjautunut
Kupariputkista puheen ollen, eikös se olisi ihan teknisesti pätevä ratkaisu laittaa sinne tosiaan patteritermostaatti tojottamaan kojetaulusta, tekisi just saman kuin tuo nykyinen systeemi mutta vähemmillä sähköillä
Kupariputkista puheen ollen, eikös se olisi ihan teknisesti pätevä ratkaisu laittaa sinne tosiaan patteritermostaatti tojottamaan kojetaulusta, tekisi just saman kuin tuo nykyinen systeemi mutta vähemmillä sähköillä
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Onkos toi paneeli kovin hankala irrottaa? Vkl mittaan tarjoutuu mahdollisuus syventyä laitteen saloihin kolvin kera. Puuviilut ja pyörivät säätimet repimällä mäkeen, mitäs sitten?
Tuleeko tuolta viilipurkillinen pieniä jousia ja lukkorenkaita silmille?
Tuleeko tuolta viilipurkillinen pieniä jousia ja lukkorenkaita silmille?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Kuumaa tulee, sulaketta polttaa
Moro. Uusi olen tällä foorumilla. Mersuja on jo viides kyllä pihassa, eka w124. Ja polttaa sen oliko se ny seikasulakkeen heti kun sen vaihtaa ja virrat kääntää päälle. Lämmösäätörullista kuskinpuoleinen pyörii täysympyrää, eli ei pysähdy kumpaankaan ääriasentoon. Palstaa lukeneena käsittänyt että jos jompikumpi rulla on ääriasennossa lämmönohjaus pelaa sen mukaan vai? Vehje on -89 2.3 automaatti.
Kannattaisko nyt heti keskittyä siihen piirikortin tutkintaan? Kiertovesipumpulta huomasin että toinen piuha poikki. En kuitenkaan sen usko sulakkeen palamiseen vaikuttavan.
Vinkkejä ja neuvoja otetaan vastaan. Tosin remppaa en nyt viel ala kadun varressa tekee, katellaan keväämmällä kun autossa alkaa paistumaan.
Kannattaisko nyt heti keskittyä siihen piirikortin tutkintaan? Kiertovesipumpulta huomasin että toinen piuha poikki. En kuitenkaan sen usko sulakkeen palamiseen vaikuttavan.
Vinkkejä ja neuvoja otetaan vastaan. Tosin remppaa en nyt viel ala kadun varressa tekee, katellaan keväämmällä kun autossa alkaa paistumaan.