Puhaltimen ykkösnopeus lopetti toimintansa.Muut nopeudet onneksi toimii.Onko jossainpäin autoa joku vastushässäkkä mikä säätelee puhaltimen nopeuksia,vai olisko säätimestä joku kontaktipinta hajonnut?
Autohan on vasta 20 vuotta vanha. Oliskohan jollakin hyviä vinkkejä mistä aloittaa vian etsintä.
Puhaltimen säädin
vastushässäkkä löytyy akun takaa. siinä edessä on sellainen musta suojamuovi mikä pitää irroittaa.. lähtee vetäsemällä. sen jälkeen siinä seinässä näkyy musta rei´ikäs muovikotelo jonka sisällä metallihäkki missä vastukset luuraavat. eikun tutkimaan..

- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81
-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!
Omassa autossa seuraavanlainen ongelma:
Puhallin puhaltaa 4-täysillä parin sekunnin ajan ja sitten naksahtaa pois päältä ja hetken päästä jälleen päälle, polttaa sulakkeen jos antaa tehdä pari kertaa. Alkaa haisemaan "palanut sähkö"
Ykkösellä ja kakkosella toimii normaalisti ja kolmoisella kanssa mutta kolmos kohdalla tekee sen että etuvastus hohkaa oikein punaisesti pellin alla mikä ei ole varmaan normaalia??
Tahtoisin kokeilla toisesta autosta etuvastusta mutten saanut kummastakaan irti, kun otin ensin sen mustan läpyskän päältä pois ja kaksi ristipääruuia irti ja yritin vetää niin kiinni oli ja pysyi.. auto alkoi jo liikkua eteenpäin
<--- ! HELP !
Puhallin puhaltaa 4-täysillä parin sekunnin ajan ja sitten naksahtaa pois päältä ja hetken päästä jälleen päälle, polttaa sulakkeen jos antaa tehdä pari kertaa. Alkaa haisemaan "palanut sähkö"
Ykkösellä ja kakkosella toimii normaalisti ja kolmoisella kanssa mutta kolmos kohdalla tekee sen että etuvastus hohkaa oikein punaisesti pellin alla mikä ei ole varmaan normaalia??
Tahtoisin kokeilla toisesta autosta etuvastusta mutten saanut kummastakaan irti, kun otin ensin sen mustan läpyskän päältä pois ja kaksi ristipääruuia irti ja yritin vetää niin kiinni oli ja pysyi.. auto alkoi jo liikkua eteenpäin

Mada mada dane
W201 -85 2.0i
W124 TE Brabus 3.6 4matic
+puolen tusinaa muita projekteja
W201 -85 2.0i
W124 TE Brabus 3.6 4matic
+puolen tusinaa muita projekteja
-
- Viestit: 2158
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Hei !
Onko kukaan purkanut tuota Tenavan lämmönsäätöpaneeli pakettia. Siis halkaissut sen.
Saako kasattua muuten kuin jeesusteipillä, jos halkaisee.
Tippuuko pikkuosia (hauleja yms) kentälle.?
On tuossa pöydällä ja nyt näyttäis taas pelaavan vastusmittarin mukaan.
Siihenhän näyttäis tulevan virta yhteen ja lähtevän sitten ykkösnopeudella yhteen jne. nelosella neljään napaan virta vastukselle.
Mykistyy aika ajoin tyystin.
Jos ei kärsi halkaista, auttaisko jos ruiskis öljyä sinne kontaktien parantamiseksi.
Onko kukaan purkanut tuota Tenavan lämmönsäätöpaneeli pakettia. Siis halkaissut sen.
Saako kasattua muuten kuin jeesusteipillä, jos halkaisee.
Tippuuko pikkuosia (hauleja yms) kentälle.?
On tuossa pöydällä ja nyt näyttäis taas pelaavan vastusmittarin mukaan.
Siihenhän näyttäis tulevan virta yhteen ja lähtevän sitten ykkösnopeudella yhteen jne. nelosella neljään napaan virta vastukselle.
Mykistyy aika ajoin tyystin.
Jos ei kärsi halkaista, auttaisko jos ruiskis öljyä sinne kontaktien parantamiseksi.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
-
- Viestit: 2158
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Oikein glasögosilla katsottuna näyttää olevan paketin puolikkaat liitetty sellaisilla kertakäyttö "muovitappiniiteillä".
Oliskos jollakin ehjä tollainen myynnissä ?
Sitten se vaijeri, mikä tulee nopeudensäätovipuun kiinni. Lienee lopullisesti virtauksen sulkeva, luukun vai minkä sulkija sitten onkin. Näkyy nimittäin olevan tyystin irti sieltä moottorin puoleisesta päästä, konehuoneen puolelta.
Oliskos jollakin ehjä tollainen myynnissä ?
Sitten se vaijeri, mikä tulee nopeudensäätovipuun kiinni. Lienee lopullisesti virtauksen sulkeva, luukun vai minkä sulkija sitten onkin. Näkyy nimittäin olevan tyystin irti sieltä moottorin puoleisesta päästä, konehuoneen puolelta.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05