Moi! Uusi foorumilainen esittäytyy ja esittelee samalla vikaa autosta.
Kyseessä 2004 200K automaatti.
Ongelmana on ettei auton näyttö tunnista vaihteiston asentoa, eikä näin ollen anna startata autoa.
Autoon on vaihdettu uusi akku, keppiyksikkö, sekä laatikon kupeeseen tuleva pistoke. Pistoke oli öljyinen, mutta apparin jalkatilassa oleva boksi oli kuiva.
Auto toimi kaksi päivää uuden keppiyksikön kanssa, mutta nyt taas jämähtänyt samaan vikatilaan.
Latausjännite 14,1V ja akun lepojännite 12,4V
Välillä näyttöön ilmestyy:
Brake wear, visit workshop
Display malfunction / Faultry
Coolant, visit workshop
Battery/Alternator - Visit Workshop
Oven kun avaa, niin pitkien valojen sininen kuva loistaa näytössä
Lämpötila näytössä +85c
brake fluid, visit workshop
STARIN kautta vikakoodit alla:
ME
2062-002 Sarjageneraattoriliitäntä ei yhteyttä ohjainlaitteeseen N3/10 (ME-ohjainlaite
201B-004 Sytytyskatkoja sylinterissä 4 (P0304)
2029-001 Seoksenmuodostuksen itsesovitus rikkaan vasteeseen (moottorin taipumus suuntaan laiha)
EGS
P2300 CAN-kommunikaatio muiden tähän autoon asennettujen ohjainlaitteiden kanssa ei mahdollinen (CAN-väylän off vika)
P2221 Rakenneosan Y3/6B1 (vaihteistoöljyn lämpötunnistin) ja tai Y3/6S1 (käynnistyksen estokärjet) signaali ei uskottava
ESP
C1038 Moottorin ohjainlaite ei ole tunnistettu tai moottorin ohjainlaite on väärä
C1212 Ylijännite virtapäässä 30
AB
B106C Tiedonsiirrossa rakenneosan B48 kanssa häiriö tai johtovika
B106D Rakenneosassa tai signaalijohdossa rakenneosaan B48 on katkos
SAM-E
B1003 Rakenneosassa M13 kiertovesipumppu on oikosulku maadotukseen tai virtakatkos
DBE
B10D6 CAN-tiedonsiirrossa ohjainlaitteen SAM-E kanssa häiriö
B1002 Ohjainlaitteen jännitteen saannissa ylijännite
B1066 Käyttöjärjestelmää ei ole normitettu
KIW
B1121 Tietoyhteydessä (Head unit) kanssa on häiriö
B1128 Jarrunestemäärä ei ole kunnossa
MRM
B1326 Rakenneosa S40/4 on rikki
B1000 ohjainlaite on rikki
AUDIO
N1112 Tiedonsiirto ei mahdollista D2B masterin ja D2B edeltäjän komposiittien kanssa
B1010 Ohjainlaitteen jännitteensaannissa on alijännite
Apuja selvittelyyn kaivataan, tai edes mistä lähdetään liikkeelle.
Auton sai käyntiin kun vikakoodit nollattu.
Kiitos jo etukäteen.
W203 200K automaatti ei Starttaa
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4309
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: W203 200K automaatti ei Starttaa
Koodien uudelleen luvullaTommiL kirjoitti:Moi! Uusi foorumilainen esittäytyy ja esittelee samalla vikaa autosta.
Kyseessä 2004 200K automaatti.
Ongelmana on ettei auton näyttö tunnista vaihteiston asentoa, eikä näin ollen anna startata autoa.
Autoon on vaihdettu uusi akku, keppiyksikkö, sekä laatikon kupeeseen tuleva pistoke. Pistoke oli öljyinen, mutta apparin jalkatilassa oleva boksi oli kuiva.
Auto toimi kaksi päivää uuden keppiyksikön kanssa, mutta nyt taas jämähtänyt samaan vikatilaan.
Latausjännite 14,1V ja akun lepojännite 12,4V
Välillä näyttöön ilmestyy:
Brake wear, visit workshop
Display malfunction / Faultry
Coolant, visit workshop
Battery/Alternator - Visit Workshop
Oven kun avaa, niin pitkien valojen sininen kuva loistaa näytössä
Lämpötila näytössä +85c
brake fluid, visit workshop
STARIN kautta vikakoodit alla:
ME
2062-002 Sarjageneraattoriliitäntä ei yhteyttä ohjainlaitteeseen N3/10 (ME-ohjainlaite
201B-004 Sytytyskatkoja sylinterissä 4 (P0304)
2029-001 Seoksenmuodostuksen itsesovitus rikkaan vasteeseen (moottorin taipumus suuntaan laiha)
EGS
P2300 CAN-kommunikaatio muiden tähän autoon asennettujen ohjainlaitteiden kanssa ei mahdollinen (CAN-väylän off vika)
P2221 Rakenneosan Y3/6B1 (vaihteistoöljyn lämpötunnistin) ja tai Y3/6S1 (käynnistyksen estokärjet) signaali ei uskottava
ESP
C1038 Moottorin ohjainlaite ei ole tunnistettu tai moottorin ohjainlaite on väärä
C1212 Ylijännite virtapäässä 30
AB
B106C Tiedonsiirrossa rakenneosan B48 kanssa häiriö tai johtovika
B106D Rakenneosassa tai signaalijohdossa rakenneosaan B48 on katkos
SAM-E
B1003 Rakenneosassa M13 kiertovesipumppu on oikosulku maadotukseen tai virtakatkos
DBE
B10D6 CAN-tiedonsiirrossa ohjainlaitteen SAM-E kanssa häiriö
B1002 Ohjainlaitteen jännitteen saannissa ylijännite
B1066 Käyttöjärjestelmää ei ole normitettu
KIW
B1121 Tietoyhteydessä (Head unit) kanssa on häiriö
B1128 Jarrunestemäärä ei ole kunnossa
MRM
B1326 Rakenneosa S40/4 on rikki
B1000 ohjainlaite on rikki
AUDIO
N1112 Tiedonsiirto ei mahdollista D2B masterin ja D2B edeltäjän komposiittien kanssa
B1010 Ohjainlaitteen jännitteensaannissa on alijännite
Apuja selvittelyyn kaivataan, tai edes mistä lähdetään liikkeelle.
Auton sai käyntiin kun vikakoodit nollattu.
Kiitos jo etukäteen.
missä tilanteessa vikatuli
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Jos olisi toinen etuohjainlaite jolla kokeilla..
Mahdollisesti ongelma voisi olla myös väyläkampojen hapettumisessa, niitä löytyy molemmin puolin kynnyskoteloiden etupäistä muovikoteloista auton sisäkautta purkaen.
Jos päätyy väylää tutkimaan kannattaa ensin tarkistaa (WIS) mistä kammasta keppiyksikön väylä kulkee.
Mahdollisesti ongelma voisi olla myös väyläkampojen hapettumisessa, niitä löytyy molemmin puolin kynnyskoteloiden etupäistä muovikoteloista auton sisäkautta purkaen.
Jos päätyy väylää tutkimaan kannattaa ensin tarkistaa (WIS) mistä kammasta keppiyksikön väylä kulkee.
wiimax.fi
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4309
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
auto jonnekin *:rin piuhan päähän missä sitä osataan käytääTommiL kirjoitti:Kuinkas tämä ohjelmointi tehdään?
ps. Auto toiminut nyt reilun vuorokauden normaalisti
vaikapa tuonne dealerin luo
E: niin homma hoituu
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä