W203 220 CDI starttiongelma
W203 220 CDI starttiongelma
Haulla löytyi muutamia tähän viittaavia ongelmia, mutta kaikissa hieman erilainen vikakuvaus joltain yksityiskohdaltaan, joten otetaan nyt uudella ketjulla uusi kysymys.
Auto on siis W203 220 CDI vm. 2004 facelift. Tänään aamulla startatessa kun virta-avaimen laittoi virtalukkoon, kuului se normaali "surahdus" missä jotain ymmärtääkseni ajonestoon liittyvää tapahtuu. Hehkulle avainta käännettäessä mittaritaulun valot syttyi normaalisti, mm. hehkuvalo sekunniksi pariksi. Tämän jälkeen kaikki pimeni, eikä auto startannut vaikka käänsi avainta starttiasentoon. Avain takaisin nollaan ja toisella kertaa yrittäessä sama juttu. Taas avain nollaan ja lisäksi irti virtalukosta. Kas kummaa kolmannella yrityksellä, kun avainta vielä oli käytetty irti virtalukosta, kaikki pelasi normaalisti ja auto starttasi. Noin 15 km matkan töihin kaikki pelasi ainakin ajon aikana normaalisti. Iltapäivällä selviää sitten kotiin lähtiessä vieläkö starttaa tuosta työpaikan pihalta.
Vastaavanlaisiin ongelmiin löysin täältä haulla ja googlella kaikkea mahdollista ECU:n hajoamisen ja virta-avaimen pariston loppumisen väliltä. Mikähän tässä on näillä vikakuvauksilla menossa oikein rikki?
Auto on siis W203 220 CDI vm. 2004 facelift. Tänään aamulla startatessa kun virta-avaimen laittoi virtalukkoon, kuului se normaali "surahdus" missä jotain ymmärtääkseni ajonestoon liittyvää tapahtuu. Hehkulle avainta käännettäessä mittaritaulun valot syttyi normaalisti, mm. hehkuvalo sekunniksi pariksi. Tämän jälkeen kaikki pimeni, eikä auto startannut vaikka käänsi avainta starttiasentoon. Avain takaisin nollaan ja toisella kertaa yrittäessä sama juttu. Taas avain nollaan ja lisäksi irti virtalukosta. Kas kummaa kolmannella yrityksellä, kun avainta vielä oli käytetty irti virtalukosta, kaikki pelasi normaalisti ja auto starttasi. Noin 15 km matkan töihin kaikki pelasi ainakin ajon aikana normaalisti. Iltapäivällä selviää sitten kotiin lähtiessä vieläkö starttaa tuosta työpaikan pihalta.
Vastaavanlaisiin ongelmiin löysin täältä haulla ja googlella kaikkea mahdollista ECU:n hajoamisen ja virta-avaimen pariston loppumisen väliltä. Mikähän tässä on näillä vikakuvauksilla menossa oikein rikki?
Tietämättä yhtään mistään mitään, joskus aikanaan W202 teki täysin samalla tavalla, oli akusta maapiuhan kenkä löysällä.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Olisipa ollutkin näin yksinkertainen vika. Akun kengät on molemmat tukevasti kiinni. Iltapäivällä töistä lähtiessä teki täsmälleen saman n. sekunnin valojen väläytyksen. Tosin tällä kertaa starttasi toisella yrityksellä, kun fiksuna käytin avainta irti virtalukosta heti ensimmäisen yrityksen jälkeen.
Sitten taas kun olin ajanut tuon 15km ja auto seisoi kaupan pihassa ehkä noin 10min, lähti ensimmäisellä käyntiin. Voisiko tässä olla jotain tekemistä myös lämpötilan kanssa. Auto ei siis ollut tänään aamulla kotipihassa sähköjohdossa, eikä myöskään töissä. Nyt se on niin katsotaan miten huomenna aamulla käy. Menee myös huomenna iltapäivällä testeriin kiinni, josko sieltä löytyisi jotain vikakoodeja ja olisi niiden jälkeen astetta viisaampi.
Sitten taas kun olin ajanut tuon 15km ja auto seisoi kaupan pihassa ehkä noin 10min, lähti ensimmäisellä käyntiin. Voisiko tässä olla jotain tekemistä myös lämpötilan kanssa. Auto ei siis ollut tänään aamulla kotipihassa sähköjohdossa, eikä myöskään töissä. Nyt se on niin katsotaan miten huomenna aamulla käy. Menee myös huomenna iltapäivällä testeriin kiinni, josko sieltä löytyisi jotain vikakoodeja ja olisi niiden jälkeen astetta viisaampi.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4309
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Siis startti ei edes pyöritäswetters kirjoitti:Olisipa ollutkin näin yksinkertainen vika. Akun kengät on molemmat tukevasti kiinni. Iltapäivällä töistä lähtiessä teki täsmälleen saman n. sekunnin valojen väläytyksen. Tosin tällä kertaa starttasi toisella yrityksellä, kun fiksuna käytin avainta irti virtalukosta heti ensimmäisen yrityksen jälkeen.
Sitten taas kun olin ajanut tuon 15km ja auto seisoi kaupan pihassa ehkä noin 10min, lähti ensimmäisellä käyntiin. Voisiko tässä olla jotain tekemistä myös lämpötilan kanssa. Auto ei siis ollut tänään aamulla kotipihassa sähköjohdossa, eikä myöskään töissä. Nyt se on niin katsotaan miten huomenna aamulla käy. Menee myös huomenna iltapäivällä testeriin kiinni, josko sieltä löytyisi jotain vikakoodeja ja olisi niiden jälkeen astetta viisaampi.
onko korin ja moottorin välinen maa johto kunnossa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ei pyöritä ja kaikki muukin sähkö pimenee tuon noin sekunnin välähdyksen jälkeen. Tuo sähköjen sammuminen itseasiassa tapahtuu jo hehkutuksen aikana ennen kuin ehdin edes kääntää avainta starttiasentoon. Omituista tuossa tuo, että sitten kun on avainta käyttänyt irti ja kokeilee uudestaan, toimii niin kuin mitään vikaa ei olisikaan. Päällisin puolin kaapelit näytti olevan ok. Mittaan nyt tuon maakaapelin vielä varmuudeksi.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4309
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
jos mittaat niin kuormitamallaswetters kirjoitti:Ei pyöritä ja kaikki muukin sähkö pimenee tuon noin sekunnin välähdyksen jälkeen. Tuo sähköjen sammuminen itseasiassa tapahtuu jo hehkutuksen aikana ennen kuin ehdin edes kääntää avainta starttiasentoon. Omituista tuossa tuo, että sitten kun on avainta käyttänyt irti ja kokeilee uudestaan, toimii niin kuin mitään vikaa ei olisikaan. Päällisin puolin kaapelit näytti olevan ok. Mittaan nyt tuon maakaapelin vielä varmuudeksi.
joku maa, päävirran syöttö onkelma tai sitten rele
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Itselläni oli samaa ongelmaa. Virrat päälle ok, hehkuvalo syttyi mutta sitten täysi pimeys. Jos starttasi suoraan nollilta käymään niin saattoi toimia oikein tai sitten mihinkään ei tullut virtoja(puhallin, radio...). Ihmettelin ja kummastelin, vika oli avaimessa. Uudella avaimella kaikki toimii oikein, tuo ongelman aiheuttanut avain taasen on pimennys täysin,ainoastaan ovet aukeaa.
Ja auto siis s203 vm.2004 facelift
Ja auto siis s203 vm.2004 facelift
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Noniin. Sen verran omatoimista viantutkinnan päivitystä, että maadoitus vaikuttaisi olevan kunnossa ja ilmeisesti lämpötilalla on vaikutusta tähän. Tänään aamulla auto oli sähkön päässä lohko+sisälämppäri ja lähti iloisesti käyntiin ensimmäisellä yrityksellä. Töistä kotiin lähtiessä kokeilin startata kylmänä, mutta toisella avaimella ja lähti myös hyvin käyntiin ensimmäisellä.
Tämä voisi viitata tuohon avaimeen ja avain oli yksi niistä vaihtoehdoista, joita tuolla pajallakin vikakoodien luvun yhteydessä epäiltiin mahdolliseksi vian aiheuttajaksi. Toki mahdollisuuksia oli myös muita, koska ei kuulemma voida olla varmoja syystä ennenkuin vikatila olisi päällä. Mm. virtalukko tai jonkin yksittäisen ohjainlaitteen väyläliitännän vika.
Niihin itse vikakoodeihin, niitähän oli aika paljon. Tuolla varmuudella osa on aivan turhaa tähän liittymätöntä, mm. juuri viime viikolla vaihtamani palanut ajovalon polttimo. Jotkut noista sitten tosin saattavat liittyä tähänkin. Osaisiko joku tämän systeemeistä paremmin tietävä sanoa näiden perusteella mitään? Nämä virtalukko yms. asiat taitaa mennä jokatapauksessa Vehon hommiksi, niin ei viitsisi ihan turhaankaan alkaa vain kokeilemaan eri osia min. tonni per kerta ajatuksella, mikä vian lopulta korjaa.



Tämä voisi viitata tuohon avaimeen ja avain oli yksi niistä vaihtoehdoista, joita tuolla pajallakin vikakoodien luvun yhteydessä epäiltiin mahdolliseksi vian aiheuttajaksi. Toki mahdollisuuksia oli myös muita, koska ei kuulemma voida olla varmoja syystä ennenkuin vikatila olisi päällä. Mm. virtalukko tai jonkin yksittäisen ohjainlaitteen väyläliitännän vika.
Niihin itse vikakoodeihin, niitähän oli aika paljon. Tuolla varmuudella osa on aivan turhaa tähän liittymätöntä, mm. juuri viime viikolla vaihtamani palanut ajovalon polttimo. Jotkut noista sitten tosin saattavat liittyä tähänkin. Osaisiko joku tämän systeemeistä paremmin tietävä sanoa näiden perusteella mitään? Nämä virtalukko yms. asiat taitaa mennä jokatapauksessa Vehon hommiksi, niin ei viitsisi ihan turhaankaan alkaa vain kokeilemaan eri osia min. tonni per kerta ajatuksella, mikä vian lopulta korjaa.



- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4309
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Hankiudu jonnekin *:rin piuhan päähän niin saat tarkempaaswetters kirjoitti:Noniin. Sen verran omatoimista viantutkinnan päivitystä, että maadoitus vaikuttaisi olevan kunnossa ja ilmeisesti lämpötilalla on vaikutusta tähän. Tänään aamulla auto oli sähkön päässä lohko+sisälämppäri ja lähti iloisesti käyntiin ensimmäisellä yrityksellä. Töistä kotiin lähtiessä kokeilin startata kylmänä, mutta toisella avaimella ja lähti myös hyvin käyntiin ensimmäisellä.
Tämä voisi viitata tuohon avaimeen ja avain oli yksi niistä vaihtoehdoista, joita tuolla pajallakin vikakoodien luvun yhteydessä epäiltiin mahdolliseksi vian aiheuttajaksi. Toki mahdollisuuksia oli myös muita, koska ei kuulemma voida olla varmoja syystä ennenkuin vikatila olisi päällä. Mm. virtalukko tai jonkin yksittäisen ohjainlaitteen väyläliitännän vika.
Niihin itse vikakoodeihin, niitähän oli aika paljon. Tuolla varmuudella osa on aivan turhaa tähän liittymätöntä, mm. juuri viime viikolla vaihtamani palanut ajovalon polttimo. Jotkut noista sitten tosin saattavat liittyä tähänkin. Osaisiko joku tämän systeemeistä paremmin tietävä sanoa näiden perusteella mitään? Nämä virtalukko yms. asiat taitaa mennä jokatapauksessa Vehon hommiksi, niin ei viitsisi ihan turhaankaan alkaa vain kokeilemaan eri osia min. tonni per kerta ajatuksella, mikä vian lopulta korjaa.
suuntaa, muuten voi koitaa lämmitämäällä virtalukkoa, etusam:ia
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä