CDI sähköinen erillinen " lisälämmitin" -> kabi
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
CDI sähköinen erillinen " lisälämmitin" -> kabi
Hei,
Onko kukaan suunnitellut asentavansa sähköistä lisälämmitintä mikä tehostaisi sisätilojen lämpiämistä heti käynnistyksestä?
Fakta on etten tule saamaan auton moottoria lämpiämään tuolla 6km työmatkalla riittävän nopeasti, niin täytyy toteuttaa jotain muuta.
Ensiksi kävi mielessä vaihtaa auto sellaiseen mikä lämpiää, mutta ei muuten hyväkuntoista autoa viitsi hukata pois jonka markkina-arvo on vain muutama tuhat euroa.. Käyttöarvo huomattavasti suurempi.
Onko ehdotuksia minkä auton sähkövastusta kannataisi lähteä sovittamaan autoon?
Onko kukaan suunnitellut asentavansa sähköistä lisälämmitintä mikä tehostaisi sisätilojen lämpiämistä heti käynnistyksestä?
Fakta on etten tule saamaan auton moottoria lämpiämään tuolla 6km työmatkalla riittävän nopeasti, niin täytyy toteuttaa jotain muuta.
Ensiksi kävi mielessä vaihtaa auto sellaiseen mikä lämpiää, mutta ei muuten hyväkuntoista autoa viitsi hukata pois jonka markkina-arvo on vain muutama tuhat euroa.. Käyttöarvo huomattavasti suurempi.
Onko ehdotuksia minkä auton sähkövastusta kannataisi lähteä sovittamaan autoon?
220.128 Black devil
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4309
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: CDI sähköinen erillinen " lisälämmitin" ->
210 mallin niitä voi laittaa vaikka parikryptonite kirjoitti:Hei,
Onko kukaan suunnitellut asentavansa sähköistä lisälämmitintä mikä tehostaisi sisätilojen lämpiämistä heti käynnistyksestä?
Fakta on etten tule saamaan auton moottoria lämpiämään tuolla 6km työmatkalla riittävän nopeasti, niin täytyy toteuttaa jotain muuta.
Ensiksi kävi mielessä vaihtaa auto sellaiseen mikä lämpiää, mutta ei muuten hyväkuntoista autoa viitsi hukata pois jonka markkina-arvo on vain muutama tuhat euroa.. Käyttöarvo huomattavasti suurempi.
Onko ehdotuksia minkä auton sähkövastusta kannataisi lähteä virittämään autoon?
ja kaveriksi joku ylläpitolaturi matka kun on lyhyt niin ei eihdi latutua
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Mietin kovasti tätä mikä tuossa fakussa, se tuntuu puskevan mukavasti miltein heti lämmintä..
http://www.ebay.de/itm/Mercedes-W211-Wa ... 19d5f5e848
kyseessä ilmeisesti 1000W lisälämppäri..
Mietin jos tuollaisen saisi koelautaan upotettua ja laittaisi tuon auton moottorin sähköisen lisälämppärin rinnalle..
tietysti se miten tuon kennon saa järkevästi ja turvallisesti asennettua koelaudan sisälle. On asia toinen...
http://www.ebay.de/itm/Mercedes-W211-Wa ... 19d5f5e848
kyseessä ilmeisesti 1000W lisälämppäri..
Mietin jos tuollaisen saisi koelautaan upotettua ja laittaisi tuon auton moottorin sähköisen lisälämppärin rinnalle..
tietysti se miten tuon kennon saa järkevästi ja turvallisesti asennettua koelaudan sisälle. On asia toinen...
220.128 Black devil
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Webasto nopeuttaa veden lämpiämistä.
webasto pitäisi käyttää ennakkoon että
Puhaltaisi lämmintä heti käynistyksen
Jälkeen.
Ei toimiva ratkaisu lyhyelle matkalle ellei pidä autoa
tolpassa että lataa akkua samalla.
Roikkalla ja lisälämppärillä auto on lämmin
Mutta on kylmä kun pääsen työpaikalle
Kun puhallin puhaltaa kylmää.
Jos pienennän puhaltimen saattaa ikkunat huurtua ja jäätyä
Pakkasilla.
webasto pitäisi käyttää ennakkoon että
Puhaltaisi lämmintä heti käynistyksen
Jälkeen.
Ei toimiva ratkaisu lyhyelle matkalle ellei pidä autoa
tolpassa että lataa akkua samalla.
Roikkalla ja lisälämppärillä auto on lämmin
Mutta on kylmä kun pääsen työpaikalle
Kun puhallin puhaltaa kylmää.
Jos pienennän puhaltimen saattaa ikkunat huurtua ja jäätyä
Pakkasilla.
220.128 Black devil
Ai 1000W lämmityselementti 12 Voltin järjestelmässä ??
Kuka laskis aiheesta ampeerit, minen uskalla
Kuka laskis aiheesta ampeerit, minen uskalla

Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1945
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Varaosakirjassa mainitaan kaksi mallia, 1600 ja 1700 Wattiset. Enpä ole koskaan mitannut 211:n kennon virtaa, en sen puolen muistakaan vastaavista.MHe kirjoitti:W211:n vastaava lämppäri imee täysillä n.100A...pekkovee kirjoitti:Ai 1000W lämmityselementti 12 Voltin järjestelmässä ??
Kuka laskis aiheesta ampeerit, minen uskalla
Olisko nuo 80 - 100 A lukemat kuitenkin osateholla silloin kun auto katsoo että laturi ei tuota riittävästi sähköä lisälämmittimelle? Vaikka ei tuo 1700 wattiakaan ole kuin vaivaiset 121 A jos lasketaan 14 voltin latausjännitteellä.
Vastusta ajetaan 200 A sulakkeen läpi (riippuu kyllä mallista).
Kyl toi toimi monta vuotta meil ku ajettii 8km per suunta. kun oli liki 30 pakkasta talvella monta viikkoa, niin silloin akku ei oikee jaksanu. piti lataa välillä tai käydä pidemmäl lenkillä.kryptonite kirjoitti:Webasto nopeuttaa veden lämpiämistä.
webasto pitäisi käyttää ennakkoon että
Puhaltaisi lämmintä heti käynistyksen
Jälkeen.
Ei toimiva ratkaisu lyhyelle matkalle ellei pidä autoa
tolpassa että lataa akkua samalla.
ja tetenki ennakkoon puolisen tuntia. kahdesti päivässä.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Ilmaeberi/webasto joo. Takakonttiin sellainen ja kanavat hattuhyllystä läpi. Saattaisihan sellainen pieni mahtua moottoritilaankin ja modaisi sitten sieltä kanavan sisään.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Mä starilla tuota kattelin, siinä pysty antaan halutun teho%, muistelen että täysillä meni tuo 100A... (laturi kyykkäs siinä kans toisella kertaa)tähtikuljettaja kirjoitti:Varaosakirjassa mainitaan kaksi mallia, 1600 ja 1700 Wattiset. Enpä ole koskaan mitannut 211:n kennon virtaa, en sen puolen muistakaan vastaavista.MHe kirjoitti:W211:n vastaava lämppäri imee täysillä n.100A...pekkovee kirjoitti:Ai 1000W lämmityselementti 12 Voltin järjestelmässä ??
Kuka laskis aiheesta ampeerit, minen uskalla
Olisko nuo 80 - 100 A lukemat kuitenkin osateholla silloin kun auto katsoo että laturi ei tuota riittävästi sähköä lisälämmittimelle? Vaikka ei tuo 1700 wattiakaan ole kuin vaivaiset 121 A jos lasketaan 14 voltin latausjännitteellä.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4309
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Sitten on semoien konsti mikä ei tarvitse kuin ainetta tankkiin,
mitä tullut käytettyä joskus aikoja sitten kun joutui olympa volkarilla tilapäisesti ajelamaan(testatu myös mutamilla muilla kulkimilla)
jätää käymään ja antaa käydä useaman päivän niin on aina lämmin
mitä tullut käytettyä joskus aikoja sitten kun joutui olympa volkarilla tilapäisesti ajelamaan(testatu myös mutamilla muilla kulkimilla)
jätää käymään ja antaa käydä useaman päivän niin on aina lämmin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4309
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Lohkosaa...kryptonite kirjoitti:Täälläpäin "suomessa" joutokäynti talvella saa olla max 4 min. .
Lisäksi autolle ei varmasti tee hyvää käydä joutokäyntiä pitkiä aikoja.
Oliko muuten w203 faceliftissä sähkövastus kojelaudassa?
Juu tuo esimerkki oli auton korvikesta

(Tosin tuli tuota joskus 124 myös kokeilta minkä jotkut
Laskee vielä autoksi)
Pysäköinnin valvonta tosiaan unohtui tuosta mitä tarvitsee
Tankailun lisäksi niin siihen pitää jonkin verran budjetoida
(Muistivat säänölisesti lapun laittaa ikkunaan...)
Muuta mihin piti henkisesti varautu kun ovea availi oli että
Sisällä on jo joku muutaman kerran oli kapakan takapihalla
Joku kulkia kömpinyt lämpimään nukkumaan, siitä hyvä tuomoinen
Olympia volkari oli että vaikka kävi tankki täynnä
keskellä kyliä ei se kelvannut ohikulkijoille muuhun kuin majoitus käyttöön,
124 poti ovet laittaa lukkon kun oli kertaalen käynnyt yön aikana jossan reissussa
Eli bujettin hiukan "parkki"
polttoaine ja
ehkäpä muutama ylimääräine ölyjn vaihto/huolto
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä