ESP-herja

Vastaa Viestiin
petehh
Viestit: 7
Liittynyt: 23.4.2007 15:50
Paikkakunta: Jyväskylä

ESP-herja

Viesti Kirjoittaja petehh »

Huomentapäivää tässä vaiheessa iltapäivää... Uutena W203 mallia -01 mercesterin omistajana piti kahtella mitä se kuukkeli löytää.. Ihan asiallinen foorumi näytti löytyvän, pullakahvit ylläpitäjille :)

Mutta asiaan... viime viikolla auto alkoi heittää ESP-herjaa W203 tyyliin, mutta katosi samantien seuraavassa startissa. Tänään se taasen on loistanut kuin joulukuusi ja lähtipä mankastakin vielä virrat poikke. Tai näyttö näyttää ainoastaan neljää viivaa... Kannattaako tuota klassista jarruvalon kytkintä mennä räpelöimään vai olisiko muualla vika, tuo mankan virrattomuus sai epäilemään. Tänään yritin jykylän Autobestin pikahuoltoon klo 10 maissa ja sanoivat että jonoa tuonne klo 14-15, että se pikahuollosta ja testeristä.
hanse
Viestit: 176
Liittynyt: 01.1.2007 20:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanse »

Omassa (220 CDI -01) oli vuosi sitten sama ongelma. ESP-valo syttyi vähän miten sattui, toimi ja ei toiminut, katselin ongelmaa muutaman kuukauden. Vein Veholle testiin -> sivuttaiskiihtyvyysanturi rikki.
On ymmärtääkseni juuri näiden alkupään W203:n tyyppivika, uudemmissa toisenlainen anturi. Mulla ei kylläkään herjannut mikään muu, joten voihan se vika olla muuallakin. Se anturi maksaa n 130;- E.
Helppo vaihtaa itsekin, Veho velotti testeristä 80;- (piti testata myös jarrujärjestelmä) ja vaihdosta 60;-
Tosin en ole 100% varma pitääkö jotain säädellä vaihdon jälkeen, mutta tuskinpa.
petehh
Viestit: 7
Liittynyt: 23.4.2007 15:50
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja petehh »

Jeppis, katellaan miten tuo tuosta etenee.. :? Töistä ajellessani toimi ESP taasen ja kotona näppäsin ration sulakkeen ja pistin takas päälle, niin alkoi sekin pelittää. Henkimaailman jutuilta alkaa taas vaikuttaa... Pitänee viedä testeriin, jos tuo nyt alkaa jatkua...

Niin ja onhan se vasta 1,5 kk mulla alla ja liikkeestä ostettu, pitänee käydä kaksikantaneuvottelua myyjän kanssa vielä :wink:
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Jotenkin tuo ratio ei minusta sovi yhtälöön, menee sinne henkimaailman puolelle.
Esp:thän yleensä vilkuttelee viallisista nopeusantureista, ohjauksen asennontunnistimesta tai vaikka siitä perinteisestä jarruvalokytkimestä johtuen.

Pellaako siinä kaikki muu kun ilmiö esiintyy, esim. pyyhkiikö lasinpyyhkijät normaalilla nopeudella?
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
petehh
Viestit: 7
Liittynyt: 23.4.2007 15:50
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja petehh »

Pyyhkijänsulat toimivat.. ja muutenkin käy ja kukkuu niinkuin sveitsiläinen kellopeli :) . Pitänee sitä testeriaikaa yritä hommaamaan.
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Jep, tuli mieleen ettei sitten virranvähyydestä oireile, eli ei.
Herran haltuhun ja testerille, voipi olla niin monesta kohdasta kiinni nuo maailmanlopun piipatusoireet aina. Toivotaan nyt kumminkin että jostain pienestä kiinni.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
petehh
Viestit: 7
Liittynyt: 23.4.2007 15:50
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja petehh »

Noniin.. tänään tuli käytyä sitten testerissä tuossa jyppilän Ylämaan Ay:lla.. piti kyllä puheet paikkansa, ottivat lennosta sisään ja löivät roikan päähän kiinni. Testerissa tuli ainoastaan ilmi, että lisälämmitin on joutokäynnillä. Kehottivat ajamaan autobestille testeriin.. Huomenna siis sinne. Ai että pitävät mielen virkeänä nämä sähköpuolen jutut. :shock:
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Jep, tulihan näitten kanssa juostua koko viime kesä henkimaailman ongelmien kanssa testeriltä toiselle. Joskus on kyllä ollut sitäkin että testeri ei kerro mitään ja ammattikoulusta eilen palkattu asentaja ei muuta sitten vaivaudu pähkäilemäänkään.

Eräs vika oli viime kesältä kun hajosi flektin ohjainyksikkö ja iski herjaa tauluun, testeri ei vaivaa tajunnu vaikka sitä kuinka tuijotettiin. Flekti siis näytti kumminkin pyörivän muttei mielestäni aivan niin täyttä kun olisi pitänyt.
Markan sähkökynä tuon sitten kertoi kun tökkäsi flektin pistokkeeseen eikä kovin kirkkaasti palanut, mittailtiin sitten vähän paremmalla sähkömittarilla eri lämmöillä ja todettiin että flektille tulee joka vaiheessa saman verran jännitettä eli ei tarpeeksi. Ohjainyksikkö vaihtoon, herja loppui. No tämänkin kanssa tuli sitten käytyä tuolla testerissä vissiin kolmena kertana, ei vikaa. Ko. huollossa pitää yleensäkin itse tietää huoltoon viedessään että mikä on vikana, muuten korjataan kaikki muu paitsi vian aiheuttaja, arpomalla ilmeisesti.....en tiedä johtuuko kiireestä vai mistä mutta näin tuntuu olevan.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
petehh
Viestit: 7
Liittynyt: 23.4.2007 15:50
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja petehh »

No nyt alko lyyti kirjoittamaan :D Aamulla heti ensimmäisenä bestillä odottamassa pikahuollon avautumista ja eikun testeriin.. Testeri kertoi seuraavaa:

- Tarkasta ohjainlaite N47-5 (ESP- ja BAS-ohjainlaite). Tarkasta rakenneosan N47-5 (ESP- ja BAS.ohjainlaite) jännitteensaanti
- N49 (ohjauskulma-anturi): nollapistepoikkeama
- Automaattinen sähköinen lisälämmitin, virtakatkos (olemassa nyt ja tallennettu)
- tietoyhteydessä pääyksikön kanssa on häiriö. Viasta ei tarvitse piitata, jos autossa ei ole MB-radiota (ai perhana, kun sattuu olemaan)

Pikahuollossa kehottivat varaamaan aikaa huoltoon, mutta singahdin paprujen kanssa ylämaalle, jossa sanoivat, että akun latausjännite saattaa päästä liian alhaiseksi, joten akku alkaa olla kohta tiensä päässä.

Lisävahvistusta tänään tuli, kun heitin 150 km:n keikan, jolloin laturi pääsi kunnolla lataamaan akkua ja keppas kappas, ESP-valo oli poissa. Pitänee käydä investoimassa uuteen akkuun :wink:

Ja eilen netissä surfatessa osui silmään muuten tämä Carman http://carman.garage.maemo.org, Tuossapa vasta kiva lelu olisi. Saisi kuitattua vikakoodit ja ja livedataa vielä tuolta portista
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Jep, virranvähyyttähän mietin jo tuolla heti alkuun kun utelin että onko muuta poikkeavaa kuten vaikka lasinpyyhkijöiden hidastumista tms.
Nimittäin tuo radion oikuttelu yleensä kokemukseni mukaan viittailee siihen suuntaan, sehän tuppaa ensimmäisenä vetämään herneet nokkaansa jos alkaa virranvähyyttä ilmetä.
Vanhassa virtaongelmista kärsineessä autossani zippasi aina ensin radio, sitten absit....järjestyksessä sitä mukaa kuin laitteilla on virrantarpeen suuruus.
Siinä tosin oli vähän hankalampi vika kuin pelkkä akun heikkous.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
petehh
Viestit: 7
Liittynyt: 23.4.2007 15:50
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja petehh »

Abba jee :evil: akku vaihdettu ja ongelma jatkuu, kaiken lisäksi tänään huomasin noitten narinanivelten kirskuvan, autoa taasen telakalle.
petehh
Viestit: 7
Liittynyt: 23.4.2007 15:50
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja petehh »

Kas, ehtihän se vierähtää tuostakin. No niin.. pitihän se kertoa mikä siinä aikanaan oli... Testeriltä testerille juoksutettua.. ei mitään.. kunnes auto otettiin ilmaan. Molemmat etujouset poikki, eikä ajossa tuntunut missään. Jouset kun vaihdettiin niin herjakin hävisi.

10 kk auto alla ja 42 tkm takana
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 sähkö”