Nostetaan tätä aihetta uudelleen pinnalle.
Samainen ongelma itselläni. Pihtivirtamittarilla on todettu noin 1A kulutus.
Uuden akun vaihdoin juuri koska vanha oli jo muutaman kerran syväpurkautunut ja ei enää jaksanut edes vuorokautta pitää autoa käynnistyskuntoisena.
Mittaukset auton sammuksissa ollessa
Miinus kaapeli akusta runkoon 1-1,2A
Pluskaapeli start ja laturi? 0,15A
Pluskaapeli haaroittimelle 1A
Lisäksi huomasin, että kun tämä kyseinen virrankulutus vika on päällä niin "AFTER START" lukema ei nollaannu. Auto on tietokoneen mukaan koko ajan herätevirroissa? Käynnissäoloaika juoksee muutamia minuutteja yön aikana.
Vuosi sitten samainen vika oli ja akkua purki. Vika korjaantui itsestään. Nyt vika ollut vajaa 4kk eikä poistu. Korjaamossa nosteltiin käsiä.
Missä vika????
Auto: C200CDI,Vm 2004
JJS16 kirjoitti:W203 Purkaa akkua n.0.9 amp kokoajan. Sulakkeita irrottamalla havaittu, että purkaa koetaulun sulakkeen kautta. Koetaulusta irrotettu radiosta lähtien kaikki ja lopen 0.8 amp kuluttaja löytyi nimittäin mittaristo.
Onko muille tullut vastaavaa eteen? Onko vika todellakin mittaristossa, vai pitääkö jokin laite mittaristoa hereillä väylän kautta?
EDIT: Vika ei ollut mittaristossa. Kokeiltu toisella ja sama oire. Eli oletettavasti jokin järjestelmä pitää mittaristoa "hereillä" ja ei vaivu lepotilaan pitkänkään tauon jälkeen. Kytkentäkaaviota tutkailtua can väylä on yhteyksessä monitoimiohjausmooduuliin ja ohjauspylväsmoduuliin. Ohjauspylväsmoduulia en toistaiseksi ole löytänyt ja monitoimiohjausmoodi ilmeisesti sulakerasian yhteydessä?
Ois hyvä jos jollain ois vihjeitä mitä kannattaisi seuraavaksi tutkia mittailla?