Taas ihmetellän
Onko sähköinen lisälämmitin vain sisääntuloilman lämmitystä varten vai lämmittääkö se kenties kierrossa olevaa nestettä; eli siis kone lämpenee nopeammin sen avulla?
S203 sähköinen lisälämmitin
S203 sähköinen lisälämmitin
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
En löytänyt referenssiä mutta kyllä se lämmitetty vesi oman käsityksensi mukaan menee ensisijaisesti lämppärin kiertoon vaikka siellä lohkon kyljessä onkin.dealer kirjoitti:Nestettä lämmittää. Lämmitin on 203:ssa lohkon kyljessä ja vaikutus sisälle tulevaan lämpöön taitaa olla aika pieni.
Ihan samoin kuin "webasto", mersulla se on suunniteltu lämmittämään ensisijaisesti kabiinia ja myöhemmin, jos silloinkaan moottoria.
Lämmitysteho tuossa on yhtä selkeä kuin suoraan ilmaakin lämmittävässä mallissa (sähkövastusten teho siinä kuin autosta sähköä riittää), hyötysuhteessa (kabiinin lämmityksessä) voi olla enemmän eroa.
Suunnittelijan toimintakuvaus olisi tähän hyvä "erotuomariksi".
Juu, lähinnä tarkoitin sitä että nestettä lämmittävän sähköisen lisälämmittimen vaikutus yleensäkin on pieni, oli se sitten mihin vaan sijoitettu. Väyrysessähän se on lämmityslaitteen letkussa. Ceessä taas lohkossa nelossylinterin kohdalla.
Kylmiä autoja kovemmilla pakkasilla mersut OM611-moottorilla ellei webastoa ole käytettävissä.
Kylmiä autoja kovemmilla pakkasilla mersut OM611-moottorilla ellei webastoa ole käytettävissä.
wiimax.fi