Tuomiopäivän nappi(ko?)

Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5992
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

MBC220 kirjoitti:Hyvä tietää jos joskus iskee kauhee paniikki kesken ajon. :P Nyt lopetin auton historian miettimisen ja kovaa ajoo vaan! :D en mä vaihtamaan rupea, mun tuurilla osuu kuitenkin paska tuulettimeen ja saan jonkun aivan mädän tilalle.
Ja kuten todettu, auto on aivan soiva peli, mitä turhaa toimivaa vaihtamaan. Just löysin autoon muutenkin sopivat kiekot, turhaan oisin muuten etsinyt...
Purat sen boxin pois asiallisesti niin että kaikki pelaa normaalisti. Ja ajoa.

Boxin voit sitten aukoa ja katsoa piirien tai muiden komponenttien valmistusvuoden. Jos on aiempia kuin 2004 niin se on voinu olla taksina uudesta alkaen. Tai voihan noita boxejakin varmaan asentaa käytettynä... (nuukat sakemannit) :roll:
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Kait taksikäytöstä nyt jälkiä jää. Takapenkki enemmän istutun näkönen, majakan johdon aiheuttama kuluma kuskinoven vierestä, mahdollisesti ylimääräinen antenni, kuskin jakkara enemmän kuin 253 istutun näkönen, ovitiivisteet kuluneet, mahdollisia reikiä kojetaulussa yms.
Kein siknatuur
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Sampo N. kirjoitti:Kait taksikäytöstä nyt jälkiä jää. Takapenkki enemmän istutun näkönen, majakan johdon aiheuttama kuluma kuskinoven vierestä, mahdollisesti ylimääräinen antenni, kuskin jakkara enemmän kuin 253 istutun näkönen, ovitiivisteet kuluneet, mahdollisia reikiä kojetaulussa yms.
Ei mulla vaan oo näkyvillä, tosin sen huomaa keskikonsolista, releistä, akun takaa ku se abs boxin ja yj releen pidike on erilainen, takakontin toisella reunalla 2-4 ihme ruuvinreikää, mutta ihan heti näkyvissä ei ole.

Ei näy kuskin ovipielessä johdon kuluttamaa kohtaa eikä sitä missä se kupu tai ylikaton menevä kuputeline on ollu, sisista OLI siisti, ei ole kuskin penkki kulahtanu ja mulla on 3;mas vanha taksi, ahffenanmaalta peräisin.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Mutta olihan siellä jälkiä kuitenkin. :wink: Pupetilla varmaan vin-koodissakin jotain taksista?
Kein siknatuur
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

No jälkiä on, mutta ei ihan heti nähtävillä, ja mulla lukee se rek.otteessa missä on ollu, mitä ostaessa oikeen ihmettelin..tai siis luki..ei lue enään, nii ja hansalokerossa oli 6 sulakkeen pesä..en löytäny tarkoitusta sille enään siviiliajossa..ainakin kaikki toimii kuten pitää poistonkin jälkeen..paitti radio mitä en ole asennellu vieläkään.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Sampo N. kirjoitti:Kait taksikäytöstä nyt jälkiä jää. Takapenkki enemmän istutun näkönen, majakan johdon aiheuttama kuluma kuskinoven vierestä, mahdollisesti ylimääräinen antenni, kuskin jakkara enemmän kuin 253 istutun näkönen, ovitiivisteet kuluneet, mahdollisia reikiä kojetaulussa yms.
Parista on kokemusta.

Aika vähän siitä jää jälkiä, jos on vuoden tai pari vuotta ollut taksissa. Kun mersu toimitetaan taksivarusteilla, niin majakalle on valmis johdotus kattolistan alla ja siitä otetaan vain pieni peitelevy pois. Ei siis vedetä johtoa oven välistä. Yhtään ylimääräsitä reikää ei ole tarpeen tehdä, koska valmiit johtosarjat tuovat sähkön taksilaitteille ja niille on automallikohtaiset kiinnikkeet. Nämä poistetaan kun auto siirtyy yksityiskäyttöön. Ylimääräisiä antennejakaan ei ole asennettu vuosikausiin, kun ularadiot on poistuneet käytöstä.

Kuskin penkki ja ovenpieli, vänkärin puolen takapenkki ja ovenpieli sekä kynnys ovat ne paikat missä tyypillisesti näkyy enempi kulumaa.
Avatar
Penguin
Viestit: 97
Liittynyt: 30.7.2012 18:53
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Penguin »

Meissenkeri kirjoitti:
Sampo N. kirjoitti:Kait taksikäytöstä nyt jälkiä jää. Takapenkki enemmän istutun näkönen, majakan johdon aiheuttama kuluma kuskinoven vierestä, mahdollisesti ylimääräinen antenni, kuskin jakkara enemmän kuin 253 istutun näkönen, ovitiivisteet kuluneet, mahdollisia reikiä kojetaulussa yms.
Parista on kokemusta.

Aika vähän siitä jää jälkiä, jos on vuoden tai pari vuotta ollut taksissa. Kun mersu toimitetaan taksivarusteilla, niin majakalle on valmis johdotus kattolistan alla ja siitä otetaan vain pieni peitelevy pois. Ei siis vedetä johtoa oven välistä. Yhtään ylimääräsitä reikää ei ole tarpeen tehdä, koska valmiit johtosarjat tuovat sähkön taksilaitteille ja niille on automallikohtaiset kiinnikkeet. Nämä poistetaan kun auto siirtyy yksityiskäyttöön. Ylimääräisiä antennejakaan ei ole asennettu vuosikausiin, kun ularadiot on poistuneet käytöstä.

Kuskin penkki ja ovenpieli, vänkärin puolen takapenkki ja ovenpieli sekä kynnys ovat ne paikat missä tyypillisesti näkyy enempi kulumaa.

Aika vähän olen kulumia löytänyt noin perussilmäyksellä takapenkistä, eikä kuskin jakkarakaan ole yhtään kulunut. Jalkalistakin on ihan siisti.

Ainoat mistä huomaa käytön jälkiä ylipäänsä koko autossa:

- ratin vasemman puoleisen ilmaräppänän kehyksessä kaksi kolmen millin reikää, muuten siisti.
- keskikonsolin ilmaräppänän kehys puuttuu kokonaan (jos jollakin on muuten myydä ylimääräinen kehys, ostetaan!)
- takapuskuri ottanut kipeetä molemmista kulmista, hämähäkin seitin muotonen murtuma.
- kiven iskuja ovissa ja etupuskurissa, sekä etupyörien kaaret menettäneet maalipintansa ihan alalaidasta, ei ole kuraläppiä hankittu
- kuskin ovenkahva ja ratti kuluneet
- tuulilasin vieressä oikealla kaksipuolinen neliön muotoinen teippi, ties mikä laitos siinä on ollu kiinni.

Muuten auto on noin niinkuin pakasta vedetty. Enkä mä tosiaankaan enään sitä ala etsimällä ja tutkimalla kaivelemaan, auto on kuitenkin muuten mieleen ja niillä varusteilla mitä halusinkin. Useampi ihminen on autoa ihmetellyt ja todennut sen olevan jokseenkin kilometrien mukaisessa kunnossa. Kiitos kaikille arvuuttelijoille, lisää tietenkin voi vielä kirjoitella aiheeseen liittyen, mutta tuomiopäivän napiksi toi ei ainakaan osoittautunut... :P

Edit: pikainen silmäys paljasti kuluman vänkärin puolen takaoven kromi-kynnyslistassa ja kontin listassa, siinä kaikki. :P ei aiheuta toimenpiteitä. :P
Avatar
Penguin
Viestit: 97
Liittynyt: 30.7.2012 18:53
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Penguin »

Sen verran avasin paneelia vielä, että boksi on tehty 2002. Huoltokirjaa katselin pikkasen, ja kaikki muut merkinnät paitsi eka ja vika on DaimlerChrysler AG:n leimaamia, ja toimipiste ollut Langenhagenissa (51000 asukkaan pikkukaupunki). Allekirjoitukset eri henkilöiltä ja huoltopäivät ei osu sunnuntaille.

Laitan boksista vielä kuvan, jos jotakuta muuta kiinnostaa laitteen ulkonäkö. Jos jollakin muulla osuu kohdalle samanlainen, multa saa henkistä tukea asian hyväksymisessä :P Kuva
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4309
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

MBC220 kirjoitti:Sen verran avasin paneelia vielä, että boksi on tehty 2002. Huoltokirjaa katselin pikkasen, ja kaikki muut merkinnät paitsi eka ja vika on DaimlerChrysler AG:n leimaamia, ja toimipiste ollut Langenhagenissa (51000 asukkaan pikkukaupunki). Allekirjoitukset eri henkilöiltä ja huoltopäivät ei osu sunnuntaille.

Laitan boksista vielä kuvan, jos jotakuta muuta kiinnostaa laitteen ulkonäkö. Jos jollakin muulla osuu kohdalle samanlainen, multa saa henkistä tukea asian hyväksymisessä :P Kuva
Eli taxsin hätähälyytin (paniikinapula)
ovat kohtuu yleisiä vanhoissa takseissa,
parin listan, penkin(tai koko sisustan) vaihto ei ole mitenkään
harvinaista ne kun paljon mitään tuolla mailmalla maksa ja sen jälkeen on siisti auto kun
maali pintakin on melkeen uuden veroinen siinä on yleisesti kerman värinen kalvo ollut päällä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mitä tulee auton jobbaukseen, nii tyhmäähän se olisi potentiaalisesti monta tuhatta euroa parempaa kauppaa silmälläpitäen jättää meikkaamatta taksijäljet pois näkyvistä. uudet pinnat jakkaroihin ja kynnykset muutamalla satasella. Loput onki tehtaan puolesta jo valmiiksi hoidettu.

Minulle kyullä kelpaisi taksi jos se vaan on kunnossa. Oma ei sitä kuitenkaan ole. Ei kunnossa eikä taksi :lol:
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Penguin
Viestit: 97
Liittynyt: 30.7.2012 18:53
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Penguin »

Kojetaulusta pystyn sanomaan että varmasti alkuperäinen kun laitteiden kiinnitysjäljet näkyy, mutta penkit ehkä vaihdettu, mistäs sen tietää.
Niin tai näin, maalipinta on ehjä ja ruosteeton ja tekniikka pelaa. En usko luopuvani tästä ihan heti, ellei joku paikka bragaa pahemmin ja siitä ei kohtuukorjauksella selviä.

Mutta edelleen, jos joltakulta löytyy myydä mulle keskikonsolin ilmaräppänän kehys mallia musta/muovi, ostan heti!
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Mulla on ex taxeja ollu muutama, parit volvot, yks nissani (cedric) ja ny menossa 3:mas mersu taxi, vielä ku osuis kohalle sellanen txi 124:nen jota on pidetty vara-autona ja oisin sen toinen omistaja ni hyvä ois.

Syy moiseen on se että niissä harvemmin on mitään räpellyksiä sähköissä tai ylipäätään misään kohtaa ja ne on ajallaan huollettu ja moottorin osalta hyvässä kunnossa, alustaan on ajallaan vaihettu kaikki kuluvat osat ja kokonaisuutena on sellanen on hyvin ja luotettavasti toimiva.

En ymmärrä miks niitä karsastetaan, taxin pitää olla kunnossa jotta ei jätä keskenmatkan tielle, eihä sellasesta mitään tuu, ja kuluu se sisusta jos sen 6 tuhatta henkilöä vuosien mittaa kuskaa, vaikka ne ajomatkat on välillä lyhyitä ni mahtuu siihe ajoon niitä pitkiäkin...ainakin suomessa, muista maista en sitte tiedäkkään.

Tässä mun nykyisessä mersussa oli kiinni muutama turhuus jotka poistin..kun en niitä tarvii, ja kaikki toimii kuten pitääkin, kilsojakaan ei ole ku alle 800 tuhatta eli just sisäänajettu, edellinen omistaja EI ole tehny mihinkään kohtaan yhtään minkäälaista patetti ratkaisua, mutta eipä ole ruostumistakaan pahemmin hidastellut..ikänäs takia (77 vuotias tuomari) ja sen takia ku on mersulla vaan ajellu ja käyttäny sen yhellä ihmisellä huolloissa aina eli on ollut käyttöautona, sen huomasin ku sisustaa putsailin..ja takaluukun sisustaa, mutta toimiva mersu ei siinä mitään, on ihan hintansa arvoinen.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Koitas vähän tutkia kuuklea tuolla hätäpoksin valmistusnumerolla. Onko noita käytetty vain ja ainoastaan pirsseissä vai voisko noilla olla joku toinenkin käyttötarkoitus?


No, oli pirssi tai ei niin mitäpä se tosiaan haittaa jos auto on kunnossa. Tuskin ne saksalaisetkaan suhaa mittarilla 500 tkm pikku kaupungissa ennen kuin vaihtavat kalustoa? Tahtoo sanoa, ettei siitä mittarista välttämättä ihan hirveitä puutu.
Kein siknatuur
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Sampo N. kirjoitti:.....

No, oli pirssi tai ei niin mitäpä se tosiaan haittaa jos auto on kunnossa. Tuskin ne saksalaisetkaan suhaa mittarilla 500 tkm pikku kaupungissa ennen kuin vaihtavat kalustoa? Tahtoo sanoa, ettei siitä mittarista välttämättä ihan hirveitä puutu.
Just, Saksan takseja tripataan vähemmän kuin esim. Suomen takseja.

:roll:
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Saksalainen se vasta pihi on. Ostaa auton taksiksi ilman taksivarusteita ja asentaa värkit itse. Ajavat autoilla pidempään kuin suomessa ja mittari nollataan vuosihuollossa. On se sitten mukavampi myydä kun ottaa kalvot pois maalin päältä, eikä datakortissakaan ole taksimainintoja.

Ja tämä ei liittynyt mitenkään aloittajan autoon.
Avatar
Penguin
Viestit: 97
Liittynyt: 30.7.2012 18:53
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Penguin »

Sampo N. kirjoitti:Koitas vähän tutkia kuuklea tuolla hätäpoksin valmistusnumerolla. Onko noita käytetty vain ja ainoastaan pirsseissä vai voisko noilla olla joku toinenkin käyttötarkoitus?


No, oli pirssi tai ei niin mitäpä se tosiaan haittaa jos auto on kunnossa. Tuskin ne saksalaisetkaan suhaa mittarilla 500 tkm pikku kaupungissa ennen kuin vaihtavat kalustoa? Tahtoo sanoa, ettei siitä mittarista välttämättä ihan hirveitä puutu.
Siellä piirikortissa katoin vaan sen valmistuspäivän, en tutkinut oikeestaan sen puoleen muuta. Kohtuu yksinkertainen vekotin, sen voin sanoa. :D

Voihan noita käyttötarkoituksia olla muitakin, kuten jo joku aikaisemmin totes, että joku säikky ihminen vois vaikka hyvinkin laittaa, jos rahaa on moiseen.
Mutta löytyy autosta kaikenlaisia muita merkkejä, jotka viittaisivat taksikäyttöön, mm. Kuskin oven yläkulmassa johdon aiheuttama kuluma, vänkärin puolen takaoven kynnyslistan täydellinen kuluminen. Mutta eipä toi haittaa mun ajossa, mukava peli muuten ajella.

Ainoo mitä ihmettelen tässä boksissa, että mitä varten ne on kytkeny ajovalot toimimaan ton lootan kautta. Boksin kun ottaa välistä pois, ei toimi ajovalot, mutta kaikki muut laitteet kyllä...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 sähkö”