Painoin nappia. Ja painoin muuten muutamaan otteeseen. Sammutettuna, virrallisena, käynnissä, ajossa. Ja mitään ei käyny.
No, otin torxin käteen ja paneelia auki. Ja boksihan sieltä tuli vastaan. Valmistaja Intax (intax.de) ja laite oli nimeltänsä taxi-notalarm.
Tässä vaiheessa allekirjoittaneella paukahtaa suuri v**utuksen aalto ylitse ja boksi lähti kovaa haipakkaa irti piuhoista!

No, ei mitään, eihän tälle tässä tilanteessa mitään voi, ja ajellen kohti kotia. Puol välissä matkaa aloin ihmettelemään ku edessä ajaneen vastapestyn auton persiissä ei näy meikäläisen valoja. Parkkipaikalla toteamis että prkl, on ne sammunu, mutta auton tietokone ei herjaa mitään. Käännän valojen kytkintä, ja mitään ei tapahdu. Boksi takas kiinni johtoihin ja voilá, valkeus tuli. Johtoihin oli tehty loikkapiuhoja aika paljon, ja oli kiinni vaikka minkä nimisissä kytkin porteissa (LED, Horn yms) mutta mikään ei ollu nimetty taksilaitteiden mukaan. Pari uloslähtöporttia oli, ja sitäkin useampi sisääntulo.
Soitto autokauppiaalle tuotti tuloksen, auton myyntipapereissa ei ole ollut heillä merkintää taksikäytöstä. Auto on kuulemma ostettu saksan päässä Mersun liikkeestä. Varmaa tietoahan ei voi olla, missä käytössä on ollut ja paljonko on kilsoja, mutta mittari näyttää 253tkm ja on kohtuu pirteä.
Ehkä vaan jatkan tieteellistä tutkimusta ja katon kuinka paljon mittarin mukaan kestää laitoksella ajaa.
Btw. Intax tekee omien sivujensa mukaan muutakin kuin takseja. Lanssit, poliisit, armeija yms ammattiajoneuvot ovat niiden käsialaa. Voiskohan olla käyny mäihä, että oma kulkineeni olisikin jonkun firman käyttö/edustusauto ollut, ja sen puolesta pitäny viritellä kaikennäkösiä...