Tuomiopäivän nappi(ko?)
Tuomiopäivän nappi(ko?)
Nyt ollaan jännän äärellä! Olen jo jonkin aikaa pähkäilly tätä jännää nappia, ja hajuakaan ei ole siitä mitä se tekee. Enkä ole tohtinut painaakaan, just oon saanu auton mieleiseen kuntoon.
Jos jollakulla olis tietoa tai edes arvauksia värkin käyttötarkoituksesta, olisin (jälleen kerran) kiitollinen.
Nappeja on siis kaksi, ja ovat 97% varmuudella jälkiasenteisia. Toinen sijaitsee konehuoneessa sulakerasian päällä, toinen kuskin jalkatilassa sulakerasian alla.
Jos jollakulla olis tietoa tai edes arvauksia värkin käyttötarkoituksesta, olisin (jälleen kerran) kiitollinen.
Nappeja on siis kaksi, ja ovat 97% varmuudella jälkiasenteisia. Toinen sijaitsee konehuoneessa sulakerasian päällä, toinen kuskin jalkatilassa sulakerasian alla.
Auto on kyllä saksan tuonti, mutta mikään ei näin äkkiseltään viittaa taksikäyttöön (matkustamon kunto, auton väri, huoltokirja ja yleinen kunto). Vai oonko erehtynyt, ja saksasta voi löytyä muunkin värisiä kuin se perinteinen kerma?
Ja napit ovat ilmeisesti kytketty rinnan, ainakin näin näyttäis kun johtoja seurailin
Ja napit ovat ilmeisesti kytketty rinnan, ainakin näin näyttäis kun johtoja seurailin
Alko vähän jännittää nyt tämä asia. Mittarissa tällä hetkellä 252tkm, auto on tuotu Suomeen v. 2011 239tkm kilsoilla. Auto on vm 2004 ja muuten passeli, mutta jos sillä on rullattu se 400-500tkm jo valmiiksi, nii oon maksanut elokuussa autosta aika paljon ilmaa.
Se mistä ajattelen myös ettei oi taksina ollu, on se että aika kova tupakkimies ollu entinen kuski. Pitkään mä jälkiä pois hinkkasin. Ei kai taksissa nyt kuitenkaan polteta?
Vai oonko mä nyt ihan oikeesti liian naiivi?
Se mistä ajattelen myös ettei oi taksina ollu, on se että aika kova tupakkimies ollu entinen kuski. Pitkään mä jälkiä pois hinkkasin. Ei kai taksissa nyt kuitenkaan polteta?
Vai oonko mä nyt ihan oikeesti liian naiivi?
Valmistenumerosta vois selvitä jos on taksivarusteita otettu...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Eipä ollut asiasta mainintaa virallisellakaan sivulla
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: 12.5.2012 14:00
- Paikkakunta: Turku
Alfred Nobelin tuotteitatouhottaja kirjoitti:ennen kun kokeilet sitä nappia, kattele onko missään sellasta mäntysoopan tapasta palikkaa minkä sisään menee pari johtoo
Viimeksi muokannut topituppurainen, 27.11.2012 12:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Konsultointi ajoneuvodiagnostiikassa
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: 12.5.2012 14:00
- Paikkakunta: Turku
Mikä Mersu tarkalleen on kysymyksessä ?MBC220 kirjoitti:Jos staria löytyisi helsingin suunnalta.
Kilometrit ja moottorin tunnit jos sais selville niin oltaisiin pitkällä. Sama se mulle on vaikka auto ois ollu orjarahdissa mutta edes kohtuullinen varmuus ettei oo kilsat ruuvattu alakynteen ja moottori käyny tyhjäkäyntiä 100000 tuntia.
Moottorin käyttötunteja ei starilla saa selville.
Kilometrimääränkin selvitys vanhemmissa 38-pinnisissä on hankalaa, mutta jos on OBD, niin sen kautta saa aika kattavat tiedot, jos ei ole ammattilainen manipuloinut ohjainlaitteita.
Starilla sensijaan voi testata moottoria ja vaihteistoa laajalti, jotka antavat viitteitä niiden kunnosta.
Konsultointi ajoneuvodiagnostiikassa
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: 12.5.2012 14:00
- Paikkakunta: Turku
Miten jollakin voi kestää hermo olla painamatta tuota nappia Meikä ois heti painanu ja kokeillu molempia yhtä aikaa - vaikka en edes yltäis -
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Taas joku jolle kerrottu väärä päivämääräMBC220 kirjoitti:Ajattelin jos odotan joulukuun 21. päivään ja aloitan sen maailmanlopun painamalla nappia...
Oikea on 20.12.2012 kello: 20.12.38
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Kyllähän noista odb-38 pinnissistäkin saa paljon tietoa eri ohjain laitteista jos vaan viitsii kaivella, tosin jos joku ammattitaitoinen sen tiedon on ruuvannut, niin silloin se on todella hankalaatopituppurainen kirjoitti:Mikä Mersu tarkalleen on kysymyksessä ?MBC220 kirjoitti:Jos staria löytyisi helsingin suunnalta.
Kilometrit ja moottorin tunnit jos sais selville niin oltaisiin pitkällä. Sama se mulle on vaikka auto ois ollu orjarahdissa mutta edes kohtuullinen varmuus ettei oo kilsat ruuvattu alakynteen ja moottori käyny tyhjäkäyntiä 100000 tuntia.
Moottorin käyttötunteja ei starilla saa selville.
Kilometrimääränkin selvitys vanhemmissa 38-pinnisissä on hankalaa, mutta jos on OBD, niin sen kautta saa aika kattavat tiedot, jos ei ole ammattilainen manipuloinut ohjainlaitteita.
Starilla sensijaan voi testata moottoria ja vaihteistoa laajalti, jotka antavat viitteitä niiden kunnosta.
Mitään näistä mersuista ymmärrä, mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4290
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
*:ri ja kaikenlaista muutaa... löytyyMBC220 kirjoitti:Jos staria löytyisi helsingin suunnalta.
Kilometrit ja moottorin tunnit jos sais selville niin oltaisiin pitkällä. Sama se mulle on vaikka auto ois ollu orjarahdissa mutta edes kohtuullinen varmuus ettei oo kilsat ruuvattu alakynteen ja moottori käyny tyhjäkäyntiä 100000 tuntia.
E: siis helsinkin seudulla huomenna koivuhaka, pitäjänmäki...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Painoin nappia. Ja painoin muuten muutamaan otteeseen. Sammutettuna, virrallisena, käynnissä, ajossa. Ja mitään ei käyny.
No, otin torxin käteen ja paneelia auki. Ja boksihan sieltä tuli vastaan. Valmistaja Intax (intax.de) ja laite oli nimeltänsä taxi-notalarm.
Tässä vaiheessa allekirjoittaneella paukahtaa suuri v**utuksen aalto ylitse ja boksi lähti kovaa haipakkaa irti piuhoista!
No, ei mitään, eihän tälle tässä tilanteessa mitään voi, ja ajellen kohti kotia. Puol välissä matkaa aloin ihmettelemään ku edessä ajaneen vastapestyn auton persiissä ei näy meikäläisen valoja. Parkkipaikalla toteamis että prkl, on ne sammunu, mutta auton tietokone ei herjaa mitään. Käännän valojen kytkintä, ja mitään ei tapahdu. Boksi takas kiinni johtoihin ja voilá, valkeus tuli. Johtoihin oli tehty loikkapiuhoja aika paljon, ja oli kiinni vaikka minkä nimisissä kytkin porteissa (LED, Horn yms) mutta mikään ei ollu nimetty taksilaitteiden mukaan. Pari uloslähtöporttia oli, ja sitäkin useampi sisääntulo.
Soitto autokauppiaalle tuotti tuloksen, auton myyntipapereissa ei ole ollut heillä merkintää taksikäytöstä. Auto on kuulemma ostettu saksan päässä Mersun liikkeestä. Varmaa tietoahan ei voi olla, missä käytössä on ollut ja paljonko on kilsoja, mutta mittari näyttää 253tkm ja on kohtuu pirteä.
Ehkä vaan jatkan tieteellistä tutkimusta ja katon kuinka paljon mittarin mukaan kestää laitoksella ajaa.
Btw. Intax tekee omien sivujensa mukaan muutakin kuin takseja. Lanssit, poliisit, armeija yms ammattiajoneuvot ovat niiden käsialaa. Voiskohan olla käyny mäihä, että oma kulkineeni olisikin jonkun firman käyttö/edustusauto ollut, ja sen puolesta pitäny viritellä kaikennäkösiä...
No, otin torxin käteen ja paneelia auki. Ja boksihan sieltä tuli vastaan. Valmistaja Intax (intax.de) ja laite oli nimeltänsä taxi-notalarm.
Tässä vaiheessa allekirjoittaneella paukahtaa suuri v**utuksen aalto ylitse ja boksi lähti kovaa haipakkaa irti piuhoista!
No, ei mitään, eihän tälle tässä tilanteessa mitään voi, ja ajellen kohti kotia. Puol välissä matkaa aloin ihmettelemään ku edessä ajaneen vastapestyn auton persiissä ei näy meikäläisen valoja. Parkkipaikalla toteamis että prkl, on ne sammunu, mutta auton tietokone ei herjaa mitään. Käännän valojen kytkintä, ja mitään ei tapahdu. Boksi takas kiinni johtoihin ja voilá, valkeus tuli. Johtoihin oli tehty loikkapiuhoja aika paljon, ja oli kiinni vaikka minkä nimisissä kytkin porteissa (LED, Horn yms) mutta mikään ei ollu nimetty taksilaitteiden mukaan. Pari uloslähtöporttia oli, ja sitäkin useampi sisääntulo.
Soitto autokauppiaalle tuotti tuloksen, auton myyntipapereissa ei ole ollut heillä merkintää taksikäytöstä. Auto on kuulemma ostettu saksan päässä Mersun liikkeestä. Varmaa tietoahan ei voi olla, missä käytössä on ollut ja paljonko on kilsoja, mutta mittari näyttää 253tkm ja on kohtuu pirteä.
Ehkä vaan jatkan tieteellistä tutkimusta ja katon kuinka paljon mittarin mukaan kestää laitoksella ajaa.
Btw. Intax tekee omien sivujensa mukaan muutakin kuin takseja. Lanssit, poliisit, armeija yms ammattiajoneuvot ovat niiden käsialaa. Voiskohan olla käyny mäihä, että oma kulkineeni olisikin jonkun firman käyttö/edustusauto ollut, ja sen puolesta pitäny viritellä kaikennäkösiä...
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Hyvä tietää jos joskus iskee kauhee paniikki kesken ajon. Nyt lopetin auton historian miettimisen ja kovaa ajoo vaan! en mä vaihtamaan rupea, mun tuurilla osuu kuitenkin paska tuulettimeen ja saan jonkun aivan mädän tilalle.
Ja kuten todettu, auto on aivan soiva peli, mitä turhaa toimivaa vaihtamaan. Just löysin autoon muutenkin sopivat kiekot, turhaan oisin muuten etsinyt...
Ja kuten todettu, auto on aivan soiva peli, mitä turhaa toimivaa vaihtamaan. Just löysin autoon muutenkin sopivat kiekot, turhaan oisin muuten etsinyt...