200cdi ei hehkuta

Vastaa Viestiin
Avatar
Chrispe
Viestit: 71
Liittynyt: 09.9.2006 5:45
Paikkakunta: Pirkanmaa

200cdi ei hehkuta

Viesti Kirjoittaja Chrispe »

Lähtötietoja:

Hehkut mitattu ja testattu pöydällä. Toimii.
Edes pakkasella ei anna virtaa hehkuille. Merkkivalo palaa -10c n.sekunnin, puolitoista.
Moottorin lämpötila-anturin johto irti niin hehkuttaa mutta mittaristo muuttuu punaiseksi ja flekti huutaa.
Hehkun releelle menevä lämpötilatiedon / ohjauksen johto irti niin ei hehkuta ja hehkui merkkivalo jää palamaan.

Niin, moottorin lämpöanturi antaa ainakin näyttöön +40 - +90c lämmöt oikein mutta voisiko olla että ei suostu antamaan tietoa esim että kone on alle +20c lämpöinen eikä tämän vuoksi hehkuta vai onko vika hehkureleessä, joka kylläkin toimii ilman tuota anturia? Vai liekö vika jossain ihan muualla?

DIY diagnostiikkaa??

Tai Pirkanmaalla kellään motivaatiota + staria tai vastaavaa jolla vilkaista, "kaljapalkalla"?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Nyt ei ihan varmaa muisti kuvaa mutta muistelisin että on 2eripiiriä
lämmön näyttö ja muut toiminot(ecu)

*:rinn piuhan pääsä tulee lisä tietoa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Chrispe
Viestit: 71
Liittynyt: 09.9.2006 5:45
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Chrispe »

Väärä hälytys. Hehkut toimivat sittenkin, kai... Lohkolämppäri vaan lämmittää lämpötila-anturin sen verran lämpimäksi että vain jälkihehku menee päälle. Kylmänä hehkuttaa normaalisti, eikä lähde käyntiin. Seuraavaksi johdon päähän. Katsotaan josko sitten asiaan tulisi jonkinlaista selvyyttä.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29281
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Saattaa olla suuttimissa ohivuotoa jonka vuoksi ei kylmänä käynnisty.
Tai jotain...
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kylmät kellit ja vaivat alkoi samaan aikaan?
suutimien liikaa paluuvuoto,
ilmaa orinkuloista,
putsari hyhmässä,
korkea paine pumpussa vuotoa,
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 sähkö”